Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csatravi
senior tag
válasz forceberg #48499 üzenetére
Azért most keveredik itt a dolog rendesen.
Nappali menetfényt akkor használunk amikor a közlekedés biztonságát nem veszélyezteti az, hogy hátul nem vagyunk kivilágítva. Szóval jó látási viszonyok között.
Ha a látási viszonyok gyengülnek felkapcsoljuk a tompítottat. Ennyi.
A régi világban is ez volt mikor nem kellett nappal lámpát használni. Szürkülettől felkapcsoltuk. A nappali lámpahasználatot (nem a nappali menetfényt) a szembejövő járművek figyelemfelkeltésére találták ki nem a ráfutásos balesetek elkerülésére. A nappali menetfényt meg arra találták ki, hogy tök felesleges nappal hátsó lámpát meg műszerfalat kivilágítani. A hátsó lámpából sz@r se látszik nappal. Nem beszélve arról hogy egy követett autó mögül lemaradhatok de egy szembejövő akkor is jön ha én totál lelassítok. -
Csatravi
senior tag
válasz diablo1984 #48498 üzenetére
Gyári szerelésben én még nem láttam olyat ami vakított volna fél fényerővel a tompított használata mellett.
Utólagos felszerelés az más tészta. Ott nem is engedélyezett jelenleg ez az 50%-os világítási mód.[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz Csatravi #48501 üzenetére
Mindenkinek más az ingerküszöbe a jó látás terén is.
Ha a barmok kezében a döntés lehetősége már régen rossz.
Ezen barmok miatt kell nekem és sokan másoknak jó néhány helyen kb. indokolatlanul állni a piros lámpánál, mikor alig jár autó...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Csatravi
senior tag
válasz forceberg #48504 üzenetére
Sajna mindig voltak, vannak és lesznek olyanok az utakon akik soha nem tanulják meg, hogy mikor milyen menetfényt kell alkalmazni a közlekedése során. Lásd pld a ködlámpa, főleg a hátsók alkalmazását.
Ilyen lett a nappali menetfény is. Megfelelő alkalmazása esetén nincs vele probléma.Az utólagosan felszereltek gazdáit piszkálnám meg egy kicsit mert tuti hogy legalább az 50% szabálytalanul van felszerelve. A minőségükről (megfelelőségükről ) nem is beszélve.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Csatravi #48502 üzenetére
Ebben igazad van.
Nem foglak meggyőzni arról, hogy sokan esőben ködben és egyébb körülmények között is csak a DRL-t használják.Meg arról sem, hogy egy csomó kókány E szabványt nem is látott kÍnai hulladék is fel van szerelve egy csomó racsing verdára.
Ezt én befejeztem, mindenki menjen úgy ahogy jónak látja, aztán előbb utóbb csak eléri az igazságszolgáltatás vas marka.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz forceberg #48507 üzenetére
Azért lassan eljutunk oda, hogy sok embernek megint luxus lesz az autókázás.
Hiszen, nem fogja tudni fentartani az elektromos kocsit illetve megvenni, a benzin diesel, meg amilyen irányba megyünk egyre több városból ki lesz tiltva.Pedig a gyárak kéményeire kéne inkább katalizátort meg DPF-et szerelni, csak az nem hoz nekik pénzt.
Utálom az ál környezetvédelmet.
Főleg azért , mert a litium aksikat nem tudom hova fogják tenni pár év múlva amik az első hybridekből kihullanak.De ez már más téma offba is teszem.
Renault power
-
forceberg
veterán
válasz rob210 #48508 üzenetére
Előbb-utóbb jön majd valami komoly sarc, az biztos.
Addig is ne bohóckodjunk már ezzel a személyautós baromsággal, amíg tele van az út kamionokkal...
Minden azért a mocskos pénzért megy.
Ha komolyan gondolná bárki is a környezetvédelmet, már rég be lenne tiltva a fuvarozás 2/3-a, amire csak a pénzügyi érdekek miatt van szükség. Pl. Németországból szállítanak ide kaját...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
diablo1984
veterán
válasz forceberg #48509 üzenetére
azért ha a 2/3-ad kamion állományt megállítanád, akkor max azt kapnád, amit a környezetedben terem, autóalkatrészt is akkor, ha legyártod magadnak, vagy vársz rá hónapokat! azért azt sose feledd, hogy a nemzetközi forgalomban közlekedő kamionok 80%euro5 vagy az fölötti, és megfelelő műszaki állapotban kell lennie, hogy ne kelljen vagyonokat költeni a mentésére! ergo sokkal jobb állapotúak azok a "sz@rok", mint a tizenéves hazai autóállomány, ami talán átlagban az euro3-ast sem éri el....
másrészt, ha németből hoz kaját, csak azért van, mert arra van igény, ha itthon is olyan minőségben, vagy olyan áron állítanák elő, akkor az sem jönne külföldről!
nem tudom, hogy neked mi a szakmád, de azok 2/3-adát is meg kellene tiltani, biztos neked is jól esne egy kívülálló a dologról semmit sem tudó becsmérelése.....
Üdv: egy kamionos(aki egy lefosott 1 éves euro6-os daffal jár).....
-
forceberg
veterán
válasz diablo1984 #48510 üzenetére
Félreértetted, ne vedd magadra. Nem a kamionosok ellen szólt, hanem a bohóckodás, ami jelenleg megy az egész Földön... A pénzügyi érdekek és befolyás csinálta ezt.
A helyzet az, hogy neked jelenleg ebből van állásod, de amúgy meg az önvezető autó után jön majd a kamion is... Sajnos, kutya egy világ jön, attól tartok.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
diablo1984
veterán
válasz forceberg #48511 üzenetére
az önvezető kamiontól nem tartok, míg egy személyautóval elbohóckodnak, ha hiba van, max meghal 1-2 ember, de egy 40 tonnás ha összetol 15 autót, az pusztítás! másrészt meg ha a pálya lehajtóig megy a szerelvény, az még nem jut el a cégig, pedig cégek vannak zergacsapáson megközelíthető hegyeken is, ha oda nem vezet az önvezető semmikor!
ez pusztán üzlet, nem csak kaját, hanem alkatrészeket meg mindent hordunk, ha nem lenne a közúti összeköttetés, akkor a magyar vállalkozások többsége bezárhatna, mert a német háttér nem itt gyártatná le az alkatrészeket az autóiba, gépeibe, stb, de minden területen igaz ez! a kamion nem azért gurul, mert a sofőr erre élvez(mint az esőkabát személyautósok, vagy a lusták) az feladatot végez, áruszállítás ennek a feladatnak a neve! és ezek a borzasztó "környezetszennyező" kamionok Budapestről pl ki is vannak tiltva, mégis fuldoklik a város, hát nem miattuk, akkor kitalálhatod, hogy mi sz@rja tele azt is!
szóval mielőtt hülyeségeket írsz, kérlek gondolkozz!
-
mycso
Topikgazda
Néha előkerül itt a DRL, aztán mindig ilyen apokalipszis lesz.
A jogszabályok (most már) egyértelműek, így nincs rajta mit vitázni.
(#48482) Cane: nem is kell világítania hátul, hiszen nem ez a funkciója
(#48487) Csatravi: valóban a gyári megoldásoknál vannak érdekes esetek, hogy együtt ég a tompítottal, akár csökkentett fényerővel, stb....
Viszont itt most utólagos megoldásról beszélünk, ennek úgy kell működnie, hogy gyújtásra felkapcsoljon és bármilyen más lámpa felkapcsolására (kivéve a fénykürtözés) lekapcsoljon. - Ezt jogszabály mondja ki.
Volt egy régebbi szabályozás, mi szerint éghet együtt a helyzetjelzőkkel is.De nincs ezen mit ragozni. Szabályosan be kell kötni és szürkületkor, esőben, ködben, stb. ... kapcsolni kell a tompítottat, ez ilyen egyszerű. Verőfényes napsütésben meg tényleg teljesen mindegy, hogy ég-e a hátsó helyzetjelző vagy nem.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
forceberg
veterán
válasz diablo1984 #48512 üzenetére
Neked hülyeségnek tűnik, mert ebben dolgozol, de ettől még túl sok a kamion (de az autó is éppúgy).
Amit üzletnek neveztél, na annak jó része a pénz hajhászat, ami szép lassan kiirt mindent a bolygóról
Lehet EURO10 is, a CO2 az CO2 lesz akkor is, ha mellé nem termelődik a többi "jótékony" gáz.
Amit kitiltanék, na azok a koromfekete hátfalas furgonok, azok után menni kész öngyilkosság, fulladásos halál.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
diablo1984
veterán
válasz forceberg #48514 üzenetére
a dízelnél a legnagyobb probléma a korom, azt itt euro6-nál már adblue és részecskeszűrő együttes használatával kiszűrik, ez a gép nem is kormol, nincs se szaga sem, semmi! a co2 meg a más mérges gázok kibocsájtásáért továbbra sem a teherautó a felelős, az termelési munkát végez és azért van ennyi, mert a munkák száma megköveteli!
inkább haragudj az ezer éves bkv buszokra, a fos ladákra és a hozzá hasonló vett műszakis bontószökevényekre, amiről már szagról, füstről is érzed, hogy valami nem kerek, de a teherautókat felejtsd el, ez már nem az ifa korszak, az meg hogy valami folyt, olyan füstje van, azt a kpm-nek kellene megtiltania a közlekedését, de valahol mindig van kiskapu....
de én mondom ne legyen a teherautótól álmatlan éjszakáid..... -
Tom5
addikt
Írnátok ajánlott lengéscsillapító márkákat? M1Ph2
-
forceberg
veterán
Szerintem Monroe vagy Sachs szokott lenni az ajánlott.
Más.
MII 1.5dCi-nél a tankba folyamatosan lejt a befolyócső?
Télen szoktam, de most nem öntöttem Spurit tankoláskor, mert a Lukoilnál normál árban prémiumot adtak, de azóta érezhetően nehezebben indul. A kérdés, ha utólag öntöm be a Spurit(kb. 1 deci), az lefolyik rendesen?
BTW ennyit a prémium üzemanyagról...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
válasz baluka6 #48520 üzenetére
Igen ez volt a többiek baja is vele.
Nem tudom nekem az van hátul és imádom, tart, stabil, semmi baj vele.
Igaz akkor azt is kiveséztük, hogy nekem egy régebbi teljesen más gyári számú van és nem is a bárdiból van, tehát akkor ezek szerint a bilstein nem ajánlott már.Renault power
-
Csatravi
senior tag
Elnézést kérek mindenkitől de az alábbi lemaradt
Üdvözletem Mindenkinek így újoncként a topikban !
-
Vezettem ma 2009es csapott hátú Meganet.ezt Én nem gondoltam volna, hogy ilyen pici, szűk. Nem győzött meg. Én azt hittem a 110le majd jobban érezhető lesz.
És az az ajtó ropogás, borzalmas. Legalább azt megcsinálnák, hát ott a márkaszerviz mellette.Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle
-
Pecc
őstag
válasz baluka6 #48520 üzenetére
Nekem is a b@rdiból van, és alacsonyabb lett az autó hátulja, mint az elfáradt gyáriakkal plusz recsegő ropogó hang jön onnan pici úthibáknál amióta benn van. Jól csillapít, viszont tényleg kemény.
Majd ha az elsők is elfáradnak, veszek 4 újat jobbat ezt meg kib@szom a picsbe[ Szerkesztve ]
-
rexaly
csendes tag
sziasztok,
Szeretném a segítségeteket kérni,
Adott egy Renault Clio II-es 1.4 16v K4JC7/10 2002es év járat. Ez nem saját kép de ugyan ez a visszajelző villan fel . Volt amikor menet közben a váci út közepén és egyszerűen letilt(kb. 60km/h-ig) Félre állást kővetően gyújtás le majd vissza és el is tűnt a hiba, ment is tovább mint ha semmi nem történt volna. Többször is előfordult de teljesen random semmi séma nincs benne. Ha indításnál üresben villan fel akkor 1900-2100 között ugrál az alapjárat. Viszont a mai nap egyik pillanatról a másikra menet közben teljesen eltűnt az alapjárat. Újra indítottam többszöri is. Alapjárat nincs, 5 indításból 2-szer viszont felvillant a hiba és akkor ugyan úgy 1900-2100 között ugrál megint magától az alapjárat. 6. indításra megint eltűnt és megint nincs alapjárat. Sajnos nem értek az autó motorteréhez annyira hogy egyáltalán találgatni tudjak mi lehet a baj. Egyelőre áll a parkolóban az autó és nem tudom mit tegyek. Esetleg tudnátok egy megbízható szervízt ajánlani?Segítségeteket előre is nagyon szépen köszönöm és mindenkinek boldog új évet kívánok.
-
speedydb23
senior tag
válasz diablo1984 #48527 üzenetére
Ez inkább elektromos hibát jelez, szerintem.
-
diablo1984
veterán
válasz speedydb23 #48528 üzenetére
2001-es renault mascottnál is ezzel jelzett minden hibát, azon volt a kontakt hibától a nagynyomású pumpáig minden! és mindet ezzel jelezte... hibakód olvasást neki!
-
rexaly
csendes tag
válasz diablo1984 #48529 üzenetére
köszönöm szépen nektek, az lesz mindenképpen akkor. Esetleg Pesten vagy környékén nem tudtok egy megbízható Renault szerelőt ajánlani?
-
Zaji
őstag
Erre esetleg valakinek ötlet?
-
rob210
Topikgazda
válasz rexaly #48526 üzenetére
Szia.
Ez a spirál az elektromos rendszerben történő szakadást vagy hibát jelzi.
A te esetedben ez valószinűleg a folytószelep pozició jeladó lesz, ezért ugrál az alapjárat illetve ezért nincs.Át kéne nézni a kocsit, az is lehet, hogy csak a csatlakozója rossz amit egy ki kontaktsprayel meg lehet oldani.
Mindenképpen kéne egy hibakódot is nézni, de én erre gyanakszom a tünetek alapján.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Ha a kimért generátor jó, a fedcomp meg sz@rul mér akkor nem kérdés, hogy mi a rossz, sajnos.
(de, hogy a márkaszervÍzben ezt miért nem tudták azt nem értem.)
Nem sok minden van a generátor töltése és a fedcomp között.
Két lehetőséged van, szoftware frissÍtés, vagy ha ez nem oldaj meg akkor, kikapcsoltatod ezt a töltés figyelést a fedcompban.
A harmadik a legdrágább fedcomp csere.
De a szakszervÍzben majd csak találnak valami hibát......Renault power
-
meroly
veterán
Clio II 1.4 16V első fogyasztás a "bejáratós" motoron 7,41.
Ebben azért elég sok indítás volt, kb 30%-ban közút, a többi város.Reméljük azért a dadogó, rángató hidegindítás probléma javítása után lejjebb megy még.
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
válasz rob210 #48537 üzenetére
Hát reméljük, jó mondjuk pörgettem, mert hiába a kevés km, a csaj nem pörgette nagyon, csak városban használta.
Most jövök a szerelőtől azt mondta fogalma sincs mitől lehet a hiba (hidegben indítva elindul pöccre, fordulat is 1100-1200-on a szivató miatt, majd ha egyesbe rakom és indulnék, akkor dadog, rángat és lefullad. Nem mindig, de amikor nagyon hideg és nyirkos idő van, akkor tuti. 20 méter után jó. Fordulat ha már meleg, akkor is ingadozik egy minimálisat)
Egyelőre kitisztítja a fojtószelepet meg az FHP jeladót. Szerviz szerint gyertyák és trafók most voltak cserélve, de azért megnézi azt is.Nektek esetleg még valami tipp?
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
válasz diablo1984 #48539 üzenetére
Szerintem szépen egyenletesen jár.
Szerintem, de nem értek hozzá, viszont 3 hengeres suzukit váltottam, úgyhogy hiába a nulla hozzáértés, azért azt érezném.[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
diablo1984
veterán
válasz meroly #48540 üzenetére
Mikor kihagy egy henger, akkor egyenetlenül jár, erőtlen, lefullad. Tesómèk thaliája is ilyen motoros, küzdöttek is vele, de ők sem vettèk èszre, hogy mikor hidegen csinálta, akkor 3 henger ment csak ès csak hidegen csinálta, ha pár percet járatták a kocsit akkor magához tèrt. Gyújtótrafó csere lett a vège, de az volt a művèszet, hogy megtalálják melyik a rossz, mert mikor bemelegedett, akkor fèl napig sem csinálta újra....
-
meroly
veterán
válasz diablo1984 #48541 üzenetére
Alapjárat az jó, tehát indítás után ha nem akarok elindulni vele, akkor az szépen jár a minimális ingadozást leszámítva.
Szerk: gyertyák és trafók nemrég voltak cserélve.
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
rob210
Topikgazda
válasz meroly #48542 üzenetére
Jah ez volt az a kocsi amit kevés kilométerrel vettél és ezek szerint sokat nem volt használva.
Na akkor kezdj el szépen tömÍtéseket vásárolni.
Vagy a szÍvósor tömÍtés vagy az alapjárati motor tömÍtése vagy a fojtószelep tömÍtése adta meg magát vetemedett el és viccel meg téged.
Tesztelése hidegindÍtáskor egy flakon féktisztÍtó sprayel el kell kezdeni fujkálni az emlÍtett tömÍtések környékét.
Ahol változik a fordulatszám ott a bibi.Renault power
-
meroly
veterán
válasz rob210 #48543 üzenetére
Így van ez az.
Viccelni? Inkább szivatniHolnap elvileg a szerelő elkezdi a fojtószelep és az FHP jeladó tisztítását, de lehet beszerzem ezeket a tömítéseket, aztán megmondom cserélje ki azokat is.
Szívósor megvan, a másik kettőnek mi a hivatalos neve, a bárdin nem találom?
Köszi
Impossible is nothing
-
rob210
Topikgazda
válasz meroly #48544 üzenetére
Javaslom ezt használd. Fojtószelephez és szÍvósorhoz is.
Az alapjárati motorhoz, meg leméred a gumigyűrű méretét és bármelyik vÍzszerelvény boltban kapsz.
Az sima gumigyűrű semmi extra.Renault power
-
newwave0507
aktív tag
Sziasztok!
Úgy döntöttem végül, hogy meg csináltatom a kis Lagunámat. A turbót elintéztem a Pesti céggel, viszont szükségem lenne egy jó motorblokkra is. Igazából jöhet mindennel együtt, kivéve ugye a turbó! Esetleg ha valaki tudna eladót, de tényleg megbízható forrásból, jó állapotban lévőt, kérem keressen meg. Köszönöm szépen!
[ Szerkesztve ]
Gondolataink saját elménk börtönébe zárnak. Félelmeink emelik egyre magasabbra a falat, melyet csak a tudatosság képes lebontani.
-
diablo1984
veterán
válasz newwave0507 #48547 üzenetére
jófogáson, racing-bazáron, illetve a renault facebook csoportban találsz hozzá mindent!
mi ment amúgy tönkre a gépben, mije sérült a motornak? a turbót gariban cserélték és annyi?
-
newwave0507
aktív tag
válasz diablo1984 #48549 üzenetére
1.-Köszönöm a válaszod, keresgéltem ott már igen, csak jobban szeretnék megbízható forrásból vásárolni.
2.- Turbótengely törés , a motor csattog, szerintem az biztosan a hajtókar.., illetve ugye kiment az olaj, és nálunk az egyik jóképességű szerelő úgy indítgatta, meg járatgatta kicsit. A héten derűl ki, hogy mi is a helyzet a blokkal. A turbó sem egy egyszerű sztory..., ki küldték olaszba a gyártóhoz, hogy garizni kéne.., erre az olasz természetesen nem vállalta fel, így a Pesti cég felalánlotta, hogy 38e forintért teljes felújítás, igazából középrész csere, vagy 70e egy új turbó. Így döntöttem a felújítás mellett.
Gondolataink saját elménk börtönébe zárnak. Félelmeink emelik egyre magasabbra a falat, melyet csak a tudatosság képes lebontani.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest