A Steam Next Fest legjava – 1. rész

Elindult a Steam nyári rendezvénye, ahol ezernél is több, megjelenés előtt álló játékot lehet kipróbálni. Bár minden demót nem tudtunk megnézni, itt van 10 eddigi kedvencünk!

Steam Next Fest válogatás - 2. oldal

Mad Chess

Bár a sakk szabályaihoz évszázadok óta nem mertek hivatalosan hozzányúlni, a videojátékok csodálatos közegében nem lehet ilyen visszafogottságra számítani. A Really Bad Chess+ randomgenerált csapatfelállással, az 5D Chess With Multiverse Time Travel pedig színtiszta káosz-őrülettel dobta fel az unalmasnak ítélt szabályokat. A Mad Chess megint máshonnan közelít: az eredeti bábukat meghagyja az emberi seregeknek, de mellettük 12 másik népséget indít harcba, mindet igen fura, a sakkozók által korábban nem ismert egységekkel. A skorpió végez az őt ütő bábuval, a vezír egyszer visszapattan a tábla széléről, a béka át tud ugrani ellenfeleket, a másik száznyi fura újonc pedig folyamatosan új és új képességekkel dobja fel a csatát. Én kifejezetten élveztem ezt a nem kevéssé kaotikus rendszert – és ne feledjétek, a demóban is ki lehet próbálni az egzotikus egységek egy részét, ha a térképen a Faction gombra kattintunk!


[+]

Megjelenés: 2022
Link a demóhoz

Mothmen 1966

A Mothmen 1966 már a grafikájával megfogott: gyönyörű, nagy pixelek pompáztak a címképernyőn, mégpedig mindössze hét szín igen stílusos felhasználásával. Igazából nem is néztem meg, hogy milyen játékról van szó, így aztán meglepett, hogy egy gyönyörűen illusztrált visual novelről van szó. A demó alapján a választási lehetőségek nyomán igazán nem ágazik szét a történet, azok inkább csak színesítik az egyes helyzeteket. Mint ilyen, minősége, sikere elsősorban attól függ majd, hogy milyen lesz a történet, de az eddig látottak alapján hajlok a reménykedésre. A rövidke demó két fejezetbe nyújt rövid betekintést, és mindkettő kellemesen feszült volt, nekem elsősorban az X-Akták sorozat jutott a hangulatról az eszembe.


[+]

Megjelenés: 2022. július 14.
Link a demóhoz

Potion Permit

Amennyire felhúzott a főmenü és a karakteralkotás minden képzeletet alulmúlóan szörnyű gombkiosztása (sokkal jobban jársz, ha legalább ott kontrollert használsz!), annyira elbűvölt maga a játék. A Potion Permitben egy, a főváros vegyészképzőjéből kisvárosba érkezett orvost (és alkimistát, füvesembert, gyógyszerészt és erdőjárót) alakítunk. A csodálatosan megrajzolt városban eleinte valami régi kalamajka miatt mindenki utál minket, de ahogy gyűjtögetjük a komponenseket a vadakkal teli közeli ligetben, ahogy azokból megfőzzük a hasznos italokat, pakolásokat és önteteket, és ahogy minden tudásunkat bevetve gyógyítjuk a helyieket, úgy javul majd a viszonyunk Moonbury lakóival. A főzés egy apró, Tetris-jellegű minijátékkal jár, a gyógyítás egy egyszerű ritmusjátékkal történik, az erdőben pedig három eszközt – sarlót, baltát és pörölyt – használva lehet gyógynövényeket gyűjteni, fákat kivágni és sziklákat törni. A rendkívül stílusos látványhoz a zene egyelőre nem tudott felnőni, de a játékmenetben és a sztoriban bőven van potenciál, a karakterek hangulatát jelző emotikonok pedig valami végtelenül aranyosak. Megvallom: a demó engem megvett kilóra!


[+]

Megjelenés: 2022
Link a demóhoz

Railroads & Catacombs

E játék legfőbb ihletője feltehetően a Darkest Dungeon volt – még akkor is, ha egyszerű másolatról szerencsére nincs szó. Különböző kasztokból és hátterekből kikeverhető hősünk egy, a végleges játékban majd a DD városához hasonlóan fejleszthető-bővíthető vonattal tud közlekedni a különféle kalandzónák és járatok közt. Az aktív területeken minden pici terület nyersanyagot, különleges (eddig mindig pozitív hatású) építményt, avagy harcot rejt, és előre persze nem tudni, hogy hol mi vár ránk. A küzdelmek egy apró, 4x4-es táblán zajlanak, és itt minden manővert (nem csak a támadásokat és laphúzást, de még a mozgást is) kártyákkal lehet aktiválni. A taktikázásban sokat segít, hogy a komolyabb ellenséges támadásokat egy körrel előbb látjuk, mint mondjuk az Into the Breach-ben, így – lapjárástól függően – ezeket el lehet kerülni, vagy akár ki is lehet használni. Természetesen nem csak a karakterek, de a kártyák is fejleszthetők: kasztkombinációtól függő bónuszokat tudunk rájuk aggatni a megfelelő nyersanyag felhasználásával. A demó mindenképpen meghozta a kedvemet a játékhoz, még akkor is, ha ihletőihez csak akkor tud igazán felnőni, ha még néhány réteg komplexitást, illetve egy kicsivel több egyéniséget szed magára.


[+]

Megjelenés: 2022
Link a demóhoz

Terra Nil

A legtöbb városépítő játékban a természettől kell elhódítani a területet, a vadonban rejlő nyersanyagokat kell a civilizáció bővítésére felhasználni. A Terra Nil nem ilyen – itt leharcolt, élettelenné vált bolygókat kell terraformálni, élettel újra megtölteni. Előbb turbinákat kell a sziklákra felhúzni, majd jöhetnek az ezek által meghajtott, a talajt a detoxikáló épületek, és végül az irrigátorok, amelyek nyomán majd megtelepszenek az első növények. Lehetőségeink folyamatosan szélesednek, egy idő után már tudunk úgy folyóágyakat fúrni, réteket és mocsarakat létrehozni, vagy akár felégetni mindent, hogy a termékeny hamuból sűrű erdőket növesszük ki. Az egyre zöldülő, mindig véletlengenerált felszínen előbb-utóbb megjelennek az állatok is, mi pedig e siker láttán már készülhetünk is a távozásra: épületeink taktikus lebontásával szerezhetünk nyersanyagot az űrhajó felépítéséhez, amellyel majd egy új bolygón, új körülmények közt tehetjük próbára magunkat.


[+]

Megjelenés: ?
Link a demóhoz

Bényi László

  • Kapcsolódó cégek:
  • Steam

Azóta történt

  • A Steam Next Fest legjava – 2. rész

    Elindult a Steam nyári rendezvénye, ahol ezernél is több, megjelenés előtt álló játékot lehet kipróbálni. Bár minden demót nem tudtunk megnézni, itt van következő 14 kedvencünk!

  • A Steam Next Fest legjava – 3. rész

    Elindult a Steam nyári rendezvénye, ahol ezernél is több, megjelenés előtt álló játékot lehet kipróbálni. Bár minden demót nem tudtunk megnézni, itt van következő 10 kedvencünk!

  • Capcom Fighting Collection teszt

    A kiválóan sikerült harmincadik évfordulós Street Fighter-kollekció nyomán a Capcom most kevésbé ismert verekedős játékait ünnepli egy újabb gyűjteménnyel.

  • Long Live the Queen teszt

    Hercegnő-szimulátor, sokkal veszélyesebb formában, mint ahogy azt a leírás vagy a képek alapján talán várnád. Te vajon megéred a koronázás napját?

Előzmények

  • The Quarry teszt

    Az Until Dawn alkotói ismét egy seregnyi tinit sodortak bele egy veszélyekkel teli éjszakai kalandba. Igaz, hó és jég helyett nyárvégi az idő, de ettől nem lesz könnyebb dolgunk.

  • The Centennial Case: A Shijima Story teszt

    Egy évszázados rejtély megoldását nézhetjük végig ebben a furcsa hangulatú, élőszereplős videókat használó programban.

  • Rogue Legacy 2 teszt

    Akkor sincs gond, ha elbukod a küldetést: majd gyerekeid befejezik a feladatot. Vagy ha nekik sem megy, hát majd az unokák és még távolabbi családtagok győznek egyszer.

  • The Stanley Parable: Ultra Deluxe teszt

    Mind emlékszünk 2013-ra, amikor a Stanley Parable megjelent, ugye? Lehet megkapaszkodni: a nagyszerű játék most egy kicsit ultrább és sokkal deluxe-szabb formában tért vissza!