Új hozzászólás Aktív témák
-
p87
senior tag
Sziasztok!
Első, épített munkába járós elektromos kerékpárom építése után, kicsit elszaladt velem a ló, ugyanis akartam egy sokkal erősebbet és mindenképp összteleszkópos vázzal, kifejezetten csak offroad szórakozásra.
Szerencsére találtam egy nagyon jó alapot, elfogadható áron, megfelelő méretekkel, ahova az akkuk is elférnek. Az eredmény:
Több kép itt.
Mxus 3K turbo motor választottam, 80A szinuszos vezérlővel.
Akku, egyedileg tervezve és 3d nyomtatóval nyomtatva a cellatartója.
16S5P konfigurációban, nagy áramú 20700 cellákból, össz kapacitása 16AH,
Bluetooth-os smart BMS-el, mindenféle védelemmel ellátva.
Akku és vezérlőtartó illetve doboz szintén egyedileg tervezve és 3d nyomtatóval nyomtatva.
Motor tengelyére nyomatékkarok szintén egyedileg tervezve és kézzel gyártva.
Vázat így teljesen érintetlen lehetett hagyni.
Eredmény 5kW-os csúcsteljesítmény, bődületes nyomaték, 20km/h-ig ha nem dőlök előre emeli az elejét.
Teljesen feltöltött akkuval 80km/h végsebesség, mezőgyengítés funkció nélkül, ha be lenne kapcsolva kb 90km/h lenne a vége.
De ez már nem gyerek játék, nem is megyek ennyivel max 60-70 szoktam ha jó terep és ismerem. Fékek elől-hátul 4 dugattyús TRP slate T4, 203mm-es shimano tárcsákkal.
5 fokozatban állítható pedelec rásegítési szint, illetve gázkar szintjeit is meghatározza.Rossz topicban kezdtem, de útbaigazítottak úgyhogy átjöttem ide, visszaolvasgatok majd, hogy miket építgettetek.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Jo gep, nekem van hozza otletem.
Lazan meg tudsz minimum 1.5 kilo sulytol szabadulni ha elol csak sima narrow wide alu fogast es muanyag lancvezetot teszel, 3 acel fogas es elso valto helyett, hatul meg 1 sebesseges 16fogas szabadonfutot es alu lancfeszitot acelkazetta es valto helyett.
Ha nem pedalozol sokat meg felesleges olyan magasan ulni. Inkabb hatra tolt ulescsot vegyel es told hatra maxon a nyerget, kormanybol pedig vehetsz 760mm-eset.
Ha ezt megcsinalod inkabb hosszabban fogsz ulni rajta mint egy motorbiciklin es nem magasan mint egy kakasuloken.[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz gergo5991 #3804 üzenetére
Ja, jo eszrevetel, elfelejtettem leirni, ha ezeket megcsinalja akkor nyomja le koppanasig az ulest es a kormanyt is, aztan onnan allitson feljebb ugy hogy a pedalozast figyelmen kivul hagyja.
Ugye ha mindketto lejjebb megy akkor nem lesz hatrabb a suly csak egy kicsivel, es a szelesebb kormanyhoz pedig jobban elore kell hajolni mert haromszog alakban tavolabb kerulnek a kezeid a testedtol.Ertelmes minosegu ket csavaros 15mm offset ulescso:
[link][ Szerkesztve ]
-
p87
senior tag
válasz gergo5991 #3802 üzenetére
Köszi!
Ha a kerékpár árát nem számolom és az akkucellákat( azok ismerős által ingyen voltak)
akkor minden kis aprósággal, beleértve az új hátsó gumit, fékrendszert előre, hátra olyan 300ezer. Ha még az akku cellákat is meg kellett volna venni újonnan akkor plusz 120ezer kb.
Hatótáv erősen függ mennyire tépem neki, általában intenzív használattal 25-30km-et szoktam elmenni vele. Ha kímélem akkor a dupláját is simán ellehet vele menni.#3803big-J
Köszi neked is! A tippeket is!
Akarok majd még finomítgatni rajta. Elől a legkisebb fogas helyére van felszerelve a PAS mágneskorongja, pont jól jött ki. Hátulra azért raktam 6-os fogaskoszurút, mert elfért és ha véletlen történne valami az elektromos rendszerrel, azért könnyebb legyen hazatekerni vele.
Igen, magasnak tűnik, de elég kényelmes így, amúgy is 195cm vagyok, és szeretek csak rásegítéssel is menni tekerve, 30km/h -ig.[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
A nyaron en is epitettem egy hubos csodat, geared motor tehat a hubban van egy 1:6 koruli bolygomu, es szabadon futo.
4.7kg a motor, es igen, a 203es rotornal kissebb atmeroju, teljesen betakarja.
Olyan 2200w korul van es field weakening nelkul 45kmh a vege, direkt megy ilyen lassan mert hegyvidekre keszult.
1150wh akksi, oyan 70km-t tud menni 42kmh-val, pedalozas nelkul (700w fogyasztas 45nel bedoles nelkul).
28kg lett lampak es telefon tarto nelkul, 1 sebesseges, fent emlitett lancvezetoket hasznalom.
Meg geometriat modernizalni egy 2 fokos fejszog szekelyito kerult bele.Ha valaki kivancsi ra, 2200w 45kph vegsebesseggel ugyanugy indul, mint 4400w 90kph vegsebesseggel, ez nem emeli elejet magatol csak ha hatracsuszol vagy huzol rajt egy picit, de akkor siman.
Ar: 12 eves fully canga lerongyosodva de nem elromolva 160e itthonrol, csak ido kellett, zsir, olaj, minden mukodik es nincs horpadas.
Motor szett akksival(!) 180e.
Egyeb kiegeszitok 30e.
1100 eurobol megvolt.[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
a kerék, ha összeül a teló nem surolja az akkut? képen eléggé úgy néz ki, hogy ki van számolva de tartalék nélkül a középcsapágy alatt az a tégla doboz az a vezérlés vagy mi akar az lenni?
[link] itt pld 175 dodó akku nélkül asszem, valszeg itthon azért erősen túl van árazva a cuccos, de lehet tévedek. Oké, jön mögé a support meg minden, de ha úgy vesszük csak tovább adják az árut.. -
big-J
őstag
válasz Dr.FantastiK #3810 üzenetére
Sajna a legutobbi allapotrol nem lottem mar kepet, lett lanc A hatso telo meg azota kicselelodott 950gr helyett 550gr-os olajtartaly nelkulire, volt nekem a masikrol maradekba, es inkabb valami olcso es egyszerubb, mint nehez es szervizigenyeset.
-
big-J
őstag
válasz gergo5991 #3808 üzenetére
Ki van szamolva ja, pont elfer ha egyenseben van a kerek mert az akksi kozepen van egy melyedes. Ha nincs egyenesbe akkor kicsit hozzaer(ne). Azota az akksi 1 centivel lejjeb van kb, muanyag helyet acel kabelkotegelokkel oldottam meg a vezerlo felfogatasat.
Igy az akksi reszben a vezerlon nyugszik (szurke doboz). Igy ugrattam mar parat, semmi se mozdult el, de amugy is oregembernek keszult, nem nekem.Ha nekem irtad a 175 dodot, ez egy masik motor, mxus xf19 1000w, es azert jo ar mert 580 dodo motorral, vezerlovel, egy 350-400at ero akksival, toltovel, postaval, es elintezik helyetted a vamolast is.
[ Szerkesztve ]
-
p87
senior tag
Ja, azthittem komolyabb. A melós bicón nekem is kunteng van, hosszú 48V-os max.45A verzió. Elvileg szinuszos, de nem vagyok róla meggyőződve. Ég és föld a risunmotorossal összehasonlítva.
A kunteng, hangos, 0-ról rezgős még el nem er egy kis fordulatot, gáz linearitas szörnyű. De célnak megfelel.
Risun ezzel szeben nagyon finoman indul, minimális nagyfrekis sípolást lehet hallani, minden parameterezhető benne, gáz linearitasa is, nagyon finoman lehet adagolni.
Nekem fontos a kijelző, sebesség, megtett tav, akku fesz., pillanatnyi telj. felvetelt, szoktam nezegetni, meghogy épp melyik rásegítési szintben vagyok, azt szoktam kapcsolgatni. -
Kroni1
veterán
Lánckenésre kinek mi vált be? És milyen gyakran szoktátok megismételni?
-
torrrent
aktív tag
Elvileg [itt] leírják hogyan lehet egy picit tuningolni a végsebességet átverve a gépet azzal, hogy a kerékméretet 27,5"- ről átállítod 24"-ra. És hogy miként lehet belépni a szerviz menübe. Nekem az sikerült, de átállítani még nem a kerék méretet.
Bocsánat: Kroni1-nek szerettem volna.[ Szerkesztve ]
-
Takacs_I
csendes tag
Nem tudom szerkeszteni az előző (3772) bejegyzést, szóval ide írom: a belinkelt távtartó alkalmatlan a feladatra. Ugyan elvileg erre van és valami baromi kemény műanyag, de nem bírja a terhelést, szóval most kap egy ilyet fémből... Igazából nem is értettem, hogy ez miért nem fém...
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
Ha volt akkor sorry.Motorteszt, igaz csak egy gyorsteszt, de elég érdekes. A Shimano EP8, Brose Mag 2.1, Yamaha PWX-2 és a Bosch Gen 4 cx motorokat hasonlítják össze.
-
Takacs_I
csendes tag
válasz Dr.FantastiK #3823 üzenetére
Igen, az egyik gyűrű elpattant. Lehet, hogy nem kellett volna annyira megtépni....
Most kapott egy réz gyűrűt, meg loctite243 -at, remélem így már jó lesz. -
Atos23
senior tag
Sziasztok,
Olvastam, hogy több gyártó megad egy maximális töltési ciklus darabszámot az akkura.
Tudja valaki, hogy számolják ezt az elektronikák?Pl. tegyük fel, hogy felrakom töltőre az akkut, de közben az Elmü-hálózat sztrájkot hirdet, és elkezdi le-fel kapcsolni a villanyt egymás után tízszer, úgy, hogy még a táp elkója is kisül a ciklusok között. Ez esetben az akkum tíz töltést fog számolni?
Nekem amúgy Yamaha PW-SE rendszerem van.
[ Szerkesztve ]
-
Atos23
senior tag
válasz Runner_fxr #3827 üzenetére
Köszi!
-
csaba12242
tag
válasz Runner_fxr #3827 üzenetére
Köszi, ezen pont én is gondolkodtam az elmúlt napokban hogy is működik ez a ciklus számlálás, de most világos.
-
torrrent
aktív tag
válasz csaba12242 #3829 üzenetére
Anno a nem lítiumosnál volt sülés/töltés számolgatás érzékenység. Már nincsen.
-
mzso
veterán
Helló!
Valamelyik nap hallottam a rádióban elektromos bicikli támogatás pályázatról. Erről tud valaki részletes információkat?
Csak idén, vagy később is lehet rá pályázni?Különösebb ismeretségem nincs amúgy a témában. Miért érdemel a nyomatékszenzoros több támogatást vajon?
Kíváncsiságból: visszatöltős fékezés szokott lenni a biciklikben? -
Somatom
veterán
A nyomatékszenzoros jobb, de drágább megoldás, ezért az ilyen bringák drágábbak.
Nincs fékre visszatöltés. Nincs értelme. Bonyolult, súlynövelő, nem ad értékelhető mennyiségű visszatöltést és egy jó pedelec enélkül is tud 50Km -t.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
szitaati
aktív tag
Sziasztok!
Írtam egy - már látom, hogy nem teljes - összefoglalót a különböző "anatómiájú" elektromos biciklikről:
itt
Mit gondoltok róla? Amit már tudom, hogy nem érintettem:
- visszatöltés az akkuba,
- agyváltós bringáknál mi a helyzetIlletve tudom, hogy vannak 2-3 kW-os rear hub motorok, meg középmotorok között is vannak 3-5 kW-os példányok, de igyekeztem a "normál" felhasználói szinten maradni.
"Lebegőpontos regiszterek vagyunk az átmeneti tárolók bizonytalan mágneses mezején"
-
mzso
veterán
Mekkora lehúzás ez a világ is. A sima biciklikért is százezreket kérnek az elektromosért meg ennek is a többszörösét.
[ Szerkesztve ]
-
Gömbike
senior tag
Vegyünk egy 150 ezres biciklit. Annak 27 %-a forgalmi adó.
Egyből már csak 118.110 Ft. Ebből lejön a bolt haszonkulcsa, lejön a forgalmazó haszonkulcsa és lejön a gyártó haszonkulcsa.
Marad 70.000 környéke. A sima bicikli kb. 40 alkatrészből áll össze. Ugyan milyen minőségűek lehetnek azok az alkatrészek ennyi pénzért, mikor csak egy Shimano agyváltó váltókar és bowden nélkül 50 ezer?
Akinek két bekezdésnél több van a memóriában, az látja a szomorú jelent.
-
Gömbike
senior tag
válasz Somatom #3840 üzenetére
Azt kellene felelőségre vonni, aki engedélyezte, hogy pedelec kerékpárra menetes hátsó agyat tessen fel a megrendelő-forgalmazó. Nagyon barbár megoldás. Azt a hulladékot cseréltem le erre. No meg hozzávaló strapabíró küllők kerültek a kerékbe.
Akinek két bekezdésnél több van a memóriában, az látja a szomorú jelent.
-
Runner_fxr
Ármester
Azzal egyetértek, hogy a csúcs kategória irreálisan drága, de azért belépő szinten, átlag embereknek lehet venni értelmes bringákat. Nagyjából bárki számára elérhető. Anno mondjuk a 90-es években még húzósabb volt egy minőségi bringa az akkori fizetésekhez mérten. Szóval csak részben igaz amit állítasz.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dr.FantastiK #3844 üzenetére
30 éves lefingott szar autót biztosan lehet venni 200 ezerért. Meg ugyan úgy lehet venni 300 millióért is autót. Igen és? Szerintem mindenki nyugodjon le a pics@ba.
-
Somatom
veterán
válasz Dr.FantastiK #3844 üzenetére
De, egy autóval hogy tudsz bringázni? Megnéznélek egy kétszázezres autóval a HHH -n. Mondjuk, a Yokon lefelé.
Ki az a hülye, aki tök fölöslegesen költ milliókat egy autóra, amikor annyiból bringát is vehetne?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #3846 üzenetére
Én eleve azt nem értem, hogy miért a több milliós bringákat nézegetik az átlag júzerek? Mintha nem lenne olcsóbban, teljesen jól használható kerékpár. Vagy tényleg el kéne hinnem, hogy minden második embernek profi Enduro bringára van szüksége? Veszel egy átlagos trekkinget 150-200-ért, hozzá egy átalakító szett még 200-ért és 350-400-ból megáll az új, normális minőségű villany trekkinged, melóba járásra stb hétköznapi feladatokra. Ott a decathlon, 350-től már van alap E-MTB. Ha meg kicsit finnyásabbak vagyunk és valami márkásabb kéne: [link] És még ez is bőven messze van a "millióktól". Egy normális VGA egy számítógépbe 250-300K. És viszik mint a cukrot, alig lehet venni 3070-et vagy 3080-at, mert amint elérhető pár db, 5 perc múlva nincs. Hagyjuk már ezt a sírás rívást mint a vénasszonyok, mindenkinek arra van pénze amire szeretné, hogy legyen, kinek mi a fontos. Van akinek az új iphone-ra áll fel, vagy a milliós pc-re, esetleg profi pecabotra. Más erre költ. Ha meg az van, hogy olyan szinten bringázunk, hogy valóban szükség van a profi kerékpárra, akkor meg min csodálkozunk? Nyilván nem átlagos áron lesz. Itt egyedül az kifogásolható, hogy egy csúcs bringa mitől 3-4 millió, de ez ugyan úgy igaz az analógra is. Ezek valóban túlzóak, de ettől még az átlag Bélák meg átlag Józsik simán tudnak venni maguknak jó bringát értelmes áron.
[ Szerkesztve ]
-
mzso
veterán
válasz Runner_fxr #3843 üzenetére
És vehetek 150 ezerért tisztességes elektromos biciklit venni? Mert akkor megyek igényelni támogatást.
-
mzso
veterán
válasz Runner_fxr #3847 üzenetére
Én 60-80-at gondolnék ami korrekt lenne egy épkézláb (sima) MTB-nek...
Gyanítom ki is jönne annyiból némi profittal, csak egy hangyányit több nyereséghányaddal dolgoznak.A divat meg a kapitalizmus mindent elfuserál.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nyilván nem lehet annyiért, de irreálisak az elvárásaid! Mit gondolsz anno, amikor még szó nem volt kapitalizmusról, bőven a kommunizmus alatt, szerinted mennyiért lehetett annak a kornak megfelelően egy épkézláb új kerékpárhoz jutni? Mert amit most szeretnél az az, hogy nagyjából az átlag magyar havi bér 1/3 részéért tudjál venni egy jó minőségű MTB-ot és kb a fizetésed 2/3 részéért meg elektromosat, amiben kb tízszer akkora kapacitású lithium akku van mint pl egy mai laptopban! Én arra tisztán emlékszem, hogy 1992 körül, nagyjából 20 ezer ft volt egy alap MTB és kb akkor annyi is volt a havi átlag fizetés. Én 1995-ben jutottam hozzá egy akkoriban középkategóriásnak számító, versenyzésre is alkalmas MTB-hoz. Ez a bringa akkor 130 ezer ft volt és akkor egy havi bér talán volt 30 ezer ft? Arra is tisztán emlékszem amikor a 80-as években a szüleimtől kaptam csepel bmx-et meg előtte a csepel tacskót! A keravill-ban vették nekem és bizony nagyon nagy szó volt az akkor! Simán belekerül egy havi bérbe egy olyan gyerek bringa. Rengeteg ismerősöm szülei nem tudtak akkor olyat venni, mert az akkori bérekhez mérten nagyon drága volt! Ha akartál a 80-as években egy új országúti bringát pl, az simán két havi bérnek megfelelő összeg volt akkor. És most meg azt szeretnéd, hogy a fizetésed 1/3 részéért megkapd a mai minőségi technikát? Meg prémium elektromosat? Mégis, hogy? Nézd, nekem az a véleményem, hogy aki egy havi átlag magyar bért sokall egy mai jó minőségű új kerékpárért, és két havit egy elektromosért, az menjen gyalog! Nem tudom sajnálni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest