Long Live the Queen teszt

Hercegnő-szimulátor, sokkal veszélyesebb formában, mint ahogy azt a leírás vagy a képek alapján talán várnád. Te vajon megéred a koronázás napját?

God Save the Queen

Mennyire lehet nehéz élete egy fantasy királyság tini hercegnőjének? Nem igazán, gondolhatnánk oktondi módon – hiszen az édesanyját nemrég elveszítő, közelgő 15. születésnapján királynői címét majdan elnyerő Elodie élete igen távol van a lovakkal, udvarlókkal és bálokkal teli gondtalan leánykortól. Az uralkodás nehéz, felelősségteljes feladatnak ígérkezik, amire muszáj felkészülni, így aztán Elodie jószerivel minden idejét magántanárokkal kényszerül eltölteni, és csak a hétvégék során tud szusszanni egyet. Furcsa, de szórakoztató játék a Long Live the Queen – egy „életszimulátor”, amelyben egy hercegnő teendőit szabhatjuk meg, optimális esetben úgy, hogy a játék végét jelentő koronázásig megmaradjon a kincstár, az ország, valamint a trónörökös élete is.

Finoman szólva sem számítottam rá, hogy a Long Live the Queen visszatér majd az életembe: a játék ugyanis 2012-ben jelent meg PC-re, és a fejlesztő oldalain a mai napig egyetlen szó sem esik egy esetleges konzolos premierről. A régi játék feltűnése az új platformokon egyfelől örvendetes, hiszen kifejezetten érdekes alkotásról van szó – másfelől viszont óvatosságra ad okot, hisz ez az aprócska miniműfaj is rengeteg fejlődésen ment át az elmúlt évtizedben. A Yes, Your Grace és a Reigns: Her Majesty videojátékok, vagy épp A király dilemmája című társasjáték fejlesztőiről is azt feltételezem, hogy anno próbálták és élvezték a Long Live the Queent, és talán részben e program által is inspirálva álltak neki valami hasonló, de a maguk ízlése szerint továbbgondolt alkotás megtervezésének.


[+]

E játékban a feladatunk tehát a fiatal Elodie életének, és ezen keresztül Nova királyság, illetve a királyi udvar sorsának menedzselése lesz. A játék kerek 40 héttel a koronázás előtt indul, ami azt jelenti, hogy ugyanennyi körből áll. Minden hét, vagyis minden forduló három szakaszt ölel fel: először ki kell jelölnünk, hogy Elodie-t milyen témában oktassák tanárai, majd következik egy kis sztorirész, ahol mindenféle narratív döntéseket hozhatunk meg, és az egészet a hétvége zárja le, amikor megannyi szabadidős tevékenység közül választhatunk egyet. Az első szakasz a képzettségeinket fejleszti, a harmadik pedig Elodie hangulati mutatóit alakítja – a narratív részben pedig a néha személyes, máskor pedig politikai események zajlanak, amelyekbe a hercegnő tudása, illetve a játékos döntései alapján avatkozhat be.


[+]

Elodie taníttatása komplex feladat: összesen 14 tantárgy 42 specifikus témakörében okíthatjuk a fiatal lányt, és minden egyes képzettséget egy százas skálán tart nyilván a program. Mindezt bonyolítja kicsit, hogy ha egy tantárgy mindhárom specializációjában elértük a 25%-ot, megnyitunk egy új kosztümöt Elodie budoárjában, amelyet felvéve extra képzési bónuszokat kapunk az érintett témakörökben. A hercegnő hangulata kihat a tanulmányaira is: amikor Elodie akaratossá válik, a katonai témák magolására bónuszt kap, de a gazdasági témák, és főleg az előkelő uralkodóhoz illő viselkedés részletei borzasztóan untatják. Amikor Elodie domináns érzelme a félelem, akkor a hithez kapcsolódó tanulmányokat sajátítja el gyorsabban, de az intrika vagy a fegyverhasználat tanulására komoly máluszokat kap.


[+]

Éppen ezért a hercegnő hangulati állapota kiemelkedően fontos dolog, és a maximális fejlődés szempontjából sajnos nem feltétlenül az a jó, ha Elodie jókedvű és asszertív. A domináns érzelem alakításában legfontosabb eszközünk a hétvégi cselekedet megválasztása, amely négy hangulati tengelyünket befolyásolja. Ez azonban nem ennyire kiszámítható, mechanikus dolog, hiszen a hétközbeni események is alakíthatják hősnőnk érzelmi állapotát: amikor egy táncos bálban rendkívül udvariasan ugyan, de kigúnyolják, Elodie érthető módon elszomorodik; amikor egy ellenséges tábornok lekicsinylően beszél vele, felkapja a vizet; amikor pedig némileg szégyellős hősnőnk apja kérésére vállalkozik egy ünnepi menet vezetésére, vidámabbá válik, de e mellett azért a félelem is megjelenik benne.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Klonoa Phantasy Reverie Series teszt

    A Bandai Namco több, mint egy évtized után újra életet próbál lehelni platformer kabalájába, egy felújított csomaggal, amely két játékot tartalmaz egyben.

  • Tinykin teszt

    Egyedül nem megy, ezért aztán a parányi méretűre töpörödött űrhajós ebben a játékban még kisebb, tinykin nevű lényeket használ arra, hogy felfedezze új világát.

  • Onsen Master teszt

    Ha hihetünk az Onsen Masternek, a japán hévizes fürdőket nem csak idősödő urak és nindzsák látogatják, de a helyi folklór különféle szellemei is.

Előzmények

  • Capcom Fighting Collection teszt

    A kiválóan sikerült harmincadik évfordulós Street Fighter-kollekció nyomán a Capcom most kevésbé ismert verekedős játékait ünnepli egy újabb gyűjteménnyel.

  • A Steam Next Fest legjava – 3. rész

    Elindult a Steam nyári rendezvénye, ahol ezernél is több, megjelenés előtt álló játékot lehet kipróbálni. Bár minden demót nem tudtunk megnézni, itt van következő 10 kedvencünk!

  • A Steam Next Fest legjava – 2. rész

    Elindult a Steam nyári rendezvénye, ahol ezernél is több, megjelenés előtt álló játékot lehet kipróbálni. Bár minden demót nem tudtunk megnézni, itt van következő 14 kedvencünk!

  • A Steam Next Fest legjava – 1. rész

    Elindult a Steam nyári rendezvénye, ahol ezernél is több, megjelenés előtt álló játékot lehet kipróbálni. Bár minden demót nem tudtunk megnézni, itt van 10 eddigi kedvencünk!