A Steam Next Fest legjava – 1. rész

Elindult a Steam nyári rendezvénye, ahol ezernél is több, megjelenés előtt álló játékot lehet kipróbálni. Bár minden demót nem tudtunk megnézni, itt van 10 eddigi kedvencünk!

Steam Next Fest válogatás - 1. oldal

A nyaranta megrendezett Next Fest egyik csúcspontját a több száz – sőt, idén pontosan 1200! – játékdemó jelenti. Bár ezek között nincsenek nagykiadós, óriási marketinggel megtámogatott szuperprodukciók, akik szeretik a néha egyenesen klisés, másszor meg szinte felismerhetetlenül különleges indie játékokat is, igazi csemegéket találnak a kínálatban. Bármilyen stílust, hangulatot, látványvilágot is részesítenénk előnyben, biztos lesz néhány program, amely pontosan nekünk készült – a nehéz feladatot ezek kibogarászása jelenti. Bár a demók közül természetesen nem tudtuk mindet kipróbálni, aki minőségi szórakozást szeretne erre a hétvégére, az induljon ki az alábbi listából, aztán keressen továbbiakat a rendezvény oldalán. A demók június 20-áig, hétfő délutánig érhetők el, addig pedig általában folyamatosak a fejlesztői streamek is. A következő válogatás holnap érkezik.

1428: Shadows over Silesia

Néhány játékötlet már akkor megfogja az embert, amikor még egyetlen képkockát sem láttott magából a programból. A Shadows over Silesia ilyen volt nálam: a huszita háborúk idején játszódik, egy kelyhes kapitányt, és egy sziléziai lovagot megtéve a drámai történet főszereplőinek. A Darklands óta nem láttam játékot, amely ezt a korszakot és ezt a vidéket dolgozta volna fel, így igen lelkesen indítottam el a demót. A low-poly grafika kifejezetten látványos, az angol szinkronról már most lehet cseh nyelvre váltani, és a játékmenettel sincs semmi baj. Bár a kamera teljesen máshol van, és a tényleges játékmenet is más, mégis a Telltale-játékok jutottak eszembe először arról, ahogy Hynek kapitányt irányítottam a német falvak kegyetlen kifosztása, közben. Csuklyás alakokat üldözve aztán egy később kazamatába, majd kriptába nyíló barlangban ragadtam, és itt már volt harc is (egyszerű, de miután pajzsot is találtam, egész taktikusra váltott), voltak tárgyhasználós feladatok, és tényleges logikai kihívások is. Titkosírást kell fejteni, kapcsolókkal és nehezékekkel kell kinyitni rácsokat, szobrokat kell forgatni az olvasottak alapján – minden efféle feladat logikus, de nem megalázóan könnyű volt. Nagyszerű demó, ami pompásan végzi feladatát: azonnal meghozza a kedvet a teljes játékhoz.


[+]

Megjelenés: ?
Link a demóhoz

Aces and Adventures

Talán nem kell különösebben bizonygatnom, hogy a Slay the Spire milyen eszelős befolyással volt a játékvilágra: az indie-játékok jelentős részében megjelentek a különböző képességeket jelképező kártyák. Az Aces and Adventures is ezekkel, és persze az elmaradhatatlan fantasy körítéssel dobja fel a pókert. Minden meccs egy csatát jelképez, ahol fő eszközeink a „rendes” lapkombinációk: mindegyik annyit sebez, ahány lapból áll, védekezéskor pedig szintén legyőzhetjük az ellenfél lapjait, így visszafordítva rá a sebzést. Ezt a rendszert egyfelől egy egyre fejlődő, több kasztból választható karakter dobja fel (ez plusz harci értékeket, speciális bónuszokat, meccsenként egyszer bevethető lapokat és növekvő kézméretet kap szintlépéskor, boltokban és különleges helyszíneken), másrészt pedig a speciális lapok teszik színesebbé. Offenzív és defenzív képességek és különféle tárgyak kerülnek a kezünkbe a szimpla lapok mellé, és ezek aktiválásához a megfelelő színből kell lapokat eldobni: a gyógyital aktiválásához két kőrre, egy, a normál támadáson kívül is sebző baltacsapáshoz pedig egy pikkre lesz szükség. A demó alapján nem tudnám megmondani, hogy hosszú távon mennyire lesz változatos és kiegyensúlyozott a rendszer, de az biztos, hogy egyelőre meggyőzött a játékrendszer.


[+]

Megjelenés: 2022. szeptember
Link a demóhoz

Cursed to Golf

Ha egy golfozót kedvenc sportja közben éri a halálos villámcsapás, a purgatórium is a green körül zajlik majd. Ezt a kevesek által ismert tényt dolgozza fel ez az aranyos játék, amelynek nagy extrája, hogy az oldalnézetes pályák sokkal inkább tűnnek egy platformjáték hátterének, mint egy golfjáték helyszínének. A szokásos kellékeken – homok, víz, aljnövényzet – túl teleportokkal, tüskékkel, robbanófalakkal, platformokkal és felszednivaló szobrocskákkal teli környezetben a klasszikus háromgombos (lendítés elindítása, erő kiválasztása, ütésszög meghatározása) irányítással kell golfozni. A szokásosnál intenzívebb környezeten túl a játékot itt is kártyák dobják fel, amelyek egyszerhasználatos varázslatként működnek. Minden pálya teljesítésére alapból öt ütésünk van, de az ezüst- és aranyszobrok meglövésével ez alaposan kitolható. Bár személy szerint kicsit zavart, hogy túl keveset látni be a pályából (lehet persze külön gombnyomás után nézelődni, de ez minden ütésnél kicsit zavaró volt), maga az ötlet kiváló, és a kivitelezés is kifejezetten igényes.


[+]

Megjelenés: ?
Link a demóhoz

Glimmer in Mirror

Néhány indie játék annyira eredeti, hogy szinte semmihez nem lehet hasonlítani. Itt könnyebb dolgom van: a Glimmer in Mirror egyértelműen az Ori nyomdokain jár. Vagyis: kapunk egy eleinte könnyed oldalnézetes platformjátékot, kicsit nyomkövető lövedékeket szóró főszereplővel, és fantasztikusan megrajzolt hátterekkel. Ami a demó alapján innen hiányzik, az a megannyi komplex navigációt és komoly kézügyességet megkövetelő trükkös helyszín, illetve úgy általában az intenzív, helyenként kifejezetten durva nehézségi fok. Ki tudja persze, hogy milyen lesz e tekintetben a végleges játék: akinek azonban az Ori elvárásai egy idő után túlzásnak bizonyultak, az bátran tegyen próbát e játékkal.


[+]

Megjelenés: ?
Link a demóhoz

Great Houses of Calderia

A Great Houses of Calderia legközelebbi rokona talán a Crusader Kings III, bár az egyelőre sok funkciót nélkülöző demó alapján azért talán nem annyira komplex. Egy másik fontos különbség, hogy bár a táj, a lehetőségek és a nevek leginkább az olasz reneszánszt idézik fel az emberben, képzeletszülte világon járunk. Ettől függetlenül a ranglétra tetejétől meglehetősen távol elhelyezkedő családunkra meglehetősen csúf idők járnak: a demó például a régi rivális família elleni háború elvesztése után indul. Bár a gazdaság részleteit, vazallusaink munkáját komoly részletességgel lehet állítani, a diplomácia és a háborúskodás legtöbb opciója nem érhető még el. A legizgalmasabb részek emiatt a véletlenszerű események, amelyeknél RPG-be illő opciók közül választhatunk, a különféle famíliákkal megpróbált házasságkötési manőverek, illetve a szociális párbajok voltak. Utóbbiak afféle minijátékok, ahol az éppen aktuális ügyhöz kötődő családtagokat és tanácsadókat lehet több „fronton” csatába küldeni az ellenfél hasonló erői ellen.


[+]

Megjelenés: 2022 harmadik negyedéve
Link a demóhoz

Steam Next Fest válogatás - 2. oldal

Mad Chess

Bár a sakk szabályaihoz évszázadok óta nem mertek hivatalosan hozzányúlni, a videojátékok csodálatos közegében nem lehet ilyen visszafogottságra számítani. A Really Bad Chess+ randomgenerált csapatfelállással, az 5D Chess With Multiverse Time Travel pedig színtiszta káosz-őrülettel dobta fel az unalmasnak ítélt szabályokat. A Mad Chess megint máshonnan közelít: az eredeti bábukat meghagyja az emberi seregeknek, de mellettük 12 másik népséget indít harcba, mindet igen fura, a sakkozók által korábban nem ismert egységekkel. A skorpió végez az őt ütő bábuval, a vezír egyszer visszapattan a tábla széléről, a béka át tud ugrani ellenfeleket, a másik száznyi fura újonc pedig folyamatosan új és új képességekkel dobja fel a csatát. Én kifejezetten élveztem ezt a nem kevéssé kaotikus rendszert – és ne feledjétek, a demóban is ki lehet próbálni az egzotikus egységek egy részét, ha a térképen a Faction gombra kattintunk!


[+]

Megjelenés: 2022
Link a demóhoz

Mothmen 1966

A Mothmen 1966 már a grafikájával megfogott: gyönyörű, nagy pixelek pompáztak a címképernyőn, mégpedig mindössze hét szín igen stílusos felhasználásával. Igazából nem is néztem meg, hogy milyen játékról van szó, így aztán meglepett, hogy egy gyönyörűen illusztrált visual novelről van szó. A demó alapján a választási lehetőségek nyomán igazán nem ágazik szét a történet, azok inkább csak színesítik az egyes helyzeteket. Mint ilyen, minősége, sikere elsősorban attól függ majd, hogy milyen lesz a történet, de az eddig látottak alapján hajlok a reménykedésre. A rövidke demó két fejezetbe nyújt rövid betekintést, és mindkettő kellemesen feszült volt, nekem elsősorban az X-Akták sorozat jutott a hangulatról az eszembe.


[+]

Megjelenés: 2022. július 14.
Link a demóhoz

Potion Permit

Amennyire felhúzott a főmenü és a karakteralkotás minden képzeletet alulmúlóan szörnyű gombkiosztása (sokkal jobban jársz, ha legalább ott kontrollert használsz!), annyira elbűvölt maga a játék. A Potion Permitben egy, a főváros vegyészképzőjéből kisvárosba érkezett orvost (és alkimistát, füvesembert, gyógyszerészt és erdőjárót) alakítunk. A csodálatosan megrajzolt városban eleinte valami régi kalamajka miatt mindenki utál minket, de ahogy gyűjtögetjük a komponenseket a vadakkal teli közeli ligetben, ahogy azokból megfőzzük a hasznos italokat, pakolásokat és önteteket, és ahogy minden tudásunkat bevetve gyógyítjuk a helyieket, úgy javul majd a viszonyunk Moonbury lakóival. A főzés egy apró, Tetris-jellegű minijátékkal jár, a gyógyítás egy egyszerű ritmusjátékkal történik, az erdőben pedig három eszközt – sarlót, baltát és pörölyt – használva lehet gyógynövényeket gyűjteni, fákat kivágni és sziklákat törni. A rendkívül stílusos látványhoz a zene egyelőre nem tudott felnőni, de a játékmenetben és a sztoriban bőven van potenciál, a karakterek hangulatát jelző emotikonok pedig valami végtelenül aranyosak. Megvallom: a demó engem megvett kilóra!


[+]

Megjelenés: 2022
Link a demóhoz

Railroads & Catacombs

E játék legfőbb ihletője feltehetően a Darkest Dungeon volt – még akkor is, ha egyszerű másolatról szerencsére nincs szó. Különböző kasztokból és hátterekből kikeverhető hősünk egy, a végleges játékban majd a DD városához hasonlóan fejleszthető-bővíthető vonattal tud közlekedni a különféle kalandzónák és járatok közt. Az aktív területeken minden pici terület nyersanyagot, különleges (eddig mindig pozitív hatású) építményt, avagy harcot rejt, és előre persze nem tudni, hogy hol mi vár ránk. A küzdelmek egy apró, 4x4-es táblán zajlanak, és itt minden manővert (nem csak a támadásokat és laphúzást, de még a mozgást is) kártyákkal lehet aktiválni. A taktikázásban sokat segít, hogy a komolyabb ellenséges támadásokat egy körrel előbb látjuk, mint mondjuk az Into the Breach-ben, így – lapjárástól függően – ezeket el lehet kerülni, vagy akár ki is lehet használni. Természetesen nem csak a karakterek, de a kártyák is fejleszthetők: kasztkombinációtól függő bónuszokat tudunk rájuk aggatni a megfelelő nyersanyag felhasználásával. A demó mindenképpen meghozta a kedvemet a játékhoz, még akkor is, ha ihletőihez csak akkor tud igazán felnőni, ha még néhány réteg komplexitást, illetve egy kicsivel több egyéniséget szed magára.


[+]

Megjelenés: 2022
Link a demóhoz

Terra Nil

A legtöbb városépítő játékban a természettől kell elhódítani a területet, a vadonban rejlő nyersanyagokat kell a civilizáció bővítésére felhasználni. A Terra Nil nem ilyen – itt leharcolt, élettelenné vált bolygókat kell terraformálni, élettel újra megtölteni. Előbb turbinákat kell a sziklákra felhúzni, majd jöhetnek az ezek által meghajtott, a talajt a detoxikáló épületek, és végül az irrigátorok, amelyek nyomán majd megtelepszenek az első növények. Lehetőségeink folyamatosan szélesednek, egy idő után már tudunk úgy folyóágyakat fúrni, réteket és mocsarakat létrehozni, vagy akár felégetni mindent, hogy a termékeny hamuból sűrű erdőket növesszük ki. Az egyre zöldülő, mindig véletlengenerált felszínen előbb-utóbb megjelennek az állatok is, mi pedig e siker láttán már készülhetünk is a távozásra: épületeink taktikus lebontásával szerezhetünk nyersanyagot az űrhajó felépítéséhez, amellyel majd egy új bolygón, új körülmények közt tehetjük próbára magunkat.


[+]

Megjelenés: ?
Link a demóhoz

Bényi László

  • Kapcsolódó cégek:
  • Steam

Azóta történt

  • A Steam Next Fest legjava – 2. rész

    Elindult a Steam nyári rendezvénye, ahol ezernél is több, megjelenés előtt álló játékot lehet kipróbálni. Bár minden demót nem tudtunk megnézni, itt van következő 14 kedvencünk!

  • A Steam Next Fest legjava – 3. rész

    Elindult a Steam nyári rendezvénye, ahol ezernél is több, megjelenés előtt álló játékot lehet kipróbálni. Bár minden demót nem tudtunk megnézni, itt van következő 10 kedvencünk!

  • Capcom Fighting Collection teszt

    A kiválóan sikerült harmincadik évfordulós Street Fighter-kollekció nyomán a Capcom most kevésbé ismert verekedős játékait ünnepli egy újabb gyűjteménnyel.

  • Long Live the Queen teszt

    Hercegnő-szimulátor, sokkal veszélyesebb formában, mint ahogy azt a leírás vagy a képek alapján talán várnád. Te vajon megéred a koronázás napját?

Előzmények

  • The Quarry teszt

    Az Until Dawn alkotói ismét egy seregnyi tinit sodortak bele egy veszélyekkel teli éjszakai kalandba. Igaz, hó és jég helyett nyárvégi az idő, de ettől nem lesz könnyebb dolgunk.

  • The Centennial Case: A Shijima Story teszt

    Egy évszázados rejtély megoldását nézhetjük végig ebben a furcsa hangulatú, élőszereplős videókat használó programban.

  • Rogue Legacy 2 teszt

    Akkor sincs gond, ha elbukod a küldetést: majd gyerekeid befejezik a feladatot. Vagy ha nekik sem megy, hát majd az unokák és még távolabbi családtagok győznek egyszer.

  • The Stanley Parable: Ultra Deluxe teszt

    Mind emlékszünk 2013-ra, amikor a Stanley Parable megjelent, ugye? Lehet megkapaszkodni: a nagyszerű játék most egy kicsit ultrább és sokkal deluxe-szabb formában tért vissza!