Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr.FantastiK
őstag
válasz Runner_fxr #3850 üzenetére
tehat akkor csak a Divat miatt annyira dragak most is ! .
.. rohelyes ,, mindossze 15-20 kg ,, par alkatreszbol all mind ,, aztan mitol er tobbet mint egy sokmindenre hasznalhato kocsi ? ?
Main full time job : >>> The ultra fast money producer !!!
-
Runner_fxr
Ármester
Lassan 15 éve vagyok benne a kerékpáros szakmába, és bizton állíthatom neked, hogy a kiskereskedők nem kaszálnak a kerékpárokon. Ezek az irreális elképzelések csak néhány ember fejében léteznek, hogy itt hatalmas haszonkulcsokkal dolgoznak a boltok.
Dr.FantastiK: Röhejes inkább az a tudatlanság és naivitás amivel ti itt ketten hozzáálltok ehhez a témához! Ki mondta, hogy egy kerékpár többet ér mint egy autó? Viszont egy 30 éves foshalom autót egy új prémium kerékpárhoz hasonlítani, elég nagy böszmeség. Almát az almához hasonlíts. Amennyiért tudsz venni értelmes új bringát, annyiért nem lehet új autót venni. Semmi értelme ennek az egész hisztinek, 200-ért lehet venni normális bringát, 400-ért meg elektromosat. Ez a nagy átlagnak elég, akinek meg speciális igényei vannak az ne akarjon olcsó jános lenni!
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #3852 üzenetére
Mondjuk én is sokallok 2.5-3 millát egy kerékpárért amikor annyiért komoly motorkerékpárt lehet kapni. Technikailag szerintem nem komolyabb egy pedelec kerékpár mint egy motorkerékpár. Példaként nézd meg hogy mennyibe kerülnek a Suzuki motorok újonnan. Én inkább úgy gondolom, hogy a pedelec most még újdonság és nagyon kézben akarják tartani a kereskedelmet a gyártók. Pont amit múltkor írtál, hogy a motorokat nem adják külön a gyártók csak vázzal együtt komplett csomagként.
Abban igazad van, hogy nem muszáj a csúcsot megvenni hiszen vannak elérhetőbb árú pedelec bicajok is.
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz Dr.FantastiK #3851 üzenetére
Annyiban nem értem az összehasonlításodat, hogy almát akarsz a körtével...
Egyrészt 2-300e ft-ért öreg autók vannak, ebikeból még nyilván nincsenek 20-30 éves oldtimerek. Másrészt az egyik egy kerékpárúton is használható, köznyezetbarát rekreációs-közlekedési eszköz, másik meg egy közúti gépjármű, alapvetően más a felhasználási terület, a fenttartási költségekről nem is beszélve.
Ha akar valaki e-bringát akkor egy dechatlonos (ha lehetne kapni méretben) 350-400e bringát megvesz esetleg támogatást is kap még rá és kész. Itt sokan szídják, de utcai használatra visszafogott igényekkel teljesen megfelel. Haverom ausztirából hozott maguknak Giant és Fischer használt e-bringákat, a kettő együtt került nekik 210e ft-ba, tehát csak egy kis ügyesség és akarás kell. Nyilván ezek se a csúcs, ahogy autók motorok esetében a komolyabb járművek szintén nem 2-300e, még használtan is inkább több milliót kóstálnak.
Félreértés ne essék, szerintem is túl vannak árazva az ebike-ok, de szerintem nem a divat miatt, hanem mert így is viszik mint a cukrot! A BMW motorjai sem kerülnének 7-8-9M ft-ba, ha nem kéne a kutyának sem, viszont nem tudnak annyit gyártani ahány rendelést kapnak. Hogy a magyarok nagyrésze a nyugat-európai átlagtól eltérően miért nem tud megvenni pár hónap spórolással egy 7-8M ft-os motort vagy egy 1-2M ft-os ebike-ot, arról már nem a gyártók tehetnek szerintem..
Szerk: runner megelőzött, és kb. ugyanazt írtuk ahogy olvasom..
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Somatom #3855 üzenetére
+Kroni1
"Szvsz. nem a bringa drága, hanem az itthoni fizuk karcsúak."
Olvastátok a (#3853) hsz-em? Ott konkrétan láthatjátok az új Suzuki motorkerékpár árakat. Ne a GSXR-t nézzétek, görgessetek lejjebb és ott már átlagos, de kiváló motorkerékpárok vannak 1.5-3 milláért. Azért na, ilyenkor tényleg soknak tűnik egy E-bike mondjuk 3-3.5 milláért.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
De ez két külön téma! Azt én is leírtam többször is, hogy a felső kategória irreálisan drága. Ebben nincs vita, de az átlagnak a belépő kategória simán elérhető. A múltkori vitát nem nyitnám újra, de azzal semmi baj nincs továbbra se, hogy nincs külön motor. El kell fogadni, hogy a prémium szegmensben nincs legózás meg házi barkács. Erre ott vannak a bafangok és társai.
-
Kroni1
veterán
A Suzuki az a spórolás és a gazdaságosság mintapéldája. (szurkolok is Mir-nek, hogy megnyerje a MotoGP-t, mert nagyon szimpatikus, ahogy a versenyrészlegük sokkal kisebb büdzséből úgy tűnik meg fogja tudni verni a Góliátnak számító Yamahát, Hondát, stb..)
Tényleg jó kis üsd vágd gépek ezek 1.5-3 Milláért, de ettől függetlenül azt mondom, gazdaságosan kivitelezettek, puritának. Pedelec-ben ők kb a decathlon kategória érzésem szerint, és itt inkább a rátett haszonra gondolok, nem a minőségre. Szerintem is igaz, hogy a kicsit jobb e-bringákon sokkal nagyobb a haszon, mint egy motoron, de ez talán mikor mondjuk telitődni fog az ebike piac (talán 5-10 éven belül?) kicsit változni fog, most az újdonság és a nagy kereslet miatt iszonyatosan nagy haszonnal adják az ilyeneket. Másik hasonló példa: Egy karbon versenykayak 4-500e-től 1M ft-ig, elég kevesen tudják "megülni", csak a profi versenyzők vesznek ilyet, kis vevőbázis. Az új őrület, a SUP (stand up paddle) hatalmas rekreációs használói bázis, rengeteg vásárló, sokkal nagyobb kereslet, mégis egy karbon SUP ára 1-3M ft- és a csillagos ég közt van. Kereslet határozza meg az árat.
Pont ezért nézegettem én is melóbajáráshoz inkább a használt bringákat, mert habár vehettem volna 1-1.5M körülit is, de nemcsak hogy nem éreztem jogosnak az árat, de gyakran van hogy megállok itt ott hazafelé boltokban, nem szerettem volna ilyen értékű járművet az ABUS lakatomra bízni. (Sajnos több robogómat és bringámat is ellopták már az elmúlt 20 év alatt) Használtban semmi olyan nem jött szembe ami tetszett volna, végül egy puritán Dema E-lliot Tour-t vettem 450-ért újonnan, és nagyon meg vagyok elégedve vele. 3 hónap alatt már egy új akksi árát megspróroltam azzal hogy nem kocsival járok, ha egy évet kibír akkor a teljes árát visszahozta a benzinköltségen. Egyenes testtartással hajtom, kényelmes, városi és trekking használatra teljesen elegendő. 35 kmph-val szoktam tekerni, (igen kicsit csalok) de így 35 perc az út munkába ami motorral 20p, autóval kb ugyanígy 35p, bkv-val pedig ~1óra 05 perc lenne..
Szóval ahogy a Louis Vitton táskán sem, úgy a 3-3.5M ebike-on se kell kiakadni szerintem. Minden termék annak szól aki hajlandó ennyit kiadni érte, vagy ebből vagy abból az okból kifolyólag.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
Nem tudom mennyire "gagyi" egy Suzuki motor, de ha megnézel egy Suzuki GSX-S750-et és mondjuk egy Haibike XDURO Nduro 10.0 (2020) akkor érdekesen szemléli az ember, hogy most mi van? Egyébként mindkét termék 3 milla sőt a Haibike még drágább is. Félre ne értsetek nem akarok a témán lovagolni, egyszerűen csak a legtöbb ember furcsán néz az ilyen árak mellett.
Az alsó képen csak egy kib@...ott bicikli van.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #3857 üzenetére
Oké én eddig is értettem, de a legtöbb embernek a szemöldöke megrebben ha ezeket az E-bike árakat meglátja.
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
Nem írtam, hogy gagyi, azt irtam üsd-vágd motor és emellet puritán. A Suzuki nagyon jól és gazdaságosan műxik, és egyértelmű h jóval kisebb haszonnal árulja a motorjait. Már bevált megoldásokat használnak, az ellenfelekhez képest "alig" költenek kutatásra+fejlesztésre. A GS500 blokkját is több mint 20 évig használták bármiféle fejlesztés nélkül ha jól tudom. Megbízható, de kevésbé innovatív mint az ellenfelek.
Ahogy runner már irta korábban, egy ilyen drágább bringa (többek közt) azért is drága, mert minőségi alkatrészeket kell a lehető legkisebb súly mellett megoldani, itt már 1-2kg-ért vastagon fog a ceruza.Szóval nem érzem korrektnek az összehasonlítást, ezt a haibike-ot egy BMW HP szériához hasonlítanám inkább. Van már nagyon jó Haibike 1M alatt is amúgy, mégis a GSX-S750-et mégsem ehhez, hanem inkább a 350-400-ezres decathlonos bringához érzem jogosnak.
De utoljára: a kereslet határozza meg. Az ebike-okból hiány volt egész évben, (ahogy a BMW csúcsmotorjai is nagyon kelendőek) az olcsóbb motorok meg szokszor ott porosodnak a kereskedésben, néha akkora kedvezményekkel árulják már őket, hogy csuda..
-
Runner_fxr
Ármester
De a legtöbb ember minek nézegeti a paletta tetejét? Gipsz jakab aki melóba akar járni pedelec-el, az minek nézeget kashima becsúszós, profi Enduro telókkal szerelt, professzionális terep bringákat? Nézegesse a belépő és mondjuk az egyel felette lévő trekkingeket, akkor majd nem fog szörnyülködni az árakon. Ez ugyan az kb, mintha nekem kéne mondjuk egy autó, mert azért kényelmesebb mint a busz, vagy mondjuk arrafelé rossz a tömegközlekedés stb. Nekem tökéletesen megfelelne egy dacia vagy suzuki 3 millióért, erre felmegyek a pappas autó oldalára és elkezdek szörnyülködni a G55 AMG meg SLS AMG árakon. Hogy menjenek az anyjukba, 50 meg 80 millió egy autóért?? Szóval érted, oké vannak baromi drága bringák is a paletta tetején, de ez mit érdekli és ugyan miben korlátozza az átlag "parasztot" bocsánat a kifejezésért? Egyébként annyiban nem teljesen igazságos a motorkerékpár és a felső kategóriás kerékpár hasonlítása, hogy míg ezek a motorkerékpárok úgymond a széria modellek, addig a kerékpáripar csúcsán azok a gépek vannak amikkel adott esetben a világbajnok megnyeri a VB-t! Míg ugyan ezt az autó/motorsportban nem annyira tudod megtenni, mert a versenytechnika nem elérhető ott. A kerékpár iparban is megtehetnék azt, hogy nem adják el azt a kategóriát amivel a profik versenyeznek. Persze ettől még valóban érdekesek ezek az árak, nyilván túlzó. Üzletileg amúgy logikus, ha enyém lenne a Haibike vagy a Specialized, valószínűleg én sem adnám olcsóbban a bringákat, mint ahogy valószínűleg Te sem, meg más sem aki most felháborodik a magas árakon. Van egy gyárad, legyártasz mondjuk a forgalmazóknak X mennyiséget, ami mondjuk fél éves adag, majd 1 hónap múlva keresnek, hogy hozzál még mert a nagy része már elfogyott. Gyártasz ahogy csak tudsz, de gyakorlatilag utol se éred magad, mert a keresleti oldal folyamatosan magasabb mint a Te gyártókapacitásod, akkor mit teszel? Árat csökkentesz? Nyilván logikátlan, inkább árat emelsz és abból is próbálsz gyártó kapacitást növelni. Ráérsz akkor csökkenteni árat ha alábbhagy a keresletet.
[ Szerkesztve ]
-
Dr.FantastiK
őstag
'' a kereslet határozza meg. Az ebike-okból hiány volt egész évben, ( ''
> Nem hiany volt ! LE vannak allva a gyarak !
szoval nem azert nincs XTR sem! mert hordanak mint a Cukrot !! .. hanem mert all az egesz gyartosor !
[ Szerkesztve ]
Main full time job : >>> The ultra fast money producer !!!
-
Kroni1
veterán
válasz Dr.FantastiK #3864 üzenetére
Nyilván ez is közrejátszhat, de látható hogy most a vírus miatt nagyobb az igény a bringákra, mint más közlekedési eszközökre. És amúgy már szerintem nem feltétlenül állnak.. Szlovákiából hoz pl. ismerős srác DEMA-kat a gyárból. Való igaz, hogy volt leállás tavasszal, nem tudom mekkora kapacitással, de már megy megint náluk a gyártás és értékesítés, ha jól tudom már a 2021-re tervezett tipusokat gyártják és árulják ősz óta. Az én bringám amugy 2020.05 havi, tehát valamit még akkor is csináltak... Augusztusban vettem, modta a srác hogy mindig néznie kell, mert elkapkodják a kereskedők, mint a cukrot.
[ Szerkesztve ]
-
mzso
veterán
válasz Runner_fxr #3852 üzenetére
A boltok azok csak a legvége. Mielőtt eljut odáig már jól feldagasztották az árakat nyereséghányaddal, jó pár lépéseben.
-
mzso
veterán
" de szerintem nem a divat miatt, hanem mert így is viszik mint a cukrot! "
Hát de a divat miatt viszik mint a cukrot.
"Hogy a magyarok nagyrésze a nyugat-európai átlagtól eltérően miért nem tud megvenni pár hónap spórolással egy 7-8M ft-os motort vagy egy 1-2M ft-os ebike-ot, arról már nem a gyártók tehetnek szerintem.."
Ah amúgy nem teszi jobbá, hogy mások meg tudják fizetni. Ők is ugyanannyival vannak lehúzva.
Csak ők többől többet költenek el. Amíg végül a vagyon 90+%-a a nagy cégeknél köt ki onnan meg a milliárdosokhoz vándorol.
Amíg a legalján munkások (pl magyarország nagy része) akik ténylegesen elkészítik a biciklit vagy bármilyen terméket ebből a vagyonból filléreket kapnak csak és lehetőségük sem lesz soha onnan kimozdulni. Modern rabszolgaság.... -
Kroni1
veterán
Nézd gyújthetnénk a kakaóbabot is, vagy eppenséggel akár a gyermekeink is szerelhetnék a össze az iphone-okat valahol kínában, de nekünk ez jutott. Értem amit írsz, engem is zavar nyilván az igazságtalanság ami a földön van, de azért értékelem azt ami jutott és próbálok pozitív maradni. A másik megoldás hogy most azonnal végzünk magunkkal, hogy jól kicsesszünk a milliárdosokkal..
Divat vagy sem, én amúgy jobban örülök ha ezt veszik az emberek és nem értelmetlen dolgokra költenek, mert ennek igenis van haszna, sok olyan embernek segít sportolni akiknek korából vagy eü okokból nincs más opciója. Talán munkába is többen választják ezt akinek a sima bringa nem volt megfelelő eddig. Szerintem zseniális dolog, és nem csak 1M felett...
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #3863 üzenetére
Az én Merida Espressom 1 milla volt és ez az alja ennek a kategóriának. Ez messze nem verseny modell sőt, ez csak egy minőségibb consumer termék. Most ha egy treckingből megveszem a csúcsot amiben a legerősebb motor van, akkor gyorsan ott vagyok 2-2.5 millánál. Szóval ne beszéljünk itt verseny alkatrészekről, ezek a kerékpárok nem versenyre készülnek. Az MTB bicajok is csak azért készülnek minőségibb alkatrészekből, mert nagyobb az igénybevételük mint egy utcai vagy túrázósnak.
Egyébként nekem nincs semmi bajom az árakkal, ennyibe kerül és kész tudomásul veszem. De attól még én is kicsit túlárazottnak gondolom az e-bike árakat. -
torrrent
aktív tag
Az én E-bicóm E-ST500 299.000 volt akciósan most 20 Januárban.
Kicsit felturbóztam 30.000 (nyereg fék stb)
5000 Km-nél több van benne.
A kocsim Honda CIVIC 1,4 1998. 7 litert fogyaszt. Nav szerinti üzembetartása 10 (olajcsere, műszaki, biztosítás stb.Legalább 4000 km ment el úgy, hogy direkt nem a kocsit használtam hanem a bicajomat.
Akkor kB 150.000 megtakarítás. De csak ebben az évben. -
Runner_fxr
Ármester
Hogy lenne már az alja az 1 milliós espresso? Még a prémium szegmensben sem az alja a kategóriának. De nem is ez a lényeg, itt összekeveritek a szezont a fazonnal. Van a már használható kategória analógban és elektromosban is, ez bőven millió alatt van, a legtöbb embernek ez elég és ezek reális áron is mennek. Ugye ezen megy itt a hiszti, hogy még a legalja is irreális egyesek szerint, pedig nagyon nincs így. Aztán van a prémium kategória, ahol a belépő még mindig szerintem az elérhető, nagyjából reális árkategória és van ugye a felső kategória a prémium szegmensen belül, ami már mondjuk megkérdőjelezhető áron megy. Senki nem beszélt itt arról, hogy trekkingeket versenyzésre használnak, de ha megnézed, amikor több milliós pedelec-el példálóznak, az majdnem mindig valami top Enduro-t jelent. Ami tele van versenyzésre készült alkatrészekkel, (1500 euro-s telók és stb) nyilván ez kurv@ drága, de az átlag ember szempontjából pont lényegtelen. 1 millió körüli trekkingbe is beleteszik a legerősebb motorokat, a 2,5 milliós trekking nem azért drágább mert erősebb a motorja, hanem mondjuk van benne egy 1000 euro-s elektromos Rohloff váltó, ABS, dupla aksi stb. De ez már megint az a kategória mint autóban az S osztályos mercedes, az átlagnak semmi szüksége rá.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem értelmesen levezettem, és cáfoltam is a valótlan állításaid. Úgy gondolom nincs értelme tovább a fingot szeletelni. Amire az átlagnak szüksége van az simán reális áron elérhető! Kár is ezt tovább ragozni! Az egy teljesen más kérdés, hogy Te személy szerint sokallod és neked nem ér annyit. Prémium termékek árain rugózni meg minek, pláne úgy, hogy szükséged sincs rá?
-
nismoka
addikt
Soha nem értettem ezt a kerékpár autóhoz vagy motorhoz hasonlítást. Mi kerül ezen ennyibe, ezt is tekerni kell dumákat. Lehet akkor autót vagy motort venni és kész, el van intézve...
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #3875 üzenetére
Azért milla alatt nem könnyű márkás e-bike-ot venni. Persze kifutó/leakciózott termékek akadnak, de azért na.
Amúgy értem miről beszélsz, azzal én is tisztában vagyok hogy egy karbon vázas legújabb technikával felvértezett bringa nem lehet 500.000 Ft. -
Runner_fxr
Ármester
Itt az első oldal mind milla alatt van és mind márkás.
Ez sem egy elérhetetlen összeg és már a márkás kategória.Nagyon sok ember csodálkozik rá az árakra azért is, mert amióta elkezdte érdekelni a tömegeket az e-bike, azóta tudatosult bennük, hogy léteznek minőségi bringák is, ami azért más árszínvonal mint a tesco, obi, praktiker és társai. Előtte azt sem tudták, hogy egy normális telós villa lehet akár 100-200-300 ezer ft is. Vagy, hogy egy fékszett 100 ezer ft. És ezeket a magas árakat azonosították az e-bike-al, mert, hogy látnak mondjuk egy 2 milliós árat és akkor ez azé ennyi mert elektromos. Közben az elektromos része olcsóbb mint a többi alkatrész.
-
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #3879 üzenetére
8-900 az végül is milla alatt van, de inkább milla mint 500. De szerintem az 500 is sok egy átlag embernek ha már itt tartunk. A Decatlonos bringákat inkább hagyjuk, azért én egy fillért nem adnék. A lényeg, hogy nagyjából millánál kezdődnek a minőségibb e-bikeok.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
No, azért ott volt 720-ért is, meg a bikediscount-os is 700.
Ezek talán nem márkásak? 650-ért is van már. 700-ért meg még válogathatsz is. Nem mellesleg volt a haibike-nak az 1.0-ás cross trekkingje, hamar elkapkodták az igaz, de az 550-ért ment az ebikeshop-ban. És akkor erre megkapod az állami 150 ezres támogatást, ott vagyunk 500-nál.
A lényeg az, hogy bőven 1 millió alatt már van prémium e-bike. Hiszen ott van, nem én találtam ki! Az, hogy nem adnál egy fillért se a decathlonos bringáért az egy dolog, de sokan meg adnak és az átlag igényeket általában ki is szolgálja. Egyébként én sem vennék decathlonból, de ez más kérdés, mert az igényeim jóval magasabbak, viszont nem is sírok az árakon lépten nyomon. Ha prémiumot akarsz az drága, mindenből. Lehet ezt csűrni csavarni, fingot szeletelni, de az igazság mégiscsak az, hogy van elérhető áron normális minőségű kerékpár. Azzal egyetértek, hogy az átlagnak sok lehet 500k egy kerékpárért, de az elektromos bringa már eleve egy extra. Aki ilyet akar nyilván nem gondolhatja komolyan, hogy tesco-s árszinten kap épkézláb gépet. Egyébként átalakító szettel 500-alatt is maradhatsz, pláne ha van egy normális alap bringád.[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz Runner_fxr #3883 üzenetére
Ha már említetted az átalakítokat: Ha egy új fullyt kéne javasolnod, akkor milyen MBT alapot, és honnan vásárolva ajánlanál egy thonseng vagy bafang alá? Gondoltam rá, hogy eladom a trekkingemet és veszek egy E-MTB-t, amolyan 2 az egyben melóbajárós és offroad bringának, de kompromisszumos lenne egy bringa a két célra, ezért inkább célgépet vennék terepre is. Ismerem az átalakitok előnyeit-hátranyait, mégis ebbe az iranyba mennék, ha 2-300e-ig van olyan fully ami jó alap lehetne, akkor kb. 500e körül megállna a projekt. Vagy inkább használtat nézzek ennyiért? Nem egy csúcsgépet, vagy elvetemült több kw-os endurot akarok, csak egy max 750W közepmotor 6-700Wh akkupakkal lightos terepezésre.. Ha a bringa nem pillesúlyú az nem baj, 260kg-os GS-el dagonyáztam eddig. Ami fontosabb, hogy elbírja a 115kg-os férfitestet..
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Hááát.... Sztem az erős túlzás. Én is motorozok. Ne a motorból indulj ki, ez egész más dimenzió! Az enyém gyárilag pedelec (250W/70Nm, Shimano) és terepen vissza kell vegyem a rásegítést, mert vagy elkapar, vagy hanyatt vág. Szvsz. ettől erősebb nem jelentene előnyt, viszont a súlytöbblete komoly hátrány lenne.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Kroni1
veterán
válasz Somatom #3885 üzenetére
Nekem csak laza terepezésre kell, nem akarok vele durvulni. 1000W-os Bafangot is próbáltam 840Wh akksival, gázkarral, ami 28kg volt, de teljesen jó volt terepen is. Ehhez képest gondoltam valami 13-15kg-os bringára feltenni egy 750es bafangot, egy 600as akksival, azzal megvagyok 20-21kg körül is..
Nekem van 250W-os bafangom is, ez is tud rövidtávon 500W felett, szerintem kb. a tiéd is, szóval nem is csoda ha terepen vissza kell venned a rásegtést..
Nincs szinte semmi árkülönbség a 250W és a 750-es közt, súlyban is csak ha jól olvastam 0.5kg, (sőt, ha jól tudom a thongsheng 750W még könnyebb is mint a 250W bafang) szóval ha már közuton nem használható offroad bringa lesz akkor inkább a nagyobbat veszem, azt is lehet eco-ra álltani, vagy akár saját leadást porgramozni..[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
semmi értelme terepre az extra erőnek, már a normál bringákon is kezelhetetlen a boost fokozat egy rechnikás, sziklás emelkedőn.
Melóba, járni, és hogy síkon legyen 45-ig ráegítés annak van értelme, de ehhez sem kell extra erő, mert enékül értelmetlen egy átlagembernek cipelni a motort, úgyis túllépi a 25-ös korlátot. Mondjuk még ha valakinek eü gondja van, és, vagy sok az emelkedő akkor is jó a 25 is. (mondjuk ha bafngos cucc jó, ahogy most utólag olvasom, akkor mást értünk terep alatt valószínűleg)[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Somatom
veterán
Sztem a durvulás is más dimenzió, mivel más a tempó. Ami azzal a BMW -vel kemény, az bringával uncsi. Totál kezdőként bringával símán nekilódultam olyan terepnek, amit max. egy 125 -ös enduroval mernék bevállalni. A GS -sel esélytelen lenne.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Kroni1
veterán
A 250es is valóban fosatós tud lenni terepen, próbáltam, ezzel tisztába vagyok. Fentebb irtam, hogy a minimális suly és árkülönbség miatt venném inkább 750est, de lehet tényleg elég lesz a 250W-os is..
(Amúgy kiadhatna már a bafang beépitőbe is egy nyomatékszenzorosat a TSDZ2 ellen, integrált motorba van egy csomó nyomatékszenzorosuk, nem értem itt miért nem lépik meg ezt..)
szerk:
"mondjuk ha bafngos cucc jó, ahogy most utólag olvasom, akkor mást értünk terep alatt valószínűleg"- persze, hogy mást értünk alatta, mint irtam lájtos terepre, semmi ugratás vagy nagyobb emelkedők, csak lemenni az aszfaltról. Nyilván amire te használod arra már nem opció egy sárnehéz bafang, ott már gondolom minden dkg számit.. Mondjuk még igy is inkább hajlanék a nyomatékszenzoros felé, az jóval kultúráltabb.
[ Szerkesztve ]
-
torrrent
aktív tag
Én nem olcsó Jánosságból vettem a Decathlonba.
Egész életemben bringáztam kíváncsi voltam hogy milyen a pedelec rendszer.
Viszont úgy megszerettem a bicajt, hogy megmaradt és azóta is rengeteget használom, igen az én igényeimnek megfelel.
Abszolút nem egy Tescós low budget cucc. Ahol lakom meg kifejezetten segítenek az üzletben 3X volt szervizelve és nem
kértek egy fillért se. (Fék beállítás, átnézés olajozás)[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
200-300 ezer körül csak is használtan kapsz olyan fully-t ami épkézláb minőséget és stabil alapot jelenthet. Persze azt alaposan át kell nézni a vétel előtt és nem árt ha olyan nézi át aki tudja is, hogy mit kell nézni egy használt bringán. Ha újat szeretnél, akkor 2000 euro környéke az alja, ez jelenlegi árfolyamon nagyjából 700 ezer ft-ot jelent.
Például: [link]Ha a véleményemre vagy kíváncsi, szerintem felejtsd el ezt az egész koncepciót. Az átalakító szettek mindaddig jól tudnak működni amíg nem terep bringázás a cél. Persze léteznek jól megépített darabok, de az ezekbe ölt pénz mennyiség bőven lesz annyi mintha besétálnál egy szaküzletbe és megvennél egy új gyári 250W-os össztelós e-bike-ot. Építeni terepezős e-bike-ot akkor érdemes ha neked a gyári, szabvány 250W-os teljesítménynél jelentősen több kell. Tehát kvázi terepmotorozás a cél, nem bringázás. Persze ez esetben is lehet jobban jársz egy gyári építéssel, de itt mondjuk megértem azt aki pénzt és időt nem sajnálva építésbe kezd.
Azt is érdemes szem előtt tartani, hogy egy gyárilag analóg bicajnak készült MTB-ba nem kalkulálták bele azokat a plusz terheléseket amivel a középmotor, az akku súlya és a megnövekedett nyomaték jár. Tehát borítékolható, hogy akár 1-2 éven belül vagy hamarabb is megjelenhetnek rajta repedések. Főleg úgy, hogy Te is 115 kiló vagy. Egy E-MTB-nak a váza sokkal erősebb mint az analóg verziónak, jóval vastagabb csöveket használnak, a fejcső falvastagsága is számottevően nagyobb, itt ugye a súly nem annyira szempont, de erősnek kell lennie. Aztán abban is biztos lehetsz, hogy az utólag ráépített szett nem is tud olyan stabil lenni, főleg a középmotor. Egy erre tervezett vázba atom stabilan rögzül a motor. Egy épített nyekereghet, recseghet sokkal nagyobb eséllyel. Aztán ott van a hasmagassága, az E-MTB középmotorra van tervezve, míg az analóg nem, ezért ha ráépíted a középmotort sokkal alacsonyabban lesz a "monoblokk ház" mint kéne. Ez ugye annyit jelent, hogy sokkal könnyebben odavered a pedált vagy a bringa alját. A terepező képességei érezhetően csökkennek. És lehetetlen lesz esztétikusra megcsinálni, főleg az aksi elhelyezése miatt. Inkább nézz egy használt, gyári E-Fully-t. Rengeteg nyűgtől kíméled meg magad. Aztán ha mégis megépíted és rájössz, hogy ez így tényleg nem az igazi, kinek adod el? Nem annyira piacképesek ezek az épített torzszülöttek. Ha el is tudod adni, rengeteg bukóval. Szerintem engedd el.Egyébként ha már építeni akarnék, szerintem azt tényleg a nulláról kéne, tehát a vázat is. Ehhez meg azért igen komoly műhely kell és nem kicsit kell érteni hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #3893 üzenetére
2300€ mióta 700.000 Ft? A másik meg hogy miért nem magyar oldalt linkelsz? A PH egy magyar fórum, itt többnyire Magyarországon élő emberek élnek és költenek. Folyamatosan mellébeszélsz, szerintem fogadd el, hogy itt kishazánkban a normálisabb e-bringák millánál kezdődnek. Kb ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Vásárlással kapcsolatban itt a PH -n elég gyakran futok bele olyan kifejezésekbe, hogy Amazon, Ebay, Bangood, Geekbuying, Aliexpress, stb., stb. A bringa miért lenne más?
Sőt, itt, ebben a topikban is többször láttam már építőkészletet külföldi shop -ból linkelve.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
StLui
veterán
Mert esetleg innen Magyarországról is szinte mindenki külföldről rendel? PL tele az ország Canyon bringával (most nézem Runner is azt linkelt , ami csak onnan rendelhető, vagy nézd meg a bike24-et már évek óta magyar áfát fizetnek, mert olyan sokan rendelnek tőlük. Somatom észrevételéről meg nem is beszélve, nagyobb marhaságot nem is írhattál volna.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Joshi
titán
What? Én milliós cuccokat biztosan nem rendelnék külföldről, eleve a gari is nehezen érvényesíthető. What, What, What???? Ti mi a francról beszéltek? Milyen Bafang szarról? Komplett minőségi e-bringákról diskurálunk.
2300€ még mindig nem 700ezer FT!!!
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz Runner_fxr #3893 üzenetére
Köszi a hosszas írást és a hasznos véleményt! Na igen, egy ilyen 2300 euros bringára feltenni egy bafangot az nagyon szentségtörés kategória. Akkor már inkább tekerem önerőből.. Lehet valóban egy használt embt lesz nekem a megoldás, abból a szempontból amiket felhoztál abszolut tényleg több értelme lenne.. Ha elkezdenek szivárogni az EP8-ak, talán az E8000 motoros használtak is megindulnak nagyobb számban a használt piacon. Az amugy is szimpi volt.. Szerencsére van időm átgondolni.
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem inkább Te vagy az aki nem tudja elfogadni, hogy egyszer nincs igaza. Nem szégyen elismerni, hogy tévedtél. A neked címzett válaszom egyáltalán elolvastad? Az ebikeshop.hu tán nem magyar oldal? Ott vannak 650-től a márkás ebike-ok, és én beszélek mellé? Nem inkább te? Milyen milláról beszélsz? A 650-700 neked milla? Igen 2300 euro inkább 800 ezer mint 700, de ez csak egy példa volt, 1900-2000 euro körül is akadnak értelmezhető minőségű analóg fully-k. Miért kéne feltétlenül magyar oldalt linkelni? Hiszen manapság már pár nap alatt itt van bármi külföldről és bárki megrendelheti! De akkor, hogy végre megnyugodj, tessék magyar oldal: [link] 600K!
Nem teljesen értem ezt a kötekedő stílusod, már múltkor is, most is. Ha te csak így vagy képes kommunikálni ész érvek nélkül, akkor inkább hanyagoljuk az egymásnak címzett leveleket! Köszi!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Hálózati / IP kamera
- Nintendo Switch
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- iPhone topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Apple iPhone 12 Pro Max, Pacific Blue, 128Gb, független 86% akku
- Szuper Akció:Igényeseknek-Exkluziv-12Genes-Core i7-Dell Latitude 5430-Harmad áron-garival!!!
- Western Digital 6TB NasWare 3.0 WD60EFRX-68l0bn1 keveset használt eladó.
- ÚJ Under Armour HOVR Machina 2 futócipő,sportcipő 44-es méretben eladó
- Teljes Playstation VR szett PS5 adapterrel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen