A Steam Next Fest legjava – 1. rész

Elindult a Steam nyári rendezvénye, ahol ezernél is több, megjelenés előtt álló játékot lehet kipróbálni. Bár minden demót nem tudtunk megnézni, itt van 10 eddigi kedvencünk!

Steam Next Fest válogatás - 1. oldal

A nyaranta megrendezett Next Fest egyik csúcspontját a több száz – sőt, idén pontosan 1200! – játékdemó jelenti. Bár ezek között nincsenek nagykiadós, óriási marketinggel megtámogatott szuperprodukciók, akik szeretik a néha egyenesen klisés, másszor meg szinte felismerhetetlenül különleges indie játékokat is, igazi csemegéket találnak a kínálatban. Bármilyen stílust, hangulatot, látványvilágot is részesítenénk előnyben, biztos lesz néhány program, amely pontosan nekünk készült – a nehéz feladatot ezek kibogarászása jelenti. Bár a demók közül természetesen nem tudtuk mindet kipróbálni, aki minőségi szórakozást szeretne erre a hétvégére, az induljon ki az alábbi listából, aztán keressen továbbiakat a rendezvény oldalán. A demók június 20-áig, hétfő délutánig érhetők el, addig pedig általában folyamatosak a fejlesztői streamek is. A következő válogatás holnap érkezik.

1428: Shadows over Silesia

Néhány játékötlet már akkor megfogja az embert, amikor még egyetlen képkockát sem láttott magából a programból. A Shadows over Silesia ilyen volt nálam: a huszita háborúk idején játszódik, egy kelyhes kapitányt, és egy sziléziai lovagot megtéve a drámai történet főszereplőinek. A Darklands óta nem láttam játékot, amely ezt a korszakot és ezt a vidéket dolgozta volna fel, így igen lelkesen indítottam el a demót. A low-poly grafika kifejezetten látványos, az angol szinkronról már most lehet cseh nyelvre váltani, és a játékmenettel sincs semmi baj. Bár a kamera teljesen máshol van, és a tényleges játékmenet is más, mégis a Telltale-játékok jutottak eszembe először arról, ahogy Hynek kapitányt irányítottam a német falvak kegyetlen kifosztása, közben. Csuklyás alakokat üldözve aztán egy később kazamatába, majd kriptába nyíló barlangban ragadtam, és itt már volt harc is (egyszerű, de miután pajzsot is találtam, egész taktikusra váltott), voltak tárgyhasználós feladatok, és tényleges logikai kihívások is. Titkosírást kell fejteni, kapcsolókkal és nehezékekkel kell kinyitni rácsokat, szobrokat kell forgatni az olvasottak alapján – minden efféle feladat logikus, de nem megalázóan könnyű volt. Nagyszerű demó, ami pompásan végzi feladatát: azonnal meghozza a kedvet a teljes játékhoz.


[+]

Megjelenés: ?
Link a demóhoz

Aces and Adventures

Talán nem kell különösebben bizonygatnom, hogy a Slay the Spire milyen eszelős befolyással volt a játékvilágra: az indie-játékok jelentős részében megjelentek a különböző képességeket jelképező kártyák. Az Aces and Adventures is ezekkel, és persze az elmaradhatatlan fantasy körítéssel dobja fel a pókert. Minden meccs egy csatát jelképez, ahol fő eszközeink a „rendes” lapkombinációk: mindegyik annyit sebez, ahány lapból áll, védekezéskor pedig szintén legyőzhetjük az ellenfél lapjait, így visszafordítva rá a sebzést. Ezt a rendszert egyfelől egy egyre fejlődő, több kasztból választható karakter dobja fel (ez plusz harci értékeket, speciális bónuszokat, meccsenként egyszer bevethető lapokat és növekvő kézméretet kap szintlépéskor, boltokban és különleges helyszíneken), másrészt pedig a speciális lapok teszik színesebbé. Offenzív és defenzív képességek és különféle tárgyak kerülnek a kezünkbe a szimpla lapok mellé, és ezek aktiválásához a megfelelő színből kell lapokat eldobni: a gyógyital aktiválásához két kőrre, egy, a normál támadáson kívül is sebző baltacsapáshoz pedig egy pikkre lesz szükség. A demó alapján nem tudnám megmondani, hogy hosszú távon mennyire lesz változatos és kiegyensúlyozott a rendszer, de az biztos, hogy egyelőre meggyőzött a játékrendszer.


[+]

Megjelenés: 2022. szeptember
Link a demóhoz

Cursed to Golf

Ha egy golfozót kedvenc sportja közben éri a halálos villámcsapás, a purgatórium is a green körül zajlik majd. Ezt a kevesek által ismert tényt dolgozza fel ez az aranyos játék, amelynek nagy extrája, hogy az oldalnézetes pályák sokkal inkább tűnnek egy platformjáték hátterének, mint egy golfjáték helyszínének. A szokásos kellékeken – homok, víz, aljnövényzet – túl teleportokkal, tüskékkel, robbanófalakkal, platformokkal és felszednivaló szobrocskákkal teli környezetben a klasszikus háromgombos (lendítés elindítása, erő kiválasztása, ütésszög meghatározása) irányítással kell golfozni. A szokásosnál intenzívebb környezeten túl a játékot itt is kártyák dobják fel, amelyek egyszerhasználatos varázslatként működnek. Minden pálya teljesítésére alapból öt ütésünk van, de az ezüst- és aranyszobrok meglövésével ez alaposan kitolható. Bár személy szerint kicsit zavart, hogy túl keveset látni be a pályából (lehet persze külön gombnyomás után nézelődni, de ez minden ütésnél kicsit zavaró volt), maga az ötlet kiváló, és a kivitelezés is kifejezetten igényes.


[+]

Megjelenés: ?
Link a demóhoz

Glimmer in Mirror

Néhány indie játék annyira eredeti, hogy szinte semmihez nem lehet hasonlítani. Itt könnyebb dolgom van: a Glimmer in Mirror egyértelműen az Ori nyomdokain jár. Vagyis: kapunk egy eleinte könnyed oldalnézetes platformjátékot, kicsit nyomkövető lövedékeket szóró főszereplővel, és fantasztikusan megrajzolt hátterekkel. Ami a demó alapján innen hiányzik, az a megannyi komplex navigációt és komoly kézügyességet megkövetelő trükkös helyszín, illetve úgy általában az intenzív, helyenként kifejezetten durva nehézségi fok. Ki tudja persze, hogy milyen lesz e tekintetben a végleges játék: akinek azonban az Ori elvárásai egy idő után túlzásnak bizonyultak, az bátran tegyen próbát e játékkal.


[+]

Megjelenés: ?
Link a demóhoz

Great Houses of Calderia

A Great Houses of Calderia legközelebbi rokona talán a Crusader Kings III, bár az egyelőre sok funkciót nélkülöző demó alapján azért talán nem annyira komplex. Egy másik fontos különbség, hogy bár a táj, a lehetőségek és a nevek leginkább az olasz reneszánszt idézik fel az emberben, képzeletszülte világon járunk. Ettől függetlenül a ranglétra tetejétől meglehetősen távol elhelyezkedő családunkra meglehetősen csúf idők járnak: a demó például a régi rivális família elleni háború elvesztése után indul. Bár a gazdaság részleteit, vazallusaink munkáját komoly részletességgel lehet állítani, a diplomácia és a háborúskodás legtöbb opciója nem érhető még el. A legizgalmasabb részek emiatt a véletlenszerű események, amelyeknél RPG-be illő opciók közül választhatunk, a különféle famíliákkal megpróbált házasságkötési manőverek, illetve a szociális párbajok voltak. Utóbbiak afféle minijátékok, ahol az éppen aktuális ügyhöz kötődő családtagokat és tanácsadókat lehet több „fronton” csatába küldeni az ellenfél hasonló erői ellen.


[+]

Megjelenés: 2022 harmadik negyedéve
Link a demóhoz

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Steam

Azóta történt

  • A Steam Next Fest legjava – 2. rész

    Elindult a Steam nyári rendezvénye, ahol ezernél is több, megjelenés előtt álló játékot lehet kipróbálni. Bár minden demót nem tudtunk megnézni, itt van következő 14 kedvencünk!

  • A Steam Next Fest legjava – 3. rész

    Elindult a Steam nyári rendezvénye, ahol ezernél is több, megjelenés előtt álló játékot lehet kipróbálni. Bár minden demót nem tudtunk megnézni, itt van következő 10 kedvencünk!

Előzmények

  • The Quarry teszt

    Az Until Dawn alkotói ismét egy seregnyi tinit sodortak bele egy veszélyekkel teli éjszakai kalandba. Igaz, hó és jég helyett nyárvégi az idő, de ettől nem lesz könnyebb dolgunk.

  • The Centennial Case: A Shijima Story teszt

    Egy évszázados rejtély megoldását nézhetjük végig ebben a furcsa hangulatú, élőszereplős videókat használó programban.

  • Rogue Legacy 2 teszt

    Akkor sincs gond, ha elbukod a küldetést: majd gyerekeid befejezik a feladatot. Vagy ha nekik sem megy, hát majd az unokák és még távolabbi családtagok győznek egyszer.

  • The Stanley Parable: Ultra Deluxe teszt

    Mind emlékszünk 2013-ra, amikor a Stanley Parable megjelent, ugye? Lehet megkapaszkodni: a nagyszerű játék most egy kicsit ultrább és sokkal deluxe-szabb formában tért vissza!