Foretales teszt

Mi baj történhet, ha ifjú tolvajként elemelünk egy gyanús lila fényt árasztó, nyilvánvalóan mágikus lantot? A Foretales az erre adott választ kártyákkal meséli el.

Kaland, kártya, kockázat

Bár első, sőt, még második pillantásra is úgy néz ki, a Foretales nem egy újabb tipikus fantasy kártyajáték: nem fogjuk paklinkat összeválogatni, nem kell eltérő ritkaságú lapokkal különféle lényeket idézni, és varázsolgatni sem fogunk az ezeregyedik randomgenerált pályasorozat meghódítása során. Nem, a Foretales leginkább talán egy újszerű köntösben tálalt lapozgatós könyvre hasonlít, ahol a helyszínektől a küldetésekig, az ellenfelektől a tárgylistánkig mindent lapok szimbolizálnak. Legközelebbi rokona talán a két Hand of Fate-játék, bár a részletek tekintetében millió eltérést találunk azokhoz képest – a Foretales szerencsére kifejezetten eredeti lett.

Történetünk egy fiatal gazfickót követ: Volepain egy papucscsőrű madár (feltehetően fajának első játékszereplése!), aki kópétársaival együtt Isenburg városának kiterjedt alvilágában tevékenykedik. Tolvajlás, csempészet, szabotázs – nem sok olyan dolog van, amire Volepain ne lenne hajlandó a megfelelő fizetségért cserébe. A prológban például azonnal elvállalja egy roppant gyanús alak roppant gyanús megbízását, és belopakodik a város egyik legfontosabb nemesének otthonába, hogy onnan ellopjon egy mágikus lantot. E tett legfontosabb következményeként hősünket azonnal jós-rémálmok kezdik gyötörni, többek közt a városára alig három nap múlva leselkedő tűzvészt és mészárlást is megpillantja – és természetesen rögvest nekiáll valahogy megakadályozni a katasztrófát.


[+]

A fejezetek közti menüben kártyák jelzik az X napon belül bekövetkező negatív eseményeket, illetve a talán ezek megakadályozásához vezető küldetéseket. A Foretales nem igazán lineáris, bár ennek ellenére is vannak benne hosszabb szakaszok, amikor csak egy út áll előttünk – vagy azért, mert a többit már teljesítettük, vagy azért, mert a párhuzamos utak egyik-másik döntésünk következében már elérhetetlenné váltak. Az egyes küldetések több régióból állnak, amelyek közt minden lapunkat továbbvisszük – viszont a küldetések közt csak az igazán fontos, aranyszegélyű kártyák jönnek velünk, így aztán nem érdemes nagyon spórolni a zsákmánnyal, használjuk hamar a mérgező spórákat, dobótőröket és gyógyfüveket! Maga a sztori három különálló fejezetre van bontva, ami három eltérő tájat, és és azzal együtt mindig egy csomó új lapot is is jelent.


[+]

A játéktábla közepét az adott helyszínen felkereshető helyszínek foglalják el, általában három-hat kártya, amelyeket egy folyamatosan újrakevert pakliból tölt mindig újra a Foretales. Ha tehát egyszer találtunk egy kellemesen kifosztható fogadót vagy rábukkantunk egy felszerelést rejtő bányateremre, azokat később újra és újra elénk fogja tenni a játék. (A három lábnyommal jelölt helyszínváltáskor szimplán a pakliból lesz újratöltve az adott hely a játéktáblán, ha viszont bástya-ikont látunk, akkor egy speciális, csak egy-egy képességkártya használatával előhozható helyet kereshetünk fel.) Az egyes helyszínek a legkülönfélébb találkozásokat, lehetőségeket rejtik Ez lehet az erdőben például mágikus gombakör, banditatábor, vagy akár egy barátságos druida is – a lángoló városból menekülés közben pedig égő házak, fosztogató őrök és deszkáit tutajként áruló nyerészkedő kereskedő is lehet egy-egy „helyszín”. Ezeket a lapokat saját kártyáinkkal tudjuk aktiválni, méghozzá általában sokféleképpen. Az mindig látszik, hogy egyes lapjaink pontosan milyen eredménnyel járnak az adott helyszínen, így nem kell vaktában döntéseket hoznunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Cursed to Golf teszt

    Van, aki örülne neki, ha naphosszat golfoznia kellene – de még ő is átokként fogná fel, ha a purgatóriumból való szabadulása múlna minden lendítésen.

  • Marvel’s Midnight Suns teszt

    A Marvel szuperhősei kártyák segítségével csatáznak – nem, ez a cikk nem a mobilos Snapről szól, hanem az ugyanezt a receptet teljesen máshogy feldolgozó Firaxis-játékról.

  • Aces & Adventures teszt

    Klasszikus póker, avagy fantasy pakliépítős kártyajáték? Nem kell választani, az Aces & Adventures ugyanis végre összekeverte a két műfajt.

  • Balatro teszt

    Póker – unalmas, kiismert, lejárt. Póker roguelite – izgalmas, vadonatúj, addiktív. A Balotro a második csoportba tartozik, és már a demójával is hosszú órákat rabolt el sokak életéből.

Előzmények

  • Cult of the Lamb teszt

    Félig roguelike akciójáték, félig vidám szektamenedzselős faluszimulátor – nem mindennapi kombináció ez, a kérdés csak az, hogy vajon miként működnek egymás mellett.

  • Chrono Cross: The Radical Dreamers Edition teszt

    A legendás Chrono Trigger folytatása már PlayStationre jelent meg – legalábbis Európán kívül. Most a Square nálunk is kiadta a szerepjátékot, mégpedig a hírek szerintalaposan felújítva.

  • Digimon Survive teszt

    A szinte végtelen széria új felvonásában a digimonokból ugyan meglepő mértékben hiányzik a digitalizáció, de monsterekkel azért még lesz dolgunk.

  • Sorcery! teszt

    Idehaza épp 30 éve jelent meg a kaland-játék-kockázat könyvek egyik atyjának talán legjobb sorozata, épp ideje volt tehát, hogy a videojáték-verzió konzolokon is tiszteletét tegye!