A Steam Next Fest legjava – 3. rész

Elindult a Steam nyári rendezvénye, ahol ezernél is több, megjelenés előtt álló játékot lehet kipróbálni. Bár minden demót nem tudtunk megnézni, itt van következő 10 kedvencünk!

Steam Next Fest válogatás - 6. oldal

A nyaranta megrendezett Next Fest egyik csúcspontját a több száz – sőt, idén pontosan 1200! – játékdemó jelenti. Bár ezek között nincsenek nagykiadós, óriási marketinggel megtámogatott szuperprodukciók, akik szeretik a néha egyenesen klisés, másszor meg szinte felismerhetetlenül különleges indie játékokat is, igazi csemegéket találnak a kínálatban. Bármilyen stílust, hangulatot, látványvilágot is részesítenénk előnyben, biztos lesz néhány program, amely pontosan nekünk készült – a nehéz feladatot ezek kibogarászása jelenti. Bár a demók közül természetesen nem tudtuk mindet kipróbálni, aki minőségi szórakozást szeretne erre a hétvégére, az induljon ki az alábbi és az előző listából, aztán keressen továbbiakat a rendezvény oldalán.

A demók június 20-áig, hétfő délutánig érhetők el, addig pedig általában folyamatosak a fejlesztői streamek is. Az első válogatás itt érhető el, a másodikat pedig itt olvashatjátok.

Frogun

Bő évtizeden keresztül a SNES látványvilága uralta a retro-ihletésű játékok világát, de az utóbbi években elkezdték variálni forrásaikat a fejlesztők. Láttunk már platformjátékokat a Game Boy, és horrorjátékot a PlayStation korlátai alapján elkészülni, a Frogun pedig egyértelműen a PS1-Saturn-N64 korabeli platformjátékok örököse – a Croc mellé például simán odatenném. Mint ilyen, nem is akar óriási megújulást kínálni, egyszerűen a vidám és aranyos ugrándozásról szól, no meg kismillió gyűjtögetnivalóról. A többpályás demó alapján eszelős nehézségre nem kell számítani a végigjátszás terén, de ahogy a műfaj legjobbjaitól megszoktuk, a 100%-os gyűjtemény elérése ügyességet és trükkös gondolkodást is megkíván.


[+]

Megjelenés: 2022 nyara
Link a demóhoz

Ghost Song

A Ghost Song nem sok kapaszkodót ad történetének megértéséhez: egy Lorian nevű holdon egyszercsak felébred egy deadsuit, és… ennyi. Természetesen mi irányítjuk ezt az ütött-kopott űrruhát, mégpedig egy 2D-s, metroidvania-szerűségben. A harcok – részben fura állatok, részben hozzánk hasonló, éppcsak agresszív deadsuitok ellen – jól működnek, bár a rendszert szokni kell: lézerpuskánk nagyon hamar felmelegszik, ami alaposan betesz teljesítményének – viszont a vörösen izzó fém sokkal hatásosabbá válik, ha közelharci fegyverként vetjük be. A szépen megrajzolt hátterek és a kifejezetten bizarr lények már a demóban is lenyűgözők, viszont arra tessék felkészülni, hogy a Ghost Song kifejezetten nehéz lett: az ellenfelek a vártnál sokkal nagyobbat sebeznek, a checkpointok pedig rémesen messze vannak egymástól.


[+]

Megjelenés: 2022
Link a demóhoz

Hard West II

A Hard West kiválóan ültette át az XCOM-hoz hasonló taktikai játékmenetet a vadnyugat filmek ismert világába, és ettől a második rész sem távolodik el. A jól ismert játékmenetet viszont már a demó alapján is sikerült feldobni jó ötletekkel, amelyeknek köszönhetően a kifejezetten felgyorsult a tempó. A Bravado lényege, hogy ha sikerül egy ellenséges alakkal végezni, az adott karakter akciópontjai maximumra töltődnek, így megfelelően láncba fűzve cselekedeteinket, sokkal többször cselekedhetünk egy körben, mint eddig. Amennyiben mondjuk a 90 százalék feletti találati arány ellenére is elhibázzuk célpontunkat, kapunk egy szerencseikont, amit a későbbiekben garantált sikerek előidézésére lehet felhasználni – így még a kudarcnak is van pozitív következménye.


[+]

Megjelenés: 2022
Link a demóhoz

Naiad

E játékban természetesen egy najádot, egyfajta vízitündért alakítunk. A demóban utunk kedvenc folyónk idillien természetes környezetben zajlik, de később majd városok szennyezett vízébe, romos épületek szökőkútjaiba és megannyi más területre is eljuthatunk. Az eddigiek alapján a Naiad inkább szól a szabad felderítésről, a természet csodálatáról, egyfajta zen-állapotról, mint a kőkemény kihívásokról – a demóban inkább csak opcionális volt tündér-énekünk kihasználásra, a kiskacsák visszavezetése szüleikhez, a békák és halak magunk köré gyűjtése. Nem tudom, hogy ebből a lassú, úszkálós játékmenetből későbbi területek mit fognak kihozni, de alig várom, hogy kideríthessem.


[+]

Megjelenés: 2022. harmadik negyedév
Link a demóhoz

Necrosmith

Nagyon nehezemre esett abbahagyni a játékot, ami valószínűleg kiváló előjel a Necrosmith küszöbön álló megjelenése előtt. A fejlesztők kiindulási pontja feltehetően a Majesty volt, hiszen ez is egy passzív stratégiai játék: egységeink viselkedésére alapból nem vagyunk befolyással, ők maguktól derítik fel a sötét fantasy tájat, kelnek birokra a fészkekből kiáramló ellenfelekkel és gyűjtik számunkra a nyersanyagokat. (Egy lény felett átvehetjük a közvetlen irányítást is, de erre nem nagyon tudtam figyelni.) Bár építkezni nem lehet, tornyunkat a megtalált alaprajzokkal lehet bővíteni, mindenféle passzív bónuszokat megnyitva ezzel. A játék legegyedibb pontja azonban az egységkészítő: gyakorló nekromantaként hulladarabokból kell összerakosgatnunk katonáinkat. Ha ork testet használunk, az egység erősebb lesz; ha varázspálcát vagy buzogányt markoló kezet pakolunk a pentagrammába, a figura ennek megfelelő támadásokat kap majd; a lábaktól és a fejtől pedig rengeteg alaptulajdonsága függ a sebességtől az erőig. A (véletlengenerált?) térkép óriási, és bár nem úgy tűnik, hogy rendezett kampány is várna ránk, a főmenüben rengeteg permanens bónuszt lehet megnyitni.


[+]

Megjelenés: 2022. július
Link a demóhoz

Steam Next Fest válogatás - 7. oldal

Railbound

A Golf Peaks és az Inbento alkotói továbbra is megmaradtak a stílusos csomagolást kapott logikai játékok világában: a Railbound a vasúti szerelvények témakörét dolgozza fel. Feladatunk minden apró pályán az lesz, hogy sínek lerakásával a számozásnak megfelelő sorrendben csatoljuk a vagonokat a várakozó mozdonyhoz. Szinte minden pálya hoz valami új kunkort: néhol a megfelelő sorrend elérése a trükkös, máshol alagutakat, sorompókat vagy épp építésről letiltott területeket találunk a sínek körül. A játék elején bemutató demó természetesen a legegyszerűbb pályákat tartalmazza, így viszonylag könnyen leküzdhető a tizenegynéhány szint, de biztos vagyok benne, hogy a végső kihívások már többnapos gondolkodást igényelnek majd.


[+]

Megjelenés: ?
Link a demóhoz

Swordship

Micsoda ötlet: végy egy shoot ’em upot, és vedd ki belőle a lövöldözést! A Swordship abból a szempontból békés játék, hogy mi nem tudunk benne lőni – ellenfeleinkkel azonban így is végezni tudunk, méghozzá úgy, hogy okos helyezkedéssel egymást lövetjük le az automata rendszerekkel. Erre azért van szükség (a szimpla létfenntartáson túl), mert a folyamatos száguldás és manőverezés közepette csempészárut kell felvenni és leadni. Ezeket vagy pontra, vagy hajófejlesztésre váltjuk be a pályák közt, és már iramodhatunk is tovább a fantasztikusan látványos, minimáldesignnal ellátott pályákon. A design és a zene a WipEout-szériát juttatta eszembe, ami, remélem, nagyszerű ajánlólevélnek számít mindenkinél.


[+]

Megjelenés: 2022. szeptember
Link a demóhoz

Terra Invicta

Megvallom, nem sokra mentem a Terra Invicta demójával. Azok a fejlesztők, akik összerakták minden idők legkomplexebb és talán legjobb XCOM-modját, a Long Wart, úgy gondolták, hogy ilyen szimpla marhaságokkal nem fogják múlatni idejüket, és csináltak valamit, amire tényleg büszkék lehetnek. Sajnos ennyi demó közt nem volt időm elmerülni a programban – a programban, amely néha három tutorialablakot is a képernyőre varázsolt egyszerre. Az látszik, hogy aki mélységre vágyik ebben a kicsit sci-fi stratégiában, az el lesz kényeztetve: a leírás alapján a Föld meghódítása mellett a Naprendszer elfoglalása, és talán az idegenekkel való hajcihő is a kampány része lesz. Kompromisszumok nélküli, így valószínűleg csak szűk tábornak készülő játéknak tűnik a Terra Invicta – én csak messziről tudom csodálni, de a minőség így is látszik rajta.


[+]

Megjelenés: 2022
Link a demóhoz

The Cub

A Golf Club Wasteland alkotói szerencsére belátták, hogy míg a hangulatteremtés terén kiváló munkát végeztek, addig golfjátékként valami elképesztően rosszat alkottak, és következő játékukban inkább az előbbire koncentrálnak. A Cub egy posztapokaliptikus platformjáték, ahol a lepusztult Földön most a korábban Marsra menekült dúsgazdagok leszármazottai használják saját háborújuk csatatereként. Mi egy fiatal, anyját elveszített, farkasok által nevelt srácot alakítunk, aki egy lopott marsi sisakon keresztül folyamatosan hallja ellenfelei rádióadását. Miközben a tüskéssé mutálódott növények és a szétesés határán levő romok közt manőverezünk (közvetlen harc nincs), fura, de igen érdekes beszélgetős műsorokat, reklámokat és zenéket hallgathatunk egy idegen világból, ami természetesen tökéletes eszköz a hangulatteremtésre és a történetmesélésre is.


[+]

Megjelenés: ?
Link a demóhoz

Trepang2

Bár a fejlesztők természetesen nem mondhatják ezt ki, a Trepang2 kipróbálásakor mindenkinek automatikusan az eredeti F.E.A.R. fog eszébe jutni. Hogy is lehetne másként: sötét irodákban és raktárakban küzdünk kommandósok egyre jobban felfegyverzett csapatai ellen, néha időlassítást, máskor pedig láthatatlanságot használva a tűzfegyverek és gránátok hatékonyabbá tételére. Bár az ellenfelek mesterséges intelligenciája egyelőre nem olyan erős, mint a 2005-ös mintában (valamiért hajlamosak az ellenfelek háttal bejönni a szobába, ahol lapulunk), a harcok így is rendkívül élvezetesek. Reméljük, az AI-n még javítanak a megjelenésig, és kicsit intenzívebbé teszik a pályarombolást is, mert akkor egy kiváló FPS-sel leszünk gazdagabbak!


[+]

Megjelenés: 2022
Link a demóhoz

Bényi László

  • Kapcsolódó cégek:
  • Steam

Azóta történt

  • Capcom Fighting Collection teszt

    A kiválóan sikerült harmincadik évfordulós Street Fighter-kollekció nyomán a Capcom most kevésbé ismert verekedős játékait ünnepli egy újabb gyűjteménnyel.

  • Long Live the Queen teszt

    Hercegnő-szimulátor, sokkal veszélyesebb formában, mint ahogy azt a leírás vagy a képek alapján talán várnád. Te vajon megéred a koronázás napját?

  • Mothmen 1966 teszt

    Az amerikai kriptidek talán legkedvelhetőbb tagja a molyember, Nyugat-Virginia nem-hivatalos kabalaállata – na de mi köze van e lénynek az 1966-os Leonidák meteorrajhoz?

  • Tinykin teszt

    Egyedül nem megy, ezért aztán a parányi méretűre töpörödött űrhajós ebben a játékban még kisebb, tinykin nevű lényeket használ arra, hogy felfedezze új világát.

Előzmények