Top 10 horror játék

2. Az űr csöndje dermesztő

2508-ban egy bolygóaprító csillaghajó, a USG Ishimura nem ad magáról életjeleket az Aegis VII bolygó közelében. Megérkezünk egy maréknyi csapattal és Isaac Clarke mérnököt megszemélyesítve felderítjük, hogy mi történt a bányász hajóval, mi fertőzte meg a személyzetet és hogyan tudnánk épségben megmenekülni, nem elveszítve az eszünket. A kaliforniai Visceral Games 2008-ban még EA Redwood Shores néven készítette el a Dead Space első részét és a fejlesztés alatt többször azt pletykálták a projektről, hogy a System Shock harmadik felvonása formálódik a műhelyükben. Az Aegis VII felszínén talált Red Marker alaposan hazavágta az Ishimura legénységét. Egy unitológiai vallás alakult a különleges ereklye köré, ami rövid időn belül halucinációkhoz, tömeghisztériához és brutális mészárláshoz vezetett. Ezt követően még egy idegen vírus is elszabadult, ami a holtesteket felélesztette gusztustalan Nekromorf lényként.


[+]

A Dead Space ötvözte a legtökéletesebben az akciót a dermesztő horror hangulattal, ráadásul mindezt science fiction környezetben. Az Alien rajongók az első órákban maguk alá piszkítottak a sötét, vészjósló űreposzok villódzó folyosóihoz hasonló környezetben bolyongva, a ránk rontó gusztustalan Nekromorfok pedig valóban megidézték Ridley Scott hátborzongató agymenését. A játékmenet folyamatos fejlődést, fegyver és szkafander fejlesztést biztosított, amihez különböző idő és gravitációt manipuláló képességeket kaptunk. A Dead Space ráadásul nem használt HUD-ot, minden szükséges információt leolvashattunk felszereléseinkről a térkép pedig futurisztikusan 3D-ben hologramként volt vizslatható.


[+]

Folyamatos félelem szögezte a játékosokat a képernyők elé, hiszen a rusnya dögök a legváratlanabb pillanatokban támadtak, ráadásul csak csonkolással végezhettünk velük. Az alapos lőszermenedzsmentre kihegyezett küzdelmek mellett élnünk kellett a környezet adta lehetőségekkel is, nem volt ritka, hogy a levágott testrészeikkel szögezhettük a falhoz a Nekromorfokat vagy robbanó palackokkal kínáltuk meg őket. A játék bár maximálisan lineárisnak és scripteltnek számított, ezt olyan mesteri atmoszférával és hangulattal palástolta, hogy bármit megbocsájtottunk volna neki.

Az űr gyilkos, hideg csöndjét korábban még nem élhettük át ilyen minőségben. Sajnálatos, hogy a folytatások kapcsán háttérbe szorult a jumpscarek mellett alkalmazott mesteri lélektani horror, az akciókban bővelkedő további két rész már nem hozta ezt a remek és az alsónemű állapotát komolyan megviselő élményt. Az egészen formabontóan minőségi audiovizuális megvalósítása, változatos játékmenete, jól megírt története és a sokszor félelmetes légköre okán választottuk majdnem a legjobb horror játéknak a lassan 10 éves Dead Spacet, ami még napjainkban is simán megállja a helyét.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Resident Evil 7 teszt (Xbox One)

    A zsákutcába robogott széria reinkarnálódott és micsoda reinkarnációról beszélhetünk! A Resident Evil 7 első személyű horrorisztikus túlélő irányt vett.

  • Resident Evil 7 előzetes

    Élőholtakba és mutáns dögökbe való külső nézetes ólompumpálás, ajtónyitogatás, és egyéb tipikus Resident Evil jellemzők: ezeket kell most elfelejtenünk.

  • Doom teszt (Xbox One)

    Pokoljárás a Marson, avagy a démonok ismét visszatértek, és csak mi állíthatjuk meg őket. Vajon az új Doom visszahozza az 1993-ban indult sorozat varázsát? Megérte 12 hosszú éven át várakozni?

  • 2016 legjobban várt survival játékai

    Korábbi cikkünkben a belezős horrorokat gyűjtöttük össze, most viszont a 2016-ban érkező túlélő-horrorkalandokon van a sor, mert borzongani virtuálisan mindenki szeret.