Resident Evil 7 teszt (Xbox One)

Egyedül a sötétben?

Mindenféle felvezetés nélkül essünk is neki a hetedik résznek, elvégre egy teljesen új megoldással van dolgunk, így felesleges az Umbrella Corps-os múltat boncolgatni, ez a Resident Evil egészen más megközelítést alkalmaz. Valószínűleg ezért kapcsolódik csak nagyon haloványan a korábbi eseményekhez, de azért a történet felgöngyölítésével találkozunk majd utalásokkal. A legtöbb Resident Evilös öröklött tulajdonság kimerül a fegyverarzenálban, a tárgylistánkban való matatásban, a gyűjtögetésben és néhány klasszikus elem újbóli alkalmazásában. A megszerzett javakból a játékos saját stílusához igazodva craftolhat: vagy többet bujkál és az energiáját visszaállító szereket kotyvaszt (a zöld növény megint csak jól teszi a dolgát), vagy felveszi a kesztyűt és lőszereket készít a harcokhoz. A klasszikus mentési rendszert is beépítették, ami egyben a feszültségteremtésért is nagymértékben felelős volt, csak itt az írógépek helyett kazettás magnóra rögzíthetjük az aktuális pozíciónkat.


[+]

A fejlesztők nagyon ráéreztek, hogy több frontos változtatással lehet a legjobb eredményt elérni a Resi recept felrázása kapcsán. Csak úgy volt esélyük ismét visszarántani a köztudatba a szériát, ha mernek merészek lenni és meglépnek pár komoly döntést, mint a harmadik személyű nézőpont lecserélése. Első személyű nézetbe helyezték a játékosokat, ezáltal más megközelítést kaptak a harcok és a fejtörők, ráadásul sokkal borzongatóbb az egész. FPS játékmenettel minden zaj képes ránk hozni a frászt, a hátunk mögött sosem tudhatjuk mi kelt életre és a furcsa árnyak mozgását is óvatosan kémleljük meg a sarkoknál kikukucskálva.


[+]

Főhősünkkel Ethan Wintersel megérkezünk a mocsaras Louisianában található Baker birtokra, ugyanis ide vezettek a három éve eltűnt feleségünk nyomai. Érkezésünk után nemsokkal meg is találjuk Miat, akivel nem sikerül elmenekülnünk, ugyanis valamilyen misztikus hatalom vette uralma alá, ahogy az egész házat és annak környékét is. Míg a végére érünk a helyenként brutális és gusztustalan kísértethistóriának számos feladatot kell megoldanunk, folyamatosan küzdve az életben maradásunkért, bujkálva a különleges képességgel felruházott lakók elől, bejárva a hatalmas birtok minden zugát.


[+]

A tervező asztalnál az a döntés született, hogy azért kell néhány megölhető lény a játékba, de sokkal nagyobb feszültség teremthető meg, ha egyes ellenfelek ellen „a szégyen a futás, de hasznos” örökigazságot kell alkalmazni. A ház bizonyos részeit felügyelet alatt tartó lakók csak lelassíthatók, ezzel maximum időt nyerhetünk az elmeneküléshez, hogy újrakezdhessük a lopakodós szekvenciát. Megkell hagyni kifejezetten jól áll a játéknak a sunnyogás, alaposan megtudták támogatni audiovizuális megvalósítással, egész végig működőképes a koncepció, a játék utolsó szakaszára pedig alaposan fel is pörgetik az eseményeket. A folyamatos kutatás, az események kibogozása, a tárgyak megvizsgálása és kombinálása még sosem működött ilyen jól.

A vendégmarasztaló családtagokon felül, mint említettem lőszerfaló, de elpusztítható ellenfelekkel is találkozhatunk. A különböző agresszív repülő rovarok mellett a gyökérszerű, Molded néven illetett brutális manifesztációkkal is megfog gyűlni a bajunk. A lőszerekkel való spórolás érdekében törekedjünk a fejlövésekre, mert nem méri gazdagon a muníciót a Resident Evil 7. Ha mindent alaposan átkutatunk még úgy is híján lehetünk a lövedékeknek, palackoknak, gránátoknak és bombáknak, így más értékes tárgyak helyett kénytelenek leszünk lövedékeket előállítani a szűkös alapanyagokból. A maroklőfegyvereken felül (Beretta 92FS, Colt M1911A1, Glock 17, Makarov PM, M44 Magnum) shotgunokat (Remington 870, M21 Shotgun), késeket, házi készítésű lángszórót, géppuskát (P19 SMG), gránátvetőt, láncfűrészt és távirányítású bombákat vethetünk be.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények