-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
lujó55
őstag
Dunlop SP Sport1 195/60R15 88H
szakad az eső -
neduddki
nagyúr
válasz lujó55 #18058 üzenetére
HI!
es mikro vetted> mert mar elga 3eve itt az utoda:- )
udv
neduddki
mod: es msot mar csakmekkerdem mennyije?
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
zolikaDB
veterán
Azon gondolkodok itt csendben, h kell is nekem alufelni... Veszek 6000Ft-ért gyári acélfelnit, lefújatom fehérre (mert az jobb, mint a fekete és tetszik), és veszek rá normális gumit 195/60 R15-ben.
-
bambano
titán
válasz sziada5925 #18064 üzenetére
szerintem ezüstben jó.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
zolikaDB
veterán
-
TasiA
senior tag
válasz zolikaDB #18065 üzenetére
Nekem az ilyesmiről vagy a románok csiribiri Dacia-ja jut eszembe, vagy a vidéki digók csóró Ladája, 1-es Gófja és a hasonló kategóriák. Van a másik kategória, ami mostanában a "tuning" autókon szokás, hogy minél hülyébb színekben pompázik a felni. Mondjuk az sem tetszik, de ott legalább nem a csóró igénytelenség miatt olyan, amilyen, csak éppen ez a menő, meg a divat.
Véleményem szerint nagyon szarul nézne ki, de remélem nem sértelek meg, nem az a célom. -
bambano
titán
nekem a vectrán a téli felnik pont ugyanazzal a festékkel vannak lefújva, mint a kasztni. márkaszerviz fújta gyári színkód alapján. semmivel sem rosszabb, mint az alumínium színű könnyűfém felni és sokkal olcsóbb, mint 3 naponta új dísztárcsát venni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Jim Tonic
nagyúr
Szépérzéked nincs valami sok. Oké, hogy praktikus, de nézd meg a kársztájlingon az autóm 16-os téli, ill. 18-as nyári gumikkal. Mindegyik gyári.
Most vettem 4db hároméves, 18"-os Continental gumit 60-70%-os állapotban 20e forintért. Új ára 70e/db. Hadd ne mondjam, 280e-ből hány ilyen szett jön ki. Csak fel kell találni magad.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Imy
veterán
válasz Jim Tonic #18071 üzenetére
Szépnek szép a nagy felni, de nem lehet megérteni, hogy max 16 az astrára, nagyobbat nem lehet, mert nagyon peres gumi kell, és ha nem olyat veszel ami elfér a kerékjárati ívben, akkor majd mindenbe beleér? Vegyél szépet, de a kocsit csak nézd, ne használd, gratulálok!
-
TasiA
senior tag
ezt kár volt, mert így még rosszabb, mint amit eddig írtál
G Astra gyári mérete 185/65R15 =195/60R15 ami 17-esben 205/45 R17 ami még csak nem is "nagyon" peres és pont ugyan akkora mint a gyári méret! Miért is érne bele akár hová?
16-osban meg 205/50 es kellene, hát az sem valami ballonos.Amúgy 5 éve autózok 205/40-el nyaranta és nem hétvégi sofőr vagyok. Olyan jó 120 ezret raktam eddig a masinába. Akár, hogy forgatod a szót, gratulálhatsz, mert nem csak néztem az autót, hanem vezettem. Az tény, hogy szinte minden nyáron kellett görgőztetni vinni, de ez vele jár. Mondjuk én széles felnin feszített gumival járkáltam és nem lassan. Ha ő 205/45 -öt vesz és tud rá vigyázni , pont semmi baja nem lesz annak a futóműnek. Én 250 ezernél cseréltettem ki az alsó lengőkar+ hátsó szilenteket, de az még a gyári 17 éves volt.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
én nem tennék /50 alatti gumit a kocsimra, de mindegy.
másrészt egy csomó peres gumit láttam, aminek olyan volt az oldalfala, hogy a futófelülete végül nem volt szélesebb, mint egy ballonosabb gumié. akkor meg minek?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz bambano #18077 üzenetére
Gyári gumiméretünk a 225/45 R18 és a 235/35 R19. Amúgy műr az enyém is büntet minden úthibáért, de a gyári felnit görgőztetni soha nem kellett. Pedig csúnya dolgokat is bekaptam vele.
Szerintem a hiba nem a kis oldalprofillal van, hanem az útviszonyokkal. Ha jó minőségű az út, csak előnye van.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
akos86
aktív tag
válasz akos86 #17924 üzenetére
#17921
Megnéztük az F astrát kicseréltük a motorvezérlő hőfok jeladót (2500 Ft) de nem lett jobb a helyzet ugyanúgy nehezen indul reggelente. Az autóban 47-es hibakód van úgy gondolom hogy az egr szelephez vezetnek a dolgok. Kérdésem lenne hogy ez okozhatja e a nehézkes indulást?
[ Szerkesztve ]
3dfx, gone but never forgotten...
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #18078 üzenetére
csak ballonosabb gumit egyszerűbb venni, mint önerőből útviszonyokon javítani
nekem 215/50r17 van nyáron a kocsin, télen meg 215/55r16, ezekkel a méretekkel vettem. menetkomfort szempontjából már ezek sem jó méretek, főleg, hogy ha igazak a hírek, az enyém alatt keményebb felfüggesztés is van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz bambano #18082 üzenetére
Menetkomfort szempontjából a 16-os nekem még jó volt a gyári rugókkal. Az Eibach rugókkal is a 16-os még az elviselhető, de már nem a kimondottan kényelmes kategória.
A GTS lengéscsillapítói megegyeznek a standard verzióéval, viszont a rugód rövidebb, keményebb. Szerintem közelebb van az enyémhez, mint az alaphoz.Fogalmam sincs, hogyan fogja meg a 215-ös gumi az a brutális motort. Múltkor már majdnem 245/40 -es (BMW és Audi standard) gumit vettem az enyémre, hogy ne akarja állandóan tekerni a kereket, ha odalépek neki (bár ez manapság már nem jellemző). Viszont a tied sportgép, ezért kicsit alul méretezettnek érzem.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #18084 üzenetére
Attól függ, hogy mit értesz megfogás alatt. Álló helyzetből telitalpas indulás esetén sehogy, az esp belebabrál a gyújtásba, hogy ne pörögjenek ki a kerekek. De egyébként menet közben nem tekeri meg a gumikat, annyi erő nincs benne.
Gondolom, ez gumifüggő is, én igyekszem minőségi, nem kommersz, nem utcai gumit rátenni.
Különben hiába raksz rá szélesebb kereket, nem fog jobban tapadni
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz bambano #18085 üzenetére
Érdekes, az enyémben is van ESP, csak nem kikapcsolható. Viszont engedi tekerni a kereket, inkább csak jégen szól közbe. Nekem másodikban is forog, párás aszfalton harmadikban is.
Közben megváltozott az életem, lenyugodtam, így ma már ez nem számít. Sokáig zavart.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #18086 üzenetére
nálam is úgy működik, hogy valamelyik kerék kipörög, akkor elveszi a gyújtást vagy eltolja az előgyújtást és akkor megtapad a kerék, szóval szaggatottan pörög.
azt el nem tudom képzelni, hogy száraz úton, jó kuplung és váltókezelés mellett még 3-ban is forogjon... max. akkor, ha váltás közben nem hagyom leesni a fordulatszámot és túlpörög a motor, majd hirtelen durván lépek le a kuplungról. vagy még akkor se. Egy nyikkanást talán ki lehetne facsarni belőle, de minek.
Nem is szeretek túl meredeken indulni, se a kuplung, se a váltó nem bírja. egyébként is a váltó a legrosszabb eleme a kocsinak, nem lehet vele gyorsan váltani. Más kérdés, hogy minek, 3-ban 30-180 között használható az autó
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
TasiA
senior tag
Engem nem kell győzködni komika!
Azt állítod nem lehet használni, csak nézegetni az autót,illetve bele fog érni mindenbe, mindezt úgy, hogy tisztában sem vagy az Astrára való gumiméretekkel, nem túl hiteles vélemény.
Én a tapasztalataimat írtam le és egyben azt is, hogy vannak hátrányai a peres guminak. Nem szépítek , nekem sokba szokott lenni a pávázás, mert bizony kell költeni rá, ezeken a jó minőségű utakon.Senki nem mondta hogy nem így van! Nekem az tetszik, de szerintem másoknak is, ahogy olvasgatom a véleményeket, csak nem mindenki mond le a szépség javára a praktikumról.
Viszont az, hogy te lesarkítod olyan szintre, aminek nincs valóság alapja, az tapasztalatlanságra utal. Szóval úgy jön le a dolog, hogy fingod sincs róla, csak beszélsz hülyeségeket, aztán, ha másképp gondolom/juk, vagy megcáfoljuk már durcázol, mint a dedóban. Ez itt nem a csakazértis nekem van igazam fórumozók gyűjtőhelye, hanem az Opelt szerető embereké. -
őstag
Kicseréltem a szelepfedél tömítést, de úgy látom az olaj teknőnél is szivárog. Ezt mennyire szívás kicserélni? Ugyanúgy, mint a szelepfedélnél néhány csavar és már tudom is cserélni vagy ez már szívásabb? A következő olajcserénél megejteném ezt is, ha nem bonyolult. Akna van.
mod: Ja, továbbra is F Astra '94 1.4 60LE
[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
válasz neduddki #18072 üzenetére
ATS Cup-ot láttál már Astra alatt?
Mármint olyan, mint az enyém, G sedan. Én vasárnap láttam egy találkozóan egy F-es alatt, aranyszínűben, de a kocsin k.rva peres gumi volt, és porba volt ültetve. Ott jól mutatott.
(ill. mi van akkor, ha ez ET20? Lehet tenni vmit vele?)[ Szerkesztve ]
-
fero02
veterán
-
_seth_
veterán
válasz zolikaDB #18092 üzenetére
Ez a design amúgy is kb F astrához való
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
zolikaDB
veterán
válasz fero02 #18094 üzenetére
A lényeg: "ET 49 - besajtolás mélysége mm-ben. Ez a felni középvonala (2)
és a féktárcsára illeszkedö kerékagy közti távolság (3)"
-> tehát az ET a féktárcsára felfekvő felület és a középvonal közti távolság?
TasiA: de most akkor a 20 miért van kintebb, mint a 49?[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
-
TasiA
senior tag
válasz zolikaDB #18096 üzenetére
igen az a távolság, amit írtál.
A gyári felni közepe 49 mm-el van kintebb a közélpvonaltól. A másik csak ET20- ami miatt 29 mm-el kintebb kerül a futófelület középvonala. Ehhez még hozzáadod hogy szélesebb felnit akarsz, még plussz, na meg így jobban terheli a kerékcsapágyakat. Talán úgy a legegyszerűbb elképzelned, mint ha a gyári felni és a féktárcsa közé, tennél egy 29mm-es nyomtávszélesítőt.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest