Tökéletes forma...
Nem egy olyan nagy kiadótól várnánk komoly meglepetéseket, mint az EA. A hatalmas multi cégek többnyire elkerülik a kockázatokat, az új ötletek és IP-k bemutatása manapság sokkal inkább a kísérletező kedvű független fejlesztők reszortja. Talán éppen ezért volt annyira kellemes meglepetés, amikor a 2015-ös E3-as konferenciáján épp az EA mutatta be az utóbbi idők egyik legérdekesebb játékát. A svéd Coldwood Interactive fejlesztése megérkezett, és bár távolról sem tökéletes, biztosan sokak fantáziáját megragadja.
A történet Yarny kalandját meséli el. Ő egy piros fonálból álló macskaszerű lény, aki legalább annyira metaforikus jelentéssel bír, mint maga a sztori, amelyben egy kis család elveszettnek hitt emlékeit szedegeti össze. Az egyes pályákon végighaladva a kis teremtmény különböző emlékképeket idéz fel, amelyek fényképek és rövid életigazságok formájában manifesztálódik, és amelyek nyilvánvalóan a fejlesztők korábbi emlékeiből táplálkoznak. Az Unravelben nincs főgonosz, de igazából még ellenségek és harc sem – ez egy tisztán ügyességi platformer játék, Skandinávia legszebb tájain.
Merthogy a játék másik vonzereje a szeretnivaló főhősön kívül egyértelműen a látvány. Ennyire élethű, plasztikus, szinte már 3D hatású mászkálós játékot talán még soha nem láttunk. Gyakorta olyan a hatás, mintha szó szerint belenyúlhatnánk a képernyőbe, annyira tiszta és realisztikus minden. A tizenkét pálya mind más és más tájakon játszódik – a napsütötte erdőktől és a jeges tengerparttól gyártelepekig, elhagyott házakig, havas hegycsúcsokig gyönyörűbbnél gyönyörűbb helyeken ugrálhatunk és himbálózhatunk végig, ilyen szempontból a játék egészen az utolsó pillanatig képes újat mutatni.
A különböző hangulatú pályák egytől egyig emlékezetesek, a 60 fps képfrissítés, a lenyűgöző képi hatások (például mélységélesség, időjárási effektek stb.) és Yarny mókás animációja pedig gondoskodik róla, hogy ilyen szempontból végig csúcsminőségű élményben legyen részünk.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!