Új hozzászólás Aktív témák
-
Lord Myn
senior tag
Szerintem diesel-lel nem nagy dolog megcsinálni egy tankkal 1000km-et, azt hittem benzines autó lesz a főszereplő. Azzal nagyobb cucc lenne (nekem 820km a rekordom, 56l-es tankkal).
[ Szerkesztve ]
"War does not determine who is right - only who is left."
-
Lord Myn
senior tag
Jó, persze, az meg egy Porsche 911 GT2 RS-hez képest gyenge... Ne írjál már hülyeségeket, a Kia Stinger már majdnem sportautó kategória, de legalábbis egy Dodge Charger-rel van partiban. Egy 150 lovas kis turbós benzines az igenis erősebbnek számít az átlag autók között (főleg Mo-n). Majd ha az emberek 80%-a 200LE fölötti autóval jár, akkor lesz igaz a kijelentésed.
"War does not determine who is right - only who is left."
-
Lord Myn
senior tag
Persze, minden relatív, azért is írtam a példát, egy exotic sportautóhoz vagy egy pályaautóhoz képest egy BMW 540 vagy egy Kia Stinger is egy kalap sz*r, szóval az átlag autókhoz hasonlítsunk már...
(Egyébként meg pont a downsize-olt turbós benzinmotoroknál tűnik el szinte teljesen a turbólyuk, mivel relatíve elég alacsony fordulaton (bőven 2000 alatt) jön már a max. nyomaték, persze nem versenyautók ezek, de hogy a 40-50%-kal nagyobb szívó benzinesekkel röhögve felveszik a versenyt dinamikában az biztos, miközben a fogyasztásuk azért jelentősen alacsonyabb).
"War does not determine who is right - only who is left."
-
Lord Myn
senior tag
Akkor először is tisztázzuk, én downsize-olt turbós benzinmotorok alatt az 1.4-1.6 kategóriát értem, mert ilyeneket vezettem, ezeknél kisebbeket (0.9-1.2) nem és ezek nem 'nagyturbósok', hanem pont, hogy kisturbósok (a turbónyomás jóval kisebb, mint egy nagyköbcentis turbósban). A gyári hazugságokat sosem nézem, hanem csak és kizárólag személyes tapasztalatokról írok. Nézzünk egy konkrét példát: két hasonló autónál (pl. középkategóriás elsőkerekes kompakt) vegyünk egy 2 literes szívót meg egy 1.4-es turbóst utóbbi, igenis, hasonló, de inkább jobb dinamikával rendelkezik és közben kevesebbet fogyaszt.
"War does not determine who is right - only who is left."
-
Lord Myn
senior tag
Hát, ha k* nagy turbót raknak a kisköbcis motorra, akkor persze, hogy nagy a turbólyuk és fogyaszt, mint állat... Arról nem is beszélve, hogy 100e km után, foghatod a motorblokk-ot és egyben dobhatod ki a kukába.
Egyébként abban egyetértünk, hogy vezérlés átprogramozással elég sokat lehet javítani a menetteljesítményen.
az átlag utcai autók közül dinamika szempontjából a sok köbcentis, szívó, kéziváltós, régi környezetvédelmi normás autók a legjobbak.
Ebben is egyetértünk, csak még ha el is tekintünk a régi környezetvédelmi normától, akkor sem kapsz már nagyon ilyet újonnan, úgyhogy nem alternatíva. (Régi autót meg én max. hobbiautónak vagy csereautónak tartanék, amíg a napi használatú mondjuk szervízben van, csak ugye ezt tárolni is kell valahol, amikor nem használjuk).
"War does not determine who is right - only who is left."
-
Lord Myn
senior tag
válasz Donki Hóte #159 üzenetére
A turbólyuk a feltöltött dízelmotorok sajátja
Ez azért így nem igaz, mondjuk úgy, hogy jobban érezni azokban... A régi VW 1.8T motorjában is szép turbólyuk volt, de az Opel C20LET motoros autók se húztak túl jól az alsó szegmensben.
Az 1.4 TSI-nek nincs turbólyuka
A mostani kisturbókban is ott van turbólyuk, ezt meg inkább mondjuk úgy, hogy szinte nem érezni vagy elhanyagolható, ha sok szívóbenzinest vezettél azért észreveszed.
"War does not determine who is right - only who is left."
Új hozzászólás Aktív témák
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Laptop 15,6" -70% i7-10610U 4Mag 32GB 512GB SSD FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia