Már játszhatunk velük
Úgy tűnik, mintha már kifulladóban lenne a TT Games, ami a legós projekteket illeti. Az év első hónapjára időzítették a LEGO Marvel's Avengerst, ami egyszerre 6 Marvel mozi eseményeit igyekszik feldolgozni, így nem kevesebb, mint 8 bejárható helyszínt fedezhetünk fel, törhetünk össze vagy rakhatunk össze. A Bosszúállók mellett Amerika Kapitány, Thor és Vasember mozik is bekerültek a felhozatalba, amivel még tartalmasabbá tehették az egyébként humoros Lego kalandot. A végeredmény ezúttal is lekötheti a célközönséget, de már sokan várunk valami igazán újra a témában, vonatkozó cikkünk ide kattintva olvasható.
Az Unravel az idei év egyik legjobb platformere eddig, de jó esélyekkel indul a 2016-os, teljes mezőnyben is a legjobb címért. A fejlesztők mesterien ötvözték a platform elemeket logikai fejtörőkkel, majd az egészet egy fantasztikus, érzelmes mázzal vonták be, ami még a legkeményebb szívek ellágyítására is képes. Yarny, a fonálfigura emlékek után vadászik, közben pedig a természet csodáival, haragos lényeivel és a különböző erőhatásokkal is megbirkózik. Látványos, olykor izgalmas, máskor bosszantó a feladványai révén, szóval nem csak érzelmeket közvetít, de generáli is. Erről is elkészült már tesztünk, ami ide kattintva érhető el.
A múlt évben kezdődött oldalnézetes ügyességi trilógia 2016 tavaszára teljesedett ki. Idén ezeken a 2.5D lopakodós akció platformereken kívül nem kapunk más Assassin’s Creed játékot, így kicsit fájó, hogy a három rész nem nyújt kellő változatosságot. A ferencsájzhoz kapcsolódóan azért kellemes megvalósítás mellett ügyeskedhetünk és öldökölhetünk, de ezektől az epizódoktól senki se várjon túl sokat.
A Shao Jun féle (1520-as évek, azaz a Ming dinasztia idején) Assassin’s Creed Chronicles China után januárban ellátogathatunk Arbaaz Mir oldalán az 1800-as évek közepének Indiájába, mikor is a Brit Kelet-indiai Társaság került nézeteltérésbe a Sikh Birodalommal. Ezt követően februárban már az 1900-as évek elejének (Vörös október) Oroszországa várta a játékosokat Nikolai Oreloval a főszerepben. A trilógia legnagyobb hibája talán az, hogy az epizódok között túl nagy a hasonlóság, még ha látványosan eltérő környezetben és korszakokban kell is gyilkolásznunk.
A Mojang és a svéd Oxeye Game Studios összedobott egy kellemes kis akció-platformert a Cobalt képében. Igazság szerint inkább 2D-s oldalnézetes akciójátékról van szó, mint platformerről, de a lövöldözés mellett bőven kell ugrándoznunk is. A Cobalt kifejezetten tartalmas kis csoda lett, megkapó aprítós, pergő akciózásai mellett az ügyesség és a reflexek is komoly szerephez jutnak. Ha végeztünk az egyjátékos móddal akkor még mindig hosszú órákon keresztül szórakozhatunk Survival módban, vagy a Challange-ek teljesítésével, mielőtt még nekiesnénk az online küzdelmeknek köszönhetően a többjátékos opciónak. PC-n nem maradt el a Steamworks-támogatás sem, de a Cobalt Xbox 360-on és Xbox One-on is elérhető.
Erős felhozatalunk lesz idén platformjátékokból, még úgy is, hogy a Bloodstained: Ritual of the Night átcsúszik jövőre, a sokak által várt Psychonauts 2-vel pedig csak 2018-ban ismerkedhetünk meg alaposan. Rengeteg kis csapat fejlesztgeti a saját platformjátékait a nagy cégek mellett, mi csak a legérdekesebbeket próbáltuk kiválogatni, ráadásul úgy, hogy a mobilos felhozatalt még nem is vettük számításba. Tehát, ahogy az lenni szokott, a megrögzött platformozók idén sem maradnak játék nélkül, az év legjobb ötlete ebben a kategóriában már jó eséllyel testet öltött az Unravel képében, viszont a kiforratlan megoldások miatt szinte az is biztos, hogy 2016 legjobb platformjátékának serlege még kiadó.
Rage23 & szentkuti11