Új hozzászólás Aktív témák
-
plömplöm
őstag
ugyan, kompresszor, az az igazi
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
gzbotii
veterán
válasz Donki Hóte #30 üzenetére
Ez nettó legenda. Eddig három autóm volt (Dacia Nova, Opel B Corsa, Golf 4) + alsó hangon vezettem 30 másikat, amiből hat cégest heti szinten tankoltm, és talán kettőben volt megjelölve, hogy melyik oldalon van...
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
veterán
Már tisztáztuk, hogy az ezredforduló utáni fejlesztésű autóknál vált általánossá ez a jelölés. Az özönvíz előtti gyártmányoknál természetesen még nem alkalmazták
Ha későbbi autód van és nincs benne a nyíl, azt a típus megjelölésével fényképezd le.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Depression
veterán
Suzuki Ignis 1.3-at hajtottam pizzafutárként, és mellette Pest-Miskolc szakaszon is. Mivel a tankolást magadnad kell állnod, így nagyon fontos volt (lett volna) a fogyasztás. Minden taktikát bevetettem, a fél év kisérletezés alatt 9.3l volt a legkisebb, amit el tudtam érni. A fórumon meg hazudgáltak a tulajok 6-7 literes fogyasztást.
A mostani dobozos Opel Vivaroval, 1.6 bi-turbo dízel, ami alig 2x akkora, 6 liter alatt tudok közlekedni városban, míg a kollégám, aki szintén használja meg átlag 9 környékén.Millió példám lenne rá, hogy a sietős, cikázó autós szinte semmivel nem lesz előrébb. Ha kiismered az utat, sokkal előrébb vagy. Pl. Pesten a Kerepesi úton 70-nel lehet közlekedni az Ikea irányába, de valójában 40-nel, vagy 110-zel lesz zöld az út közepén.
[ Szerkesztve ]
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
Integrale
veterán
válasz Donki Hóte #206 üzenetére
Se az Audin, se a Lanciákon, se az Alfán nincs nyíl.
"Bad reklám is reklám too"
-
Degeczi
nagyúr
válasz Donki Hóte #206 üzenetére
Picit később inkább. Pl. az Astra H-n (2004-2009) még nincsen, 2009-től az Astra J-n már igen.
-
Lobeu
csendes tag
Az lehet, nem mondom, hogy nem igaz, de mondom, nekem eddig bejött. Ahol nem volt nyíl, és jobb oldalt volt a kútfejen a cső, jobb oldalt volt a betöltőnyílás. Visszagondolva valóban nem rémlik, hogy volt olyan, hogy nem volt nyíl, és baloldali tanksapkája volt, vagy a cső arra nézett, bár hozzáteszem, 99%-ban 2000 utáni autókhoz volt szerencsém és 70%-ban németekhez. Néha franciák, japánok leptek meg baloldali nyílásokkal emlékeim alapján.
-
Kleroo
veterán
Király írás, élveztem nagyon, pedig magam is csináltam már hasonlót, meg elvileg rohadt unalmas semmi témakör.
Azért megnézném hogy 100nál neked is 3-at fogyaszt-e. Nomeg a golf4 sok nomrát még nem ismer, és bizonsági extráit sem kell cipelnie, unfair mindig a 30éves 1.9tádé-t bedobni.
Vagy nem?
Van egy mk2 1.9 pd ocatviank, kombi. 27e km, utazó, imádott, szalonautó.
205ös gumikon, eszeveszett jól fogyaszt. jártam vele 3hetet pesten. végig pesten belül. Igaz jópár sugárút, de a dugók....azok dugók. többnyire klíma nélkül meglett egy 1000km-es hatótáv ami döbbenet. Szóval nem látom a downsizing előnyét. VISZONT, ott már pislogtam 3at amikor a 100nál 3-at eszik részhez értem.
Ugyanis az 5sebességes manuális mk2-nk kb 70fölött 2.7l-ről indulva egyre többet és többet fogyaszt. 90nél 3.5-3.6 és 100nál már inkább 4 és fölötte. Az pedig bezony már 25% különbség. És gondolom 130as utazónál már tényleg érdemi difi lenne. Szóval ez azért wow. persze ez inkább váltó, mint motor függő, de kit érdekel. a "csomag" ezt tudja.Szóval klafa.
Igaz az én storymhoz hozzátenném, hogy gumik kicsit idősek, egy modern, alacsony gördőlési ellenállásúval sokat csökkenne ezis, hisz a 195ös télin kb 3-4 decivel kevesebbet kér.Egyébként ezt az üzemanyagkifogyást nem értem. persze nem bölcs dolog konstansan kiürülésig használni, de nehogy már azon kattogjunk, hogy mondjuk 1/4-es állásnál ujjuj baja lesz. Én minidg negyed tank környékén megyek, mert ha netán vmi sos szitu van, akkor nem akarom h "ójaja tankolni kéne" keveredjen bele. De "hardver ügyileg" ássa el magát az adott gyártó ha mondjuk 1 koppig kihasználás, kifogyástól bármi baja lenne. vagy ha mondjuk 2-3l környékén tankol csak rá. Amíg ezt nem írják le, hogy "kérem ne használja folyamatosan 1/4 tank alatt is", addig ez csak -igaz valós félelmeken, de- felesleges önszomorítás/szivatás.
[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
Degeczi
nagyúr
Pl. a régi (de már gömbölyű) Audikon pedig valóban sokkal rövidebb élettartamú volt az üaszivattyú, ha vki rendeszeresen üres-közeli tankkal használta, mert akkor rosszabb hűtéssel, melegebben üzemelt
De szerintem nem "jajj 1/4 tank"-ról beszélt itt senki, hanem amikor már folyamatosan ég a figyelmeztető lámpa
-
Kleroo
veterán
Agree, üres , porzás közel biztos nem jó ha nonstop használva van. De szeirntem ez még mindig olyan hiba, ami vagy garis(nak kéne lenni), vagy írják csak bele fekete vastag betűkkel a gépkönyvbe, hogy a kivillanó lámpa azt jelzi, hogy az üzemanyagszint veszélyesen alacsony, ergo károsodik épp az autód.
[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
Utka
tag
Köszönjük, jó kis írás!
Bár Focus 1.8hdi is simán hozta ezt a fogyasztást.
Off:
Miért emelted ki,hogy Rocinante, C -vel?
Mi mással??Víg napot polgártárs! Nem értek a lovakhoz.
-
Kleroo
veterán
90ló, könnyebb, euro...3? Szintén nem valid összehasonlítás.
Meg meghökkennék ha tartósan 130nál 3litert enne. 60-70nél pedig minden keveset eszik.Én át is írnám a cikket 1300km-re arra nemjönne a 300valid komment, hogy dehisz ő is tudja.
Illetve azt se feeljtsük, hogy a klíma nagyon sokat emnt a kollégánál. a fogyibajnokok általában kikapcsolgatják.Szóval akik itt kollégák leírták, hogy ó ez nekik is simaliba, nos lehet annyira nem, ha hasonlóan van használva. Tudom csalóka, mert pl sokat autóutazva ősszel, megragad az ebmerben h igen, 4-4.5el el lehet járkálni.
Klíma ON, városba be, dugó ON, városból ki, autópálya ON és minjdárt meglepi[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
Upo
addikt
válasz mephi666 #142 üzenetére
A trabantnál nemcsak a tartály hanem az üzemanyag szintjelző is a motortérben van (a pálca), a piktogramot meg keresheted odabent...
[link]
[link]Én imádtam a trabit a 80-as években, a városi sebességtartományban azért elég jól el lehetett jaszkarizni vele a szoci autók között. Rugózása nem lévén úgy fordult mint egy gokart. Az egy buli autó volt akkoriban, amikor még a kútfejen lehetett állítani hogy milyen keveréket tankolsz (1:20 1:33, később 1:40)...
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
simonzé
addikt
Jaj, hát nagyon köszi.
#154 z a p: Na végre megerkeztek a hivatásos okosemberek is. Már zokon ne vedd, de a forgalminak jobban elhiszem az autom adatait, mint neked. Márpedig az a ződ papir azt hazudja, hogy ez biza 115 lovas. Akinek ez egy fel nem dolgozhato infó, az elhagyhatja a helyiseget. Nem, eszetekbe se jusson, hogy meressem be egy futopadon. Reszben mert nem érdekel, részben pedig mert leszxrom.
a dízel vs tél problémára: a shellhez van tankolokartyam, mindig az alap FuelSave dizelt tankolom. Győrben tankoltam, majd Németországba mentem februárban, ahol reggel - 27 fokban poccre indult a verda. Gond nelkul autokaztam vele. Nem, nem kalibralt a hőmérőm, és uzemanyag mintát sem tettem félre elemzes céljából. Elég ha csak simán elhiszed hogy nem hazudok. Vagy ne! Leszxrom.Ja, és a gyorsulás. Na ez érdekelt, ezert glonass+gps muholdak segitsegevel ejszaka zart maganteruleten (mmmmpfffhhh) haromszor álló helyzetből indulva, ket utassal 3 probalkozas utan rendre 9,7-9,8 alatt ertuk el a 100-as tempót. Igaz, nem kertem ki a nasatol a gps kalibralasi jegyzőkönyvet - még mielőtt felmerulne a kerdes. Csak ugy elhittem.
Es ha tudnal olvasni, látnád hogy nem vizeltem le a bokamat. Csak meglepett a dinamika - de ha ez szamit, kedves szuperintelligens forumtars, már szegyellem is hogy ez tetszett. Majd meggyonom, de addig is minden nap kerek a nejemtol 25 ostorcsapast, toled pedig megbocsatast kerek. Hátha meg meltoztatsz enyhulni. Hála!
Vagy csak siman leszxrom a véleményed. Puszi![ Szerkesztve ]
I don't fit in. I fit out.
-
Doze
aktív tag
hmm pedig a régi swift 1.3 16v 86le tudja a 4,8litert százon konstans 70nel, teharauto mögött még kevesebbet is, szigoruan osanos benzinnel , 802kg a kaszni, meg lapos, aztán ezert, a sima 8v viszont többet zabál akármit csinálsz vele...
asszony fábiája városban 6L 1.4 mpíííí, 8v mátrix, neo, 68le... akár mit csinálsz vele... és azzal elmész 1000kmt... ugyanis 20 liter plussz fér bele... nagyed tanknál jár 700kmnél... nemtudom hova fér bele közel 60 liter de belefér..
egyébként tsi szivo... 1.2 tsi a3 audi vs sx4 1.5 99le... autopályán 7,2L mindkettő 130... jó nm ide oda, huz alulról, de fogyit ne hazudják már 4,2nek
-
Minden kötekedés nélkül: a forgalmiban elég sokszor elírják ám a dolgokat. Ott volt a sok EU melléírás, a motorkódot és az alvázszámot is elírták már nálam.
(#228) Doze: bakker nálam az 1.4 mpi városban nyáron (klímával) soha nem fogyasztott 10 liter alatt! Pedig nagyon papásan vezetek, uh becsüld meg az asszonyt mert valamit tud
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Utka
tag
Bocsánat, távol álljon tőlem a farokméregetés, meg hogy bebe-bee, az enyém is.....
[nagyon off]Pusztán megörültem hogy a saját autómnak. 2,5 hónapja van nálam, Horvát országi nyaralás -> ~2100 Km Pálya, + klima + töszmörgés Zágrábi lehajtónál == > kevesebb mint 2 tank nafta,,[/nagyon off]
Kedves simonzé!
Miért emelted ki,hogy Rocinante, C -vel?
Víg napot polgártárs! Nem értek a lovakhoz.
-
veterán
-
-
Prowler
senior tag
Köszönöm az írást, sikerült a fogyasztás témát kissé érdekessé tenni. A 4.6 liter átlagos érték egy ilyen dízeltől, meglepődtem volna ha hosszú távon magasabb átlag jött volna ki neked.
A "lámpánál 50-60 métereket ráver a többi autósra" megmosolyogtató, de mint minden ez is nézőpont kérdése, egy 1.4 F Astra, Punto II 1.2 vagy régi Swift 13-14 alatt van százon, ilyen autókat könnyű lelépni induláskor. Szvsz nem a Skoda megy jól, hanem nagyon elmaradott még mindig az otthoni gépkocsipark.Bambanovel és bitporkkal egyetértek, egy 150 lovas autó nem mondható erősnek, véleményem szerint az érzet az ami csalóka néha, attól még hogy egy autó érzetre "megindul mint állat", még nem biztos hogy a valóságban is gyors.
Veremivadék Undorkutya
-
""A "lámpánál 50-60 métereket ráver a többi autósra" megmosolyogtató, de mint minden ez is nézőpont kérdése": vagy jól kell mérni. Megnézed a szerző adatlapját, debreceni. Ha Debrecenben szerezte ezeket a tapasztalatokat, akkor teljesen oké, mert itt annyira bénán és álmosan vezetnek az emberek, hogy rollerrel is le lehet lépni a többséget a lámpánál.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Mi5u
tag
válasz Donki Hóte #231 üzenetére
" külföldön jobb az üzemanyag minősége"
Hát itt a nyugati határ mellett bátran ki merem jelenteni, hogy ez egy nagy Urban Legend.
Mindegy hol tankolok, koppra annyi a fogyasztásom mindegyik üzemanyaggal.(#238) Prowler: Itt van a legtöbb fogyasztáshuszár tapasztalatom szerint. Városban 30-al, városon kívül 60-70 el szüttyögnek. Aztán csodálkoznak mikor a napi 200+ km-t vezetős sofőrök idegesek lesznek, mert ugye ők is haza szeretnének érni. Azért szeretem BP-t és környékét, mert ott az ilyeneket egyszerűen letolják az útról.
[ Szerkesztve ]
-
-
Integrale
veterán
Egy Punto II 1.2 éppen elmarad 0-100-ban a dizel Octaviától (0,6 másodperc).
A 0-100 egy dolog, sokkal rugalmasabb egy ilyen TDi, mint bármilyen kisebb szívó.
Az, hogy kit mennyire hagy le lámpánál, semmit sem jelent, kik vannak körülötte? Azok mennyire balfaszul indulnak, megvárják a zöldet, vagy már rajtolnak sárgán?"Bad reklám is reklám too"
-
Prowler
senior tag
Részvétem...nincs is annál idegesítőbb, amikor valaki szándékosan lassan megy. Idős embereknél annyira nem meglepő az ilyesmi (de egy szóval sem mondom azt, hogy elfogadható).
Itt kint ritkán találkozom lassú sofőrrel, de a szűk falusi utakon gyakran be lehet ragadni egy lószállító vagy traktor mögé. Viszont az emberek jóval türelmesebbek, inkább kivárják az alkalmat mithogy kielőzzenek szembe egy beláthatatlan kanyarban.
Veremivadék Undorkutya
-
vince
őstag
Én is ezt tapasztalom, benzines és dízel autót is tankoltam már Ausztriában nem egyszer, de egyiknél sem volt mérhető különbség a hazai és kinti üzemanyag között fogyasztásban/hatótávban. Az érzésre jobban megy a kinti üzemanyagtól mondatokat sajnos nem tudom értelmezni
[ Szerkesztve ]
"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal
-
8th
addikt
Nekem ne mondd. Nem csak az okmányiroda ilyen minden hivatalos szervnél más munkára alkalmatlan fél-analfabéta emberek ülnek. Tavasszal csináltam minősítő vizsgámat. Először a nevet baszták el a papíromon azt jeleztem mire közölték, hogy kijavítják és postai úton megküldik. Három hétre rá jön a postás. Hurrá. Kibontom a borítékot a név ugyan stimmelt de azon meg a személyi igazolvány számomat qrták el. Mondom oké... Harmadjára azért csak sikerült nekik.
-
Prowler
senior tag
válasz Integrale #239 üzenetére
Rugalmasabb persze, én itt arra céloztam hogy az átlag autók többsége jóval gyengébb egy ilyen 110 lovas Octavianál, ezért és érezheti a tulaj azt, hogy 50-60 métereket rávert a többi autósra. Ebben még közrejátszanak a fogyasztáshuszárok is, mint fentebb említették.
Veremivadék Undorkutya
-
Prowler
senior tag
válasz Integrale #245 üzenetére
1.0-1.3 Swift, Wagon R+. 1.4-1.6 F Astra, Golf II, ezres Yaris, 1.5 Civic, szinte csak ilyan autókkal találkoztam az utakon. Természetesen az Octavia is átlagautó, de vakok között félszemű a király, mint mondják. De felesleges ezt tovább ragozni.
Veremivadék Undorkutya
-
-
Kisgépkezelő
senior tag
Nekem a legkellemetlenebb az volt, amikor az autóm forgalmiján a facelift előtti, még katalizátor és injektor nélküli változat környezetvédelmi besorolása volt, holott az enyémben láthatóan benne volt mindkettő. Szmogriadónál rendesen megszívhattam volna. A mostani kocsimnak meg a súlya van elírva 60 kilóval, a gyári adathoz képest. Mondjuk honosításnál állítólag lemérték, de gondolom a pótkereket, emelőt, kerékkulcsot, KRESZ tartozékokat nem vették ki, meg nem engedték le a folyadékokat, abból nagyjából ki is jön az eltérés.
A 0-100 érték városi üzemben lámpától gyorsulásnál nem feltétlenül releváns, mert az egyáltalán nem egyértelmű, hogy a jobb 0-100-at futó autó jobb 0-60-at is fut. Sokat számít a motor karakterisztikája, és a váltó áttételezése.
-
Nálam 1.8-as kombi Astra G autómata váltós eszik 7.3-7.8 között, nagyrészt országút kevés várossal. (kicsit lukas kipufogóval és nem működő lambdaszondával...) Nem döntögetek rekordokat, a kocsi hátulja is szeméttel van tele, csak megyek ahogy érzem.
Fogyasztási rekord az egy régi fiestával volt 1.8 szívó dezső 3.5-4.5L között evett de nem is ment. meg télen izzítani kellett sokáig, megbízható volt.
Céges berlingó 1.9D, meg 7-9L között evet amikor halálán volt szegény, gyakorlatilag padlógázon töltötte utolsó éveit annyira nem ment. Másik céges 206+ 1.4 dízel 5.6-6L között evett, egész fürge kis jószág.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W