-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
k.
őstag
válasz dave93 #12658 üzenetére
Gratula!
Nálunk is van ilyen. Mármint, kevés km-es auto. A nagyapám vett 2004ben egy Daewoo Kalost. Na beteg lett, és 2 évig alig vezette. No nem kell félni, most volt vizsgán, 3500km van benne. Na bassza az ideg a fejem, mert el akarja adni a családnak meg se pénze, se semmilye. Jogsim még nincs, jövőre lesz csak de azta plusz 1 évet elállhatná a nagyapám garázsában...
Szabad tudni mennyi volt? -
k.
őstag
válasz dave93 #12660 üzenetére
Annyiért ez több mint baráti.
Az a baj, hogy nekem-18 éves vagyok- ugye nem sok pénzem. Munkát nem akarok vállalni-jön az egyetem ugye- a kocsi viszont minimum 1,2 milliót ér. Namost annyink jelenleg nincs ilyen dologra. Ha a lakás omlana be, persze lenne, de mit mondjak 2 autó mellett a szülőknek, hogy azt gondolják, a fiuknak olyan szüksége van arra a kocsira mint egy falat kenyérre és kifizessék?A mercik egyébként a németek között a legnagyobb szervíz dijakkal rendelkeznek. Apa mesélte- vizsgahelyeket jár ellenőrizni, de mivel sok márkaszalon is vizsgáztat kocsit ezért ilyen helyekre is- hogy volt olyan, hogy a mercis 2 kezét összetette, hogy csak 1 milla volt a közelető szerviz és milyen rendesek. Szóval az hogy a mercinek annyiba kerül a problémája az nem is annyira meglepő.
-
fero02
veterán
válasz dave93 #13371 üzenetére
A kárpit alján 3 csavar, a könyöklő részben 2 csavar, plusz a vakdugó alatt egy csavar (vezető oldalon ahol az elektromos tükör kapcsolója lenne/van, utas oldalon ahol az ablakemelő kapcsolója lenne/van - ezeket kell kiszedni és akkor tudsz benyúlni a csavar fejéhez). Ha nincs elektromos ablakemelő a kocsiban, akkor a kézi ablakemelő tekerentyűt is le kell szedned. Az elsőre kicsit szop@tós, egy ún. omega gyűrű fogja a tengelyre. Ehhez egy egy meghajlított kicsi, lapos csavarhúzóval a legkönnyebb hozzáférni és kipattintani a helyéről.
Ezután megfogod a bal kezeddel az ajtót (csak a fémet) jobb kezeddel pedig megfogod a kesztyűtartó részt és határozott rántásokkal húzd magad fele. Ekkor a patentok vagy kijönnek a helyükről, vagy eltörnek. Ha törik sincs gond, lehet venni fillérekért patentokat.
Ha elindult vhol, akkor majd látod a h merre tovább. Mielőtt azonban leveszed teljesen, majd a kilincset és a zár fel-le mozgó pöckét ki kell fűznőd a kárpitból.
Igazából ezt leírni, elolvasni sz@rabb, mint megcsinálni.
-
csaresz002
aktív tag
válasz dave93 #13506 üzenetére
Olyan kormányzáram van, ami a kormányt és a kuplungot köti össze.
Ha bowdenes,akkor feltudod húzni..nincs ami megfogja..ott nincs semmi csak egy rugó..nyakamat rá,hogy előtti is feltudtad volna húzni,csak nem figyelted
más lenne a helyzet,ha hidraulikus (vagy minek hívják pontosan az ilyen kuplungot)
lenne...ott csak lefele tudod nyomniKrenAtesz: hihi...pont Kadett-ot akartam irni példának Én is
amúgy Én még nem hallottam ilyen "kormányzárról" .....
[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
csaresz002
aktív tag
válasz dave93 #13511 üzenetére
ja,hogy erre gondoltál....én már azt hittem,hogy a gyujtáskapcsolós kormányzárról beszéltél lestem is hogy mi van.....
van rúgó... én már meg nem mondom hogy mit feszít,de nálam is fel lehetett emelni koppig a kuplung pedált...ahogy KrenAtesz is írta: "a kuplungpedált mindig is fel lehet elvileg emelni, mert másképp nem tudod kiakasztani a kuplungbowdent"
Henk: na erre én is kíváncsi vagyok
[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
Henk
veterán
válasz dave93 #13515 üzenetére
Na megnéztem. Valamennyire visszahúzható a pedál kb. 5 cm aztán akkor nekiütközik a konzolnak. Ezenkívül egy rugó van a pedáltengelyen aminek az egyik vége a pedálba van akasztva a másik meg valahol a konzolon feszik fel. Tehát némi rugóerő ellenében tudod visszahúzni a pedált és ez tartja alaphelyzetbe a pedált.
-
csaresz002
aktív tag
válasz dave93 #14023 üzenetére
csinálj 4 erősebb pálcát ami nem hajlik el,és amit betudsz dugni a 4kis lyukon (mondjuk hegesztőpálcából) ... ha jól csináltad akkor csak ki kell húzni a magnót.
elvileg iso csatlakozós,úgyhogy tudsz tenni bele másikat anélkül hogy barkácsolnod kellene.csak rá kell dugni az újat
fúúú de fáj a fejem
[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
fero02
veterán
válasz dave93 #14164 üzenetére
Ha beülsz a kormány mögé, akkor bal oldalt a térded magasságában van egy kis ablakocska, amit le kell venni és a mögött. Pontosan nem tudom melyik az övé, de ha jobban szemügyre veszed (mondjuk kiveszed egyesével, megnézed és ugyanoda visszadugod), akkor látni fogod a hibásat. Minden más működik amúgy? Csak mert lehet egy biztin több dolog is.
[ Szerkesztve ]
-
k.
őstag
válasz dave93 #14716 üzenetére
Nem a kereskedésé, ők csak kvázi kiállítják, az az autó még a nagypapám tulajdona. Egyszerűen arról van szó, hogy nagypapámékat lopták már meg-több száz ezret benyultak tőlük mikor valamit ellenőrzni mentek kamu emberkék, és míg nem figyeltek kiemelték a pénzt az előzőleg megfigyelt területről- és emiatt nem merte megkockáztatni, hogy ő adja el. Apukám meg sokat dolgozik, nem ért volna csak úgy lemenni bármikor a vevő kedve szerint. Szóval lehet, hogy bukik a nagypapám mondjuk teszemazt 120k-t a valódi árhoz képest, mert "jaj kereskedés", de azt tuti hogy megkapja, nem vágják át. Egyébként apukám jóbarátja ez a kereskedő csávó, szóval átcseszés esélye nem is áll fenn.
-
fero02
veterán
válasz dave93 #16103 üzenetére
Hi!
Első körben be kellene határolni, h honnan csöpög az olaj. Utána lehet bármit is mondani.
Így látatlanban azt mondom, h vmelyik szimering adhatta meg magát. Az meg csak cserével orvosolható. Ha régóta állt az öregnél az autó, akkor lehet amúgy is érdemes lenne cserélni a vezérmű szíjat és akkor ki tudod cseréltetni ezt is.
-
k.
őstag
válasz dave93 #17788 üzenetére
Ez már dúrvább, mint haveromék autója.
Matiz, 10 éves, és abban van 20 ezer kmMit szóltok az új Adam Opelhez?
[link]
Mondjuk ez a valamivel 3 milla alatti ár vicces. Mármint, a Corsa 1.0 fapad, kb 2.6 körül van, gondolom ez a nyugati, nem annyira fapad verzióra nézve igaz. Ha igy nézzük, azért egy 2.4-2.5 kéne itthonra.
De lehet, hogy a köv Corsa, az Astrakkal egyetemben drágul, és igy ez váltja majd ki kvázi, és csak fél-1 évig futnak együtt a jelenlegi. D corsaval. -
sziada5925
aktív tag
válasz dave93 #17973 üzenetére
Paszta nélkül is tömítenie kell, de hátrányod nem lesz belőle, ha kikened. Jó minőségű tömítést vegyél, tisztítsd meg az érintkező felületeket. Én akkor szoktam pasztázni, amikor már egyszer szétszedtem és ugyanazzal a tömítéssel rakom össze( bár ez nem szép dolog).
[ Szerkesztve ]
Üdv: Ádám
-
7Sony7
addikt
válasz dave93 #36907 üzenetére
Előtte mindenképpen cseréltesd a vezérműszíjat, ékszíjakat, olajat, olajszűrőt, légszűrőt. Hába csak 30000km, de elöregedett már a szíj, ha szakad, az nem jó. Nem tudom gumikkal hogy állsz, de ha öreg, azt is csewrélni kell, mintától függetlenül.
Amúgy én tennék abenzinbe valami egr tisztítót, és megjáratnám ahogy Haddent mondta, 3-4 fokozatban4-5000 fordulat körül, szigorúan figyelve a vízhőfokot. 10-20km hosszan. Sok benzin elmegy, de rá kell szánni.
Ilyen sokat állt gépnél számolni kell rá, hogy utána szivárogni fog itt-ott, de ez az öreg szimmeringek miatt van.
Ha megcsinálod, utána ne állj le hirtelen, hanem 1-2 km 5. ben 70es tempóban hűtsd vissza.-
-
AMD Power
titán
válasz dave93 #36907 üzenetére
Ahogy a többiek is irtak. Vezérműszij és a baráti csere. Nehogy baj legyen. Én raknék a benzin mellé egy jobb minőségű benzin injektortisztító adalékot és go...
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
nagyúr
válasz dave93 #39783 üzenetére
Ennel jobb modszer nincs arra, hogy totalisan kinyirjatok a motort Olajat ÉVENTE cserelunk vagy 10.000 km-enkent! Konkretan belerohad a blokkba 4 ev alatt, az olaj allto helyeben is tonkremegy. Ha egy km-t nem mesz az adott evben akkor is csere. Masreszt 5w40 menjen bele, ne 10w, foleg ha ilyen keveset hasznaljatok.
-
diablo1984
veterán
válasz dave93 #40785 üzenetére
lehet, hogy megfelelőbb a kenés és ezért jobban megy a motor! gyertyát cseréltél?
én is tegnap vettem az asszonynak egy yarist, lecseréltem minden szűrőt+gyertyákat+olajat benne, úgy megy a kis gép, mint a veszedelem, pedig csak 1 literes a motorja, de hasít! kellett már az olajcsere, retek sötét volt már benne az olaj, a gyertya is már sz@rrá volt égve..... ennyit jelent 10e+olaj(10w40-es total), anno a lagunámnál is dettó ugyanez volt, az is lomha fos volt mikor vettem, megcsináltam ugyanezt rajta és az is repül mint a sas!
Imy: kaptad! mert tetszik a J kombi!
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz dave93 #41327 üzenetére
holnap estére majd megnézem konkrétabban, de 3asban 70nél kb 3500-at forog a motor... (1.4es, 60 lovas szintén) itt tetszik legjobban a hangja... nekem is meg kellene járatni jobban, de 4000fölé még nem gyakran pörgettem, mert ott már megjön a hangja egyre jobban
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Markizmark
addikt
válasz dave93 #41327 üzenetére
Ha ötödikben mész 140-el mutató szerint akkor pörög 4000-et. Szerintem tartósan ez is elég a tisztuláshoz.
Negyedikben asszem óra szerint 90-nél pörög 3000-et, ötödikben óra szerint 100-nál 3000-et.
Én negyedikben nem mennék 130-al, elvileg nem lesz baja az 5000-es fordulattól, sőt 6000-től se, de ott már bőven lenne hangja és nyelné is a benzint rendesen.Szóval ha óra szerint 140-el, ötödikben mész tartósan ilyen távra az bőven jó lesz neki.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- World of Tanks - MMO
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Futás, futópályák
- Okos Otthon / Smart Home
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Gyúrósok ide!
- LEGO klub
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000