Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz motown5l #2501 üzenetére
Hol írják azt a 70Km/h -t? Én távolságra láttam a 70 -et, nem sebességre. Az 25 -ös korlátozással, ideális körülmények között talán összejöhet a 400Wh -s akkuval. Az enyém 45 -ig segít rá. Többet nem is tudna a 250 Wattos Shimano motor. Ezzel a rásegítéssel 40Km alatt símán felzabálja az 500Wh -s akkut.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Joshi
titán
Egy kérdés. A Shimano motorok méretben mennyire kompatibilisek egymással? Arra gondolok, hogy ha kiveszek egy E5000-es motort a helyéről, akkor be lehet tenni a helyére egy E6000, E7000 esetleg egy E8000-es motort?
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem a felfogatása azonos, tehát elméletben az E5000 helyére bemehetne az E8000. A probléma inkább azzal kapcsolatban lenne, hogy nem fogsz tudni motort venni. Legalább is legális forrásból nem, illetve az E8000 a BT-E8010-es akkuval kompatibilis, és a kijelző is más. A motorokat a gyárban felprogramozzák az adott váltórendszerhez, utólag csak úgy lehetne cserélni, hogy egy komplett E8000-es szettet szereznél egy másik bicóból, motor, akku, kijelző, de ennek semmi értelme nem lenne anyagi szempontból.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz motown5l #2501 üzenetére
400-as akkuval azt a 130km hatótávot felejtsd el. Városban ez kb 40-50km hatótáv. Ha kiveszed a 25-ös korlátozást, akkor 30km. 70-el szakadékban, hátszéllel, vagy ha te vagy Robert Förstemann.
40Nm-es motornak már 35km/h körül teljesen elfogy az ereje, ez nem erre van.Somatom: A 250W nem lenne elég 45km/h-hoz! Amikor kiveszed a korlátozást, ezek a motorok simán leadnak 500-600W-ot! 45km/h sebességhez 700-750W körüli teljesítmény szükséges, tehát 250W-os motor mellett neked még 450-500W teljesítményt bele kéne pedáloznod. A valóságban ez úgy néz ki, hogy a Shimano E8000-es motorod lead vagy 550-600W-ot és Te mellétekersz még 150-et! Így tudsz menni 45-el.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2507 üzenetére
Természetesen hivatalos szervizben gondoltam, és úgy hogy beszámítják az régi(új) motort. Ez még csak elmélkedés semmi komoly.
(#2508) Runner_fxr A nyomaték fontos dolog nem kérdés, de ha egy tárgy lendületben van, akkor már kevésbé számít nem? Persze jöhetnek emelkedők, de ha csak sík terepen nézzük, akkor a kisebb nyomaték is érvényesülhet. A nagyobb nyomaték nem inkább az emelkedőkön és az álló helyzetből való kigyorsításoknál jön jól? Vagy?
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #2508 üzenetére
Azt mondod, hogy az USA -ban nem 250 Wattot ad le a motor?
A kerékméret változtatása befolyásolja a leadott teljesítményt?
Mert én ennek a kettőnek a kombinációjával érem el a 45 -ös korlátozást. Óra szerint az 32.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
Hivatalos szervizben sem tudják ezt neked megtenni, a használt cuccot meg pláne nem fogják beszámítani! Ezek a motorcserék nem úgy működnek, hogy rendel a szerviz egy motort. Motort csak úgy adnak a gyártók, ha cserébe elküldi a forgalmazó a régit bevizsgálásra, amivel a problémád van, és akkor is csak ugyan olyat fognak küldeni, tehát a Te esetedben egy E5000-et, de ezt is csak akkor ha tönkremenne a motorod. Ezt az E5000-ről 8000-re építést jobb ha elfelejted. Anyagilag sem érné meg és jogilag sem kivitelezhető! Ha E8000 kell, akkor add el a mostani bringád és vegyél egy olyat amiben E8000-es rendszer van, más lehetőséged nincs!
A nyomaték a gyorsításban játszik szerepet leginkább ez tény, de ha kevés, akkor az a végsebességben is megmutatkozhat, illetve a kisebb nyomatékú motorok kevesebb Wattot is adnak le. A 250W csak egy névleges teljesítmény, minden gyártó trükközik ezzel, rövidebb ideig többet leadnak, még a 25-ös korlátozás ellenére is, 250W-al nagyon gyengék lennének, pláne elinduláskor. Egyébként semmi baj nincs egy 40-50Nm-es motorral, amire kitalálták bőven jó. Nem olyan gyengék ezek, az átlagos bicajos tempónál ezekkel is bőven gyorsabb vagy és a kevesebbet fogyasztanak mint a nagyobb teljesítményű motorok.
Somatom: Azt mondom, hogy egyik motor sem csak 250W-os, hiába van ez megadva gyári adatnak! Még amikor a 25-ös korlátozás benne van, akkor is úgy működnek, hogy elinduláskor ez inkább 400-500W és utána fokozatosan visszaveszi 250-re. Hosszútávon valóban 250W-nál megáll, de gyorsításkor rövidebb ideig sokkal többet is leadnak. Ezt minden gyártó így állítja be. Amikor meg kiveszed a korlátozást, kerékmérettel játszol, nyilván a Watt is feljebb kúszik, vagy legalább is több ideig működik magasabb Watton. A Bosch CX motorok egyébként 1500W-ot és 250Nm-t tudnának ha úgy lenne programozva! Az más kérdés, hogy a benne lévő fogaskerekek nem erre az erőre lettek tervezve, de a motor elvileg erre a teljesítményre képes! Szóval ezek a motorok rohadt erősek.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #2511 üzenetére
Jó, akkor úgy fogalmazok, hogy jelenleg a rásegítésem maximuma nem több, mint a gyárilag kalibrált maximum, mivel a teljesítménynövelés opciót nem használtam a szoftverben. Így érzem, hogy 40 fölött elfogy a kraft. Kizárt, hogy egy gyengébb motor 70Km/h -t tudjon. Az még egy 4 lovas SMKP -nak is necces.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #2512 üzenetére
Teljesen mindegy, hogy mit mókolsz a szoftverben, 250W-al fizikai képtelenség 40-45 el menni, akkor ha Te nem tekered bele még vagy a dupláját. Amikor a motorod nem áll meg 25-nél, a Wattok is kúsznak szépen fel! Ezért is merül gyorsabban. 500-600 Watt körül dolgozik a motor 40-45km/h környékén, sík úton. Illetve elindulásnál is bőven 250W felett vagy. 70km/h már 1000W körül igényelne. Nyilván a legalapabb motorok ennek a közelében sincsenek, max 300-350W rövid ideig.
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #2513 üzenetére
Teljesen mindegy, hogy a sebesség, vagy egy emelkedő miatt megy 250W fölé. A lényeg, hogy gyári teljesítményszabályzással 45 -nél nem nagyon tud többet a motor. A 70Km/h kizárt.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Runner_fxr:
Szerinted okozna problémát egy e bringának (mondjuk, az enyémnek ) egy utánfutó?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #2518 üzenetére
Nem száguldozás a cél. Kényszer van, kiütötték alólam az autómat és bevásárlásokhoz, mosodához, stb. kevés a hátizsák. Erre gondoltam, mert ezzel nem lennék túl széles. Van nagyított kép, de nem vágom, hogy ezt hogyan lehet a Meridához csatlakoztatni. Sok pénzt nem akarok rá költeni, mert egyszer majd csak lezongorázom a biztosítót, meg a szervízt és akkor lesz autóm.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #2519 üzenetére
Na hát ez pont sehogy nem lesz jó a meridádhoz! Ezt sima menetes tengelyre rögzítik hátul, neked olyan kéne ami a nyeregcsövedet fogja meg, más nem lesz jó a bringádhoz! Bár annyira nem vagyok képben az utánfutókkal, de az tuti, hogy neked csak a nyeregcsőre rögzíthető játszik.
-
big-J
őstag
válasz Somatom #2519 üzenetére
https://www.aliexpress.com/item/32639578794.html
https://www.aliexpress.com/item/32350701052.htmlNekem ez a ketto van, jo sok minden elfer bele, de a sullyal esszel kell. Ha vizet hordasz ne ezzel tedd
Osszteloson csak nem tettem ra az also agakat, igy max 50kg helyett inkabb max 10kg az esszeru, azt is legrovidebb beallitason, igy kisebb az erokar es igy a terheles.
[ Szerkesztve ]
-
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2511 üzenetére
Csak érdeklődési szinten kérdeztem, szerintem nekem elég lesz a US régiókódos 32km/h rásegítési limit. Aztán majd kialakul a dolog.
Viszont érdekes ez a hozzáállás a gyártók részéről. Mert mi van ha már nem garis a bringa és bedöglik a motor. Akkor se adnak csak ha leadom a rosszat? A rossz motor hiányában kuka a bicikli?
-
Joshi
titán
válasz Somatom #2519 üzenetére
Ez elég jónak tűnik, habár azt nem tudom hogy a "vonóhorog" tartozéka-e vagy azt külön be kell szerezni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #2522 üzenetére
Nem lesz baja a droppernek, de értelemszerűen ne a becsúszóra rögzítsd, mert az tényleg kinyírja, szétkoptatja! A dropper alsó részére tudod rögzíteni, ami a vázba megy.
Joshi: Ha nem állandóan hegyet akarsz mászni, akkor tulajdonképpen elég az E5000.
A forgalmazónak is úgy ad motort a gyártó, hogy tudja igazolni, hogy melyik bringába kell, és megvan a jogosultsága ennek a beépítésére. Magánszemélyeknek nem engedik meg a motorokkal való trükközést, de szerintem ez teljesen érthető! Itt komoly jogszabályok vannak, ebbe magánszemélyek nem kontárkodhatnak bele. És nyilván azt is el akarják kerülni, hogy valaki maga építsen Bosch, shimano stb e-bike-ot! Ezek a nagy nevű gyártók ilyenhez nem adják a nevüket! Csak a bajuk származna abból, ha boldog boldogtalan legózna össze bringákat az ő alkatrészeikből. Ha van egy bringád ami már nem garis akkor sincs semmi gond, ugyan úgy be tudsz sétálni a forgalmazóhoz, és intéznek neked motort. Miért ne lenne meg a régi, rossz motor? Egyébként a Bosch elég gavallér módon kezeli a garit, amennyiben nem tuningolt a bringa, sok esetben a 2 éves garin túl is cserélnek gariban motort vagy akkut. Csak a forgalmazónak kell fizetned némi pénzt, ha nem tőlük vetted a bicajt, mert az ügyintézésnek van némi díja, de jelentősen olcsóbb mint az új motor vagy akku. Ezért sem mindegy, hogy kitől vásárol az ember!
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #2527 üzenetére
Amúgy ez fura, akármelyik autóba is vehetsz motort, bármilyen alkatrészt, akkor is ha nem viszed be a kocsidat.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
Fura, nem fura, ez van! De én értem a logikát, ha most például simán kapnál motort, csak úgy besétálva egy boltba, vagy webshop-ból, annak az lenne a hozománya, hogy mindenki össze vissza építgetne mindent, esetleg egymással nem kompatibilis alkatrészeket, aztán ha baleset van, a gyártó hírneve látja kárát! Ezek komplett rendszerek, szigorú jogszabályoknak kell megfelelniük! Más egy autó, ott vannak szigorú műszaki vizsgák, kitűnnek a turpisságok, szerintem ezt így nem lehet összehasonlítani. De amúgy nem is értem a problémát, végül is a felhasználónak nem az a lényeg, hogy jó legyen a bringa?
Ha valaki legózni akar, akkor erre is van lehetőség, egy halom pedelec alkatrészt árulnak webshopok. Neki lehet állni ha valakinek ez a vágya! De azt kell megérteni, hogy egy Bosch, Shimano, Brose, Yamaha túl nagy és neves cég ahhoz, hogy megkockáztasson egy líthium tüzet és abból adódó baleseteket, halálokat! Ezt csak úgy lehet elkerülni, ha komolyan és szigorúan veszi az alkatrészeinek a felhasználását! Csak úgy tudja biztosítani azt, hogy teljes biztonsággal használhasd a rendszereiket, ha azt szakemberek szerelik és magánszemélyek nem tudnak trükközni az alkatrészekkel.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2527 üzenetére
Tényleg fura ez az egész. Attól hogy valami jogilag behatárolt mint a kressz, attól miért ne adhatna egy motor gyártó csak úgy egy motort? A kettő miért zárja ki egymást? Mivel van motorszám (motor azonosító, IMEI stb), ezért ez érthetetlen.
(#2529) Runner_fxr Itt is bukik a történet, ha mondjuk tőlem ellopják a bringát és építenek az E5000-ből egy 70km/h végsebességű MONSTER-t, aztán gyalogos gázolás lesz a vége. Akkor most ki a hunyó? Persze csak fikció, de ez így érthetetlen számomra.
Ja és az is érthetetlen számomra, hogy azt mondod hogy ezeket nem lehet hackelni meg miegymás. Ja egyelőre még nem nagyon, vagy csak kevésbé. Te is tudod hogy ez csak idő kérdése.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem érthetően leírtam az okokat, egyebet ehhez nem tudok hozzátenni! Nem akarják azt, hogy például betold a garázsodba a bicót és leégjen a házad! Ez nem lenne túl jó reklám ekkora cégeknek! Egy 500Wh líthium akku több méteres lángcsóvával tud égni és erősen mérgező füstöt ereget, ez senkinek sem hiányzik!
E5000-ből soha nem építenek 70km/h-s monstert mert ahhoz gyenge a motor! max 35km/h! Ha te hozzányúlsz a bringához, tehát például kiveszed a motor korlátozását, akkor onnantól Te vagy a kerékpár gyártója és minden felelősség téged terhel! Ennyi!
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2531 üzenetére
Motorról beszéltünk nem pedig akkuról.
-
Runner_fxr
Ármester
Motorról igen, de mint ahogy Te is felhoztad az E8000-re átépítést, nyilván másnak is eszükbe jut hasonló, ha ezt nem a megfelelő akkuval párosítod, nem jól kötöd, lehet belőle baj! Ez kb olyan, minthogy kérd meg az apple-t, hogy neked kell A13 bionic chip, ami az iphone 11pro-ban van, elhajtanak a fenébe!
Azt egy szóval nem mondtam, hogy nem lehet tuningolni, hiszem, már a több éves cikkbe is beleírtam tuning lehetőségeket, ami alatt itt beszélgetünk! De az elmúlt években sok minden változott, a gyártók harcolnak a tuning ellen, és pl a Bosch elég szigorúan veszi ezt, nem csoda mivel ők piacvezetők e-bike piacon! Szigorú jogszabályokat kell betartani, hogy a termékük kerékpárként eladható maradjon! 2020-tól például minden Bosch motorban hardveres védelem kerül be, a tuning kiszűrése érdekében, és elég hatásosnak bizonyult eddig.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2533 üzenetére
Értem én hogy miről beszélsz, de valahol akkor is sántít a dolog. Az Apple hasonlat rossz, hiszen a végfelhasználó egy SoC-al nem sokra megy. E-bike-nál kézzel fogható egyedi hardverekről beszélünk.
ui.: Ha olyan fontos lenne a motor + akksi páros, akkor egybe lenne építve minden esetben, de nincs egybe építve. Ezek csak a gyártók szánalmas trükkjei nem több.
"2020-tól például minden Bosch motorban hardveres védelem kerül be, a tuning kiszűrése érdekében, és elég hatásosnak bizonyult eddig."
Ilyenkor szokott tarolni egy olyan gyártó, aki egy kicsit rugalmasabb. Mondjuk Shimano. De méginkább kínai barátaink. Félre ne érts, engem nem mozgat meg az e-bike-al közlekedés 70km/h-val. Szerintem próbálják minél zártabb és sterilebb szférát biztosítani a piacnak. Én ezt is megértem ha gyártó szemszögéből nézzük a dolgot.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
De ezen mi sántít, hogy egy órási cég nem akarja a rendszereinek a szerelését kiadni a kezéből? Nem akarnak füstölgő, kigyulladó Bosch pedelec kerékpárokról olvasni!
De ez mitől szánalmas trükk? Kaphatsz új motort, de csak akkor ha már vettél tőlük komplett bringát, amit igazolni is tudsz, jelen esetben azzal, hogy a forgalmazó elküldi a rossz motorodat nekik és ezzel tudják, hogy az a motor ugyan abba a bicóba kerül be! Külön motor nincs! Ezen lehet még pörögni, de sok értelme nincs! Egyébként azért sem lehet csak úgy motorokat kapni polcról levéve, mert egy motort az adott áttételhez és váltóhoz kell felprogramozni! na most ilyen felprogramozást csak speciális harverkulccsal lehet megtenni, ilyen még a forgalmazónak sincs, csak a kerékpár gyártóknak! Egy programozás nélküli vagy nem a te váltódhoz, áttételedhez programozott motor meg se moccan a bringádban! Ergo semmire nem mennél vele!
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2535 üzenetére
Miért egy pedelec kerékpár kigyulladhat? Van erre egy fikarcnyi esély is? Miért nem ezzel kezdted?
De még mindig adhatná a gyártó csak a motort, az nem hinném hogy kigyulladhat. Ezt az érvet nem fogadom el.
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2535 üzenetére
"De ez mitől szánalmas trükk? Kaphatsz új motort, de csak akkor ha már vettél tőlük komplett bringát, amit igazolni is tudsz"
Most ne haragudj hogy ezt mondom, de te is esztergálod a fingot rendesen. Most mi ez ha nem korlátozás? Ráadásul ez nem is gyenge korlátozás. Nincs miről beszélni.Holnaptól csak akkor kapsz levegőt, ha tőlem már egyszer vettél levegőt. What?
-
Runner_fxr
Ármester
A tuning egy nagyon veszélyes dolog! Ezeket a bringákat jelentős részben nem gyakorlott kerékpárosok veszik! Még egy fickósabb 25-ös pedelec is okozhat meglepetést, nemhogy egy 45-ös, mondjuk egy kerékpárúton, ahol 15-el, 20-al mennek a többiek! A Shimano is küzd a tuning ellen. Egyedül a Yamaha kezeli ezt kicsit lazán, tudtommal ott simán megy a tuning, még, aztán ki tudja mit hoz a jövő. És ahogy mondod, ott vannak a kínaiak, azokkal aztán lehet legózni ahogy jólesik, de az egy más tészta. Nekem biztos nem kéne ilyen gép, nem szeretnék arra hazajönni, hogy leégett a házam.
-
Runner_fxr
Ármester
Én egy szóval nem írtam azt, hogy ez nem korlátozás, le is írtam szerintem érthetően a miértjét! Te ezt szánalmas trükknek nevezted és folyamatosan azon lovagolsz, hogy de miért nem adnak csak motort! Adnak motort, de nem külön és boldog boldogtalannak! A felhasználót nem hagyják cserben, de arra nem adnak motort hogy építgess! Ezt vagy megérted vagy nem, részemről ennyi! Többet ehhez nem tudok hozzátenni, ha nem érted nem érted.
A líthium akku nem játék, még egy 30Wh-s laptop akku is 1 méteres lánggal tud égni, akkor képzeld el a 400-500Wh-t!
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2538 üzenetére
Én ezt értem, de a motor önmagában nem gyullad ki. Azt teljes mértékben elfogadom, hogy a Bosch, Shimano stb cég akkukat viszont már nem ad el külön. Ez ok. Én a csak motort nem értem. Na mind1, ezen ne rugózzunk hiszen nincs értelme.
(#2539) Runner_fxr Ne haragudj hogy az idegeidre megyek, de volt aki példát írt egy benzines autóval is. Ott is lehet eszetlen tuningokat készíteni, de az nem gyári. És a gyári szón van a hangsúly. Ezek szerint nem értjük egymást. Akkor ejtsük a témát.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #2538 üzenetére
"nem szeretnék arra hazajönni, hogy leégett a házam"
Ez azért túlzás. Én sem szeretnék, de mekkora esély van erre? Hazamegyek a bringával és kiveszem az akkut, majd csatlakoztatom a gyári töltőhöz (ami egyébként külön is kapható). Azt értem, hogy a tuningolt bringán a terheléstől esetleg kigyulladhat. De utána, a gyári töltőn ugyan mitől? Ráadásul akkut lehet külön is kapni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
Igen, de gondolom nem azért veszel motort, hogy berakd egy vitrinbe. Ha nem a megfelelő bringába szereled be és nem a megfelelő alkatrészekhez párosítod akkor abból már lehet baj! De ezt is leírtam feljebb.
Somatom: Valamit félreértettél! Nyilván nem a gyári konfigurációd fog kigyulladni, főleg nem egy Shimano vagy Bosch! De ha már összemixeled az alkatrészeket, nem jól építed be, abból már lehet baj! Kínai cuccokról ne is beszéljünk, jó pár kínai pedelec leégett már.
-
Runner_fxr
Ármester
Én tökéletesen értem, és az autós példára is válaszoltam! Az autónak kell egy szigorú műszaki vizsga, míg kerékpárnak nem! És a tuning tiltása is teljesen logikus, de ha még is megteszed, onnantól értelemszerűen te vagy a kerékpár gyártója, se gari, se bármi felelősség nincs a gyártóra nézve!
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2544 üzenetére
Tényleg ne ragozzuk, de egy tuning példát azért had írjak le. Szóval megvásárolok egy Bosch hajtásláncos pedelec csúcs bringát hivatalos forrásból garival mindennel együtt. Hazaviszem szétszedem és készítek egy kamikaze bringát, amivel egyszer valaki életét veszti. Na most akkor mi van? Ki a felelős? A Bosch? Vagy aki készítette? Vagy aki meghalt, mert felelőtlen volt?
Hozzáteszem nincs itt szó külön eladott Bosch motorról.
-
Runner_fxr
Ármester
1 hsz-el feljebb írtam le! Ha megtuningolod, onnantól Te, igen személy szerint a kerékpár tulajdonosa a felelős mindenért! A Bosch-nak onnantól semmi köze a kerékpárhoz! Ha baleset van, pláne ha halálos kimenetelű, akkor alaposan bevizsgálják a kerékpárt, és ha egy 25-ös pedelec megtuningolva, akkor mindent rád vernek! Ha pl nekimész egy 30 milliós mercinek, akkor még a mercis kötelezős biztosítója is rajtad fogja perelni a javítás költségeit!
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2546 üzenetére
Ha ez jogilag ilyen egyértelmű, akkor miért is nem lehetne külön motort árulnia a gyártóknak? Sőt, mondok valamit. A csak motorként eladott tételeket lehetne külön motorkóddal is árulni, így még inkább egyértelmű lenne hogy mi merre hány méter.
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem már ezt is leírtam, több szempontból megközelítve, de akkor leírom még egyszer! Azért nem lehet külön motort venni, mert ezek a nagy, neves gyártók nem szeretnének házilag barkácsolt pedelec bringákat a saját rendszerükből is összelegózva, balesetveszély stb miatt. Illetve a motoroknak a szoftverében pontosan meg kell adni a váltód áttételét és az sem mindegy, hogy agyváltó vagy láncváltó és még agyváltó típusa sem mindegy! A láncváltós beállítással széttépnéd az agyváltót például, vagy letilt a motor. Ezeket a felprogramozásokat pedig a kerékpár gyártó tudja csak megtenni egy speciális hardverkulccsal! Tehát hiába is árulnának külön motorokat, az nem működne neked. Más egy univerzális átalakító szett, meg más egy speciális motor, amihez speciális váz is kell. Jogilag lehet, hogy működhetne a dolog, de a gyártók ezen érthető okokból nem akarnak bonyodalmakat.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
A műszaki vizsga hiánya viszont nem tudom hogy jön a tuninghoz. Pont a tuningosok sz@rják le a kresz szabályait. Még mindig nem értem az összefüggéseket. Lehet velem van a baj. Sorry.
(#2549) Runner_fxr én is leírtam, hogy attól hogy nem árulnak külön motort mi zárja ki hogy egyedi Bosch motoros kamikaze bicót gyártsak? Áruld már el?
Most komolyan átgondoltad az érveidet? Én értem hogy E-BIKE VEGÁN vagy, na de akkor is. Amúgy mi a _aszt jelent az E_BIKE VEGÁN?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- DIGI kábel TV
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
- Windows 10
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Ukrajnai háború
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- XPEnology
- További aktív témák...