Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr.F.E.R.I.

    addikt

    válasz zsigus #45 üzenetére

    Ha a termelői árról beszélünk, akkor igen, a kereskedelmi árrések nem játszanak. Egyébként mindegy, hogy ragozzuk, végső soron minden költséget a fogyasztó fizet meg, a terméknek pedig tartalmaznia kell minden olyan költségtételt, ami annak létével összefügg. Annyi mozgástere mondjuk van a Sony-nak (hozzáteszem, az MS-nek is), hogy nagyon sok divíziója és széles termék-portfoliója van, így házon belül át tud csatornázni pénzt a nyereséges részlegektől a játékkonzol finanszírozására.

  • Dr.F.E.R.I.

    addikt

    válasz zsigus #40 üzenetére

    Ha az előállítás és anyagköltség olcsóbb mint amennyiért adják akkor már nyereséges a gép

    Én ezt egy picit árnyaltabban látom. Ha valakitől azt kérdezném, hogy ha egy terméket 10 Ft költségen állítanak elő, és 12 Ft-ért árulják a boltban, akkor nyereséges-e, valószínűleg igennel válaszol. Pedig nem feltétlenül van így. Egy termék végfelhasználói árába rengeteg tétel beépül, csak a népszerűbbek (hátulról-előrefelé):

    - általában 20% körüli áfa. Van, ahol kevesebb, van ahol több, nálunk pl a világ egyik legmagasabb, 27%-os kulcsa van
    - kiskereskedői árrés. Ez minden elárusítónál annyi, amennyit nem szégyell rátenni, kinél alacsonyabb, kinél szélesebb a marzs
    - nagykereskedői árrés. Ez tudtommal nem szóródik annyira, gyakran a gyártóval állapodnak meg a nagykereskedők
    - terjesztéssel kapcsolatos költségek. Az áru szállítása, raktározása, egyéb logisztikai költségei.
    - reklám, marketing költségei, a mai fogyasztói társadalomban megkerülhetetlen. Ha valaki spórol rajta, nem biztos, hogy jól jár,lásd a Wii U példáját
    - a termék tényleges előállításával, gyártásával, kifejlesztésével kapcsolatos költségek
    - a cég ingatlanjainak, eszközállományának, dolgozóinak fenntartásával kapcsolatos költségei
    - a termék életciklusa alatt a garanciális szervizelés, javítás költségei
    - egyéb

    Nagyjából a legtöbb termékre igaz, hogy a fogyasztói árának töredékéért állítják elő, így akár olyan tételek is könnyen deficitessé tehetik, mint mondjuk egy erősödő jen, vagy egy dráguló kőolaj. Nagyon sok piaci tényezőn múlik, hogy év végéig, jövő év elejéig milyen végfelhasználói árakat fognak az egyes régiókban beállítani.

Új hozzászólás Aktív témák