Új hozzászólás Aktív témák
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2599 üzenetére
Igen tisztában vagyok a garival kapcsolatosan. Nem is szándékozom azonnal eszközölni a hacket, egyelőre tapasztalat szerzés a cél.
-
Somatom
veterán
Azt nem tudom. Az e-bike barkácsolására nem érzek késztetést. Egyébként mi akadálya van annak, hogy faragjad? Miért kell ahhoz a Bosch, vagy más gyártó? Lehet venni alu, vagy vas ötvözeteket, van fogaskerékmaró, edzőműhely, lézer, vagy vízvágó, tekercselő, stb. Csinálsz magadnak egy motort, forrasztasz hozzá vezérlő elektronikát, a Bosch meg bekaphassa.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #2600 üzenetére
Ezzel én is így vagyok, az bringáimhoz nem nyúl más az biztos, de egy szerelésben tapasztalatlan embernek nem biztos, hogy jó ötlet ha a maga szerel.
StLui: Látom Te még mindig az összeesküvés elméleteknél tartasz. Sok egyéb termék is van, aminek a garanciája elvész ha nem szakszerviz nyúl hozzá! Autókhoz annyira nem értek, csak használom, de nem hinném, hogy az úgy működik, hogy veszek egy új autót és csak úgy otthon belenyúlok a motorjába, váltójába, legalább is ha észreveszik, mert elcseszek valamit, valószínűleg bukom a garit. Kompletten vett számítógépek is le vannak ragasztva, ott is bukod a garit ha belenyúlsz, de műszaki cikkekkel is így van, ha látszik a csavarfejen a megbontás, elhajtanak a fenébe ha garit akarsz érvényesíteni. Mondjuk űrhajónál nem tudom hogy megy, olyat még nem szereltem. A tapasztalatom az, hogy a legtöbb hobbi " kerékpár szerelő" még egy szaros tárcsaféket vagy egy váltót sem tud normálisan beállítani, amivel nyilván nincs semmi baj, nem ezzel foglalkozik. De akor könyörgöm, miért akarná bárki is az ebike motorját piszkálni? Tényleg megér 20 ezret az, hogy egy rutintalan szerelés miatt hazavágjuk az 500-600 ezres pedelec rendszert? Szerintem nem, de amúgy senki nem tiltja meg, hogy nekiállj szerelni, én is szedtem már ki motort, mert alá ment a kosz és recsegett, vagy épp kábeleket húztam be a vázba és le kellett szedni, ezt bárki megteheti ha ért hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Amikor a vadon sportban dolgoztam, évekig nem volt a Bosch-hoz jogosultságunk, hogy szereljük, még is mindent magam csináltam a pedelec bicóimon, többször szerelgettem a motort föl le, ha jól csinálod, a garit attól még lehet érvényesíteni. Pedig megtehetnék, hogy úgy rögzítik, hogy látszódjon ha nem a szakszerviz nyúl hozzá. Egyébként a gyári s-pedelec a macerásabb, azon még a gyári külsőt sem cserélheted másra, mert már szabálytalan a bringa!
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #2606 üzenetére
Az általános szerelési jártasság ehhez kevés, ide is kell típusísmeret, vagyis a "könyv". Pl. ha nem látom a szervízben, hogy hogyan kell a droppert állítani, abból sanszos, hogy kártékonykodás lett volna. Egyáltalán nem triviális, hogy a fejcső mögött ki kell venni a bowdentartót, mert annak egy külön szorítója van, amit ha nem állítok utána, akkor szétszakíthatom az egész szerkezetet.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #2606 üzenetére
Nem tudom eldönteni, hogy nem akarod, vagy tényleg nem érted mit szeretnék mondani.
Szó nincs garanciáról, mindennek elveszik a garija ha észreveszik, hogy belenyúlsz.
Az a kérdés vehetsz e alkatrészt önálló termékként, autóalkatrészt vehetsz, pedig sokkal bonyolultabb dolog mint egy bringa, még akkor is megveheted ha nem tudsz tényleg semmit kezdeni vele, mert pl BMW-nél már elkezdték forszírozni, hogy csak a gyár szerverén keresztül tudsz beállítani programozni. A lényeg, ha akarok vehessek motor, vagy annak alkatrészét, akár javítási céllal, akár, hogy fűkaszát építsek, vagy ez kell az űrhajómhoz. Szó nincs garanciáról stb.
Kinek szabálytalan ha a gyári külsőt cseréled egy másik kresznek megfelelő külsőre, ez megint érdekes. Van ilyen a kreszben, hogy xy bringán csak "z" gumit lehet használni?Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #2610 üzenetére
Meg állandó tapasztalás. Pl. most már Te is tudod, hogy a 38 -as tányér nem megy be barkácsolás nélkül a gyári 34 -es helyére.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #2611 üzenetére
Pontosan! Az ember egész életében tanul, ha valaki azt mondja mindent tud, az általában hazudik! Mindig lehet újat mutatni. Azt tegyük hozzá, hogy a Shimano pedelec rendszereknél a 38-as tányér van amikor felmegy, ez vázkialakítás függvénye, mondjuk úgy, hogy a Merida montik esetében valóban kell némi barkács, mint ahogy tapasztaltuka Te bicód szerelése közben is. De egy ismerősömnek a lapierre gépére pl simán felment a 38-as barkács nélkül.
StLui: "Nem tudom eldönteni, hogy nem akarod, vagy tényleg nem érted mit szeretnék mondani." Ezt én is kérdezhetném tőled, mert 2-3 napja beszélgetünk ugyan arról és ugyan ott tartunk! Másrészt meg akkor fogalmazzunk pontosan, mert fentebb azt írtad, hogy mindent lehet csak az e-bike-ot ne piszkálja senki otthon! Nyugodtan szerelheted otthon, ha nem cseszed el, kutyát nem érdekli mit csinálsz a bringáddal! Én tökéletesen értem a problémád, nehezményezed azt, hogy nem lehet olyat csinálni, hogy besétálsz egy kerékpárboltba, azt mondod neked kell egy Shimano E8000 vagy Bosch CX motor és nem mondja azt neked az eladó, hogy parancsoljon uram, itt van, 250-300 ezer ft stb. lesz, csak úgy kapsz ha bringa tulajdonos vagy! Én ezt értem, de Te meg azt nem akarod megérteni, hogy a kerékpár ipar komplett kerékpárokban gondolkodik! Ezt már több mint 10 éve eldöntötték a kerékpárgyártók! A pedelec ipar már ebbe csöppent bele! Ha nincsenek külön vázak, akkor minek kéne külön motor, nincs is rajta az egyedi szoftver a Te gépedhez, akkor mi a lónak a fütyijét kezdenél vele? Egyik a másik nélkül teljesen értelmetlen! A kerékpár ipar komoly gondokkal küzdött a 2000-es évek végén, sokan csődbe is mentek! Át kellett gondolniuk az üzletpolitikát, hogy talpon tudjanak maradni! Ekkor szűnt meg például a külön vázak árusítása és az is, hogy hatalmas készleteket halmoznak fel! Épp ezért van az, hogy előrendelésre gyártanak, ha egy bolt nem rendel időben, akkor már tavasszal nem tud rendelni sok márkából, mert egy darab nincs! Pedelec meg pláne, akkora rá a kereslet, hogy a gyártási kapacitás ezt követni sem tudja!
Az Apple ellenességet még csak-csak megértem, mert tényleg iszonyat árakon mennek, bár hozzáteszem a csúcs droidok sem éppen olcsóak. Viszont az Apple pont azzal tud hozni egy olyan minőséget amit hoz, hogy zárt a rendszer! És még ma is az Apple a legjobb telefon, legalább is szoftvereen egészen biztosan, ezt persze lehet vitatni, de teljesen felesleges! Ez pedelec fronton is működik! Épp ezért ennyire népszerűek ezek a prémium gyártók, épp ezért akarja ezt a többség és nem valami kínai vacakot, mert hoz egy minőséget egy megbízhatóságot! Ha már autóiparhoz hasonlítjuk a pedelec-et, aminek amúgy van létjogosultsága, akkor nem az átlag autókhoz, hanem az egyedi, prémium megoldásokhoz. Nem vagyok benne biztos, hogy Ferrari-hoz stb márkához, bárki rendelhet bármit, akkor is ha nincs ilyen gépjárműved, bár lehet, hogy igen, nem tudom. Egy pedelec motor viszonylag elérhető áron megy, nyilván nem szeretnék a gyártók, hogy ezek a motorok barkácsolás áldozatai legyenek, bár ha annyira az a vágyad, hogy neked mittudom én szivattyúd vagy fűnyíród legyen Bosch pedelec motorral, akkor vegyél egy használt kerékpárt, szereld ki a motorját, aztán azt csinálsz amit akarsz![ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #2613 üzenetére
Nem láttam. Köszi, majd rákeresek!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #2612 üzenetére
Apple-nél pont nem a telefon árával van a gondom, mert valóban ugyanannyi mint a hasonló szinvonalú android (szerintem) hanem az eltérő csatlakozói, a chiphez kötött horror drága amúgy 500 ft-os kábelei, stb.
"Te meg azt nem akarod megérteni, hogy a kerékpár ipar komplett kerékpárokban gondolkodik!"
Ezt nem értem, mert mindent tudsz venni külön, és szerelheted otthon, még a telókat is, egyedül a motor lett ilyen. Én márkás vázakat is szoktam látni, nem keresek, csak véletlenül botlok beléjük néhány webshopban, amúgy azt tapasztaltam, hogy adnak vázat garin kívül is, ha jelzed a gyárnak, hogy eltört, nem tudok róla, hogy vissza kell küldeni a törött vázat.Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
Nem azt mondom, hogy mindennel egyetértek az Apple féle üzleti modell kapcsán, de azt el kell ismerni, hogy a termék amit adnak az komoly szinten van, és nagyjából a piac legjobbja!
De a lehetőség adott, hogy az ember mást vegyen, ugyan úgy adott a lehetőség, hogy az ember ne Bosch rendszerű pedelec-et vegyen, hanem például Bafang-ot. Viszont ha nekünk akkor is a Bosch kell, mert az minőségibb, jobb stb, akkor fogadjuk is el a "játékszabályaikat" vagy ha nem tetszik, ott a többi gyártó, ahol szabadabb minden.Természetesen lehet venni mindenféle kerékpár alkatrészt, de vázat azért igencsak korlátozottan. Valószínűleg azért nem tűnik fel neked, mert nem olyan régóta foglalkozol kerékpárokkal. A 2000-es évek elején nagyjából minden komolyabb bicó megvásárolható volt vázként is! Na ez ma már rohadtul nincs így, egy-egy vázat találsz, boltban meg úgy ha szétbontanak bringát. Pedelec váz meg kb. nincs!
Pedig általában a garis, repedt vázakat be szokták kérni a gyártók. Nyilván lehetnek kivételek, egyedi esetek, ha jó fejek és garin kívül megszánnak egy vázzal, mert mondjuk tudják, hogy az a váz ami eltört neked egy gyengébb sorozat, csak nem kötik az orrunkra. De sok esetben a vázakat is bekérik, mert nyilván a gyárnak fontos, hogy kielemezze a gyártási hibát. Hibás pedelec motorokat sem véletlenül kér vissza a gyár.
Ragozhatjuk ezt akármeddig, a lényeg szerintem az, hogy a termék minőségi legyen amit kapsz a pénzedért, és ha már megvetted legyen alkatrész utánpótlás. Most az, hogy nem adnak motort olyan embereknek akik nem vettek komplett kerékpárt, őszintén szólva nem tudom miért probléma és nem is hiszem, hogy ez különösebben foglalkoztatja a felhasználókat.
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #2616 üzenetére
Abban mindenképpen igazad van, hogy engem és a legtöbb ebike-ost nem érdekli kap e külön motort.
Arra viszont most kiváncsi lettem, mert mindíg motorcseréről írtál, hogy azért nyugtass meg, van javítás is a motor esetében, nem csak egy új motor a lehetőség mint "javítás"? Ez már érintene, a környezettudatosság szempontjából is. Viszont sok cégnél, mindenféle területen, nagyon sok komolyabb részegységet csak egyben akarnak eladni sajnos. (pl nincs lámpabúra, csak komplett fényszóró az autókhoz)Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
matt22
tag
Kérlek segítsetek választani.
40% városi 40% trekking 20% offroad használtra szeretnék pedelecet. Az offroad rész a kitaposott turistautakig bezáró tekerést jelentene, tehát nem akarok vízmosásokban egykerekezve lejönni.
Külső akksi kizárt, integrált de kivehető akksis megoldást szeretnék.
A kutatást az alábbi 2 modellre szűkítettem:
[link]
[link]A kettő közötti árkülönbség elhanyagolható. Féllaikusként ha jól látom a KTM felszereltsége talán leheletnyivel jobb, és 10 sebességes 9 helyett (nem tudom van-e ennek érdemi jelentősége az én esetemben). Viszont a Focus már a 625-ös akksival van, ami miatt mégis inkább őfelé hajlok.
Szerintetek van érdemi különbség amit nem veszek észre? -
Runner_fxr
Ármester
Fentebb erről is írtam már. Bosch CX-hez van felújító szett, ez tartalmazza a hajtómű csapágyat és fogaskerekeket, illetve a motor burkolat jobb oldalát. 70-80 ezer ft körüli összeg egy ilyen felújítás. Brose esetében a szíjat szokták cserélni, 10 ezer km után ajánlott, nem egy vészes tétel, talán 20 ezer ft szereléssel együtt. De vannak esetek amikor olyan hiba keletkezik ami motorcserét jelent. Láttam már 50 és 100 ezer km körül futott Bosch pedelec motorokat is, ennyi km után egy új motor úgy gondolom belefér. Természetesen sok múlik azon is, hogy mennyire használod zord körülmények között és mennyire tartod be az előírásokat. Magas nyomású mosóval nem szabad mosni, legalább is nem közvetlen közelről, amikor autóval szállítod, a kocsi mögött egy tartón, a motorra érdemes ráhúzni egy nejlonzacskót, máskülönben esőben beázhat. Az autó mögött örvény alakul ki, ami több száz km/h erejű is lehet, ez megfelelhet akár 120bar nyomásnak is. Illetve a 2. generációs bosch érzékeny volt a beázásra, sarazásra, az újon már jobba tömítés és kapható a régihez is jobb tömítés utólag. De nyilván vannak esetek amikor idő előtt meghibásodhat, ezt nyilván nem lehet kiszámítani, alapvetően megbízható szerkezetek. A 4. generációs Bosch CX belseje full fém, nem véletlenül lett kicsit zajos, de mechanikai gondja aligha lesz! Alapvetően ezeket a motorokat úgy tervezték, hogy 50-100km futás, utána csere, a felújítás ritka.
matt22: Alapvetően két külön kategóriát nézel, ez a KTM egy cross bicaj, a Focus pedig MTB. Tulajdonképpen a Cross is jó arra amire használni szeretnéd. A MTB stabilabb terepen, a Cross jobban halad aszfalton. A KTM-re könnyen felmegy a csomagtartó, sárvédő, lámpa stb, tehát könnyű trekkingesíteni, míg a Focus MTB-re sárvédő és csomagtartó már problémás lehet. A KTM-be gyárilag be vannak húzva a lámpa kábelek, könnyedén szerelhetsz rá olyan lámpát ami az aksiról működik. Én a Focust választanám a kicsit gyengébb váltó ellenére is, de nekem a terep fontosabb. A 625-ös akku sem rossz dolog.
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #2619 üzenetére
Köszi szépen!
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #2619 üzenetére
50-100 ezer km természetesen. A végén elírtam.
matt22: Talán a legjelentősebb különbség a Focus javára, hogy átütő tengelyes elöl-hátul! A KTM Cross pedig csak gyorszáras. Ez annyit jelent, hogy a Focus-ban sokkal masszívabb a kerék és a váz villa rögzítési pontja! Illetve a Focus villája jóval erősebb.
[ Szerkesztve ]
-
matt22
tag
válasz Runner_fxr #2621 üzenetére
Nagyon köszönöm a segítséget.
A csomagtartó/sárvédő felszerelés valószínűleg a Focus esetében sem gond mert van olyan változat is amin ezek rajta vannak ugyanezen a vázon csak Jarifa helyett Aventura néven fut 200 euróval drágábban.
A tengely/villa rögzítés amit írsz számomra újdonság, látszik hogy nem nagyon vágom a témát. Azt hittem a gyorszáras megoldás a jobb. -
Ferdzsoo
addikt
Kérdés: Recseghet e nagy terheléskor a motor-tengely csapágya vagy ott bármi. Bár inkább feltételezem máshonnan jön a hang... de egyenlőre nem tudom beazonosítani, jelenleg elkezdtem mindent szétszedni és újrazsírozni...villanyak, kormánycsapágy, első tengely nyeregcső kész és még mindig hallom...Már nem sok minden maradt.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Runner_fxr
Ármester
Azért érdemes rákérdezni, de nagyon úgy tűnik, hogy azonos a váz.
Ferdzsoo: Milyen motor? Milyen váz? Merev, össztelós? Sok minden tud recsegni, érdemes lenne megnézni, hogy nem e lazultak fel a motor tartó csavarok. De az előírt nyomatékra figyelni kell. Hajtókar csavarokat is érdemes lenne megnézni, illetve a pedált is kitekerném, tisztítanám, zsíroznám a menetet. Ha a közepénél recseg valami, azt legkönnyebben úgy tudod kideríteni, hogy a kerékpárt merőleges magad elé állítod, majd mindkét oldalról megnyomkodod a pedálokat, ha ott valami nem jó akkor hallanod kell a recsegést. Az is előfordulhat, hogy le kell szedni a motort és a felfogatásoknál igényel egy tisztítást zsírozást.
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Runner_fxr #2624 üzenetére
Bosch cx gen3, hardtail. Hajtókarok leszedve akárcsak a pedál, visszaszerelve még nincsen, jelenleg a motorborítást szedtem le és pucoltam meg ott mindent amit láttam, leellenőrzöm a motorrögzítő csavarokat, de a motort nem akarnám kiszedni.
Mondjuk most egyszerűbb lenne mint miután mondjuk visszaszereltem a hajtókarokat és a pedálokat és még mindig recsegne.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Runner_fxr #2624 üzenetére
De különben ahogy kicsavartam a hajtókar csavaromat elég könnyen kijött, lehet simán csak az volt lelazulva...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ferdzsoo #2625 üzenetére
Bosch CX-ből volt a 2.gen, meg most a 4. A 3. generáció az active és active plus motorok voltak.
Motor leszerelése nélkül nem tudsz mit megpucolni, ahol a motort rögzíted, ott alatta a felfogatásnál tud recsegni, de ennek a tisztításához mindenképpen le kell venni a motor. Persze ez legyen az utolsó lépés, előbb mindent végig kell nézni és ha semmi sem jelent megoldást, akkor utoljára szerelném le a motort. Hajtókarokat, tengelyt, pedál menetet töröld át, zsírozd, aztán próba. Esetleg másik pedállal is meg lehet próbálni.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Runner_fxr #2627 üzenetére
Hát sajna minden újra lett zsírozva és még mindig nyekereg. Ahogy elnézem tényleg csak nagyobb erő hatására, így gyanítom hogy valóban a motor tartó csavarok lesznek/ vagy ott valami. Az igazság az hogy azóta csinálja kb. mióta egy elég kemény alsó pedalstrike-al elestem. Ekkor kaphatott akkor erőhatást akár a motortartó is hogy azóta egy milit ha elmozog akkor az már nyekereg. Nincs mese újra szét kell szednem és le kell szednem a motort.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Ferdzsoo #2628 üzenetére
Nah megnéztem a motortartó csavarokat és kettőn azért tudtam húzni. Egy egyértelműen lazább volt mint a többi.
Kérdés hogy kb hány NM nyomatékra kellene ezeket húzni? Most 20-ra húztam őket, de sehol nem találtam erre vonatkozólag infót."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
Nemár, egy ujjas imbusz? Látod te hogy mekkora kulcsal húzza le azokat a csavarokat 1:50-nél?
Ebbe a vidibe 25-30nm-ert mond.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Fixmiki
tag
Sziasztok, vajon igaz, hogy a késsőbiekben a gen.4 motor észrevesz mindenféle tuningot? Ha igen akkor inkább a régi cx-et vagy a shimanot kezdem nézegetni, mert síkon azért jól jönne a 30-35 közti rásegítéses sebesség. Az új speedbox 3 - ról azt mondja a forgalmazó, hogy most gond nélkül működik, csak ne engedjem frissíteni a szoftvert, de ha ilyen ebikot veszek, gondolom a garancia része, hogy átvizsgálásnál frissítsék a szoftvert és ez nem kívánság műsor, vagy rosszul gondolom, kérhetem hogy ne frissítsék?
-
Joshi
titán
A régiós dolog Shimanonál van, és elvileg működik a kisebb motoroknál is mint pl E5000. De a régiós megoldás is csak a hack appon és vásárláson keresztül, szóval az is garivesztéssel jár. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fixmiki #2633 üzenetére
Az új Gen 4 Bosch esetében valóban nagyon bekeményítettek tuning ügyben. Hallani olyan infokat is, hogy a Bosch letiltja a motort ha tuningot észlel és csak a szervizben lehet újra indítani! Egyelőre még nagyon új a rendszer, kevés a tapasztalat, de az biztos, hogy ha tuningolni szeretnél, lehet jobban jársz egy Yamaha rendszerrel, az még nem kényes a tuningra és elég meggyőző a teljesítménye. Illetve a Shimano, ott is vannak kiskapuk. Szervizben átnézéskor mindig szoktak frissíteni, ilyenkor fontos, hogy ne legyen a bicón aktív tuning. Gen 2 cx-et nem ajánlom, elavult konstrukció, sok baj volt vele.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
Esetleg tudja valaki hogy egy Shimano E8035 (504Wh) akksihoz létezik közvetlenül akksi-töltő átalakító? Csak azért kérdezem, mert jelenleg csak a bringa vázban lévő aljzatról tudom tölteni az akksit, ha kiveszem az akksit és mondjuk felviszem a lakásba akkor azt úgy nem tudom tölteni.
-
Joshi
titán
Szerintem ez lehet az, na de 10.000 Ft?!!! Azért elég durva összeg egy adapterért. Esetleg tud valaki olcsóbban?
-
code1005
senior tag
Sziasztok,
visszaolvastam vagy 5-600 hozzászólást és tényleg ennyire mumus az a Bosch CX Gen2 motor? Csak mert nekem épp egy ilyen motoros bicaj jön össze (KTM Macina Kapoho LTD '20). Annyira sok gond lesz vele?
plata o plomo
-
Runner_fxr
Ármester
válasz code1005 #2641 üzenetére
2014 óta van a piacon, 6 éves konstrukció. Nyilván használható ma is, rengeteget eladtak belőle, de ma már elavultnak számít a többi prémium mellett. Ráadásul a KTM kapoho, ami még ezzel a gen 2 Cx-el volt szerelve, egy különös képen furcsa vázgeometriával rendelkezik, hatalmas 490mm-es láncvillával, viszonylag rövid első háromszöggel, hosszú kormányszárral. Olyan mint egy összteleszkópos trekking kerékpár, nem igazán egy sportos MTB. A gen 2 cx nagyon nagy 4kg súlyú motor, és a motor tömítése sem túl jó, bár kaphatsz hozzá utólag jobb tömítést, ezt érdemes hozzá megvenni. Természetesen, hogy megéri e, ez nagyban függ az ártól, a gen 4 cx egy iszonyú jól sikerült motor. Kicsi, könnyű, nagyon erős, teljesen fém fogaskerekekkel, nincs belső ellenállása, normál méretű lánckerékkel jön, ezáltal tartós, könnyű hozzá jó vázakat gyártani. A gen 2 cx-nek ez az egyik legnagyobb hátránya, a belső áttétel és a kicsi első fogaskerék. lemerülve, kikapcsolva nehéz tekerni és az első kis fogaskerék illetve a lánc zajos, zabálja az olajat és gyorsan is kopik. Én biztos nem vennék gen 2 cx-el új bringát, de ha nagyon olcsón kapod és inkább túrázós, trekkinges vagy, akkor végül is el lehet lenni a gen 2 cx-el és a kapohoval. Nekem volt 3db Bosch Gen 2 cx-es montim, mindegyiken lelazult a motor és recsegett, ez is egy típushibája. Nekem beázás nem volt, végül is a recsegést és a gyors lánc, fogaskerékkopást leszámítva megbízható is volt, de sokan panaszkodtak rá, sok gond volt vele, beázás, csapágy stb. ráadásul az új Cx-hez van 625-ös akku is.
[ Szerkesztve ]
-
code1005
senior tag
válasz Runner_fxr #2642 üzenetére
2 év garival van, tehát a tömítés probléma gondolom kijön ez időn belül, azt meg cserélik. Használnám erdőben is, betonon is, de inkább az erdei túrázás lenne vele.
Összehasonlítva egy Haibike-al nekem ez jobbnak tűnt, jobb első villa, jobb fék, és bejön az ülés állítás is. Meg nem tudom milyen lehet az a Yamaha PW-SE motor.[ Szerkesztve ]
plata o plomo
-
Joshi
titán
Erősítse meg egy hozzáértő, hogy ez az adapter jó a jelenlegi E8035-ös aksihoz. Előre is köszi.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz code1005 #2643 üzenetére
Attól függ melyik Haibike-ról beszélünk, de általában a Haibike geometriák sportosabbak mint a KTM. Nekem jobban bejön. A Yamaha rendszerek megbízhatóak, nagyon kevés gond van velük, és a tuningra sem finnyásak mint pl a Bosch.
Yamaha motorok jellemzője az, hogy alacsony pedálfordulatnál jobban húznak, épp ezért erősebbnek érződik egy kezdő bringásnak, mint pl a Bosch. De ha normál 60-70-es, vagy gyorsabb pedálfordulattal használod, akkor már a Bosch előnye előjön és végig stabil nyomatékot ad. Én ha most vennék új e-bike-ot akkor vagy Brose S motorosat vennék vagy Bosch gen 4 CX-el. De a gen 2 cx-nél a Yamaha is jobb választás. Most az ilyen fék, villa stb dologba azért nem érdemes belemenni, mert ezek az alkatrészek viszonylag könnyen cserélhetőek jobbra. De ha túl hosszú a láncvillád a böszme nagy régi Bosch motor miatt, azzal nem tudsz mit kezdeni, vagy megszokod a trekkinges, lusta kanyarodását vagy lecseréled az egész bringát és motort sem tudsz cserélni ha sok lesz a nyűgje, mármint ugyan olyanra igen, de jobbra nem. Egy ebike-nál is elsősorban a váz a fontos, ugyan úgy mint egy analóg gépnél, utána jön a többi szempont.[ Szerkesztve ]
-
code1005
senior tag
válasz Runner_fxr #2647 üzenetére
Konkrétan ez a másik: Haibike Sduro FullNine 5.0 2019
Az összes az ebikeshop-ről lenne és 1.4m alatt szeretném megoldani, ja és 52-52-as vázra van szükségem + össztelóra.Esetleg még ez is jó lehet: KTM Macina Lycan 271 '20
Sajnos csak rendelhető az állapota.[ Szerkesztve ]
plata o plomo
-
sheep
addikt
Hello Runner_fxr,
ha szeretnék kipróbálni egy bringát nálatok az ebike shopban, akkor előre egyeztetni kell telefonon, vagy elég ha odamegyek nyitvatartási időben?
3rd gen Bosch active line plus jó lehet átlag bringázáshoz (túrázás, inkább műút, de néha földút is becsúszik). Hardtail bringákat nézegetek egyelőre, 27.5 is elég lenne.
Most egy Merida TFS 100-as cross-om van, de ha megyek egy velencei tókört akkor már kezdek fáradni. Balatoni tőkört is mentünk, de kicsit már fárasztó volt nekem. Jó lenne egy kis segítség, gondoltam talán egy ebike -ot ki kéne próbálnom.[ Szerkesztve ]
MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
StLui
veterán
Ebike rajongó vagyok, csak az anyagiak miatt nem veszek, mert hármat kéne. De ez az a tipikus dolog amire nem vennék ebike-ot, hanem edzenék. Ráadásul napon belül egy Balaton körön a fenekem unná meg legelőször a nyerget, nem a lábam a tekerést. persze mindez csak akkor igaz, ha tényleg csak ennyi, hogy fárasztó. Ilyen célra csak a fizikailag, bármi okból legyengült embernek tudom elképzelni aki szeretne visszatérni a mozgáshoz, nem annak aki leteker azért egy Balatonkört.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire