Foretales teszt

Mi baj történhet, ha ifjú tolvajként elemelünk egy gyanús lila fényt árasztó, nyilvánvalóan mágikus lantot? A Foretales az erre adott választ kártyákkal meséli el.

Hirdetés

19-re lapot

Itt érdemes rátérni, hogy pontosan milyen kártyáink is vannak, hiszen ezt a rendszert más játékban még nem láthattuk. Balra helyezkednek el a karakterek speciális képességeit aktiváló lapok, mégpedig mindig hat darab – ha csak egy aktív karakterünk van, ezt teljesen az ő extrái töltik ki, amikor pedig három alakot viszünk magunkkal, akkor mindenki két-két lapot használhat csak. Volepain lapjai általában sunyi húzások, a zsebmetszéstől a kihallgatásig, Léo képességei a bátor, büszke cselekedeteket jelzik, a harmadikként csatlakozó Karst pedig nyers erejére és brutalitására támaszkodik – és persze később lesznek még újabb szövetségeseink is. Talán még tucatnyi eltérő lap sincs karakterenként (az újak folyamatosan nyílnak meg a történet függvényében), viszont mivel ezeket a rengeteg eltérő helyszínkártyán használhatjuk fel, a változatosságuk sokkal nagyobbnak tűnik.

A kártyák másik csoportját a képernyő jobb alján találjuk: ezek egyrészt négy fő mutatónkat jelzik, másrészt pedig az épp nálunk levő tárgyak és szövetségesek is itt kapnak helyet. Előbbiek közül az aranypénzek, illetve az ételporciók maguktól értetődő módon működnek, de a jó, illetve rossz hírnevünket jelző babérkoszorúk és halálfejek is ugyanilyen egyszerűen költhető nyersanyagok. Sok helyszínkártyán ezeket is képesség-szerűen használhatjuk, lefizetve, megetetve, lenyűgözve, avagy megfélemlítve az ott levő személyeket. A tárgylista is ugyanígy működik: a gyógyító anyagokat saját karaktereinkre húzva használhatjuk, a velünk tartó bányásszal kiiktathatunk egy veszélyes szakasz által jelentett veszélyt, iratokkal és információkkal pedig még ellenfeleinket is átverhetjük vagy megzsarolhatjuk.


[+]

Ebbe a rendszerbe természetesen a harcok visznek némi extra színt: amikor egy helyszínkártyán ellenfelek vörös ikonja látható, azt addig nem tudjuk használni, amíg meg nem tisztítottuk a terepet. Ez örvendetesen sokféle módon történhet meg, az én legényeimnél például igen ritkán került sor tényleges pengeváltásra – mivel a gyógyulás a legtöbb pályán ritka és drága, ezt tényleg érdemes is elkerülni. Mielőtt ugyanis előkerülnek a fegyverek, kijátszhatjuk békés kártyáinkat is, és ennek során a legtöbb ellenfelet semlegesíteni is lehet – vagy legalább elkábíthatjuk, lesebezhetjük, meggyengíthetjük őket a harci fázis előtt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • Cult of the Lamb teszt

    Félig roguelike akciójáték, félig vidám szektamenedzselős faluszimulátor – nem mindennapi kombináció ez, a kérdés csak az, hogy vajon miként működnek egymás mellett.

  • Chrono Cross: The Radical Dreamers Edition teszt

    A legendás Chrono Trigger folytatása már PlayStationre jelent meg – legalábbis Európán kívül. Most a Square nálunk is kiadta a szerepjátékot, mégpedig a hírek szerintalaposan felújítva.

  • Digimon Survive teszt

    A szinte végtelen széria új felvonásában a digimonokból ugyan meglepő mértékben hiányzik a digitalizáció, de monsterekkel azért még lesz dolgunk.

  • Sorcery! teszt

    Idehaza épp 30 éve jelent meg a kaland-játék-kockázat könyvek egyik atyjának talán legjobb sorozata, épp ideje volt tehát, hogy a videojáték-verzió konzolokon is tiszteletét tegye!