Új hozzászólás Aktív témák
-
klambi
addikt
nem okoskodni akarok, de én tartom, hogy 1/4 nél tankolok mindig.
Óvatosan
Nekem is 1.6 diesel van 114Le. Valóban nyugodt vezetési stílussal 1100-1200km-t el lehet vele menni, de akkor már nagyon kiüríttetted."Mond szépen angolul: Gyors róka!"
-
mrcrnl
tag
Az én oroszlánom (307, 1.6HDI, 90LE) is elmegy nyáron 1200 km-t egy tankkal, de télen sem ritka, hogy a számláló túllépi az ezret itatáskor. Ezt kimondottan szeretem benne. Nyilván a 220Nm nem nagy szám, de a korábbi 150-180Nm-es nyomaték után nekem ez jól megy.
-
Lord Myn
senior tag
Szerintem diesel-lel nem nagy dolog megcsinálni egy tankkal 1000km-et, azt hittem benzines autó lesz a főszereplő. Azzal nagyobb cucc lenne (nekem 820km a rekordom, 56l-es tankkal).
[ Szerkesztve ]
"War does not determine who is right - only who is left."
-
Sanya
nagyúr
válasz szegedilaci #50 üzenetére
Minden kocsit kell szervizelni. A kettőstömegűt is, a dsg-t is, az injektorokat is, mindent kell és lehet.
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
eTrade
tag
Szép fogyasztási eredmény, gratula hozzá meg a gyönyörű autóhoz! Azért én csak annyit tennék hozzá, hogy a Megane 1.5dCi motorral szintén elérhető a hasonlóan hihetetlenül alacsony fogyasztás. Peace! ☺
-
Mi5u
tag
válasz szegedilaci #50 üzenetére
Amire kevesebbet kell költeni azok a régi szívóbenzinesek, de az sincs ingyen.
A most elérhető benzinesek szintén közvetlen befecskendezésűek(részecskeszűrő), a közvetlen befecskendezés miatt a rezonanciát szintén kéttömegű lendkerékkel csillapítják, valamint a turbó szintén hibaforrás lehet. Ráadásul egy benzinesben nagyobb hőterhelés is éri, és ha az öregszaki ugyanúgy beleönti majd a "sűrűbb" tízvééénegyvenet, akkor még idő előtt el is fog halálozni. Szóval úgy 4-5 évre visszamenőleg már nem igaz a legenda, hogy a benzinest olcsóbb szervizeltetni.(#55) eTrade: A dízelmotorok működési elvéből adódóan következik, hogy nagyjából azonos teljesítményű motorok, azonos használat mellett, azonos mennyiségű üzemanyagot égetnek el.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
ez a mi rekordunk (2fő + csomagok 1 hétre) astra f 1.4 benzin, 60 ló... 22 éves volt a kép készítésekor és 44litert tudtunk beletankolni... a kép csalóka, mert a mutató nem ment még pirosba: ezen a ponton fel volt akadva (később jöttünk rá, amikor karácsonyi bevásárláskor egy lámpánál megállt alattunk, majd miután raktunk bele egy kanna benzint a közelben levő kútról, feltámadt ) ...az utunk a következő volt: kecskemét (tankolás) -> kakasd -> villány -> szigetvár -> keszthely -> szfvár -> esztergom -> salgótarján ...végig főutakon, alsóbbrendű utakon és falvakon keresztül... talán kis autóút volt benne, ahol mehetett a 100-110-es tempó... oké nem egy dízel és a tank is kisebb, de nem rossz eredmény egy most már 26 éves géptől 90%-ban városi használatban viszont 7liter körül megeszik (főleg, ha haladósabban megy az ember) ...a főúton stabil 90-100közti tempón a legjobb a fogyasztása
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Zicokuka
senior tag
válasz szegedilaci #50 üzenetére
Minden kocsinál előfordulhat a cumi, ez benne van.
-
zseko
veterán
válasz Donki Hóte #30 üzenetére
Ezt annyiban cáfolnám, vagy pontosítanám, hogy az itthoni 2db 2000/2001-es gyártású F Astrában, és egy 95-ös Ford Escortban sincs megjelölve, szóval valószínűleg adott évtől van ez, vagy márkától/típustól is függött. Vagy a fentiek nem voltak kaphatóak európában
HR24.hu
-
veterán
Bejelentkezem én is a farokméregetési versenybe. 52 literes tank, 774 km-t már megtettünk, még 180-ra volt elég az üzemanyag, szóval elméletileg 950 km lett volna meg, ha nem tankolok hamarabb Pedig nem országúti tötymörgés volt az út, ezt jól mutatja a 97 km/h átlagsebesség
(Amúgy az autó egy 1.4 TSI benzines 150 lóerős Skoda Octavia, szóval erős autó is tud keveset fogyasztani )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
-Skylake-
addikt
válasz Den Hadnagy #48 üzenetére
"Hát én olyan ritkán megyek kútra, amilyen gyakran csak lehet,"
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
veterán
-
.DLL
veterán
"[...] feszíti az idegeimet és a tűrőképességemet is" - Az sem lehet túl idegnyugtató feladat, hogy minden hétköznap min. 170km-t kell utazni, nem irigylem akinek muszájból ilyen sokat kell mennie, persze más ha ez maga a munka (sofőr, stb.), de csak ingázással eltölteni ennyit ...
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
veterán
nálam nincs nyíl, ez a rideg valóságra készít fel de azóta se bírok rájönni, mi volt az, amiben még fordítva volt. talán egy splash... vagy nem tudom.
viszont a jobboldali betöltő eleve gyakoribb, így most örülök, hogy nekem gyorsabban jut kútoszlop.istálló? gazemberség? hupákolás?
-
válasz Donki Hóte #60 üzenetére
"az autó egy 1.4 TSI benzines 150 lóerős Skoda Octavia, szóval erős autó ": az 1.4-es 150 lovas autó nem erős autó kategória
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
noPublicFG
senior tag
Jó cikk lett!
Egy apró, bár megkerülhetetlen megjegyzésem van: az üzemanyagtól nagyon sok függ!
(Sokáig egy 2009-es 2l-es dízel insigniám volt. Ha Magyarországon tankoltam, akkor 900 +- 50 km, ha németországban tankoltam, akkor 1200 +- 50 km maximum hatótávot tudtam kiautózni. Folyamatos autópálya 130-cal.)plus ça change, plus c'est la même chose
-
Degeczi
nagyúr
válasz noPublicFG #71 üzenetére
Ott más tényező volt az elsődleges, mert ennél (33%!) inkább egy nagyságrendnyivel ksiebbb befolyása van az üa-nak.
qnadam: ja, azt tiszta sor, h passzoló kúthoz áll be az ember, de várni ezért a fene se fog
[ Szerkesztve ]
-
Zoltn
senior tag
4.0 tdi 1300km egy tankal.
[ Szerkesztve ]
"Music is your only friend. Until the end!"
-
ferensz
senior tag
Nagy piros pont a Kispál idézetért
"jah, mert a többi nyelvben a for nem for, hanem kapswagenschmetterling"
-
koko52
veterán
Toyota Prius 2 (hibrid) tank 45liter 1000-1100 km vegyes (autópálya nélkül). A profik 1300 km-t is elmennek (cammogva)
"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
Benőke
őstag
Sok gázolajos tudja az 1000km -t egy tankolásból.
Azt nem értem hogy benzinesekbe meg mért nem tolnak egy kicsit nagyobb tankot hogy azzal se kelljen gyakran megállni. Jobban szeretem ha tovább bírja.
Szüleim kis 21 és Megane 1 1.4 dühöngő 75 ló. Lomha ahogy az adatokból látszik de 7 litert még nem tudtam számolni fogyasztásnak. Kompjúter nem ír ilyesmit mert nincs benne
Ami a lényeg hogy óvatoskodva 950-1000 km megvan neki. Hétköznapi használatban inkább 900km a reális, de ez akkor is sokkal jobb mint az Asszony yarisa ami nem elég hogy többet eszik (mondjuk fürgébb is), de 500km után meg kell látogatni a benzinkutat... jó 45 tank és szinte kizárólag városi használat nem tesz jót a fogyinak. Nem szoktuk méregetni a kompjúter meg össze vissza ír ki mindent...
Bár igazából a fogyi annyira nem érdekel. Csak ne kelljen megállni minden 500km után tankolgatni. -
a tankolás egyfajta kikényszerített pihenő is.
másrészt meg előfordulhat, hogy a tervezők elhitték a korábbi nedc ciklus szerint mért hazug fogyasztási adatokat, és ahhoz képest nem kicsi a tank. csak az autó többet fogyaszt, mint a behazudott érték, ehhez képest meg kicsi.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
plömplöm
őstag
"Azt nem értem hogy benzinesekbe meg mért nem tolnak egy kicsit nagyobb tankot"
típusengedély. költséghatékonyság. platformazonosság.és egy példa: asszony autója és az enyém cégcsoporton belüli két hasonló autó:
az övé 1.4 16v, az enyém 1.6 16V;
az ő átlagfogyasztása 8.5, az enyém 7.5;
ő egy hónapban nem megy egy ezrest sem, én bőven több mint kétezret;
ő nem tud hatékonykodni, én igen;sokmindent lehet, csak akarni kell, a múltkor ennyire ráértem:
és ez még mehetett volna lejjebb is, nem ez volt a cél, csak simán így alakult. és ez egy hétszemélyes fostaliga dácsia fele/harmadannyiért, mint a bejegyzésben a soksok menő tádé, már bőven 200ezer km-en túl, hibátlanul, és 100%-os bizonyossággal kijelenthetem, hogy se kettőstömegűt, se részecskeszűrőt nem kell majd cserélni benne sosem
bp-murter 3 felnőtt 2 gyerek + 700liternyi csomag meg szokott lenni egy tankkalAll systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
koko52
veterán
Azt sem teszik hozzá, hogy a nagynyomású rendszer + kettős tömegű miatt 200 000 felett gazdasági totálkáros az autó. Sajnos céges VW-jeink alátámasztják ezt + ismerősi kör is. Röpködnek a milliós javítások, felújítások.
"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
kíváncsi vagyok, van-e itt olyan fórumtárs, akit az is érdekel, hogy mibe ül bele, az hogy megy?
vagy itt mindenkinek csak pénznyelő az autó és slussz?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
plömplöm
őstag
"A csere nem olcsó, modelltől függően 100-300 ezer forintra, de jellemzően inkább az utóbbihoz közeli alkatrészárra lehet számítani"
[link]az 1ft/km számolással ott a baj, hogy szerintem kevesen raknak be folyamatosan egy nagy bögrébe egy forintot km-enként , és amikor ki kell fizetni ezt a párszázezret egyben, akkor megy a pislogás
"A legnagyobb terhelés egyébként nem menet közben, hanem indítózáskor éri"
és éljen soká a startstop is
(értem én, hogy "erre méretezik", de akkoris...)All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
átlag autós megy 15 ezret/év. Kerekítsünk 12 évre, mire átlépi a 200 ezret. Egy 12 éves autó újkori értékének 15-20%-át érheti 12 évesen, 200 ezerrel. 6 misi vételárnál ez 1 millió forint körül szóródik.
egy egy misis autóra ha ad a márkaszerviz egy 300-400 ezer forintos árajánlatot a kettőstömegűre, meg 120 ezerért porlasztócsúcs/darab * 4 darab, az simán gtk. esetleg turbófelújítás, automata váltó felújítás, befecskendező szivattyú felújítás, vagy már kehesedik a katalizátor, ez simán nemcsak hogy gtk, hanem az autó aktuális értékének akár duplája is lehet. vagy viszi a helyi mekkmesterhez, az meg jó eséllyel olyan is lesz.
na így jut "jó vételhez" sok magyar, hogy első tulajdonos meglátja a szerviztől kapott állapotfelmérési lapot, meg a végén a sok számjegyet a jobb alsó sarokban, és gyorsan eladja az autóját szabadulási áron. Megveszi a magyar, megkapja ő is ugyanezeket a számokat meg egy hátsófali infarktust is ott helyben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
veterán
az 1.4-es 150 lovas autó nem erős autó kategória
Pedig az!
Hidd el nekem, hogy az 1.4 TSI motor, amelyik 1400-as fordulattól már le tud adni 240 Nm nyomatékot és 2500-as fordulattól tud leadni 100 lóerőt, az sokkal-sokkal erősebb a köznapi életben, mint a legendás 1.6-os Honda VTI, amit mindenki "húdeerősnek" tart, közben a nyomatéka 3000-es fordulatnál éri el a kemény 130 Nm nyomatékot és 5600-as fordulattól kezd leadni 100 lóerőt
(Miközben a VTI Hondával egy tank benzinnel nem járod meg oda-vissza a Pest Szeged távolságot, az erősebb autókról pedig nem is érdemes ilyen értelemben beszélni )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Den Hadnagy
senior tag
-
válasz Donki Hóte #86 üzenetére
szokásos, régi időkből ránkmaradt fud...
összehasonlítani egy mai, relatíve korszerű (lol) 1.4-es turbós benzinest egy alig nagyobb, ezer éves szívóval... persze, az 1.6-os ócska honda motorhoz képest erős. relatíve.például a kia stingerbe raknak rendes, erős motort. eleve van lökettérfogat, mert 3.3-as. arra pakolnak turbót, lesz belőle 370 lóerő. na az már erős utcai autó.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
ro_bert17
őstag
De jó írás, és nagy nagy like a zenéknek!
(#57) mephi666: Aha, és hol a kis nyíl hogy hol tanknyílás?
-
az ócska jelző alatt több mindent lehet érteni, több mindent értettem:
1. öreg. az 1.6 vti 1996-ban már civicben volt, vagyis akár 20 évvel öregebb tervezés is lehet, mint az 1.4 tsi fóccvágen motor. azt mondani, hogy egy 20 évvel újabb motor jobb, eléggé vicces, mert komoly szégyen lenne, ha nem lenne az.
2. [link] eszerint normál fordulatszám tartományokban, ahol átlagautós használ egy autót, 120 nm körüli nyomatéka van. felmegy 130-ig, majd csökken. és csak amikor átlépi a 7000-et, akkor kezdi elérni a nyomaték és teljesítmény maximumát.a helyi racsing klub tagjai szerint erény, hogy akár 8200-ba is beleforgatható, szerintem meg nem. én nem flexelni akarok, hanem közlekedni. ez az alacsony nyomatékú, magas fordulatú motor a honda tervezési alapfilozófiája, ami, szerintem, teljes tévedés. az igazi motor szabadszívású benzines, és van benne köbcenti. 2 liter alatt csak az ablakmosó motorja legyen.
persze ha gondolod, megkérdezhetjük Alonsót is, hogy mit mond a hondáról
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
oké, nem ártana tudni az autó menetkész tömegét.
de kevés köbcentiből csak nagy feltöltéssel lehet több lóerőt kihozni, ami a vezethetőség rovására szokott menni. tehát nem csak az számít, hogy fékpadon mit tudna a motor, hanem az is, hogy mennyire kezelhető.na meg ott van még a környezetvédelmi norma, ha valami magasabb normát is teljesít, az teljesen megöli a motort...
ilyen téren (is) vérzik el teljesen a ctr mostanában...
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Ed3r_X_
nagyúr
És még a Suzuki eszik keveset...
Kiszámolva én ezt az ~1300 km-t olyan 30 ezerből teszem meg, ehhez képest a 20 ezres tankolás nem gyengén spórolósabb. Igaz ez csak egy régi Swift, de itt mese habbal az 5l alatti fogyasztás. Max lejtőn alapjáraton gurulva mindig, de a 16 szelep azért kéri a naftát. Klímát be se nyomtam és úgy volt a legjobbam 5.6 liter.
Amennyit mostanában megyek, lehet inkább dízel kéne. Száz szónak is egy a vége, szép eredmény!
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
Új hozzászólás Aktív témák
- Hp elitebbok 755 G5 Áfás Számlával
- Mini PC Lenovo M710q i5-6500T/8Gb - 16Gb DDR4/ 256Gb SSD M2 + 250Gb HDD/USB 3.0/DP Port/ 1Év Gari
- Mini PC HP 400 G3 DM i5-7500T/8 Gb DDR4/ 256 Gb SSD/USB 3.0/ DP Port/ VGA Win 11 Pro 1Év gari
- Olcsó számítógép játékra! I5 6500 / GTX 1060 6GB / 16GB DDR4 / 500Gb SSD
- XFX AMD Radeon RX 7900 GRE Reference GARANCIA 2027.02.08-ig