-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTU
addikt
válasz rob210 #75449 üzenetére
Lehet ez már megvolt, azt írja nincs készleten, meg azt is hogy 1 munkanap
[link] vagy [link], hogy mennyiért szállítják(#75450) molnarpeter:
"Item location:
Sharjah, United Arab Emirates"Hát fene tudja.
[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
rob210
Topikgazda
-
robertka
tag
válasz Xantomas #75426 üzenetére
Köszönöm, meg is rendeltem az E-torx készletet ez úgy is hiányzott.
Próbáltam utánaolvasni a szerelési könyvekben amit neten találtam de nyomatékokról senki nem írt, az olajteknőhöz találtam egyedül ahol 15-18 Nm írnak de a hajtókarokhoz nem találtam semmit, neked meg vannak esetleg?
A folyamat annyi, hogy leengedem az olajat, leveszem az olajteknőt azt elmosom, hajtókarokról leveszem az alsó részét és itt kézzel fel tudom tolni a dugattyút, hogy a felső részét is kitudjam venni a csapágynak? Csavarokat érdemes cseréni?
Új olajszűrő és teknőtömítés meg olaj és azt az olajnyomás szenzort még kicserélem.
Valóban csak ennyi lehetett a hiba, hogy ez a szenzor valamiért megállt és felszökött a nyomás mert új olajjal beindult persze nem mentem vele de 1 percig járattam és nekem jónak tűnt más alkatrész nem okoz túlnyomást az olajtérben?
A főtengely csapágyakat nem ilyen egyszerű cserélni ugye?
-
rob210
Topikgazda
-
robertka
tag
válasz rob210 #75455 üzenetére
Akkor veszek új csavarokat ezek ilyen nyúló csavarok lesznek ha jól gondolom. Ha már ott vagyok levegyem a főtengely csapágy alsó részét, hogy ránézzek ha igen oda is tudnál meghúzási adatokat mondani, vagy ne piszkáljam? Az a 4 hely a blokkon hol van nem jó ha egyenletesen mindenhol kenem? Visszaolvastam az olajteknős hozzászólásokat de nem találtam.
-
robertka
tag
válasz rob210 #75457 üzenetére
Köszönöm, még csak most rendeltem meg az alkatrészeket majd csak jövőhétvégén állok neki szerintem, időm több van mint tapasztalatom
Amúgy ez az olajnyomás kapcsoló hogyan korlátozza a nyomást, az értem, hogy 0,5 bár-nál nyit egy kontaktust de az olajpumpát lánc hajtja ha jól tudom, csak minden kép el akarom kerülni hogy ismét előforduljon ez a túlnyomás hiba ha friss olaj és csapágy kerül bele. -
rob210
Topikgazda
Mai csoda.
[link]Renault power
-
harry
veterán
Ha már fura hangok, korábban volt ez a gondom, hogy toronyházba felhajtva, amikor egyenesbe visszaforgattam a kormányt hallottam valamit: link link2
A héten voltunk arra megint, és most nem jött elő, szóval lehet, hogy szerencsém volt, és csak a fékek értek hozzá valamihez, egyedül az változott azóta (kicsit megtisztítottam elsőket), remélem ennyi volt
Nyári gumik is felkerültek végre Felniket majd lehet lefestem, kicsit már rozsdásak, bár most három nap eső jön...
Viszont ezzel az Amos D-4 tetőcsomagtartóval nagyon nem vagyok megelégedve. Eleve a talpak fele a Megane1 classic esetén a tetőn végigfutó gumicsíkokra fog felfeküdni, amit nem érzek túl stabilnak.
Másfelől, az ajtónál a tetőbe kapaszkodó füleket ha erősen húzom meg, kicsúszik a helyükről (+ még a két láb szélességét is jól kell belőni ugye). Ha meg nem húzom annyira, akkor egyrészt nem stabil, másrészt kézzel le tudom szedni. Szóval én erre a tetőre ilyet nem tennék.Szerencsére a boltban rendesek voltak, és mondták, hogy meg tudunk nézni másikat / cserélhetünk. Rendeltem végül egy Bosal-t (leiras), amit direkt úgy hirdetnek, hogy ez áll a legközelebb a gyárihoz. Annyiban mindenképp jobbnak tűnik, hogy fix széles és nem kell a talpakat állítgatni, illetve ahogy látom a kapaszkodó fül is fix, tehát rá lehet húzatni rendesen a tetőre, bizakodok. Cserébe drágább, nem olyan áramvonalas, zárt a vége (ha van is benne T horony, nehezebb szerelni), nem olyan széles az egész.
De mivel autópályára kell tetőboxhoz, ezért a stabilitás az elsődleges.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #75463 üzenetére
Én is ebből indultam ki, persze. Az elsők már egész jól állnak. De két délután bszakvás (és ~20 orosz videót átnézve, ahol valami hasonlót szerelnek) után úgy döntöttem, hogy egy termék sem ér meg ennyi kínlódást. Eleve a leírás is azt mondja, hogy az oldalsó füleket nem kell állat módjára meghúzni. Hát kösz, akkor meg le tudom szedni (vagy más lelopja simán kézzel). Meg annyira nem lenne vicces autópályán tömegkarambolt okozni egy leszakadó 60 kilós box-szal.
Annyira sikerült felrakni, hogy megfogva, tudom billegtetni vele a kocsit (szóval azért nagyjából jó, pár tetőlécet vagy deszkát fel mernék rá tenni), de átlós vagy oldal irányú terhelés ellen nem különösebben stabil, én ebben nem bízok. Lövök majd róla képet ugyan, meg felmerült, hogy elviszem a boltba megnézetni, de érted ez egyszerűen nem lehet ilyen körülményes, minden le-fel szerelésnél meg nem szeretnék ezen parázni, hogy most vajon jó lesz-e.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #75465 üzenetére
Lehet teszek még vele egy próbát, mert igen, valószínűleg ezen tud elbukni a leginkább a dolog, és ennyi előnye mindenképp van a gyári szetteknek (fix méret), szóval lehet futok vele még egy kört, időm van most úgyis. Ha meg az megvan, akkor elvileg legközelebb elég csak a füleket odahúzni és kész. Hát... Mindenesetre elég macerás így (vannak szettek, amikhez írtak méreteket elhelyezéshez, ott azért jobb a helyzet). Én csak örülnék, ha működne, de nem tudom mennyire bíznék benne később.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rob210
Topikgazda
Én bejelöltem amikor sikerült beállítani azóta imádom.
Pikk pakk felpattintom, mert nekem feszítő karmos van, semmit nem kell tekergetni, ha egyszer beállítottad.
Balaton 4 bicikli oda-vissza többször is megvolt már vele.Pedig az elején én mint műszaki embernek nevezhető valaki 1 óra után a flexel szemeztem.
Renault power
-
harry
veterán
válasz rob210 #75467 üzenetére
Szűkebbre vettem a lábakat, kb minimumra (így elől 13-13cm túlnyúlás van mindkét oldalt - próbáltam beljebb is fél-fél centivel, akkor már a fülek nem értek el az ajtóig, szóval ez a legszűkebb). Képek alapján is jól fekszik fel (a fül legalábbis, a tetőn a talp meg ahogy tud). Kapaszkodik is a tetőbe, meg lehet mozgatni a kocsit, de egyszerűen lelazul, sőt kézzel le lehet venni. Videó. Én ezt ezen a ponton elengedtem...
A hátsóról már leszerelés után lőttem egy képet, az még rosszabbul áll, mert szélesebb a kaszni, kijjebb kell hozni a lábakat hogy beérjenek az ajtóba, de így meg még gyengébben fekszik fel a tetőre. Beljebb tenni meg nem is nagyon lehet, mert akkor teljes egészében a gumicsíkra feküdne fel (meg a fül sem ér el az ajtóig).
Szóval szerintem egész egyszerűen ez a tetőcsomagtartó nem jó erre a kocsira, lehet a tetőn futó gumicsík miatt, vagy nem tudom, mindenesetre ezek után én nem ezt venném / ki is cserélem.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #75470 üzenetére
Mi-hova? Oldalt a hatlapfejű csavar? Idézném a leírást: "Óvatosan húzza meg. Ellenőrizze a csomagtartó rögzítésének erősségét (nem szabad túl erősen meghúzni). ", ehhez szerszámot sem adnak (csak egy imbuszt, amivel a sínben tudom a talpakat közelebb-távolabb állítani).
Ennek ellenére ráhúztam dugókulccsal, de nem állat módjára. Nyilván meg van húzva, csak nem fekszik fel a konzolra, ezért látszik máshogy (alul már rég hozzáér a konzolhoz, a második képen látszik is). Ha még jobban meghúzom, akkor kihúzza a fület az ajtókeretből. Ha elöl talán nem is, hátul biztos, mert az nagyon szerencsétlenül áll.Vagy van a tetőkaszniban furat valahol, ahol a fület lehetne rögzíteni? (bár az csak egy univerzális furat a fülön, vagy jó valami vagy nem). Mindenesetre nem találtam.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #75472 üzenetére
Egyetértek, ez sajnos ott bukhat el, hogy ez egy univerzális cucc, ami (ha jól értem) alkalmas normál tetős kocsikra, amik az "ajtóba kapaszkodnak", így elvileg erre is, de ezt senki sem mondta explicit (a honlapon a típushoz kerestem, de az gondolom a fenti feltételeket nézi csak; a gyártó semmit nem mond a kocsira konkrétan). És minden bizonnyal a legtöbbre jó is (jut eszembe lehet holnap felpróbálom a Focusra), de itt valami nagyon nem stimmel : \
Persze lehet én nézek be valamit, de már megnéztem egy halom videót, több beállítást és pozíciót, más csomagtartók leírását, hogy ott miként oldották meg, és így sem stimmel. A boltos srác is megjegyezte, hogy erre a tetőre nem egyszerű felpakolni, de lehet ha visszaviszem ránézzük már csak kíváncsiságból is.
De köszi, hogy ránéztél
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
csibor
őstag
Sziasztok!
2009 Clio Grandtour 1.5dci dynamique 86le vételnél mit érdemes átnézni? -
robertka
tag
Ha már leveszem az olajteknőt lecserélném az olajpumpát is, ez szintén kivitelezhető házilag? A le felhelyezésnek vannak buktatók esetleg? A LORO, MAXGEAR, FAI gyártók pumpái elég jó árok vannak amit még tudnék rendelni az a SASIC, KOLBENSCHMIDT de ez a kettő kb dupla áron van, ezek között van ajánlott gyártó?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #75477 üzenetére
Egyik traktoron épp most fejeztük be az olajpumpa cserét. Más miatt lett szétkapva, de ha már, akkor miért ne alapon kérte a szerelő, akit sikerült találni. Először rossz alkatrész miatt állt egy évet (összerakták azzal), aztán a teljes szétbombázás elkerülése végett alulról lett beműtve a jó, ehhez egyedi kulcs hegesztés, stb... igazából ezek után megkérdőjelezem, kell-e egyáltalán cserélni, elvégre ha nincs nyomás, úgyis szól, nameg a félmillió km-t futott taxikban sem gyakori a cserélt szivattyú Ha az adott motorra jellemző a meghibásodás, a'la 2.0 PD, akkor nem szóltam
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #75478 üzenetére
Ezt ne nekem írd én láncot már cseréltem, olajpumpán, de pumpát még soha életemben.
Renault power
-
robertka
tag
válasz molnarpeter #75478 üzenetére
Köszönöm, nálam túlnyomás volt az olajszűrő mellett kinyomta az összes olajat. Itt olvastam, hogy volt másnak ilyen túlnyomás problémája volt és az olajteknő takarítás, olajpumpa csere orvosolta, bár volt olyan akinek ez sem. Milyen kulcs volt a speciálisan hegesztett? A túlnyomás jelezné valami a műszerfalon amúgy?
-
hz0917
tag
Üdv:
Egy ismerősöm keres komplett bontott 1.4-s K4J 730 98 LE -s megane2-s motort, ha valakinek van esetleg vagy tud valami elérhetőséget az jól jönne neki. -
molnarpeter
nagyúr
válasz robertka #75482 üzenetére
Gyakorlatilag önindító kulcs készült, azzal fértünk hozzá az egyik csavarhoz. Nade ez erőgép, fogaskerék vezérelt, stb, más kategória, csak sztorizgattam egyet
Ez a túlnyomás nekem felettébb furcsa, ha tud közlekedni az olaj (nincs eltömődve az útja) akkor nem kéne tudjon ilyet csinálni még karter nyomás jutott eszembe, de az ilyet szerintem nem csinálna. VW csoportnál tömítés hiba miatt szokott elmenni az olaj a szűrő alatti hőcserélőnél, de az más témakör megint, nem akarlak félrevezetni, csak nehezen fér a fejembe a probléma
-
hz0917
tag
válasz molnarpeter #75487 üzenetére
Ezeket már végig hívogatta, de ez a típusú motor nincs nekik. Azért köszi.
-
robertka
tag
válasz molnarpeter #75488 üzenetére
Szerelő azt mondta beragadt az olaj nyomás szabályozó szelep, elvileg van egy rugós szelep az olajpumpán, meg egy olaj nyomás szelep a blokkba csavarva de szerintem az utóbbi csak érzékel nem avatkozik be. Miután feltöltöttem olajjal beindult és járattam pár percig nem jött elő a hiba. De én nem vagyok szaki. De ehhez a szerelőhöz nem viszem vissza.
-
-
robertka
tag
válasz rob210 #75491 üzenetére
Igen az F9QB800 1.9dci 88kW.
Most már megrendetem a HK csapágyakat meg a csavarokat hozzá, kicserélem úgy olvastam 200 körül nem árt de ha nem érdemes akkor az olajpumpa 40e költségét szívesen kihagynám de ha kell kell.
Az összes szűrút is megrendeltem mindenből Purflux-ot de gondolom az a szelep nincs ebben benne külön kell beszereznem? -
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok! Rob, majd vedd le a kocsit a tagok közül, már nincs meg, így nem lehetek tag
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz robertka #75496 üzenetére
Nincs szelep!
A szűrőben van nyomástartó.
Az unixos szűrőt hagyjuk.
Hengst, purflux, renault gyári, ezek szűrők amikkel még nem volt gond.Jó lesz, ha kiderül, hogy csak a szar szűrővel szívsz.
Ha van kompresszió mérőd vedd ki a nívópálcát és mérj egy nyomást ott.
Ha van olajnyomásmérőd mérd meg a gombánál az olajnyomást!Renault power
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Hello! Arra a dontesre jutottam, hogy venni kellene egy renaultot, 1.5dci motorral, a 80 koruli loeroset, autopalyazni.
Cliot es thaliakat nezegetek.
Evjarat az 2002 tol indulna kb. 2006ig.
Mire kellene odafigyelnem autovasarlasakor?
Tilushibak, vezerles, rohadas?
Koszonom! -
rob210
Topikgazda
válasz BUZZLGHTYR #75498 üzenetére
Rohadás nincs, vagy csak azoknál amik törve voktak és gányul javították.
Minél fiatalabb legyen..
Nagynyomású szállítóképességet kell nézni, kompressziót mérni. Ilyesmi. A vezérlése szíjas és 80ezrenként célszerű cserélni, gyári előírás 120ezer.Thalia, itt a fűtőradiátor előszeretettel lukad ki.
A C oszlop illesztésénél kireped a tömítőanyag és beázik a csomagtartó, a 4 rugó ellenőrizendő vásárláskor.Ha sűrűn cseréled az üzemanyag szűrőt jó minőségűre és az olajat, akkor kimegy a világból.
Renault power
-
angyalpc2
aktív tag
Valaki próbálkozott már Clio2-esben cserélni műszerfalat a legutolsó Thália 2008-2013-as verzióéra?
Vajon megoldható lenne a csere?
Szerintem sokkal tetszetősebb, modernebb hatást kelt a szellőzőrács vagy a díszléc íve, vészvillogó gomb stb.
Mondjuk a világos szürke se rossz.
A másik kérdés, hogy mondjuk egy 2006- authentique clio 2 alap szintű ülés szivacsa vajon kicserélhető egy újabb ~2010 körülre akár ebből a késői Tháliából? (a szövet maradna a régi, légzsák nincs benne)
Kezd szét porladni sajnos...nincs már olyan tartása.
Vagy hogy lehet ezt megoldani
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Foxpost
- Politika
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Fűnyíró topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...