Hirdetés

2016 legjobban várt platformjátékai

Ügyességi, kaland-platformerek

Igazi háromdimenziós platformert kalapál a független Gears for Breakfast csapata. A Hat in Time a klasszikus gyűjtögetős ugrándozásra építkezik, melynek főhőse egy cilinderes kislány lesz. Pörgős tempóra lehet számítani, gyors kombinációkkal, meneküléssel és harcokkal.

Kicsiny karakterünk képességeit megfelelő időben alkalmazva kell elkerülnünk a veszélyeket, rendszeresen kell majd alkalmaznunk a lengedezést vagy a teleportációt. Hat Kiddel az időben utazva gyűjtögetjük majd az Idő darabkáit, hogy megfékezzük a gonosz bajszos csajszit (Mustache Girl) pokoli tervének kivitelezésében. A fejlesztők olyan klasszikusoktól merítettek, mint Donkey Kong, Banjo Kazooie, The Legend of Zelda vagy a Mario 64 és a régi ízek felidézésén túl még osztott képernyős kooperatív móddal is készülnek.

A Ludo Land a Curve Digitallel kiegészülve készíti logikai platformerét. A PC-re és konzolokra készülő Four Sided Fantasy egy igazi 2D platformjáték, melyben a játéktér módosításával kell megoldanunk a logikai feladatokat, azaz a továbbjutást. Egyelőre még nem tudjuk, hogy ez mit is akar jelenteni és miként manipulálhatjuk majd a környezetet, de kétségtelen, hogy jól hangzik. A látvány már most is rendkívül eltalált. A stílusos egyszerűség jól kombinált színekkel és formákkal már nem egyszer bizonyult varázslatos hozzávalónak egy videojáték esetében. A fejlesztők elmondásuk szerint olyan klasszikusokból merítettek ötleteket, mint az Asteroids vagy a Pac-Man.

Ha egy független játék esetében sikerül valamilyen káprázatos designt megteremteni, akkor sok esetben meglátják benne a fantáziát (meg a dollárjeleket) a nagyobb kiadók. Így történhetett a francia Swing Swing Submarine esetében is, mivel a zseniálisan festő Seasons After Fall című munkájukat elhódította a Focus Home Interactive. A játékos egy különleges képességgel megáldott rókát kontrollálhat, aki manipulálni tudja az évszakok váltakozását. A platformszakaszok leküzdése során meg kell találnunk a megfelelő évszakot, hogy megteremtsük a továbbjutást (télen megfagy a víz, míg tavasszal kihajtanak a növények). A Seasons After Fall fantasztikus vizuális designt hordoz magában, amiről a beágyazott videó képkockái is tanúskodnak.

A Tarsier Studios neve lehet, hogy sokaknak cseng ismeretlenül, azonban egy rendkívül tehetséges és megbízható, alapos munkát végző brigádról van szó. Utóbbi jelzőkre az általuk készített LittleBigPlanet PlayStation Vita-kiadása adhat igazolást, míg előbbire a legújabb projektjük, a Hunger. Nyomasztó, szürreális, már-már horrorisztikus atmoszféra fogja körbelengni apró hősünket a Hungerben. A 9 éves kislányt elrabolták otthonából és gyermekmunkára kényszerítik The Maw vízalatti világában. A kislánnyal meg kell találnunk a kiutat, hogy ismét családtagjai szerető ölelésében lelje meg gyermeki békét. Azonban az idáig vezető út során számos szörnyűséggel kell majd szembenéznie, így nagy szüksége lesz egy ügyes játékos segítségére. Lopakodás, bujkálás, ügyes mozdulatok, ezeken múlik majd minden. A 3D-s ügyességi kaland-platformer PlayStation 4-re érkezik valamikor 2016-ban.

Az Infinite Fall apróka csapata valami különlegességet készít, amire Kickstarteren pillanatok alatt összeszedték az 50 000 dollárt. Sőt, megnégyszerezték a minimumot, a végösszeg 200 000 dollárra ugrott, így idén elmerülhetünk majd a rendkívül egyedi, oldalra scrollozós platformer kalandban. Főhősünk, Mae kibukott a fősuliról, így visszatér szülővárosába (Possum Springs), ami teljesen megváltozott a szénbánya bezárását követően. Mae a szülei padlásszobájában húzza meg magát, míg fel nem fedezi különleges képességeit, ráadásul a közeli erdő kapcsán is valami sötét titokra bukkan. Az alkotók célja az volt, hogy a hétköznapi emberek gyötrelmeit formálják digitális tartalommá, olyan témákat boncolgatnak, mint a depresszió, a különböző mentális betegségek, a társadalmi osztályok közötti különbségek, vagy csak egyszerűen a vidéki települések ingerszegény, nyomasztó légköre. A Night in the Woods nem akármilyen alkotásnak ígérkezik.

Szintén függetlenként készíti a San Francisco-i PolyKid csapata a Poi, A 3D Adventure Platformer játékát. A cikkünkben említett A Hat in Time-hoz hasonlóan itt is a Super Mario 64 és a Banjo-Kazooie szolgált ihletforrásként, szóval ez is egy igazi, klasszikus ugrabugra lesz. Poival össze kell gyűjtenünk a különböző felfedező kellékeket, hogy ezeket alkalmazva újabb dolgokhoz juthassunk hozzá. Az érmék és medálok megszerzéséhez a megszokott platform mozdulatokat kell majd alkalmaznunk, így dupla ugrásokkal, falról elrugaszkodással vagy csúszkálással lehetünk sikeresek. A Poi valóban több hasonlóságot is mutat az említett klasszikusokkal, így kellemes végeredmény születhet belőle, amihez az alkotók még online ranglistákat is ígérnek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Speed Elixir - Nyílt világú, autós versenyjáték érkezik az év végén

    Egyelőre nem lehet tudni túl sok mindent a játékról, remélhetőleg hamarosan új információkat kapunk róla.

  • Bombshell teszt

    Kezdetben Duke Nukem: Mass Destruction néven ismertük, de a jogi útvesztők sötét bugyraiból már csak Bombshell címen tért vissza a 3D Realms alkotása, ami próbálkozott hű maradni az eredetihez.

  • Ratchet & Clank előzetes

    Visszatér PlayStation 4-en a kicsi űrkalandor Lombax és hű társa a kis robot, hogy megmutassák modernizálva, milyen volt közel tizenöt év távlatában egy jó kis akció-platformer.

  • Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games teszt

    Mario és Sonic ezúttal a riói olimpiai játékok kapcsán méri össze erejét, mi Nintendo 3DS-en próbáltuk ki a programot, a Wii U-s változatra még várni kell néhány hónapot.

Előzmények

  • Unravel videoteszt

    Az Unravel az utóbbi évek legszebb és egyik leghangulatosabb platformer játéka, a Coldwood fejlesztői tényleg szívüket-lelküket beleadták ebbe a projektbe, és ez a játék minden pixeléről süt.

  • Unravel teszt (Xbox One)

    Új videojátékos kabala született Yarny személyében, aki piros fonalán lengedezik be a játékosok szívébe. Megszületett az utóbbi évek egyik legszebb és legkedvesebb platformere, ráadásul egy hatalmas multitól.

  • Kung-Fu Sheep bemutató (Android, iOS)

    Sikerülhetett volna jól is ez a kis egyszerű, oldalnézetes mobiljáték, de sajnos rengeteg hibája van, nem elég összetett és a hangulata sem lett az igazi. Várjuk a javításait!

  • Mos Speedrun 2 bemutató (Android, iOS)

    Asztali gépekről költözött mobilokra az eddig kevéssé ismert platformjáték, ami a kategóriáján belül meglepően jól sikerült és irányítása illik is az érintőképernyőhöz.