Cursed to Golf teszt

Van, aki örülne neki, ha naphosszat golfoznia kellene – de még ő is átokként fogná fel, ha a purgatóriumból való szabadulása múlna minden lendítésen.

Birdie

A Really Bad Chess megmutatta, hogy bőven van még lehetőség a sakkjátékokban. Az Inscryption kiválóan illusztrálta, hogy a pakliépítős kártyajátékokba igenis lehet újabb forradalmat hozni. A Pac-Man Championship Edition és a Space Invaders Infinity Gene bizonyították, hogy több évtizedes játékmatuzsálemekbe is új életet lehelhet néhány kreatív designer. A Cursed to Golf is valami ilyen megközelítéssel készülhetett: a fejlesztők vették a golf mindenki által ismert alapjait, és azokat teljesen átértelmezték. Igen, itt is válogatunk az ütők közt, mérgelődünk, amikor homokágyba pottyan a labda, és ünneplünk, amikor egy trükkös manőver hatására már az első ütéssel sikerül a lyukba találni – mégis, a Cursed to Golf radikálisan különbözik minden eddigi golfjátéktól.

Vegyük például a történetet – a szokásosan unalmas karriermód és szponzorhajszolás helyett itt rögtön a csúcson kezdünk: hetyke hősünk egy nagy bajnokság utolsó körének utolsó ütéséhez készül, amikor az égiek (földiek?) úgy döntenek, hogy ennyi épp elég volt a sikerekből. Versenyzőnket brutális villámcsapás éri, és mire szénfeketére égett teste földet ér, szelleme már egy szinttel lejjebb landol. Igen, jobb sorsra méltó karakterünk a golfpurgatóriumba kerül, ahol a skótszoknyás helytartó rögvest közli is a rossz hírt: amíg nem teljesítjük szörnyű kihívását, vagyis az alvilág 18 lyukas golfpályáját egyetlen nekifutással, addig bizony nem is térhetünk vissza. Itt derül csak ki, hogy a Cursed to Golf egy roguelike golfjáték: ha egy nekifutás során bármikor kudarcot vallunk, a játék visszadob minket a nullára. Maga az ütés ismerős a régmúlt golfjátékaiból: két mércén összesen három kattintással szabályozható a lendítés ereje, illetve a labda iránya – repülés közben pedig további csavarást is a labdára nyomhatunk.

Természetesen nem ez az egyetlen változtatás a tévében is látott golfhoz képest, hiszen itt a pályák sokkal inkább hasonlítanak egy platformjáték veszélyekkel teli szintjeire, mint egy nyugodt, már egy hangosabb krákogást is csitítással meg haragos nézésekkel büntető, igazi golfpályára. Az első zóna homokszigetei és a vizesárkai még annyira nem veszélyesek, bár a TNT-s dobozokból épített blokádok azért viszonylag témaidegennek tűnnek. A későbbiekben azonban mozgó platformok, teleportkapuk, golyóevő növények, tüskefalak, alagutak és lángoló csapdák is lesnek majd ránk; de maguk a pályák is egyre szűkebbé és labirintusszerűbbé válnak.


[+]

A csapdák pedig veszélyesek, hiszen minden szintet úgy kezdünk, hogy csak öt ütésünk van, pedig a pályák nem par5-ösök – ezen a számon ezüst és arany szobrocskák megütésével, illetve kártyákkal ugyan lehet növelni, de amíg igazán bele nem jövünk a Cursed to Golf fizikájába és trükkjeibe, addig ez borzasztó kevés lesz. Amíg teljesen bele nem jövünk a manőverezésbe, a legtöbb lyuk 20-30 ütést fog igényelni, amire persze csak akkor lesz esély, ha minden szobrocskát megkeresünk és összetörünk a pályán – és ez még egy lapáttal rátesz a helyenként amúgy is brutális kihívási szintre. És ahogy mondtam, a Cursed to Golf kudarc esetén visszalök minket az első lyukhoz…

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Steam Next Fest demókörkép #1

    Ismét demófesztivált tart a Steam, amelyen az indie játékfejlesztés apraja-nagyja játszható formában mutatja meg, hogy min is dolgozik évek óta.

  • PGA Tour 2K23 teszt

    Minden részletét tekintve hivatalos, a sportág nagyjait is tartalmazó golfszimulátort rég láttunk, így a 2K23 komoly helyzeti előnnyel indult.

  • Togges bemutató

    Egy kétfős brazil indie-fejlesztőstúdió bizonyította be, hogy a kiváló és újszerű játékokhoz nem kellenek dollármilliárdok. A Togges egy újszerű 3D-platformjáték, amelyben gondolkodni is kell.

  • 9 Years of Shadows teszt

    Több, mint százezer dollárnyi Kickstarer pénz és három év után megjelent a 9 Years of Shadows, ami legalább annyi évnyi árnyékot fog vetni önmagára és fejlesztőcsapatára, mint amit a címe sugall.

Előzmények

  • Potion Permit teszt

    Klinika a város szélén – radikálisan kevesebb dráma, viszont sokkal több gyönyörű pixel kíséretében, mint amit anno a tévében lehetett látni.

  • Foretales teszt

    Mi baj történhet, ha ifjú tolvajként elemelünk egy gyanús lila fényt árasztó, nyilvánvalóan mágikus lantot? A Foretales az erre adott választ kártyákkal meséli el.

  • Onsen Master teszt

    Ha hihetünk az Onsen Masternek, a japán hévizes fürdőket nem csak idősödő urak és nindzsák látogatják, de a helyi folklór különféle szellemei is.

  • Tinykin teszt

    Egyedül nem megy, ezért aztán a parányi méretűre töpörödött űrhajós ebben a játékban még kisebb, tinykin nevű lényeket használ arra, hogy felfedezze új világát.