Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games teszt

Négyévenkénti sportolás

A 31. riói olimpia alakalmából a Nintendo élt a licenccel és mindkét konzoljára megkapjuk a négy évenkénti nagy megmérettetés digitális feldolgozását. Elsőként néhány hónapos előnnyel a 3DS verzió ért célba, így ezt sikerült leghamarabb kipróbálnunk. A legújabb epizód apropójából 14 sportágban próbálhatjuk ki magunkat és mindkét főhős mögött 20-20 karakter sorakozik fel, akikkel játszhatunk vagy összefuthatunk az egyjátékos történet során.


[+]

Ezúttal kapunk egy kifejezetten tartalmas, de picit vontatott történetbe csomagolt kampányt, mely során Mario vagy Sonic edzőterme mellett elkötelezve magunkat felkészülhetünk az olimpiai szereplésünkre. Különböző városokban készülhetünk fel egy nyitott világú bóklászással egybekötve, ahol a különböző karakterek ismertetik a versenyszámokat és minden egyes napot egy a sportágban jártas karakter lenyomásával abszolválhatunk. Mario oldalán az ugrások terén kapunk extra képességet, míg Sonic-ot választva a futás lesz az erősségünk. Nem maradt el a folyamatos jutalmazás sem, lépjük a szinteket és a gyűjtögetett javakat jobb felszerelésekre verhetjük el.

A teljesség igénye nélkül lássunk a 14-ből pár sportágat, hogy legyen elképzelésünk róla, hogyan is működik ez egy marokkonzolon. A labdajátékok közül a foci és az asztalitenisz kifejezetten élvezetesre sikerült. Persze bugyután egyszerű megoldásokról beszélhetünk, de amolyan Nintendósan kifejezetten jól működnek. A foci az egyszerű passzolgatós, kapuratörős megoldás mellett kapott egy szuper lövést is, amivel előnyhöz juthatunk, ugyanis a kapus a védést követően kidől néhány másodpercre, így szerencsés esetben könnyen szerezhetünk gólt. Viszont ne számítsunk cselekre, szöktetésre magyarán semmi komolyabb dologra. Szereléssel és becsúszással kell érvényesülnünk, de szórakoztató a játékmenet. Egyes sportágaknál (változatos a paletta: boksz, gerelyhajítás, vadvízi evezés, lovaglás, gátfutás, íjászat, futás, röplabda, golf és még BMX-ezés is van) csak sima gombnyomkodás lesz a feladatunk, máshol a készülék mozgásérzékelőjét kell uralnunk, stylusszal az érintőképernyőt piszkálgatjuk, míg egyes esetekben quick time event minijátékok teljesítésével lehetünk eredményesek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • 2016 legjobban várt platformjátékai

    Van olyan ugrálós játék, ami átcsúszik jövőre, de azért az idei esztendő számos érdekes platformjátékkal kedveskedik majd a műfaj szerelmeseinek.

  • Mario Tennis Ultra Smash teszt (Wii U)

    Mario a a Nintendo aktuális konzolján Wii U-n is teniszütőt ragadott. A Nintendo saját címeivel nem szokott hibázni, de most valami megváltozott.

  • Super Mario Maker teszt

    A Mario játékok az egyszerű platformozás ellenére mindig rendkívül addiktívak voltak, most pedig sokak örömére elérkezett az idő, hogy magunknak alkossunk pályákat a Super Mario Makerrel.