-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
TasiA
senior tag
válasz graffin #13401 üzenetére
Üdv! Bár én elfogult vagyok kicsit és javarészt "erős" autókat használok, amit úgy értem, hogy a sajátom 2.0 benzin illetve a cégesek 1.9 vagy 2.5 dízelek. Én csak akkor vennék 1.4-est H Astrából, ha már kb 60 éves lennék és csak elgurulnék a hétvégén a boltba, vagy ha szinte csak 1-edül járkálnék ide -oda nagyrészt városban. Ha már 70-ről kell előzni kész horror!! Bár az nem GTC, de anyámé 5 ajtós, amivel meg múltkor furikáztunk 1 napig, az kombi. Az utas megjegyezte, hogy "bázzeg ez kú*va hitvány", aztán visszafelé meg ő vezette úgy mégrosszabb lett a véleménye. Ha az ember kicsit haladna és kifogsz egy olyan főútvonalat, ahol nagy a forgalom és sűrűn kéne előzni ilyen traktorokat, meg kisteherautókat+ kamionokat, buszokat, de szembe meg állandóan jönnek, akkor lehet megérezni igazán, mennyire nem ebbe az autóba való az a motor. Bár én az 1.6-ost sem érzem jobbnak, papíron erősebb. Vagy 1.7 dízel, vagy minimum 1.8 SZERINTEM!!
Nem szeretnék senkit megbántani, nem ez a célom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nagyon tatás, vidéki és városi autókázáshoz jó, de kb ennyi.jaa, pl anyumnak is teljesen jó, tőle sem hallottam panaszt!!
[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
Megnyugtatok mindenkit, az 1.8 Ecotec is szar és ez nem csak az én véleményem (bár ismerek olyat is, aki el van tőle ájulva, de csak mert nem vezetett erősebb Opelt). Szóval az 1.8-astól nem esett ki a szemem hátul a koponyámon...sőt. Kicsi a nyomaték, 1.8-hoz képest nagyon kell pörgetni, nyilván a váltó áttételezése is az oka.
Tehát, ha vesz és spórolni akar, akkor 1.4, nagyon max 1.6, ha pedig haladni, akkor 2.0 vagy dízel. Egyébként az 1.4 annyira nem vészes, ha nem kombi. Megpakolva csontra plusz 4 felnőttel megjártuk Horváto.-t és nem maradtunk ott sehol, haladni is lehetett vele, még lékondival is. Pörgetni kell, ha helyzet van Nyilván, aki csak erős autókat vezet, annak még gyengébbnek tűnik, mint amilyen valójában.
Esküszöm ezek az ECO motorok mind szarok a régiekhez képest. A C és C nélküli motorkód korszakában jó motorok születtek, főleg az agyonüthetetlen 8 szelepesek hengerenkénti befecskendezéssel (SE, SEH), 16 szelepesből meg max a C20XE, azóta pedig csak a szenvedés megy, szerintem.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Calogero
addikt
Én mint 1.4 Easytronic H Astra tulaj csak azt tudom mondani... hogy ha csak városi bevásárló kocsi kell akkor elmegy...
Előzés előtt jól meg kell gondolni hogy van-e hely a befejezéshez.
1.4 vs 1.6 (105Le) fogyasztása kb ugyanaz, különbség elhanyagolható...
Ha most vennék H Astrát akkor minimum 1,6 (115Le).
Amúgy nézegetem a J Astra combit és motor választással van még "gondom"
Ezek kaphatók automata váltóval:
1.4 (140Le) 6 sebességes
1.6 (115Le) 6 sebességes
1.6 (180LE ) 6 sebességes
2.0 Diesel (160 LE) 6 sebességesFőleg városban lenne használva.....
1,4 (140LE)-ről kértem árajánlatot, de nem tudom mennyire bírják a strapát ezek a kis köbcentis turbó motorok.
1,6 (115LE)-vel meg félek úgy járunk mint most a 1,4-es H Astrával, ~1500-1600 kg-hoz kevés lesz a paci....Az utolsó kettőt meg félek aranyárban fogják mérni....
-
Tomoty
aktív tag
TasiA-nak adok igazat...
Én minimum 1,6-ot, vagy 1,8 benzint vennék. Ha meg viszonylag sokat járkálsz vele, akkor 1,7CDTI vagy 1,9CDTI(-ez tényleg istencsászár!).
Z18XE-ről fogyasztási kép (40%Kerepes-Gödöllő-Veresegyház - 30%M0 - 30%M6):Lehet, hogy mázlista vagyok de olajon (-nem eszi egyáltalán!) és benzinen kívül 1* vittem futóművet állítatni , és kész
Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
Daywalker
addikt
válasz Jim Tonic #13409 üzenetére
Mindegyik túrós szereti, de persze azért kaptak a teszteken olyan fogyasztási adatokat, amilyet, mert minden tesztelő tiporta. Ha normálisan közlekedik vele az ember, akkor annyira nem vészes.
Tomoty: a Z18XE-nek nem a fogyasztásával van baj, cserébe nem is megy annyira...sajnos.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
#TOTTI
őstag
válasz Tomoty #13395 üzenetére
Talán nem véletlenül, túl jó árban van ennyiért, nekem is volt egy 1,7 Cosmo 2007/4. havi 43.000Km-rel 2.290ért.. De vikáros volt. Igaz meg lett javítva. Valamint ezen az 1.8ason hiányzik a jobb első felni kupak ott is van megütve persze ez nem függ össze.
De én azért megvenném. Még kb. 1 hónapot kell várnom amíg a biztosító kifizeti a másikat.. akkor én valami benzinest fogok venni 1,4-1,6 max. Talán egy 1,8-as vagy 1,3-as.. mert bennem van a kisördög. Nagyon nehéz a lábam. De erről majd később bővebben.
A GTC az életem megmentette.. nagyon csúnya balesetben, nem is gondolkozom már másban.
-
Tomoty
aktív tag
válasz Daywalker #13410 üzenetére
Én teljesen elégedett vagyok vele. Nem istenítem, de nem bánom az 1,8-as választást (1,4-1,6-ot már rég lecseréltem volna). Minden szituban elég (nekem) a nyomaték, és a motorerő.
Versenyeztem már valami dizel-RS oktáviával az M6-on. Évenként 1* csinálok ilyet, tudjátok a kisördög ! 210-is fej-fej mellett haladtunk, utána tudott "elmenni" csiga tempóban mellettem.
1/2 éve kollégám kölcsön kapott egy Fiat Bravót (1,6 turbó-benzin 150LE). Gyorsultunk egyet 0-100-ra, és csak 2 méterrel volt előrébb a fiat orra, mint az opelé.
Szóval nem egy "sz*r" motor az a Z18xe.
Biztos vannak nála erősebbek is, de ha én azt kerestem volna, akkor veszek egy RX8-at, vagy egy Civic type-r-t pl.Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
_seth_
veterán
válasz Tomoty #13412 üzenetére
Astra H 1.8
125LE/170NM
10,8s 0-100
198 km/h végseb
1278kgOctavia RS diesel
170LE/350NM
8,5s 0-100
225 km/h végseb
1430kgSehogy sem tűnnek úgy, hogy egy ligában játszanának még akkor sem ha a skoda nehezebb
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Tomoty
aktív tag
válasz _seth_ #13413 üzenetére
Lehet, hogy az RS felirat csak oda volt ragasztva. Vagy nem volt olyan barbár , hogy szőnyegig passzírozza a gázt. De akkor meg minek gyorsulgat 200 környékéig.
[ Szerkesztve ]
Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
milomi
tag
válasz Tomoty #13412 üzenetére
hülyeségnek tartom amit irtál....... ... nekem a 2.0 GSI Astra 16V. 150 lóval. ott ettetem meg a 2.0 Ecotec motort is ahol csak én akartam.. 0- vagy akár 3 ba 80 ról minden honnan azért egy 1.6 os turbósitott Bravo tud menni 150 lóval.. + es RS Octáviát az életben nemfog megy 1.8 as Ecotec motor VICC... 100 ig tartod a tempót vele de lemaradsz vagy 20 métert de 100 fölött reggelire megkéne ennie....
[ Szerkesztve ]
NFS World Nick Ewing1987
-
TasiA
senior tag
válasz milomi #13415 üzenetére
Szerintem meg egy RS felirat nem biztosíték semmilyen teljesítmény, gyorsulás és végesbesség adatra. Még, ha valóban az is, ki tudja mit tud a sorfőr, meg mit tud a motor. Elég egy jó párszor leállítani hajtás után, illetve egy eldugult részecskeszűrő, vagy egy izmosabb disco felni, thenger gumikkal és már is oda a gyári adatok. ( megpakolt autóról nem is beszélve)
[ Szerkesztve ]
-
Tomoty
aktív tag
válasz milomi #13415 üzenetére
Szóval leírom, mert lehet hogy én írtam félreérthetően:
Mentem 150-el bizonyos pályán (mondjuk az egyszerűség kedvéért Német-o-ban).
Leelőztem egy Skoda Oktáviát valami RS felirattal a hátoldalán (-Lehet, hogy ragasztott, és volt ott emlékeim szerint TDI cimke is).
Utána visszajött mögém, megelőzőtt, de úgy hogy 150-nél beállt mellém. kb 10-15 mésodpercig.
erre én visszaelőztem(-volna) és elkezdem nyomni neki. Mellé értem, ekkor már óra szerint 200 környékén haladtunk. Ő is nyomta- én is nyomtam. nekem 208-210 körül elfogyott az opel. Ekkor tudott CSAK elmenni. És nem volt egetverő a seb-különbség, cirka egy sétáló ember tempója.
A fiat Bravora meg nem tudok mit mondani. Ezt dobta a gép. Én is azt vártam, hogy 100m-en 20-at rámver. Valahogy úgy volt a kolléga, hogy most megaláz és megmutatja nekem. Nem sikerült annyira, ahogy azt ő gondolta.
Ezen én is meglepődtem (mind2*). Boldoggá tett, hogy az agyon szídott opel ECOTECH motorok is tudnak valamit.[ Szerkesztve ]
Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
Zewa
senior tag
Sziasztok Opelesek!
Lassan autó vásárlás elött álok és hát szóba jött a B Vectra is...
Olyan kérdésem lenne hogy milyen motorral érdemes venni? (szervízigény, fogyasztás)
illetve az 1.6 16V 101ps Eco motor mennyire számít lomhának? Dízel sajna drága lenne nekem és nem is mennék annyit...[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
TasiA
senior tag
Üdv! Attól függ mire használnád! Rokonnak az van, 50 éves 2 gyermekes családapa, neki hibátlanul üzemel!! Szerintem teljesen elfogadhatóan megy. HA lehet akkor a 99-utániak közül válassz, azok szebbek is, meg jobbak is. 1.6-osok közül ki lehet fogni olajzabálót is, de minden orvosolható! Ja és szerintem kifejezetten kellemesen fogyaszt!
[ Szerkesztve ]
-
Zewa
senior tag
Hát autókázni. 70% Város.
Én azért még fele annyi idős sem vagyok mint a rokonod. Egyszerűen szeretem a nagy és kényelmes autókat. 99' utániak tényleg szebbek, biztos jobbak is viszont azok ált. túlmennek már a kereten vagy nagyon az alja a kinálatnak..
Technikailag a faceliftes modelek miben térnek el?legfrankóbb egy 1.8/2.0 lenne gázzal de hát az ritka, drága és ált. millió km van bennük.
[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
Manitou
addikt
válasz csaresz002 #13424 üzenetére
Ez egész vállalhatónak tűnik.
-
TasiA
senior tag
válasz csaresz002 #13427 üzenetére
Igen, illetve a 99-ben kezdték csinálni.
-
Zewa
senior tag
válasz csaresz002 #13424 üzenetére
Km-t ki sem merik írni.
Nem rossz csak lilia és 5 ajtós. A 4 ajtós kaszni sokkal szebb sztem.
Valami ilyesmit monnyuk. Ennél azért lehetne kicsivel olcsóbb is.
Tipikus magyar: Olcsón akar, jót.130k km?! Kacc-kacc.
kerestem a gugliban a rácfelvarrás hatásait de bénázom...[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
TasiA
senior tag
Nekem ez a befutó Nagyon megvenném!
Magyar felfogás= 200 ezernél szétesik az autó! Legtöbb okoska tudná, hogy javarészt 300-at régen átfordulta valójában az amiben ülnek, el sem hinnék, kell nekik az órában a 160 ezer.
csaresz002 : Ja a B2-esnek már síküveges a lámpája, krómozott hűtőmaszk, 1 elemből állnak a lökhárítók, nincs rajtuk az a randa feke izé, illetve a hátsó nagyobb és szögletesebb, meg van köszöb spoiler is és a km óra is más. Igy hirtelen ennyi jut eszembe optikailag.
[ Szerkesztve ]
-
Zewa
senior tag
Ez már fincsi. Nekem is bejövős. Meg is kérik az árát.
Kublis hátsó ablak?! Enye....Tudom gázosíthatom én is de enyni erőből vehetnék dízelt is.
Legjobb lenne egy jóárasított, kisebb hibákkal megáldott gázos Vectra B 1.8 /2.0....
Még nem tudom mi lesz a vége. Vectra B/mondeo tűnik sansosnak.ps.: Azért a Te gépedet is elfogadnám. Fincsiiii
[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
TasiA
senior tag
Hol láttad a gépemet? Első hsz-ek között a képen?
Amúgy, ha most lenne +1 millám autóra, mennék is alkudozni arra a Vectrára. Nagyon tetszik!!! Csinálnék belőle 1 ilyet, de azonnal
[ Szerkesztve ]
-
Zewa
senior tag
Nem, az összes szóba jött autótípusra rákerestem cs-on és a név ismerős vót'!
Illetve egyszer bíráltam már a felnieidet is assem'.Ez a a vectra is baromi szép.. Bár az E46-t tuti nem cseréltem vna le rá.
Szellőzőn mik ezek a kis kék bizbaszok?Ha már user autók.. _seth_ vasa is bejövős... (kivéve a spoilert a seggén. )
[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
csaresz002
aktív tag
betetettem már jó magamat is ide
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
Jim Tonic
nagyúr
Ezek a mondeok nem jók. Azonnal felejtsd el. Egyebek között Darabokra rohadnak.
Vectra előtt én is azt akartam venni, volt egy Ghia kombi, 2003, Xenon, 18-as alukerék, metál-kék, 2.0 TDCI 130LE, szóval tökéletes. Bal hátsó lengés odavolt, mint kiderült az állapotfelmérésen, de azt elengedték volna az árból. Már intéztem az adásvételt, mikor apámék beugrottak a kereskedőhöz, hogy megnézzék. Nekik előző Mondeojuk volt. Édesanyámnak az volt az első, hogy megnézze az ajtók alját, hát mind a négynek levelekben hullott szét, már majdnem a külső lemez is átrohadt.
A mostani Vectramon olyan a kasztni, mintha most jött volna a gyárból. Pedig ez is hat éves.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
_seth_
veterán
Röviden: 1.6-ot ha B vectrát akarsz és néha még viszel is valami terhet vagy beülnek melléd ne vegyél. Az más kérdés, hogy híresen a legrosszabb motor az opel motorok között az az 1.6-os és kevés is egy b vectra méretű autóhoz pláne megpakolva de még csak kevesebbet sem fog enni mert erőlködik ellenben nem megy és jó eséllyel öntheted bele az olajat úgy mint egy kétüteműbe mert sokaknak 1000 kilométeren az is megeszi az 1 litert mint egy robogó Mellesleg az 1.6-osokkal van a legtöbb baj is ahogy én olvasgattam eddig mert ugye ki vannak hajtva nem úgy, hogy nyomják nekik mert minek is tennék hanem le vannak terhelve nagyon. Egyébként sofőr és elvárásfüggő is a dolog mert ha csak gurulni akarsz A-ból B-be akkor megteszi de nem kívánom, hogy 1.6-osba ülj 5 fővel megpakolt csomagtérrel és bekapcsolt klímával, világítással, rádióval stb... épp az M3-as pest előtti emelkedőire kerülj mert még a külső sáv is gyors lesz És akkor itt jön, hogy ha nem tudod maximálisan kihasználni az autód akkor meg inkább egy G astrát kellene venned ezzel a motorral az jobb választás lehet.
Az enyémre ne alapozz amúgy semmit se mert eléggé át van alakítva minden téren
Ui visszatérve: rs dízel skodában ültem, annak az én x20xev motorom sem ellenfél és kombi volt és 4 fővel....
Ugyanakkor hegyi részeken tetszeni szokott, hogy jönnek mögöttem olyanok akik nagyon meg szeretnének előzni de 1-2 körforgalom vagy húzósabb kanyar és lemaradnak elég rendesen (ez az irmscher futómű a vectra alatt egyébként nagyon brutál, mondanom sem kell, hogy kanyarokban nem nagyon dől az autó sőt szinte semennyire de nekem kapaszkodni kell elég erőteljesen a kormányba és a váltóba.... igen, valami sport ülés jót tenne ilyenkor de nem csúfítom el vele az autóm ).
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
őstag
Ahoj!
94es régi tükrös F Astra-hoz hol lehetne venni tükörlapot? -
Zewa
senior tag
válasz Jim Tonic #13438 üzenetére
No-no Mondeoból én mk1/mk2 Ghia 1.8TD/1.8/2.0 -ban gondolkoztam.
Volt a családban remek kis autó volt de nem kombit találni belőle a megfelelő paraméterekkel nagyon nehéz..
Vételkor az autóra szánt összeg erős fél milla. Tudom nem sok pénz de nem akarom kimaxolni a keretet semmiképpen mert ugye jöhet mégez-az és persze a kötelező cserés dolgok.Egyenlőre még ott tartok hogy keresglélek ezerrel hogy mibe lenne érdemes beülni....
#13442: Ohh, köszönöm. Hát ezekkel én együtt udnék élni,e setleg az időval kicsit felvarrogatni a vasat....
[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
_seth_
veterán
Bár már írtak párat de kiegészítem mi az eltérés a B1 és B2 között:
Középkonzol gombok szögletesek, a műszerfalon a km állás feljebb került és egymás mellett van a napi és az összes megtette mert B1-ben csak 2 méteres ember látja anélkül, hogy előrehajolna Lökösök szögletesebbek és valóban egyben vannak valamint a ködlámpa már kis kerek lett és fekete takaró elem van előtte (mert ugye nagy dolog lett volna magát a lököst azon a ponton is áttervezni ) a hátsó lámpa az új csomagtérajtót követi ami kicsit szögletesebb, másabb a díszléc is ott valamint mindegyikben síküveges fényszóró van ami már egybe van az indexel, másabb a távirányító is mivel egybe van építve a kulccsal. Megjelenik a 2.2-es és 2.6-os motor. Állítólag az alkatrészek nagyja eltérő bár amikor venni kell valamit hozzá a leírtakon kívül minden megegyezik a két autó között de biztosan véletlen Ja: másabb a gyári dísztárcsa is és króm a hűtőmasz mert B1-ben az az autó színére van fújva, felszereltség meg attól függ, hogy anno ki mit rendelt az adott autóba.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
tomyoy
senior tag
kis csodálkozós fogyasztás: most hétvégén volt egy 760km-es utam, ebből 50km város sietősen, a többi M5-M0-M7-M1 szintén nagyon sietősen
átlag 6.5L szinte biztos, mert teljesen üres tankal kezdtem a mérést.
szegény astra birta a gyűrődést, volt egy 105km -es szakasz, ~40perc, 4000es fordulat....
gps-el mentem, de nem gondoltam , hogy tényleg ennyire csal az óra....
70 mutató=58kmh, 170 mutató= 156kmh=4000rpm
nyiknyiknyiknyik
-
graffin
csendes tag
Ennek szerintetek mi lehet a baja? Már legalább fél éve hirdetik, ugyanennyiért...
[Úgy nagyjából ez lenne az, amit meg kellene vennem... pláne a tanácsaitok alapján. ]Jövő héten megpróbálok eljutni kipróbálni egy 1.4-est, hogy legalább tudjam, mit tud.