Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • koko52

    veterán

    válasz plömplöm #79 üzenetére

    Azt sem teszik hozzá, hogy a nagynyomású rendszer + kettős tömegű miatt 200 000 felett gazdasági totálkáros az autó. Sajnos céges VW-jeink alátámasztják ezt + ismerősi kör is. Röpködnek a milliós javítások, felújítások.

    "Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets

  • Degeczi

    nagyúr

    válasz plömplöm #156 üzenetére

    Fenéket: télen bármllyen kútnál olyan gázolajat kapsz, ami kb. -20-ig használható

  • Z_A_P

    addikt

    válasz plömplöm #156 üzenetére

    The main problem is a diesel particulate filter

    MOn a legtobben ezt ugy intezik, hogy fogjak 'szt kiszedik a pics.ba az egeszet... :((

    OK

  • Donki Hóte

    veterán

    válasz plömplöm #322 üzenetére

    Sajnos az Octavia3-ban nincs ilyen pöcök :(

    Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz plömplöm #413 üzenetére

    Vegyünk egy 10 éves intervallumot. Ezalatt megy 480e km-t átlag. Odafigyeléssel takarékoskodjon átlag 1 litert, az meg 4800 liter gázolaj. tessékszámulni' :))

    A rövid válasz igen, engem pl érdekel :P

    Ráadásul, ha azt választja, hogy nem adja el 4-5 évesen, hanem megtartja 10 éves koráig, az se mindegy, hogy vezeti. Mikor 10 évnél húz egy vonalat a júzer, hogy mennyiben volt az autózás, nem mindegy, hogy felkerül-e a listára egy feltöltő felújítás, dpf csere, kettőstömegű csere, nagynyomású üzemanyagellátó rendszer csere, vagy nem :D

    -- end of transmission --

  • bitpork

    veterán

    LOGOUT blog (1)

    válasz plömplöm #413 üzenetére

    Aki értékvesztést számolgat egy nem munkaeszköznél az nem szereti az autóját - hogy csak a legfinomabb kifejezéssel éljek. Kiszámoltad már, hogy az asszony mekkora értékvesztéssel bír?
    Használati tárgynál nem számolunk ilyet! Különösen ha a magyar piac sajátosságait is figyelembe vesszük, ahol nincs fontosabb dolog mint az olcsóság a sok ms apróság felett. Vegyél befektetési céllal autót akkor nem fog érinteni az értékvesztés ;)

    https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz plömplöm #415 üzenetére

    Az volt a kérdésed, hogy kit érdekel a fogyasztás.

    4800 liter gázolaj testvérek között is 2 millió Forint .. legalábbis nekem ez jön ki jelenértéken. Hogy ez téged hidegen hagy, egy dolog. Egyébként milyen autó eszik 12Ft/km benzint? Csakmer arra aszondja nekem a számológép, hogy 1200Ft/100km, 400Ft/l üzemanyagárral számolva az 3l/100km.

    "a mindennapi személyszállításra civilizált megoldásai olyan bonyolultak lettek, hogy az valami borzalom"

    Ezt a drága környezetvédő testületekkel kéne megvitatni, akik azt hiszik, hogy egy adott technológia (belsőégésű motorok, szándékosan nem dízelt és benzinest írok) határtalanul zöldíthető. Nem az és főleg nem gazdaságosan. Olyan mértékben (betarthatatlan) szigorodtak az euro normákkal a kibocsátási értékek, hogy nem lehet betartani még a vicc nedc ciklussal sem, ahol néha 50%-al kevesebbet fogyaszt egy autó, mint valós körülmények között... Nyilván mindenki elcsalta a méréseket (úgyamúgy a benyások is)

    Az euro 6d-ben pedig el kell szomorítsalak tankerhajó ide, páncélozott járművek oda, pont olyan bonyolult motorok lesznek, mint a commonrail dízelek már 10 éve.
    - Közvetlen befecskendezés
    - Részecskeszűrő
    - Mindenhogy változó turbó (kivéve, ahol el tudják még játszani egy szívóbenzinessel nedc ciklusban a megfelelő kibocsátási értékeket)
    - Kettőstömegű lendkerék

    Az én autóm mögött nem tűnsz el a koromfelhőben, pedig egy commonrail dízel, meg se mondanád róla 0 korom jön ki 11évesen. Pedig a menetidő felét városi körülmények közt teljesíti. Igaz én rendeltetésszerűen használom és nem teszek minden percben azért, hogy elcsesződjön :DDD

    [ Szerkesztve ]

    -- end of transmission --

  • bitpork

    veterán

    LOGOUT blog (1)

    válasz plömplöm #418 üzenetére

    Mindenkinek ismernie kell a saját korlátait. Ennyi. Azon belül meg lehet a tetszik nem tetszik, de más döntéseit anyagi alapon megkérdőjelezni (olyan mintha a zsebében turkálnánk az illetőnek) nem illik. Ő tudja -jobb esetben- mit vállal. Rosszabb esetben most tanulja.
    Munkaeszköznél nem értékvesztést hanem megtérülést számolunk :U Aki csak a veszteséggel foglalkozik az magának árt. Ez autónál, tipikusan nem munkaeszköznél, úgy nézne ki hogy x összegért kapok 1-2-3-4-5..stb szolgáltatást. Így megy el az ember nyaralni is, mert ugye az emlékeken és hűtőmágnesen kívül a Maldiv szigetekről mással nem jön haza az meg rohadt nagy értékvesztés lenne. Szerintem.
    Ugyanakkor megértem ha valakinek ez fontos. Csak el kell fogadni h másnak meg nem.

    https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz plömplöm #419 üzenetére

    Nem folyamatosan rakod félre, bár elég nehéz lehet nem belátni, ha 2 millióval kevesebbet költesz el az egyenlegedből, akkor X+2Milliód lesz 10 év alatt. Namindegy', lendüljünk túl rajta.

    Meglepődnél mennyi benzinmotort kettőstömegűvel szerelnek ma is. Ott van, mint költségnövelő tényező, noha nem a környezetvédelem oltárán került oda (mint a dízelmotorokba se)

    Ha tudja hozni a Suzuki az előírt PM méretet akkor nem kell részecskeszűrő.(*) Minden más esetben igen. Majd a szakma kitalálja, hogy a jelenlegi EURO előírások mellett a WLTP és RDE mérések mellett milyen motorokat éri meg fejleszteni. Mivel a szívó benzinesek volumetrikus hatékonysága elmarad a feltöltött motorokétól és folyamatosan szigorodnak a kibocsátási normák, kihalásra vannakí ítélve a szívó motorok a jelen állás szerint. Atkinson ciklusúakat tán leszámítva.

    Én sokkal jobban örülnék, ha egy kb EUR4/5 szinten megálltunk volna de az be is lett volna tartatva minden gyártóval, csakis valós körülmények között tesztelve. Talán hamarabb előtérbe kerültek volna a plug in hibridek.
    Ez az egész downsizing és megfújjuk a 0.33-as Coke üveget is bolondéria a normák túlhúzásának és a mérési folyamatnak eredménye.

    (*): részecskeszűrő méé kőő: Amikor megjelentek a nagynyomású, közvetlen befecskendezésű (jellemzően) dízelmotorok, akkor kezdtek el felfigyelni ezekre a parányi részecskékre, amiket kiokádnak magukból a nagyon finoman porlasztó és pontos mennyiségeket adagoló motorok.
    A közvetlen befecsire azért volt pedig szükség, hogy hozzák a szigorodó (EURO4) norma károsanyagkibocsátási értékeit, jellemzően dízel motoroknál kezdtek bonyolítani.
    Namámost, ha vhogy bekamálja egy szívómotorról egy gyártó, hogy az EURO6d becsszó szívócső befecskendezéssel elérhető volt neki, akkor oktalan a részecskeszűrő, hiszen nem keletkeznek apró mikronnyi károsanyagok.
    S itt kezdődnek a bajok. Hogy sikerülhetett bekamálni, hogy a kőék szívómotor tulipánillatot fingik 20 éves technológiájával, miközben a norma betartására szinte az összes gyártó, szinte összes modelje feltöltő motorokkal képes mára? Lehet még nem WLTP-ven volt tesztelve megtámogatva RDE-vel mikor típusengedélyt kapott? Vagy pille könnyű? Vagy szél hajcsa'? Dunno :))
    (Csak saját eszmefuttatásom)

    [ Szerkesztve ]

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz plömplöm #424 üzenetére

    Az idő eldönti, hogy mennyire bírják majd, újkorukban erre nehéz mit mondani. Általánosságban talán kijelenthező, hogy a régivágású motorokhoz képest, sokkal kisebb az az út .. mit út, ösvényecske, amin úgy üzemeltetheted az autód, hogy az éveken belül ne kerüljön 3 zsák pénzbe és 4 kecskébe. S ez az ami engem, mint hahuról jó állapotú 4-5 éves autót vásárló embert roppant mód zavar. Egyszerűen a társadalom 99.9%-a úgy tekint az autóra, hogy:- beülök -gyujtás -menés -megállás -repe(a)ta. Mindenféle terheléssel mindenféle fordulaton hidegen/melegen, télen/nyáron, az olajpálca egy pokemon és a motortér általánosságban mordor földje, s ezek azok a dolgok amiket a modern (túlkomplikált) motorok má nem mind bírnak.

    Úgyhogy lehet legközelebb Jimny-t kell venni, meg egy utánfutót a csomagoknak :DD
    Átgondolva a jelen élethejzetem, mi is ráálltunk a hiánygazdálkodásra mióta kertesházat vettünk és felújítjuk :DDD

    #425: hol volt még akkor az euro norma? A FIAT meg amúgyis mindig pioneerkodott, elsőre meglepett, aztán már nem is annyira, nem az vezérelte őket, hogy emissziós normákat javítsanak :)) Ekkor épp kezdett az emberiség kinőni a mechanikus befecskendezésből, nemhogy közvetlen befecsi. A FIAT is pócra tette(?) a dolgot jó darabig, számos motorjuk készült később 1, majd többpontos szívócső befecsivel, a karbis motorokhoz képest az is űrtechnika volt a maga idején.

    [ Szerkesztve ]

    -- end of transmission --

Új hozzászólás Aktív témák