Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
ez a mi rekordunk (2fő + csomagok 1 hétre) astra f 1.4 benzin, 60 ló... 22 éves volt a kép készítésekor és 44litert tudtunk beletankolni... a kép csalóka, mert a mutató nem ment még pirosba: ezen a ponton fel volt akadva (később jöttünk rá, amikor karácsonyi bevásárláskor egy lámpánál megállt alattunk, majd miután raktunk bele egy kanna benzint a közelben levő kútról, feltámadt ) ...az utunk a következő volt: kecskemét (tankolás) -> kakasd -> villány -> szigetvár -> keszthely -> szfvár -> esztergom -> salgótarján ...végig főutakon, alsóbbrendű utakon és falvakon keresztül... talán kis autóút volt benne, ahol mehetett a 100-110-es tempó... oké nem egy dízel és a tank is kisebb, de nem rossz eredmény egy most már 26 éves géptől 90%-ban városi használatban viszont 7liter körül megeszik (főleg, ha haladósabban megy az ember) ...a főúton stabil 90-100közti tempón a legjobb a fogyasztása
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Prowler
senior tag
Részvétem...nincs is annál idegesítőbb, amikor valaki szándékosan lassan megy. Idős embereknél annyira nem meglepő az ilyesmi (de egy szóval sem mondom azt, hogy elfogadható).
Itt kint ritkán találkozom lassú sofőrrel, de a szűk falusi utakon gyakran be lehet ragadni egy lószállító vagy traktor mögé. Viszont az emberek jóval türelmesebbek, inkább kivárják az alkalmat mithogy kielőzzenek szembe egy beláthatatlan kanyarban.
Veremivadék Undorkutya
-
vince
őstag
Én is ezt tapasztalom, benzines és dízel autót is tankoltam már Ausztriában nem egyszer, de egyiknél sem volt mérhető különbség a hazai és kinti üzemanyag között fogyasztásban/hatótávban. Az érzésre jobban megy a kinti üzemanyagtól mondatokat sajnos nem tudom értelmezni
[ Szerkesztve ]
"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal
-
veterán
A "jobb üzemanyag" nem csak annyit jelenti, hogy több utat tesz meg vele az autó és a "külföld" sem feltétlenül Ausztriát jelenti.
Amennyiben olyan országban tankolsz gázolajat, ahol nem kötelező belekeverni 5 %-ban a biokomponenst (némileg átalakított repceolajat), ott a dízel autók 90 %-ánál azt fogod tapasztalni, hogy kicsit kevésbé büdös az az autó kipufogógáza és kicsit csendesebben jár a motor.
De a benzines autók többséges is jól fogadja, ha olyan benzint kap, amiben nincs benne a 10 - 15 % bioetanol, hanem 100 % benzint tankolnak beléjük.
Az is igaz, hogy egyre kevesebb ilyen ország van, de 6-8 éve Horvátországban a gázolaj még gázolaj volt, a benzin meg benzin
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
8th
addikt
Végső soron a userek tehetnek mindenről. Ha megnézel egy régi vágású random szívódízel motort azt nyugodtan lehet non-stop alapjárattól terhelni soha nem lesz semmi baja mert az a motorkonstrukció kvázi arra lett kitalálva, olyan a kenési rendszere stb. Aztán bejött a feltöltés a széles fordulatszám tartomány dízelnél is az emberek részéről a nagyobb teljesítményre való igény és ez szépen hozta magával a már jól ismert problémákat. Azért elég vicces, hogy egy 300D Mercedes motor amit 1970-től szerelték a W114-be aztán plusz egy hengerrel a W123-ba is még akkor is egykedvűen csattog majd bele a naplementébe amikor a jelenleg tervezési fázisban lévő még nem is létező motorokat már rég beolvasztották sörös doboznak. Ugyanez igaz a nagy ccm szívóbenzinesekre is azok is csak user error miatt esnek térdre. A turbós agyonbonyolított modern fosok meg hullanak mint legyek a kemotox felhőben.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
A merci CDI korszak előtti TD motorjai is extrém módon bírják. Azokat is valóságos művészet tönkretenni pedig azok még előkamrás dízelek. Cimborám néhány éve adta el C250TD-jét. A turbón és a chiptuningon kívül teljesen gyári volt a kocsi. 230lóerő és 440Nm volt a gyári 150ló helyett. Annyira túl volt méretezve benne minden, hogy a motor és a hajtáslánc minden eleme elbírta azt a teljesítmény többletet. Kuplungja soha meg nem csúszott pedig szerette nyomkodni mert durván jól ment (önmagához képest persze). Így tuningolt állapotban belerakott 140ezer kilométert mindenféle hiba nélkül. Amikor eladta bőven 400ezer felett járt a számlálója ennek ellenére semmi motorikus baja nem volt az autónak. Ezt nem csinálod utána semmilyen mai dízellel. Manapság minden dekára grammra ki van számolva semmiből nem raknak bele a szükségesnél jobbat erősebbet tartósabbat. Nem mindig volt ez így.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazfit GTS 2 új! (nem a mini)
- -62% HP EliteBook 845 G7 (840 G7):Ryzen 5 4650U,16GB,512GB SSD,vilI.MAGYAR bill.,Bang&Ol.,Win11ProHU
- Több db HP Thunderbolt dock 230W G2 230W -os töltővel MONITORCENTER
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.