Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz OldAkita #2044 üzenetére

    Nem sok értelmét látom ezzel foglalkozni.

    Mindenki képes érzékelni, hogy indításkor milyen fürgén pörög az önindító, vagy épp máskor nehezebben veszi az akadályt stb. Ezen nincs mit méregetni szerintem.

    Aki már átélt akkuhalált, az tudja mivel jár, például egy cellazárlat kialakulása. Egyre nehezebben indul, egyre kevésbé tartja a töltést, majd aránylag gyorsan használhatatlanná válik.

    Ezen sincs mit mérni, pontosabban be tudom határolni a hibás cellát (amelyik elfőzi a vizet, nagyáramú töltésnél nem pezseg, kevesebb a kapocsfeszültség), mire megyek vele? Úgyis cserélni kell.

    Arról ne is beszéljünk, hogy "indítóerő" V-ban kifejezve, ez valami angolból fordított baromság, szakmailag kicsit vicces.

    Az pedig, hogy a 14 V alatt gyengének minősíti a töltést, teljesen inkorrekt. Sok autónál 13,6 V stabil feszültség van, mégis rendesen működik minden, akku 10 évnél tovább él, izzók nem égnek ki, konkrétan soha nem kell izzót cserélni.

    De elismerem, hogy kereskedők szemszögéből ez egy kártékony dolog.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák