Akció-platformerek
Az Ausztrál Team Cherry egy maréknyi fejlesztőből álló független stúdió, akik a Unity motort felhasználva egy szürreális, kétdimenziós akciókalandot kalapálnak. A bogarak által fertőzött terület rengeteg misztikummal várja majd azon játékosokat, akik nyitottak egy kis ugrándozásra (jó reflexek társaságában) dermesztő barlangrendszerekben és elveszett templomokban.
Miközben megküzdünk a legocsmányabb dögökkel utunk során különös, sőt egyenesen bizarr teremtményekkel kötünk majd barátságot. A megvalósítás egyedisége magáért beszél, hangulatos és magával ragadó a klasszikus kézzel rajzolt világokban való túlélés. A Hollow Knight titkos receptjéhez intenzív csatákat, felfedésre váró rejtélyes titkokat és emlékezetes karaktereket adagoltak, így a végeredmény kellően ízletesnek ígérkezik.
A The Game Atelier és a FDG Entertainment elhatározták, hogy 2016-ban visszahozzák a köztudatba a SEGA korszak egyik kedvencét, a Wonder Boy-t. A Monster Boy and the Cursed Kingdom klasszikusabb platformer már nem is lehetne. Monster Boy speciális adottsága, hogy öt különböző lénnyé tud átalakulni, így küzdve le a legkülönfélébb nehézségeket. Miközben kardélre hányjuk az ellent és méretes főellenfeleket is lebokszolunk, ha kell, apró járatokon kígyó módjára bújunk keresztül, vagy jéggé fagyasztjuk a vízesést alkalmi platformelemet készítve. A fejlesztők között az eredeti széria alkotói is megtalálhatóak, így biztosra vehetjük, hogy a remek oldalra scrollozós platformer jó kezekben van.
A lassan 5 éves múlttal rendelkező, nyílt világú platformer 2016-ban újabb résszel bővül. A Re-Logic és az Engine Software legújabb alkotása a fejlesztők szerint nem a Terraria folytatása lesz, hanem inkább annak alternatív univerzumában játszódik. Az Otherworld világát egyfajta gonosz hatalom nyomása alól kell felszabadítanunk és bőséges újdonságra számíthatunk a kicsit talán darkosabb, futurisztikusabb környezetben. Az Otherworlddel a stílust is megpróbálják színesíteni RPG és stratégiai elemekkel. Előbbi skill és eszközfejlesztésre utal, míg utóbbi tower defense szerű feladatokra. Purifying Towereket kell biztosítanunk, melyek védelmének érdekében különböző lövegtornyokat telepíthetünk. A nyitott világ és a szabadság ezúttal is adott lesz, ráadásul még a történet kapcsán sem fogják fogni a kezünket, a küldetések pedig véletlen generáltak lesznek.
A Double Fine és Tim Schafer mindig különlegesek voltak számunkra, mivel a játékipar hengerelő, mainstream felfogása és futószalagon gyártott sikercímekkel szemben ők a klasszikus, eredeti, szórakoztató alkotások létjogosultságáért küzdenek. Idén Headlander címmel, az Adult Swimm Games csapatával közösen egy Metroidvania típusú oldalnézetes 2,5D-s akció-platfrmert hoznak tető alá. A Headlander nem csak színesen, oldschool, neonfényben tocsogó, retró sci-fi megvalósításával, hanem az alapszituációjával is érdeklődést vált ki az emberből. Az univerzum utolsó humanoid lényének fejeként küzdünk a fajunk túléléséért. Mivel csak egy fejből állunk, így bármilyen testre rácsatlakozhatunk és ezt a tulajdonságunkat kell majd segítségül hívnunk az akadályok leküzdéséhez, természetesen lőfegyverünk mellett.
A WayForward csapata (DuckTales: Remastered, Bloodrayne: Betrayal) elkötelezte magát a klasszikus platformjátékok mellett, ez a mi nagy szerencsénk. Az ezerrel tomboló indie korszaknak köszönhetően azért nem panaszkodhatnak a platformjátékok kedvelői, csak ebben a cikkünkben tucatnyi remek alkotásból mazsolázhatnak. Elsőként még 2002-ben tűnt fel a bájos félig Dzsinn hölgyemény Gameboy Coloron (Sequin Landet járta be, hogy elkapja a gonosz kalózlányt Risky Boots-ot), majd a Nintendo későbbi kézikonzoljain, DS-en és 3DS-en folytatta menetelését. A legújabb Shantae játék kapcsán sikeres Kickstarter kampányt zártak a fejlesztők, így minden akadály elhárult a Shantae: ½ Genie Hero idei szinte összes konzolra történő megjelenése elől.
A szintén független Adult Swim Games megint csak a Kickstarternek köszönhetően dolgozhat rendkívül egyedi platformerén. A Rain Worldben egy meztelencsiga és macska keverékéből megalkotott nomád kis lényt irányíthatunk, akivel egy veszélyekkel teli világban kell életben maradnunk. Egyszerre van ránk osztva a vadász és a préda szerepe is, elvégre a kemény esős évszakokat át kell vészelni, ehhez pedig minden állat elegendő táplálékot próbál felhalmozni. A megvalósítást a 16 bites gépek korszaka ihlette, az állandó kihívás jegyében pedig procedurális eljárást használtak a világ megalkotása során. Az alkotók készülnek kooperatív móddal és négy különböző játékmóddal is.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!