Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
Nekem ne mondd. Nem csak az okmányiroda ilyen minden hivatalos szervnél más munkára alkalmatlan fél-analfabéta emberek ülnek. Tavasszal csináltam minősítő vizsgámat. Először a nevet baszták el a papíromon azt jeleztem mire közölték, hogy kijavítják és postai úton megküldik. Három hétre rá jön a postás. Hurrá. Kibontom a borítékot a név ugyan stimmelt de azon meg a személyi igazolvány számomat qrták el. Mondom oké... Harmadjára azért csak sikerült nekik.
-
8th
addikt
Végső soron a userek tehetnek mindenről. Ha megnézel egy régi vágású random szívódízel motort azt nyugodtan lehet non-stop alapjárattól terhelni soha nem lesz semmi baja mert az a motorkonstrukció kvázi arra lett kitalálva, olyan a kenési rendszere stb. Aztán bejött a feltöltés a széles fordulatszám tartomány dízelnél is az emberek részéről a nagyobb teljesítményre való igény és ez szépen hozta magával a már jól ismert problémákat. Azért elég vicces, hogy egy 300D Mercedes motor amit 1970-től szerelték a W114-be aztán plusz egy hengerrel a W123-ba is még akkor is egykedvűen csattog majd bele a naplementébe amikor a jelenleg tervezési fázisban lévő még nem is létező motorokat már rég beolvasztották sörös doboznak. Ugyanez igaz a nagy ccm szívóbenzinesekre is azok is csak user error miatt esnek térdre. A turbós agyonbonyolított modern fosok meg hullanak mint legyek a kemotox felhőben.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
A merci CDI korszak előtti TD motorjai is extrém módon bírják. Azokat is valóságos művészet tönkretenni pedig azok még előkamrás dízelek. Cimborám néhány éve adta el C250TD-jét. A turbón és a chiptuningon kívül teljesen gyári volt a kocsi. 230lóerő és 440Nm volt a gyári 150ló helyett. Annyira túl volt méretezve benne minden, hogy a motor és a hajtáslánc minden eleme elbírta azt a teljesítmény többletet. Kuplungja soha meg nem csúszott pedig szerette nyomkodni mert durván jól ment (önmagához képest persze). Így tuningolt állapotban belerakott 140ezer kilométert mindenféle hiba nélkül. Amikor eladta bőven 400ezer felett járt a számlálója ennek ellenére semmi motorikus baja nem volt az autónak. Ezt nem csinálod utána semmilyen mai dízellel. Manapság minden dekára grammra ki van számolva semmiből nem raknak bele a szükségesnél jobbat erősebbet tartósabbat. Nem mindig volt ez így.
-
8th
addikt
válasz Kisgépkezelő #388 üzenetére
Normális országokban már drágább lenne őket javítani, mint venni egy újat.
Egy fenét. Az alkatrészárait elnézve a W114/115 pont az olcsóbban fenntartható veteránok közé tartozik és megvan az az előnye, hogy a mai napig egy két spéci dolgot leszámítva ténylegesen mindent megkapsz hozzá egy tetszőleges hazai webshopban is, az újabb öreg mercikhez meg pláne (W123, W124).
Másrészt egy szépen felújított állólámpás manapság igen jó befektetés. Míg az új autón kapásból hatalmasat dől a gazdi amint kigurult vele a kereskedés kapuján és az első néhány évben komoly százalékát veszti az újkori értékének addig egy veterán merci ára már csak felfelé mozog. Nem gondolom tehát, hogy egy ilyen fapados szög egyszerű 300D szívódízelt idehaza drágább lenne fenntartani mint bármilyen tizenöt éves középkategóriás 300+++ ezret futott dízel autót amin szép lassan elfárad már ez-az. Mondjuk a turbó, a vacak minőségű hazai gázolajra érzékeny üzemanyag vagy a méregdrága befecskendező rendszer, vagy a kettőstömegű, vagy a részecskeszűrő vagy épp valami egyéb elektromos kütyü, vagy szerencsétlen esetben ezek közül akár több is egyszerre. A merciket akkoriban a tulajdonosnak gyártották és nem a szervíznek mint manapság és a gyengébb anyagminőség és rosszabb gyártástechnológia ellenére is Németországban és skandináv országokban a mai napig rengeteget látni belőlük a forgalomban és idehaza még csak csak de ott végképp nem állja meg a helyét a nincs pénz újra elmélet.[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz Kisgépkezelő #394 üzenetére
TC-sek jó ideje burokban élnek. Folyamatosan drámáznak, hogy nincs karosszéria lakatos nincs fényező nincs rendes szerelő nincs ez nincs az. De. Van. Volt is és lesz is. Az, hogy ők nem látnak az orruknál tovább az legyen az ő bajuk.
Egy harminc éves W124-en annyi rozsdát találsz mint egy nyolc éves Mazdán más bajuk meg nem nagyon van. Szerkezetileg, mechanikailag egy végtelenül elavult egyszerű primitív konstrukció így egy közepesen felszerelt otthoni garázsban megszerelhető rajta majdhogynem bármi. A 2000 - 2500ccm szívódízelek nagyon lusták a többi simán vállalható napi közlekedésre, pláne a benzinesek. Világ körüli útra én sem egy ilyennel indulnék neki de nincs ezekkel semmi baj. -
8th
addikt
Nincs itt semmi fogalomzavar.
... olyan országokban, ahol olyan drága a valuta és olyan olcsó a munkaerő, hogy megéri őket akkor is életben tartani. = Magyarország.
normális országokban már drágább lenne őket javítani, mint venni egy újat. = pl. Svédország, Németország stb...
Ennek fényében olvasd el újra amit írtam.
-
8th
addikt
No várj, TC háza táján azon sírnak, hogy nincs ember aki hozzá nyúlna egy 20év feletti autóhoz. Pedig van. Csak nem ismerik. Arról meg nem én tehetek. Ha visszaolvasol láthatod, hogy modern autókról szó sem volt a beszélgetésben. PoHu-ba még akkor sem mennék ha garanciavesztéssel járna, hogy másnál szervizeltetem az autómat. Hihetetlen egy banda.
-
8th
addikt
válasz Fotonhámozó #410 üzenetére
"Akkor mutass nekem egyet az ország északi részében"
Pl. a Szigetszentmiklósi vasútállomásnál a Bucsiék. Belefulladnak a munkába de nem fognak elküldeni.
-
8th
addikt
válasz Fotonhámozó #412 üzenetére
Ismerős pl. nyár közepe óta nem talál autófényezőt bejelentett nettó háromszázért még úgy sem, hogy zárás után hozott autókon maguknak dolgozhatnak az alkalmazottak a műhely felszerelését használva. Fusizással igen szépen lehet keresni és nincs ember mert egy órányira vannak az osztrák határtól és odaát napi nyolc órában ennek majd a dupláját megkapják. Tehetsz te bármilyen kedvezményt a külföldi bérekkel nehéz itthon versenyezni. Itt felénk az ország közepén nem olyan vészes a dolog mert messze vagyunk úgy a fővárostól mint a nyugati határtól de a nyugati országrészben tényleg gyászos a helyzet.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Milyen TV-t vegyek?
- Motoros topic
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Proxmox VE
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Már elérhető a Resident Evil 4 Remake magyar szinkronja (PC)
- További aktív témák...