Új hozzászólás Aktív témák
-
jilian
addikt
válasz Runner_fxr #3491 üzenetére
Azért a Propain is belehúzott rendesen.
A legdurvább Ekano modeljük már 8500€-ra rúg.
Tavaly mintha ez a konfig megállt volna 6500-ből... -
szitaati
aktív tag
Nekem is van váltószenzorom. Az a váltás pillanatában blokkol arra fél mp-re. Neki meg az kell, hogy ha fékez, akkor ne hajtson a motor akkor se, ha közben tekeri a pedált.
Legalábbis nekem ez jött le."Lebegőpontos regiszterek vagyunk az átmeneti tárolók bizonytalan mágneses mezején"
-
ttrap
tag
válasz szitaati #3504 üzenetére
Csak tisztázásként, ezt írta: "Ez akkor jelent problémát, mikor piroslámpánál szeretnék a fékezéssel egyidőben visszaváltani is, h ne a legmagasabb fokozatban induljak majd újra."
Tehát a motoros rásegítés alatti váltás problémája lenne itt a lényeg. Ő ezt a fékszenzorral akarta megoldani, ami lehet is megoldás, viszont a váltószenzor pontosan ezt a célt szolgálja. A motorjára a manual szerint opcionálisan lehet váltó szenzort csatolni, fékszenzort viszont nem. Aztán ahogyan írta, majd megnézeti, hogy tényleg mehet-e rá a váltószenzor. Ha nem, akkor így járt sajnos. Szerintem most már bőven túltárgyaltuk Kroni1 problémáját... -
Foose
addikt
Sziasztok! 2018 elején vettem egy Ghost kato 7.9 kecskét (2018-as) amit most cserélni akarok trekkingre. Nagyrészt aszfalton járok, munkába és máshova is. Véletlenül futottam bele [ebbe] a bringába. Ez is 18-as, érdemes lenne egy ilyenre költeni? Újat ilyen bringából nem tudok venni, mert közel 2 misi.... Kicsit sem ijedek meg az új dolgoktól, mint pl a szíj hajtás. Sőt! Egyenlőre azt még nem tudom, az enyémet milyen árban lehet eladni, nem makulátlan sajnos. (Munkahelyen felborították, talán még emlékszik is rá valaki amikor ezt itt felhoztam, hogy hogyan lehetne javítani.....)
Lehet ismersz régebbről,Nrg néven :) Mostanában SirDannyL
-
Joshi
titán
Hasonló kategória de ismert márkából esetleg Merida Espresso 400 (2020-as modell). Újonnan akciósan van már 870k-ért is. Nekem is ilyen van, kis sebesség hackkel megy neki a 40Km/h. Ez egy eleve jól felszerelt városi tracking bringa. Voltam már vele Balaton körön és Fertő körön is. Ajánlott cucc.
Egyébként az a legnagyobb előnye ennek a bringának, már mint a Meridának, hogy minden alkatrész rendelkezésre áll. Szinte minden nagyobb városban van márkaszerviz.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
-
Foose
addikt
A kérdés az lett volna, hogy érdemes-e kiadni 7 kilót egy ilyen használt bringáért. (Új ára most 1,6-1,8 misi körül mozog) Egyenlőre nem tudom itthon milyen a szervíz háttere, de lehet kapni Pesti üzletben. Ott van a linkelt hirdetésben minden infó amit lehet tudni róla. Impulse evo rs, ennyit tudok én is. Nem tudom kik gyártják ezt a motort. Shimano váltó ez is, váltó szenzorral. [link]
[ Szerkesztve ]
Lehet ismersz régebbről,Nrg néven :) Mostanában SirDannyL
-
Kroni1
veterán
A szíjhajtás nekem is tetszik benne, szerintem sokkal jobb mint a lánc. Ha tényleg nincs baja és vállalnak rá némi garit akkor én rápróbálnék, ha ilyesmire vágysz. Persze ha bármi gond van vele biztos nehezebb szervízeltetni mint egy Bosch-t, de remélhetőleg nem lesz vele ilyen gondod.
-
Wollie
tag
Sziasztok! Sikerülhet hozzájutnom egy BOSCH PERFORMANCE CX Gen. 2 motorral szerelt bringához. Mennyire ajálnjátok még ezt a verziót? Nagyon gáz a "fal" effektus vgy megszokható? Van ismert betegsége?
Zújonc
-
Kroni1
veterán
Erre igazából még egy nyomatékszenzor nélküli motor is, vagy pl. egy Active Line sorozatú Bosch is jó lenne neked. A CX előnye akkor jön elő igazán, ha emelkedőn, terepen is használod, de természetesen tökéletesen alkalmas arra is amire neked kell. Milyen bringa konkrétan és mennyiért?
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem csak akkor vedd meg ha kísérletezgető kedvedben vagy és nem annyira számít a pénz. Az biztos, hogy nem egy racionális döntés megvenni ezt a gépet ilyen motorral. Ha probléma adódik vele a jó ég tudja mennyi idő múlva tudják neked megoldani. Én maradnék a jól bevált Bosch, Shimano rendszer mellett. Ezeknek a garanciális ügyintézése is gördülékenyen megy. Mivel 2018-as gép, szerintem erre már garancia sincsen. Ha tuningolt a masina, akkor a kiírt km sem biztos, hogy reaális. Ha mindenképpen használt gépeket nézegetsz, érdemes olyat amire még van gari és megkapod az eredetei számlát és garilevelet, csak adásvételivel nem szabad ezeket megvenni. Rengeteget lopnak külföldről. Illetve azzal is számolj, hogy az agyváltós gépek gyengébbek kicsit mint a láncváltósak, a szíjhajtás is veszteségesebb mint a lánc. Persze ettől még nem rossz, de ha nagy emelkedőket akarsz leküzdeni, akkor inkább láncváltósat vegyél.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ameddig megveszik az emberek, az árakat is emelni fogják, amíg minden évben idő előtt elfogynak és gyártani nem tudnak eleget, sok jóra sajnos nem számíthatunk az árak tekintetében. Egy bizonyos szintig még meg lehet magyarázni a magas árakat egy csúcstechnika esetében, de az azért mégiscsak furcsa, hogy pl egy top pedelec megközelítőleg annyiba kerüljön mint egy zsír új BMW R1250 GS. A BMW csúcs túra enduroja olyan szinten brutális futóművet és elektronikát tartalmaz, hogy az nem összehasonlítható egy modern pedelec rendszerrel, se fejlesztési költségekben, se sehogy. Még is közel hasonló az áruk. Biztos megy ez még egy ideig, most nagyon felfutóban van a pedelec ipar, de lesz itt még visszaesés, főleg akkor miután a fejlesztések kicsit lelassulnak, mert nem nagyon lesz hova tovább.
Wollie: Gen 2 Bosch már egy igencsak koros technika, valamikor 2013-2014 környékén jelentek meg az első példányok belőle. Legnagyobb hátránya a belső áttétel és a kis lánckerék. Ezáltal nagy, nehéz, van bőven ellenállása (25km/h után erőteljes fal érzés és rásegítés nélkül nehézkes tekerhetőség), gyorsan kopik a kis lánckerék és gyorsan nyúlnak a láncok is. Ha ez nem lenne elég még ott van a beázós csapágya is, bár ez inkább terep használat mellett gázos, ha sarazós a felhasználás.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
3000km feletti futas, foleg ha igazabol 6000km, a magyar elado hasznalt pedelec-ek kozott mar a magasabbak koze tartozik.
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz Runner_fxr #3519 üzenetére
"Gen 2 Bosch már egy igencsak koros technika, valamikor 2013-2014 környékén jelentek meg az első példányok belőle"
Ebben igazad van, én is többek közt ezért nem vágtam bele gen2 vásárlásba. Viszont beszéltem több olyan gen2 tulajjal, akik állítják, hogy semmiféle ellenállása nincs a bringájuknak, tökéletesen ki lehet tekerni 25 felett is. Azt nem tudod volt a vége felé valami update rajta? Mert ezek biztos nem gen4-es, 2018-19 körüli, kis lánctányéros bringák, és ha jól tudom a performance motorokból nem volt gen3-as verzió...
-
sheep
addikt
-
Foose
addikt
Köszönöm a válaszokat! Tehát a szervíz kérdéses működése miatt jobban járok ha inkább hagyom a fenébe ezt a gépet. Kifejezetten tetszett hogy kicsit kilóg a sorból mert nem "mindennapos" márka, de ha a motor miatt is kevésbé ajánlott, akkor felejtős a Kalkhoff.
[ Szerkesztve ]
Lehet ismersz régebbről,Nrg néven :) Mostanában SirDannyL
-
Runner_fxr
Ármester
Amikor megvettem az első gen 2 cx-es bringámat, 2014-ben, nekem is baromira tetszett, ódákat zengett mindenki (többek közt én is) arról a motorról. Akkor az jónak számított, (baromi erős volt, még mai szemmel is az) nem is csoda, hiszen legtöbb ember agymotorról vagy sima analógról ült a gen 2 cx-re, ezekhez képest meg persze, hogy jó volt, egy sár nehéz 3kg-os agymotoros kerék ezerszer lomhább kikapcsolva. Akkor nekem sem tűnt vészesnek az ellenállása, síkon el lehetett hajtani kikapcsolva is. Bár azért éreztem, hogy 25 felett nehézkes, de elvoltam vele. Aztán jöttek a többiek szép lassan, Yamaha, Brose, Shimano, aztán gen 3/gen4 Bosch, ezek után pedig már nagyon érezhető volt a gen 2 elavultsága és nehézkes tekerhetősége, mára pedig egy nagy, nehézkes, elavult krumpli lett.
Szoftver update egy csomó volt, de ezeknek a belső ellenállásra nem lehet hatása, mivel az hardveres, felépítéséből adódok, hogy van ellenállás, ezen egy másik szoftver nem tud változtatni. Ami értelmes update az egy plusz tömítés a hajtás oldal felől, hogy ne tudjon olyan könnyen beázni. Én azt gondolom, hogy azok akik a gen 2 cx-et kikapcsolva könnyen tekerhetőnek titulálják, nem ültek még nagyon más pedelec-en, maximum agymotoroson. Gen 3 volt az új active line és active line plus. CX-ből gen 2 majd gen 4 volt/van.[ Szerkesztve ]
-
axlfsi
veterán
Igen, Performance CX a gen2 es utana a gen4 mar ....
Szerintem a legnagyobb baj a regi rendszerekkel nem is, hogy nehez tekerni, mert nincs akkora brutal ellenallasa, ha nincs rasegites (szerk.: najo, sok konkurensnel mar sokkal jobb, akar pl. a Bafang, ahol zero(!)), hanem a brutal kicsi elso lanctanyer...
Ezert sokkal jobb mar az uj generacio(k).
Szerintem... de lehet nem egyformak a preferenciak. Mindenkinek maga kell eldontenie...
[ Szerkesztve ]
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
Foose
addikt
Na,megtaláltam ami nekem kell. A korábban hirdetésben talált Kalkhoff helyett. Csakhogy ez nem használt,ezért az ára sem. 1,8 misi. [link] Bosch motor,szíjhajtás....
Lehet ismersz régebbről,Nrg néven :) Mostanában SirDannyL
-
Joshi
titán
Nem tudom hol laksz, de a budaörsi ebikeshopban megnézheted és ki is próbálhatsz szíjhajtású brinyót, Runner_fxr fórumtárs ott dolgozik szerintem szívesen segít. Tavaly láttam ott szíjhajtűsú brinyót.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Ha bosch-os hardtailt akarsz venni, talalsz ujonnan fele annyiert is. Aztan annyi csomagot teszel ra amennyit akarsz. Nekem fura ahogy kinezed ezeket, nekem ha 10'000'000'000-om lenne es turazni akarnek, akkor se ilyent vennek hanem ossztelosat, ha kolteni akarok pedig ossztelos csomesztartos reise mullert, bar ahogy nezem azok is csak 1.5tol kezdodnek...
Ennekem nincs az a dizajn meg marka ami megerje hogy kotyogjanak a fogaim, de ez csak en vagyok.[ Szerkesztve ]
-
Foose
addikt
Eszem ágában sincs hardtrail-t venni. Több hozzászólással visszább linkeltem egy hirdetést,amiben találtam egy bizonyos bringát. Arra pályáztam. Le lettem beszélve,mert impulse evo rs motor van benne,és hogy a szervízelés.... Na most,ugyanattól a márkától végül találtam olyat,ami lényegében hasonló mint a hirdetés bringa,(az 699000 ft volt,és használt) csak ugye új,és háromszoros ár. Nem túrázni akarok,hanem nagyrészt aszfalton járok,ezért akarom a jelenlegi montimat trekkingre cserélni. Tehát,a kinézett bringa: [link] Ebben tetszett meg a váz,külső,szíjhajtás. De nem bosch motor,ezért ilyet ne vegyek....
[ Szerkesztve ]
Lehet ismersz régebbről,Nrg néven :) Mostanában SirDannyL
-
Wollie
tag
Elég nehéz dönteni basszameg. A decathlont nem ajánlja senki, a gen. kettes bosht sem. Mit lehet venni 500-600e plafonig? Virsli gumis city-k nem jönnek be inkább a montik, bár terepen nem sokat mennék. Vázmérettel is gondban vagyok, 183 centi vagyok 80cm átlépő magassággal. Úgy érzem nekem az M vázak kényelmesek montiba, de mindenki L vázát mond...
Zújonc
-
Ironizer
tag
Igen, ez nagyon fontos, az átlépődet (is) vedd számításba, ne csak a magasságot, főleg, hogy neked is jóval kisebb az átlépőd, mint amennyi a magasságodhoz tartozna átlagosan (pl. nekem 178 centi magassághoz jár 81cm-es átlépő, és még ez is kevesebb, mint az átlagos!), éppen ezért ne hallgass másokra ebben a kérdésben, mert simán lehet, hogy nekik 10 centivel alacsonyabban akkora az átlépőjük, mint neked. Én anno elkövettem azt a hibát, hogy hallgattam az eladóra, aki a magasságom alapján ajánlotta a méretet, utána meg csak néztem, hogy szinte a tökömet veri a felsőcső, aztán ha van egy kis gödör, vagy lejtő/emelkedő, akkor le sem ér a lábam. Mindenképp próbáld ki a bringát, mielőtt megveszed. Ha nincs abból a méretből a helyszínen, akkor ne rendelj olyat látatlanban.
[ Szerkesztve ]
-
Wollie
tag
válasz Ironizer #3535 üzenetére
Igen furcsa volt az, hogy hasonló magasságú embereknek nem tudtam felszállni sem a bringájára. Ekkor találtam olyan kalkulátort ami ezt a paramétert is figyelembe veszi.
Az a baj hogy én 18-20 éves koromban kerékpároztam utoljára 30-40000 Ft os biciklivel ami akkoriban bőven elégnektűnt. Számomra hihetetlennek tűnik ez a váz méret és mizéria is. A falun általában van egy felnőtt vázas férfi bicikli amit a hat éves kisgyerektől 90 éves nagymamáig például mindenki "tud" használni. Elég vicces ez így. :DZújonc
-
StLui
veterán
Én tekertem a fiam S-es dechatlonos 520-as motijával, majd 1000m szintes túrát, fiam lenyúlta az akkori M-es enduromat. Azóta vettem L-es endurót magamnak, már fiamnak is L-es bringája van (175cm volt amikor vettük) Néha kezembe kerül M-es bringa, kicsinek érzem. Persze elmegyek vele akárhova, de kicsi. Faluban mindenki a boltba járt, meg a határba, arra akármi is jó, más ha sportolni akarsz. Felszállni biztos hogy nem a vázméret miatt tudtál nehezen.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Wollie
tag
Az alig bírtam felszálnit értsd képletesen. A nyeregbe ülve csak az egyik lábam alig ért le lábújhegyen, billegtem mint szarka a dögön, ugyan olyan magas rokonom mind két lába leért, majdnem, hogy teli talpal. Ha lejebb vettük volna a nyerget biztos jobb lett volna, de ezek szerint csak van valami törzszülöttségem Munkatársam országútijára mint a lóra úgy kellett felugranom és ha nem pipiskedek akkor a váz odavágott volna.
Zújonc
-
StLui
veterán
akkor neki rosszul volt beállítva a nyeregcső, ülve a bringán nem érhet le a lábad, pedál alsó állásban kell majdnem nyújtva lenni, azért is így mert másképp tönkre teheted a térded (meg nehezebb sokkal tekerni ha alacsonyra van állítva)
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
baluka
tag
válasz Runner_fxr #3491 üzenetére
Megnézve ezt a videót
nagyon megtetszett a Stevens, full carbon, 720-as akksi, alig több mint 23 kg, akár 170/160-as villa/rugóstag és mindez megáll 6000 Euro alatt... nice...
-
Kroni1
veterán
Nekem meg leginkább csak azon jár a fejem, hogy mekkora hasznot tesznek egy ilyen huszonpár kg-os bringára a gyártók, ha csak a végfelhasználói árat nézzük, és ha a 6000EUR már jó árnak számít egy ilyen tudású bicóért?!
Pont Runner_fxr írta nemrég, hogy a csúcs pedelec-ek annyiba kerülnek lassan, mint a BMW R1250GS motorkerékpár, ami 250kg-nyi kőkemény csúcstechnika elektronikusan szabályzott futóművel, kanyar ABS-el, kipörgésgátlóval, guminyomásszenzorokkal, ésatöbbi.. Napestig sorolhatnám a benne lévő innovációkat, amihez képest egy EMTB fejlesztési költségei kb a kutyaf#xa kategória.
A kérdés nem konkrétan neked szól, de szerintem iszonyat pénz van ebben! És sajnos én is azt látom, hogy a vásárlók számának növekedésével nemhogy csökken az ár (ahogy annak lennie kéne), hanem egyre csak drágulnak ezek sajnos.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Már elég régóta nem ott dolgozom, de persze amiben tudok, segítek.
baluka: Igen ez jól hangzik, de nekem még mindig az Orbea wild FS és a YT Decoy tetszik a legjobban, ha pár hónapon belül nem érkezik valami ami jobban megfog, e kettő közül fogok választani. (Bár a YT-nél még nem látom az új EP8 motorokat, gondolom hamarosan érkeznek azok is)
Kroni1: Legnagyobb haszna ezen a gyártónak és a nagykereknek van, a kiskereknek már olyan sok nem jut belőle. Azért azt se felejtsük el, hogy mert egy kerékpár kevés alkatrészből áll és jelentősen könnyebb mint egy motor, azért az sem kis mérnöki mutatvány, hogy ilyen alacsony súly mellett ekkora terheléseket elviselnek. Tenyérben elférő 80-90Nm-es motorok sem csak úgy lettek. Nyilván ennek azért van ára. Illetve a magas ár nem csak az e-bike-nál figyelhető meg, a csúcs analógok is hasonlóan magas áron mennek. Az ár nagy része az egyéb felső kategóriás alkatrészekre megy el, a motor és az akku csak egy kisebb része értékben egy csúcs pedelec-nek. Persze kétségtelen, hogy a nagy kereslet miatt az árak már irreálisan magasak, de azért akad pár jó ár/érték arányú modell.
[ Szerkesztve ]
-
baluka
tag
válasz Runner_fxr #3544 üzenetére
A YT biztosan jó választás, egy bajom van velük (és a Canyon, Commencal is ide tartozik) hogy nincs hagyományos értékesítési csatornájuk, magyarul nincs egy üzlet ahova besétálok, leteszem a foglalót és kvázi kibérelem az adott bringát a hétvégére és kedvenc terepemen letesztelem mit tud, ha teszik megveszem.
Ezzel a kizárólagos internetes értékesítéssel erre lehetőség nincs, ami tetszik a neten az nem biztos hogy bejövős lesz élesben...
Persze mint minden más neten vásárolt terméket 14 napig minden további nélkül visszaküldhetem, de nehezen tudom elképzelni hogy vissza tudnám csomagolni gyári állapotba a bringát:ráadásul ez mind idő és energia, a visszafizetendő pénzemre is várni kell, szval nem az én világom... Látatlanban kifizetni 5-6-7 ezer erzsit...
-
neo81
senior tag
Sziasztok!
Szerintetek ez az elektromos robogó bírja a kb. 4-5%-os 20-30m hosszú emelkedőket?: [link]
Köszi!
-
StLui
veterán
Ma mentem az első komolyabb karikát a shimano motoros e-endurómmal, 58km, 1500m szintnél kapcsolt le az 504W-os aksi, de nem volt tempóban egy erőltetett menet. 90%-ban eco, 10 %-ban trail üzemben. 100km 800 szinttel volt már, akkor a feleségem ült rajta, végig eco-ban, és még maradt benne, cél előtt váltott utolsóra az aksi.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen