Steam Next Fest válogatás - 6. oldal
A nyaranta megrendezett Next Fest egyik csúcspontját a több száz – sőt, idén pontosan 1200! – játékdemó jelenti. Bár ezek között nincsenek nagykiadós, óriási marketinggel megtámogatott szuperprodukciók, akik szeretik a néha egyenesen klisés, másszor meg szinte felismerhetetlenül különleges indie játékokat is, igazi csemegéket találnak a kínálatban. Bármilyen stílust, hangulatot, látványvilágot is részesítenénk előnyben, biztos lesz néhány program, amely pontosan nekünk készült – a nehéz feladatot ezek kibogarászása jelenti. Bár a demók közül természetesen nem tudtuk mindet kipróbálni, aki minőségi szórakozást szeretne erre a hétvégére, az induljon ki az alábbi és az előző listából, aztán keressen továbbiakat a rendezvény oldalán.
A demók június 20-áig, hétfő délutánig érhetők el, addig pedig általában folyamatosak a fejlesztői streamek is. Az első válogatás itt érhető el, a másodikat pedig itt olvashatjátok.
Frogun
Hirdetés
Bő évtizeden keresztül a SNES látványvilága uralta a retro-ihletésű játékok világát, de az utóbbi években elkezdték variálni forrásaikat a fejlesztők. Láttunk már platformjátékokat a Game Boy, és horrorjátékot a PlayStation korlátai alapján elkészülni, a Frogun pedig egyértelműen a PS1-Saturn-N64 korabeli platformjátékok örököse – a Croc mellé például simán odatenném. Mint ilyen, nem is akar óriási megújulást kínálni, egyszerűen a vidám és aranyos ugrándozásról szól, no meg kismillió gyűjtögetnivalóról. A többpályás demó alapján eszelős nehézségre nem kell számítani a végigjátszás terén, de ahogy a műfaj legjobbjaitól megszoktuk, a 100%-os gyűjtemény elérése ügyességet és trükkös gondolkodást is megkíván.
Megjelenés: 2022 nyara
Link a demóhoz
Ghost Song
A Ghost Song nem sok kapaszkodót ad történetének megértéséhez: egy Lorian nevű holdon egyszercsak felébred egy deadsuit, és… ennyi. Természetesen mi irányítjuk ezt az ütött-kopott űrruhát, mégpedig egy 2D-s, metroidvania-szerűségben. A harcok – részben fura állatok, részben hozzánk hasonló, éppcsak agresszív deadsuitok ellen – jól működnek, bár a rendszert szokni kell: lézerpuskánk nagyon hamar felmelegszik, ami alaposan betesz teljesítményének – viszont a vörösen izzó fém sokkal hatásosabbá válik, ha közelharci fegyverként vetjük be. A szépen megrajzolt hátterek és a kifejezetten bizarr lények már a demóban is lenyűgözők, viszont arra tessék felkészülni, hogy a Ghost Song kifejezetten nehéz lett: az ellenfelek a vártnál sokkal nagyobbat sebeznek, a checkpointok pedig rémesen messze vannak egymástól.
Megjelenés: 2022
Link a demóhoz
Hard West II
A Hard West kiválóan ültette át az XCOM-hoz hasonló taktikai játékmenetet a vadnyugat filmek ismert világába, és ettől a második rész sem távolodik el. A jól ismert játékmenetet viszont már a demó alapján is sikerült feldobni jó ötletekkel, amelyeknek köszönhetően a kifejezetten felgyorsult a tempó. A Bravado lényege, hogy ha sikerül egy ellenséges alakkal végezni, az adott karakter akciópontjai maximumra töltődnek, így megfelelően láncba fűzve cselekedeteinket, sokkal többször cselekedhetünk egy körben, mint eddig. Amennyiben mondjuk a 90 százalék feletti találati arány ellenére is elhibázzuk célpontunkat, kapunk egy szerencseikont, amit a későbbiekben garantált sikerek előidézésére lehet felhasználni – így még a kudarcnak is van pozitív következménye.
Megjelenés: 2022
Link a demóhoz
Naiad
E játékban természetesen egy najádot, egyfajta vízitündért alakítunk. A demóban utunk kedvenc folyónk idillien természetes környezetben zajlik, de később majd városok szennyezett vízébe, romos épületek szökőkútjaiba és megannyi más területre is eljuthatunk. Az eddigiek alapján a Naiad inkább szól a szabad felderítésről, a természet csodálatáról, egyfajta zen-állapotról, mint a kőkemény kihívásokról – a demóban inkább csak opcionális volt tündér-énekünk kihasználásra, a kiskacsák visszavezetése szüleikhez, a békák és halak magunk köré gyűjtése. Nem tudom, hogy ebből a lassú, úszkálós játékmenetből későbbi területek mit fognak kihozni, de alig várom, hogy kideríthessem.
Megjelenés: 2022. harmadik negyedév
Link a demóhoz
Necrosmith
Nagyon nehezemre esett abbahagyni a játékot, ami valószínűleg kiváló előjel a Necrosmith küszöbön álló megjelenése előtt. A fejlesztők kiindulási pontja feltehetően a Majesty volt, hiszen ez is egy passzív stratégiai játék: egységeink viselkedésére alapból nem vagyunk befolyással, ők maguktól derítik fel a sötét fantasy tájat, kelnek birokra a fészkekből kiáramló ellenfelekkel és gyűjtik számunkra a nyersanyagokat. (Egy lény felett átvehetjük a közvetlen irányítást is, de erre nem nagyon tudtam figyelni.) Bár építkezni nem lehet, tornyunkat a megtalált alaprajzokkal lehet bővíteni, mindenféle passzív bónuszokat megnyitva ezzel. A játék legegyedibb pontja azonban az egységkészítő: gyakorló nekromantaként hulladarabokból kell összerakosgatnunk katonáinkat. Ha ork testet használunk, az egység erősebb lesz; ha varázspálcát vagy buzogányt markoló kezet pakolunk a pentagrammába, a figura ennek megfelelő támadásokat kap majd; a lábaktól és a fejtől pedig rengeteg alaptulajdonsága függ a sebességtől az erőig. A (véletlengenerált?) térkép óriási, és bár nem úgy tűnik, hogy rendezett kampány is várna ránk, a főmenüben rengeteg permanens bónuszt lehet megnyitni.
Megjelenés: 2022. július
Link a demóhoz
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!