Új hozzászólás Aktív témák
-
Most megint vissza le fog ülni topic mert végül visszamondtam a rendelést.
DE nem lesz helyette másik sem.
Amennyit én használom a biciklimet ahhoz elég lenne egy TESCO-s 50k-s is.
Inkább beülök a kényelmes 6 millás kocsimba (5800km van benne) és szépen légkondizott keretek között elviszem a 650k-s drónomat oda ahová reptetni akarom.További szép napot embörök.
[ Szerkesztve ]
S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
big-J
őstag
Valaki tud okosat mondani bringa szallito doboz ugyben?
Ahogy neztem, a puha dobozok csak jelzesertekuek, a kemenyekbol ha van szuperkonnyu(akar draga akar olcso), az osszenyomodik oldalaiban, mintha nem is lenne dobozban(valamiert kozepso merevito nem divat).
Evi 6-8 furgonos futar/autos(neadjiste repulos) szallitas lenne.
Pelda:
https://www.bike-discount.de/en/buy/b-w-bike-box-ii-615512[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
Ez az uccsó hsz (Aurasync) most minden elméletet felborított bennem.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
motown5l
senior tag
Udv mindenkinek! 2 honapja vásároltam egy e - kerékpárt. A motorja Bosch active line. Azt hiszem hogy egy 400 as akku van benne. Érdeklődnék ezzel kapcsolatban, hogy lehet e nagyobb kapacitású akkut vasarolni bele.
[ Szerkesztve ]
-
Gaborkik
csendes tag
-
Somatom
veterán
Mit vársz egy olyan embertől, aki 6 milláért vesz új autót ahelyett, hogy értelmes dolgokra költené? Hány gramm kox, mennyi kurvázás kijön 6 millából! Mit mesél majd az unokáinak? Hogy egyszer volt egy zsír új Suzuki Swift -je? Nagyon izgi story.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Chal
addikt
Jó hát, úgy bármi lehet webkamera, ha veszel hozzá eszközt, a 30 éves hi8 kazettás is Pont szembe jött ez a probléma a karantén elején, mert van egy ilyen gépem (munka miatt), és ugye a webcameket kifosztották mindenhol. Nekem csak a laptopomban van, az pedig kényelmesen pihen csukott tetővel a dokkolón. Körülnéztem itthon, mert van egy vagon jó fajta telefon, akciókamera, illetve a Sony. Hát rohadtul nem lehetett semmivel megoldani, hogy szabvány usb video device módban működjenek, pedig igazán nem kerülne semmibe a gyártóknak, sw kérdése az egész. Még csak azt sem mondanám, hogy nem erre való, hiszen akár profi streamet is csinálhatnék vele (persze nekem nem erre kellett), usb-c is van rajta, a sávszél adott, szerintem ennyi pénzért elfért volna. HDMI capture eszköz így max annak kellene csak, aki 4K raw-ban akar rögzíteni.
Mindegy, firstworld porblem
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Szinte minden displayen/remote-on látok világításkapcsoló gombot, ugyanakkor egyetlen bringát sem látok gyári világítással. Annak nem jártam után, hogy egyéb gyártóknál hogy megy a dolog, engem kifejezetten a Rockrider ST900 érdekel, és ezzel együtt a Brose ezen megoldása:
Hogy működnek ezek/ez pontosan? Gondolom nem a rajta levő USB csatin kapcsolgatja a tápot, az nagyon gagyi lenne. Hirtelen rákeresve can bus-os lámpákról találtam mindenféle okosságokat, amit már jobban értenék, csak ugye a Decathlonnál nincs ilyen, de pl. máshol se látok. Ez azt jelenti hogy vagy tákolok hozzá ilyet (esetleg szerezek gyári csatlakozókat arany áron valahonnét), vagy nézegetem a nem működőd kapcsolót miközben pl. a saját akkus akármilyen lámpám teszi a dolgát? Illetve ez azt is jelenti akkor, hogy a boltokban kapható bringák 9x%-án (értve ez alatt mindent, nem csak a Decathlont) ez a gomb soha a büdös életben nem fog csinálni semmit? Ez elég szomorúan hangzana. Ráadásul ha nincs gyári szett (és a Decathlonnál nincs, vagy csak én nem találom), akkor gondolom még a garit is bukom, ha magam akarnék valami Brose kompatibilis lámpát beépteni.
Szerk.: közben találtam pl. Haibike szettet Bosch rendszerhez, 500 EUR-ért, vicces.
[ Szerkesztve ]
-
motown5l
senior tag
Erről lenne szó. Bosch active line motor.
-
Chal
addikt
Utána megtaláltam én is, van mindegyiknél egy valamekkora árammal terhelhető sima DC tápkimenet a világításhoz, ennek a kiinduló pontja a motor környékén van, jellemzően Y leágazással a vezérlő csatijáról, ehhez a csatlakozók és a vezetékek persze opcionálisak. Ezek vagy elő vannak készítve, és be vannak fűzve a vázba hozzá a vezetékek előre-hátra, vagy nincsenek (általában nincsenek). Ha nincsenek, akkor vagy DIY tákolással lehet megoldani (kábel bontás, és kiállás kialakítása, befűzése), vagy meg kell venni a hivatalos kábelszettet. Decahtlonnál végül találtam a co.uk oldalon Brose szettet, de ha jól veszem ki, ott sem lehet ezt megrendelni, csak a helyi szervízárlista részeként listázza, azaz ha kéri valaki, akkor beépítik. 10 GBP/db az ára (szóval 20 GBP összesen), nem vészes, de gondolom ebben nincs benne a munkadíj.
Itthon nem tudom hogy megy, telefonon érdeklődtem, nem tudtak válaszolni, 3rdp akkus/ledes világítást ajánlottak, illetve az USB kimenetet mint tápforrást, de ha netán megveszem a bringát, akkor azért ütöm még ezt a vasat, ha itthon is be tudják építeni, van kábel, és nem árazzák túl, akkor szép megoldás lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Bib
őstag
Tákolni itt nem kell, a motornál csavaros csatlakozó van. Befűzni a vázba csak kézügyesség kérdése. Ha nem tud Bluetooth -t akkor aktiválni csak szervízben lehet a világítás engedélyezést. Csináltam 7 db-ot az uccsó 15 perc volt kb. Azért egy ilyen lámpa sokkal jobb mint egy akkus, úgyhogy harcold ki.
-
Somatom
veterán
Erre kíváncsi leszek. Ha hazamegyek, akkor rákérdezek a Concept Store -ban. Bár, eddig se nagyon tudtak válaszolni a kérdéseimre. Pl. arra, hogy mit szólna a gyári töltő, ha az autóban rádugnám a nem szinuszos 12/220 Voltos inverterre. Azt sem értem, hogy miért nincs autós töltő? Sztem lenne értelme.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Bib
őstag
válasz Somatom #2825 üzenetére
[link] Ilyenre is raktunk ha jól emlékszem e6100, ennél lehúzó szerszám is kellett ha jól rémlik a lánckerék felől kellett bekötni és aktiválni szervízben. Az e7000 nél a bal oldalról köthető be, e-tube-al aktiválható, be lehet állítani hogy az akku lemerüléséből mennyit tartalékoljon lámpára. Rásegítés megáll de a világítás működik még 5,10 stb. percig. Sajna külön gomb nincs a kapcsoláshoz, de a kijelzőről bekapcsolható viszont a menüt ugye csak álló helyzetben lehet elérni, ennyi a kényelmetlenség.
-
cettlee
őstag
hali!
vettem egy ilyet.
0km-es , sosem volt még pedelec-em.
25 kmh fölött jelentkezik egy fura rezonálo zörgő hang. Álló helyzetben stabilnak tünik, csavarok nem lazák, nem kotyog semmi, felemelt hátso kerékkel meghajtva nincs zörgés.
Probáltam másik első kerékkel, kikapcsolt motorral, kivett akksival, vázban futo kábelek rögzitésével. Tekeréshez sincs köze , mert lejtön gurulásnál is jelentkezik 25 kmh körül.
Miket nézzek még meg? Ilyen esetekre érvényes a garancia?(mert végülis minden müködik)köszönöm előre is
[ Szerkesztve ]
-
#80977664
törölt tag
Rákeresek... a tiédre ezt írja:
E-Bike Compatibility of Lezyne Hecto StVZO E50:
Shimano E8000, E8080, E6002, E6012Akkor elileg mennie kellene az enyémmel is.
motor: SHIMANO STEPS E8000, 36V
switch unit: SHIMANO SW-E7000
computer display: SHIMANO SC-E7000
akkumulátor: KELLYS Re-Charge Li-ion internal 630Wh / capacity 17.5AhMás.
Tesztelgettem és úgy érzem, hogy a váltót szinte mindig az 5-6 legkisebb fokozaton használom (azaz felét), még terepen is. TRAIL módban is bőven elég, nem tudok lejjebb váltani mert már így is szinte egykerékre akar állni. Hát még Boost-on. 34T lánckerék van elől, hátul 11-46T tizenegy fokozatban. Aszfalton meg 30-hoz is tekerni kell mint állat az áttétel miatt, hiába van a legkisebben...Lehet butaságot kérdezek, de nem lenne értelme kicserélni az első lánckereket mondjuk 40T-re? Csinálta már valaki? Így aszfalton kevesebbet kellene tekernem, terepen meg tudnám a nagyobb áttételeket is használni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz #80977664 #2832 üzenetére
38-ra tudod kicserélni, nagyobbat már szerintem nem engedne a szoftver, meg az is kérdéses, hogy elfér e a nagyobb tányér.
Somatom: Pedelec akkuról működő lámpa elsősorban trekking fícsőr. MTB-ra jóval nagyobb teljesítményűt szoktak felszerelni mint amilyenek ezek a pedelec kompartibilis lámpák általában. És külön aksival használják. Pl sisakra rögzítik, este erdőben ezek sokkal jobbak, mint mondjuk a kormányon világító. De MTB-ra is ráköthető, nagyjából mindegyik modern rendszer kompatibilis vele, vagy 5 évre visszamenőleg.
[ Szerkesztve ]
-
#80977664
törölt tag
válasz Runner_fxr #2833 üzenetére
Köszi a tippet! Holnap megnézem mekkorát enged beírni a szoftver...
Esetleg tudnál ajánlani 38T lánckereket is?
A mostani így néz ki: [link][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz #80977664 #2835 üzenetére
Nem kell beírni semmit, kb 10-15% tolerancia van az áttételben, ha ezt túlléped akkor letilt. Ezt pedig csak a gyárban tudják átprogramozni, szerintem ehhez az SM-PCE1 is kevés. Elnézve ezt a képet, annak is örülhetsz ha a 38T elfér, bár én innen úgy látom, hogy erre nagyobb nem fog felmenni.
[ Szerkesztve ]
-
#80977664
törölt tag
válasz Runner_fxr #2836 üzenetére
Ha leveszem a fenti láncvezetőt (becsípésgátlót?) akkor bármekkora befér. Talán elég ha megdöntöm.
A lánckerék nagyságát szoftveresen tudom állítani bluetooth-on keresztül, holnap megnézem mit fogad még el.
-
Chal
addikt
Na, én is léptem ma egy kicsit előre (de csak kicsit): elmentem bérelni egy pedelecet. Sajnos csak össztelós volt (Haibike), de ez van, próbára jó (ezeket nem is nézegetem, mert a jók biztosan nem férnek bele a keretembe, csak ezért a "sajnos"). Hatalmas fun az egész, azt hiszem pont ezt kerestem (mármint nem erre a típusra gondolok, hanem erre a fajta mozgás/sportlehetőségre). Üröm az örömben hogy sikerült nekik egy Bosch töltőt adni a Yamaha rendszerhez, így most a helyett hogy holnap reggel nekivágnék a tervezett egész napos nagy teszt-túrának, vezethetek 2 órát a töltőért (nem, a bringával nem jó, mert aszfalt végig, és le is van merülve ). Remélem lesz valami kompenzáció...
Egy kérdés: nem volt még tárcsafékes bringám, így zéró tapasztalatom van ilyen téren, és ennél az első fék zörög kicsit nagy sebességnél, amikor óvatosan adagolom (konkrétan olyasmi ütemes ketyegő hangja van, mint a szabadonfutónak). Azért érdekel főképp, mert nem akarnék vele zakózni, ha netán valami komolyabb gondra utalna ez Hidraulikus fék amúgy (TRP G-SPEC TRAIL S).
[ Szerkesztve ]
-
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #2833 üzenetére
Köszi az infót! Biztos nem fogok akkumulátort hordani a fejemen. Akkor inkább hordja a bringa. Úgy gondoltam, hogy kívül viszem el a kábelt (van szigszalagom és nem félek használni ). Majd akkor húznám (húzatnám) be, ha valamiért amúgy is ki kéne venni a motort.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Más a kijelző egység. 1db gomb van rajta. Nem tudom, hogy azzal hogyan lehetne lámpát kapcsolgatni. De, nekem amúgy is szimpatikusabb a külön kapcsoló. Én biztos nem fogok kábeleket húzogatni. Havonta csak max. két hetet vagyok otthon, amit nem szeretnék bringabűvöléssel tölteni. A másik két hétben van ideje a szakembernek arra, hogy foglalkozzon a bringámmal. Én csak használni szeretném.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#80977664
törölt tag
válasz Somatom #2839 üzenetére
Akkor ezek szerint te már cseréltél lánckereket nagyobbra? Pontosan milyet tettél fel ha nem titok? Miután átírtad a rendszerben a fogak számát működött rendesen minden? Rásegítés, sebesség kijelzés, stb.? Jobban tudtad a alacsonyabb fokozatokat is kihasználni hátul?
Megéri foglalkozni vele?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz #80977664 #2837 üzenetére
Teljesen mindegy, hogy mit tudsz állítani, ha túlzottan eltérsz a gyári áttételtől, akkor letilt a motor. A gyári programot nem tudod felül írni.
A láncvillába fog beleérni, nem felül.Somatom: Szerintem sisakon sem vészes. Ez egy Sigma Buster 2000 Lumen.
De van hozzá hosszabb kábel is és akkor az akku mehet a táskába vagy a vázra. Illetve teheted a lámpát a kormányra is, az akkut meg mondjuk a felső csőre rögzíted a gumi pántjával. Ez a lámpa sokkal erősebb mint a pedelec akkuhoz köthető. Sőt van ennél is jóval erősebb. Én biztos nem kötném rá a bringa aksira.
Pedelec akkura köthető lámpa kábelét mindenképpen belül kéne vezetni, esztétika és főleg szigetelés miatt is.
[ Szerkesztve ]
-
sheep
addikt
válasz Runner_fxr #2846 üzenetére
Valamit nem igazán értek: ha mondjuk előre egy nagyobb fogaskereket raksz fel, akkor miért kellene a szoftvert átállítani? Az nem a kerék fordulatszámából számítja a sebességet? A nagyobb fogaskeréktől csak a pedálfordulat változik meg nem? Szóval hogyhogy letilt a motor?
[ Szerkesztve ]
MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
Runner_fxr
Ármester
Ezek a prémium pedelec rendszerek baromi okosak. Tele vannak szenzorral, mérnek rengeteg adatot, hogy tökéletesen a saját erődhöz igazítsák a rásegítést. Mérnek pedálfordulatot, nyomatékot, figyelik a váltáskor fellépő nyomatékváltozásokat stb. meg még a tököm tudja. Gyárilag felprogramozzák a motort egy adott konfigurációhoz, beállítják a szoftverben, hogy a motor az adott áttételhez a legoptimálisabb nyomatékot tudja nyújtani. hagynak rá egy kicsit 10% körül. De ha te jobban eltérsz, akkor az adott motor karakterisztika nem lesz optimális a megnövel vagy lecsökkentett áttételhez, ezért letilt a motor, mert érzékelni fogja. Ezt ne úgy képzeld el, hogy ráteszed a jelentősen módosított áttételt és tekersz két pedál fordulatot aztán letilt, hanem használat közben a szoftver dolgozik a háttérben, rögzíti az adatokat és egy bizonyos idő után fog letiltani, amikor érzi, hogy folyamatosan a gyáritól eltérő áttételen hajtod a bringát.
-
#80977664
törölt tag
válasz Runner_fxr #2846 üzenetére
Igazad van, megnéztem rendesebben és tényleg a láncvilla a probléma. 34T helyett max 38T talán felmenne (+11,76%) talán még a rendszer is elfogadná hosszú távon is, de csak akkor látom értelmét ha kiiktatom a 25km/h limitet. E nélkül felesleges megbolygatni, úgy jó ahogy van!
Erdőben nyilván elég a 25 km/h limit de sokszor aszfalton közelítem meg az erdőt ott meg azért nem ártana kicsit magasabb sebesség. Nem 50 de azért ~35 körül.
Szoftveresen ki tudnám iktatni a limitet mindenféle szerelés nélkül csak pénzbe kerül. Nem is a pénzt sajnálom rá (~42e Ft) hanem a gépet nem akarom túlterhelni vele meg hát ha valami baleset lenne lehet okozna némi kellemetlenséget.
Szerinted érdemes?