Új hozzászólás Aktív témák

  • Picboy

    tag

    válasz lacam #1541 üzenetére

    A szulfát mint olyan kisütés hatására minden ólomakkumulátorban keletkezik, ez a kémiai működés rendje. Az a szulfát, amit szulfátosodásnak neveznek, ennek a kisütés közben keletkező finom szemcsés szulfátnak a nagy szemcséssé alakulása, ami idővel megy végbe.
    Tudomány ügyében érdemes a batteryuniversityt olvasgatni.
    Itt azt írják, hogy a gépjárműindító akkumulátor esetében a nagyobb indítóáram érdekében sok vékony, összességében nagy felületű akkulemezt használnak, viszont ezek az akksik nem szeretik a teljes lemerítést, mert ezzel roncsolódik az akkulemez szerkezete.
    Szintén a batteryuniversity-n talált táblázat szerint az indítóakksi 12-15 teljes lemerítést bír ki.

    Ez a károsodás kívülről töltögetéssel nem fordítható vissza, mert a túltöltés okán korrodálódnak az akkulemezek, emiatt szintén csökken a kapacitás.
    A leírás szerint ezeknek az akksiknak az a legjobb, ha teljesen feltöltött állapotban, terheletlenül tároljuk, majd időnként pótoljuk az önkisülés miatt elvesztett energiát.

Új hozzászólás Aktív témák