Új hozzászólás Aktív témák
-
10 másodperc alatt 100-ra gyorsuló tádéval mindenkit lámpánál? mondom ez vagy hazudik, vagy debreceni.
vonyítva röhögtem az adatlapod megnézése utánha elfogadsz egy tanácsot: ezt a fajta tesztet ne csináld többet. a legtöbb autó nem szereti, ha kevés üzemanyag van a tankban. egy csomó szekér úgy van bekötve, hogy egy alacsony nyomású szivattyú előretolja a naftát a motorba, ahol egy nagynyomású szivattyú benyomja abba, ami az adott dízel technológiához tartozik, például a közös nyomócsőbe. A nagy nyomás miatt felmelegszik a gázolaj. Azt a mennyiséget, amit végül mégsem pusztítottál el a hengerben, visszavezetik hátra, a tankba. Ha nincs benne elég üzemanyag, ami lehűthetné a meleget, akkor az egész rendszer felmelegszik, és abból baj van.
szóval szerintem harmad tanknál már nyugodtan tankolhatsz.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nekem csak egy kicsit kell igyekezni, hogy 10.5l/100km kijöjjön
az egyik fogyasztási rekordom 28l/100km volt, mikor baleset miatt beállt kompletten Pest. 3 óra alatt értem a bazilikától a duna plázáig.
de amikor német autópályára való tempót mentem vele, akkor 40-42l/100km körül fogyasztott...
igazából vitorlázással lehet sokat nyerni, úgy láttam.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
nem hiszem, hogy a mostani turbós benzineseknél ki lehet ennyire ismerni az automata váltót. pláne nem azokat, amikben több fokozat van.
"A sport mód használatát a magasabb fordulatszám eléréséhez viszont kifejezetten nem ajánlották, különösen nem hideg állapotban, mert megterheli a váltót.": ha magasabb a fordulatszám, nagyobb nyomaték kínozza a váltót. erre még rátesz az, hogy sport módban gyorsabban vált, és direkt durvábban. mindkettőről hihető, hogy megterheli a váltót.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
válasz Kisgépkezelő #31 üzenetére
"Pedig, ha utána számolnának az emberek, hogy mennyit veszítenek azzal, ha beállnak egy totyogó mögé, egészen meglepődnének.": én utána szoktam számolni, és a válasz: sokat.
nem kell gyorshajtani, elég, ha mindenhol mész a "helyileg szokásossal", nem ragadsz be senki mögé, és helyismeret alapján jól eltalálod a sávváltásokat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
egyrészt linkelték a cikket, amiben a forrás van, és a totalcarosok is írtak hozzá cáfolatot.
másrészt:
- kicsapódni az tud, ami elkeveredett. a víz meg a gázolaj nem keveredik, tehát azért nem tud kicsapódni belőle, mert "belecsapódni" sem tud.
- az üzemanyagpumpa előtt tudomásom szerint mindig van vízleválasztó. tehát elvben lehet, hogy vízzel megy el a tankból a gázolaj a motortérbe, de ami visszajön, abban kevesebb a víz
- az általam ismert összes anyag olyan, hogyha melegebb, akkor többet tud felvenni a másikból. a levegő például párából. ugyanannyi levegőben ha ugyanannyi víz van, de melegszik, akkor csökken a relatív páratartalma. ezért teljesen kizártnak tartom, hogy van a vízben gázolaj, felmelegszik, és ettől csapódik ki a víz. ha pedig visszahűl a tankban levő gázolaj hőmérsékletére, akkor pont annyi lesz a víztartó képessége, mint mikor elindult a motor felé, tehát nem csapódik ki semmi.teljes fizikai nonszensz, amit írtak.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Donki Hóte #30 üzenetére
hogy miket tud meg az ember vénségére...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Donki Hóte #60 üzenetére
"az autó egy 1.4 TSI benzines 150 lóerős Skoda Octavia, szóval erős autó ": az 1.4-es 150 lovas autó nem erős autó kategória
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
a tankolás egyfajta kikényszerített pihenő is.
másrészt meg előfordulhat, hogy a tervezők elhitték a korábbi nedc ciklus szerint mért hazug fogyasztási adatokat, és ahhoz képest nem kicsi a tank. csak az autó többet fogyaszt, mint a behazudott érték, ehhez képest meg kicsi.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
kíváncsi vagyok, van-e itt olyan fórumtárs, akit az is érdekel, hogy mibe ül bele, az hogy megy?
vagy itt mindenkinek csak pénznyelő az autó és slussz?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
átlag autós megy 15 ezret/év. Kerekítsünk 12 évre, mire átlépi a 200 ezret. Egy 12 éves autó újkori értékének 15-20%-át érheti 12 évesen, 200 ezerrel. 6 misi vételárnál ez 1 millió forint körül szóródik.
egy egy misis autóra ha ad a márkaszerviz egy 300-400 ezer forintos árajánlatot a kettőstömegűre, meg 120 ezerért porlasztócsúcs/darab * 4 darab, az simán gtk. esetleg turbófelújítás, automata váltó felújítás, befecskendező szivattyú felújítás, vagy már kehesedik a katalizátor, ez simán nemcsak hogy gtk, hanem az autó aktuális értékének akár duplája is lehet. vagy viszi a helyi mekkmesterhez, az meg jó eséllyel olyan is lesz.
na így jut "jó vételhez" sok magyar, hogy első tulajdonos meglátja a szerviztől kapott állapotfelmérési lapot, meg a végén a sok számjegyet a jobb alsó sarokban, és gyorsan eladja az autóját szabadulási áron. Megveszi a magyar, megkapja ő is ugyanezeket a számokat meg egy hátsófali infarktust is ott helyben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Donki Hóte #86 üzenetére
szokásos, régi időkből ránkmaradt fud...
összehasonlítani egy mai, relatíve korszerű (lol) 1.4-es turbós benzinest egy alig nagyobb, ezer éves szívóval... persze, az 1.6-os ócska honda motorhoz képest erős. relatíve.például a kia stingerbe raknak rendes, erős motort. eleve van lökettérfogat, mert 3.3-as. arra pakolnak turbót, lesz belőle 370 lóerő. na az már erős utcai autó.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
az ócska jelző alatt több mindent lehet érteni, több mindent értettem:
1. öreg. az 1.6 vti 1996-ban már civicben volt, vagyis akár 20 évvel öregebb tervezés is lehet, mint az 1.4 tsi fóccvágen motor. azt mondani, hogy egy 20 évvel újabb motor jobb, eléggé vicces, mert komoly szégyen lenne, ha nem lenne az.
2. [link] eszerint normál fordulatszám tartományokban, ahol átlagautós használ egy autót, 120 nm körüli nyomatéka van. felmegy 130-ig, majd csökken. és csak amikor átlépi a 7000-et, akkor kezdi elérni a nyomaték és teljesítmény maximumát.a helyi racsing klub tagjai szerint erény, hogy akár 8200-ba is beleforgatható, szerintem meg nem. én nem flexelni akarok, hanem közlekedni. ez az alacsony nyomatékú, magas fordulatú motor a honda tervezési alapfilozófiája, ami, szerintem, teljes tévedés. az igazi motor szabadszívású benzines, és van benne köbcenti. 2 liter alatt csak az ablakmosó motorja legyen.
persze ha gondolod, megkérdezhetjük Alonsót is, hogy mit mond a hondáról
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
oké, nem ártana tudni az autó menetkész tömegét.
de kevés köbcentiből csak nagy feltöltéssel lehet több lóerőt kihozni, ami a vezethetőség rovására szokott menni. tehát nem csak az számít, hogy fékpadon mit tudna a motor, hanem az is, hogy mennyire kezelhető.na meg ott van még a környezetvédelmi norma, ha valami magasabb normát is teljesít, az teljesen megöli a motort...
ilyen téren (is) vérzik el teljesen a ctr mostanában...
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz Graphics #105 üzenetére
az erős autó akkor tesz jó szolgálatot, amikor nagy a forgalom, de menned kell.
nem mindegy, hogy egy forgalmas úton negyedórát bandukolsz egy teherautó mögött, vagy hamar be tudod vállalni az előzést. attól még, hogy az autó erős, lehet vele 90-nel menni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz Kisgépkezelő #118 üzenetére
"ha mindketten a megengedettnél nem sokkal nagyobb tempóval mentek": akkor nem előzöm meg, mert megy annyival, amennyivel én mennék.
de múlt pénteken pl. mentem országúton vagy 40 kilométert, és mindenki 60-70 között tötymörgött, és nem lehetett előzni, akkora volt a forgalom. A szokásos 35-40 perc helyett másfél óra alatt értem oda. Ez túl sok, ha lett volna hely előzni, nem várom ki.
Hogy kinek milyen kasztni jön be, azt egyéne válogatja, én nem ülnék be olyan autóba, ahol nem futotta vasra a tetőben. Se a kabrió, se a napfénytető nem tetszik. Na jó, karbon tető azért belefér
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Donki Hóte #122 üzenetére
"A Skodám kéziváltós, tudja azt, hogy nemcsak egyesben, hanem kettesben, sőt hármasban is elforgatja az első kereket nagy gázadásra.": venned kellene rendes gumit, meg beállítani a légnyomást
"A 300 lóerő feletti Kia biztosan negyedikbe váltáskor is tudja ezt": valószínűleg nem, mert az összkerekes, gyorsításkor a hátsó tengelyt használja jobban.
A mazdának csak rozsdaboglyái vannak.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Lord Myn #144 üzenetére
"Egy 150 lovas kis turbós benzines az igenis erősebbnek számít az átlag autók között (főleg Mo-n).": ez maximum csak annyit jelent, hogy a többi még gyengébb.
A downsize-olt kisköbcentis turbós benzineseknél a turbólyuk, a környezetvédelmi norma meg a többi hülyeség miatt elég gyengének érződik. főleg, ha túlsúlyos kasztniba teszik bele.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Lord Myn #150 üzenetére
ezen álmok teljesülését sem én nem tapasztaltam, sem az autógyárak, kezdik is elfelejteni a túlságosan downsize-olt motorokat.
a motor késedelme, aminek csak egyik része a turbólyuk (ami nem tűnt el, minél kisebb motorból minél nagyobb teljesítményt akarnak kisajtolni, annál nagyobb.), a másik része a környezetvédelmi töketlenkedés. ez utóbbin szinte minden mostani autó elvérzik, és minden mostani átlagautó elvérzik.
az sem igaz, hogy a nagyturbós kisköbcentis benzines autók kevesebbet fogyasztanak. főleg, ha nem a gyári hazugságot nézed, hanem a valós fogyasztást.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Lord Myn #152 üzenetére
te ezt tapasztaltad, én meg nem.
minél több teljesítményt akarnak turbóval kisajtolni egy kisköbcentis motorból, annál nagyobb lesz a turbólyuk, és annál rosszabb lesz a dinamika. mert lehet, hogy amikor végre megindul, akkor jól megy (szerintem nem), de mire megindul, befonom a hajam. és ebben a hibában jelentős részt vállal a vezérlés programozása, amit jobban érdekel a károsanyag kibocsátás, mint a dinamika.az átlag utcai autók közül dinamika szempontjából a sok köbcentis, szívó, kéziváltós, régi környezetvédelmi normás autók a legjobbak.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Donki Hóte #159 üzenetére
kedvenc autómban is 1.6-os.
az egyik hengersor...Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
-
az állítás az volt, hogy ez az octavia, amit itt emlegetnek, erős meg dinamikus.
az állítás nem az volt, hogy nem lehet odébbállni vele.az én kérdésem meg, amire csak bitpork reflektált, az volt, hogy itt senkit nem érdekel, hogy mibe ül bele?
értem én, hogy van, akinek fontos a fogyasztás. de senkit nem izgat az, milyen hangot ad egy v6, amikor 40-től 180-ig egy lendülettel húz?nem azt mondom, hogy folyton gyorshajts. de nekem nem lételemem, hogy folyton a fogyasztást bámuljam, és dühöngjek, hogy már megint kiszopta a pipettát a "small block".
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Feketelaszlo #190 üzenetére
eddig azt hittem, a petrolhead topicban vagyok...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
""A "lámpánál 50-60 métereket ráver a többi autósra" megmosolyogtató, de mint minden ez is nézőpont kérdése": vagy jól kell mérni. Megnézed a szerző adatlapját, debreceni. Ha Debrecenben szerezte ezeket a tapasztalatokat, akkor teljesen oké, mert itt annyira bénán és álmosan vezetnek az emberek, hogy rollerrel is le lehet lépni a többséget a lámpánál.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
ez kiváló, pontos, precíz recept arra, hogyan tedd tönkre az autót minél rövidebb távolságon.
emellett ezt a felváltogatást sem értem, nincs abban annyi fokozat, hogy folyton kapcsolgasson az ember. nekem 1-ben 70-nél, 2-ben 110-nél, 3-ban 180-nál szabályoz le. városban nyomok egy kövérebbet 1-ben, beteszem 3-ba oszt jónapot, nem vagyok én cukrász, hogy folyton habverőnek nézzem a váltót
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
-
-
-
-
-
én anno azért vettem a vectrámat, mert élmény vele közlekedni.
és az, hogy vigyorogva szállok ki belőle, megfizethetetlen. többet fogyaszt, mint itt a fogyasztásbajnokok autója? többet. teszek rá. magasról.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
"Folyamatosan drámáznak, hogy nincs karosszéria lakatos nincs fényező nincs rendes szerelő nincs ez nincs az": és tényleg nincs. azért, mert te találtál egy kivétel ellenpéldát, az átlag még nem ez.
Pl. Debrecenben nincs rendes opel márkaszerviz. olyan szerviz sincs, amiről első látásra azt hinnéd, hogy rendesen dolgoznak (majd másodikra kiderül, hogy nem). például ha egy opelnek elektromos baja van, és márkaszervizbe vinnéd, vihetnéd mátészalkára meg hasonló közeli helyekre.
a vectrámnak csipás lett a teteje, ahova azzal járok, ott kerek perec megmondták, hogy kerüljem el őket lakatos dolgokkal. Bevittem az itteni opel márkaszervizbe, ami egy bmw szalon oldalából nőtt ki, ott lazán megajánlottak egy negyedgurigás cehhet. vagy ha véletlenül vennél egy új opelt, nincs ember a szalonban, aki a gyári konzerváló anyagokat szakszerűen leszedné róla, mert elment külföldre ugyanezt csinálni több zsetonért.
úgyhogy én igazán komolyan autóbuzi vagyok, de ez a szerelőhiány el fogja érni, hogy tömegközlekedjek...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- YouTube
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- PHP programozás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Yettel topik
- Házimozi haladó szinten
- Melyik tápegységet vegyem?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...