Új hozzászólás Aktív témák

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    CONTROL

    Volt idő a végigjátszás alatt, amikor arra gondoltam, hogy nehéz dió lesz erről a játékról írni. Volt olyan pont amikor azt hittem nem leszek róla jó véleménnyel. De összességében elégedett vagyok. Nem semmi, olykor elég pszichedelikus kaland ez. És némely aspektusában igen kimagasló. Viszont közel sem tökéletes.

    Ha azt írom, hogy érdekes világot, és története vázol fel számunkra a Control, akkor nem mondtam semmit. Az egész sztori rendesen agyzsibbasztó. Az egész helyzet, amibe belecsöppenünk. És ez vizuálisan több formában is tetten érhető. Először is a fura tálalása az elbeszélésnek. Sokszor mint ha egy elmebeteg szemein keresztül látnánk a történéseket. Bevillanó képek, vibráló színek, hangok a semmiből.
    Másrészről a kaotikus helyszín. Az össze-vissza mozgó, szét és összecsúszó falak. A megtekert lépcsők. Táguló, és zsugorodó termek. Eszméletlen atmoszférát teremtenek!
    Mondhatnám ezzel azt, hogy a pályadizájn fantasztikus. De itt nem csak erről van szó. Az egész játék dizájnja az. És ennek egyik része a pályák megvalósítása. A játék vége fele, már a mi szemünket, és gondolkodásunkat is próbára teszi. Igen, a pályadizájn. Pedig alapvetően csak egy minimalista, brutalista helyszínről beszéltük, de szerencsére sikerült egy jókorát csavarni rajta, olykor szó szerint is.
    Hangulat teremtésben, atmoszférában kiemelkedő a játék. Mindebbe beletartozik az elbeszélés módja is.

    A karakterek, az a kevés ami van, változó minőségben lettek megalkotva. Vannak köztük érdekesek, különcök, és teljesen sablonosak is. Viszont ez a játék nem karakterközpontú. Ezért ennél mélyebb jellemekre nem volt szükség. Itt a fő mozgatórugó a misztikum. Abból pedig akad bőven szerencsére.

    A játék grafikája nagyon szép, kellemes a szemnek. Ugyanakkor nem kimagasló. Ezért is érthetetlen kicsit az ingadozó framerate. Én is találkoztam vele. Szerencsére nem sűrűn, még bőven a bosszantó szintnél kevesebbszer. Viszont tény, hogy van teljesítménybeli probléma. Ennek miértjére nem tudok választ. Szép a játék, nagyok a terek, élethű a bevilágítás, jók az animációk. Viszont ennél nagyobb játéktéren is láttunk már ilyen grafikát, problémamentes(ebb)en. Talán a PC-re fejlesztettt ray tracing miatt van, vagy talán a fizika szimulálása miatt, nem tudom.
    De a fizika megvalósítása is döbbenetesen jó. Szinte minden mozdítható, rombolható. A legutolsó lépcsőkorláttól, az elektronikus berendezésekig.
    Hang ügyileg nem tudok nagyon nyilatkozni, ugyanis tv hangszórón hallottam az eseményeket. A zenékre egy kivétellel nem is emlékszem. Nem tapasztaltam ilyen téren semmi maradandót.

    A játékmenet és a harc szerintem szórakoztató. Szerencsére nincs kimondott fedezékrendszer ahova beragadtatnánk egy-egy harc erejéig. Én folyamatosan mozgásban voltam. A fegyver(ek) és a képességek passzolnak a játék világába. És némelyik képesség használata kimondottan szórakoztató, és látványos. Korábban többször hallottam, hogy a játék nehéz. Ezt abszolút cáfolnám. Nem sokszor haltam, ha pedig igen, az nem a nehézség, hanem egy egy hibám miatt volt. Bár lehet, hogy azért nem találtam nehéznek, mert elsőként az életerőt maxoltam ki, majd az energia mennyiséget. És modokból is csak plusz életerőt adókat használtam. Igen, a játékban van egy kis RPG-s fejlődési rendszer. Modokkal, perkekkel, tulajdonságokkal. Pofon egyszerű az egész, és nem tartogat meglepetéseket. Mindemellett igen szórakoztató felfedezni a játék helyszínéül szolgáló létesítményt, a The Oldest House-t. Meglepően változatos helyszínekkel találkozhatunk a végigjátszás során.

    A történet érdekes, és nagyon egyedi, ámbár némely aspektusában még így is sablonos. Elég erősen hajaz a Beyond-ra. Szinte végig az a játék jutott róla eszembe. Ugyanakkor káosz is az egész, ha az ember elsikkad valami felett, vagy valamit nem ért. De ez inkább a háttér utalásokra igaz. Én kicsit többet vártam. Viszont így is szórakoztató, és a tálalása mint említettem igen emlékezetesre sikerült.

    Ami nekem ebben a játékban nem tetszett, az a hossza. Ráadásul az már a pofátlanság netovábbja, hogy már most két DLC be van jelentve hozzá! Hát kérem szépen, nem lett volna illendő azt magába a játékba beleépíteni?! Mert a maga 10 órájával, egy igencsak rövidecske játékról beszélünk. Persze egy intenzív, emlékezetes 10 óra, de akkor is.
    Azok akik nem vevőek ezekre az egyedi ötletekre, kivitelezésekre, azok kerüljék. Bár inkább ajánlanám ezt a játékot bárkinek mint a negyedik, ötödik sablon rókabőröket. De hát ízlések... van akinek olyan nincs. Akiket érdekel, azok pedig megvárhatnak egy esetleges leárazást. Mert nem biztos, hogy 15 ezerért mindenki boldog lenne a játék befejezése után. De 10 ezerért vagy az alatt, már egy remek vétel szerintem.

    Összességében én élveztem, egy ötletes, egyedi kis játékról van szó. Jó kis demo volt, mikor jelenik meg a teljes játék kedves Remedy?
    Az év meglepetése lenne? Aligha, egy ekkora múltú stúdiótól kicsit többet várna az ember. Az év meglepetése nálam még mindig a A Plague Tale: Innocence.

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

Új hozzászólás Aktív témák