Új hozzászólás Aktív témák

  • Moby

    addikt

    válasz Szabi® #82379 üzenetére

    Ez nem tudom hogy jön ide, a CELL nem volt valódi többprocesszoros CPU. Az SPE-k nem processzormagok, hanem vektorprocik, és csak stream típusú feldolgozásra voltak jók, a kialakítás is ilyen volt (ringbus kötötte őket össze). Volt egy darab általános célú ppc magja. Nagyon sokáig, évekig nem tudták normálisan a multiplatform fejlesztők kihasználni az SPE-ket, ezért szinte minden szarabbul futott PS3-on, mint X360-on, ami viszont valódi multiproceasszoros rendszer volt (abban a PPE-hez nagyon hasonló, PPC magból volt 3 ha jól emlékszem). A CELL abba "bukott" bele, és azért nincs ma már, mert az egy átmenet volt a CPU és a mai GPU-k között, de CPU-nak az 1 magjával nem volt túl fürge, a GPU-k meg közben szabadon programozhatóvá váltak, így nem sok értelme maradt ennek a felépítésnek. A sony eredetileg nem is akart GPU-t a PS3-ba, úgy gondolták, ezt a feladatot el fogja látni a CELL is, így is indultak a szoftverfejlesztések, de a fejlesztők megőrültek az egésztől, és végül "belesírták" az nvidia gpu-t, de emiatt csúszott a gép végül 1 évet, és lett $600, és bukott a sony rajta nagyon sok pénzt.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák