Új hozzászólás Aktív témák

  • HWSW

    tag

    válasz 7Sony7 #37588 üzenetére

    Kicsit ellentmondásos, mert a hígabb olaj kisebb hideg oldali viszkozitást feltételez, ami ugye annyit tesz, hogy hidegen hamarabb felépül a nyomás, ergo hamarabb kialszik a lámpa. De ha te ki fogod tudni mutatni a különbséget egy 5W és egy 10W-s olaj között az olajnyomást visszajelző lámpára hagyatkozva, akkor le a kalappal előtted. Azért, ha más nem is, kellene oda kb. -30 fok, nem? :DDD Az eléggé sűrűn előfordul kis hazánkban. Alaszkában hadd menjen bele a 0-ás olaj, itthon felesleges. Csak hát fogyasztói a társadalom, és valahogy el kell adni a drágább olajat úgy Honoluluban, mint Ojmjakonon.
    Az már más tészta, hogy a motorgyártók megálmodnak különböző szabványokat, hogy miknek kell megfelelnie az olajnak, amiknek már nem tudnak a fél szintetikus olajok (mert félig ásványi, tehát magasabb pl. a hamutartalmuk). És ezek a szabványok inkább a részecskeszűrők és a katalizátorok élettartamát hivatottak növelni. Így nem ajánlott, hogy egy euro6-os motorba beleöntsél mondjuk egy 15W40-et, mert hamar hazavágja azt, amiért az euro6-os. Holott a viszkozitása szerint pl. a máltaiak nyugodtan önthetnék bele...

    [ Szerkesztve ]

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák