Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz
bacus #136562 üzenetére
Erről a partizánvicc jut eszembe.
-
Somatom
veterán
válasz
bacus #136555 üzenetére
Nézd! Én leírtam, hogy ez hogyan történik. Nem szeretném egy klubnak se megmagyarázni, hogy oszoljanak több csoportra és a szabályszerűségén sem kívánok vitatkozni.
V.Stryker -nek hármat látva is az jött le, hogy ellentmondást nem tűrően közlekedtek. Mit gondolt volna, ha harmincat lát?
Félreállsz, elengeded, ennyi. Mi olyan bonyolult ezen? -
Somatom
veterán
válasz
csongi #136552 üzenetére
Ez egy nagyobb csapat egyben tartásával harmonizál. A szükséges rossz. Hol van a Kresz -ben, hogy az autósoknak félre kell húzódniuk, hogy helyet adjanak a sávok közt előre araszoló motorosnak? Mégis megteszik. Ha egy kereszteződésben akadályt látsz magad előtt, akkor áthajtasz rajta, mondván, hogy neked van elsőbbséged? Bepofátlankodsz egy esküvői menetbe, vagy hagyod őket elmenni? Ha azt látom, hogy egy motoros csapat vonul, akkor meg sem próbálok közéjük menni. Inkább zárok nekik a kamionnal. Mennyit bukok? Harminc másodpercet? Jobb a békesség.
-
Somatom
veterán
válasz
bacus #136547 üzenetére
HD -nál is van ilyen. HOG (Harley Owners Group). Abból én nem kérek.
Ami a Road Captain -t illeti, neki az a dolga, hogy felkészüljön a menésre. A klub eldönti, hogy mikor, hova van gurulás, a többi a RC dolga. A hátul menésemet én a sorban elfoglalt helyemre értettem. Elöl a RC, utána a két biztosító ember (általában utas nélkül, dinamikus(abb) motorokkal. Nekik a kereszteződéseken áthaladás biztosítása a feladatuk). Utánuk a pénztáros (és/vagy a titkár), és a főnök. Majd sorban a tagok, aztán a prospectek, hangaroundok, supporterek, meghívottak. Leghátul pedig a két hangman, vagyis a záróemberek. Az ő feladatuk, hogy hátulról védjék a csapatot és hogy jelezzék, ha vki lemaradt. A RC és a Hangman szinte végig a szembejövő sávban mennek, hogy közvetlenül lássák egymást. -
Somatom
veterán
Van vkinek tapasztalata a Pardival? Korrektek? Azt hírdetik, hogy náluk "jó áron" van olyan sisak, amilyet szeretnék. Ez csak 20 Euróval drágább a Louis -nál. De, mivel a Louis -ban eddig nem találtam, így felpróbálni sem tudtam, hogy L, vagy XL kell nekem.
-
Somatom
veterán
válasz
Topiccsendőr #136537 üzenetére
Ember! Hol látsz te ott kérdést? Az egy kijelentő mondat. Az, hogy nem tudom, hogy hol tartasz, nem jelenti azt, hogy szeretném tudni.
-
Somatom
veterán
válasz
Topiccsendőr #136533 üzenetére
Talán ha jobban figyelsz, akkor nem írod le ezt a kisregényt (bocs, nem olvastam végig). Már az elején tévedtél. Én ugyanis nem kérdeztem semmit.
-
Somatom
veterán
válasz
Topiccsendőr #136528 üzenetére
Nem tudom, hogy Te hol tartasz és hogy téged idézzelek:
"Sajnos, elvesztettem az érdeklődésemet". -
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
válasz
Geresics #136504 üzenetére
Pontosan ezt írtam én is. Hosszú futásteljesítményhez rendes motort kell venni.
Egyébként miért ne dícsérjem az enyémet? Most 60 ezer van az órájában. Eddig nem volt gyakran szervízben. Egy generátor, egy önindító behúzómágnes. Ennyi. Persze, nem a HaHu -n vettem, hanem a szalonban, újonnan. -
Somatom
veterán
válasz
Topiccsendőr #136490 üzenetére
Ez ám csak az egyszerűsítés! Kamionos lettem egy motoros topikban. Pedig, az csak a munkám és csak 15 éve csinálom. A motorozást meg 40 éve.
Nyugi, én már kinőttem abból, hogy alfahím szerepben brillírozzak egy fórumon! Tudom, hogy ez neked fontos. Nem pályázom a posztodra. -
Somatom
veterán
válasz
Topiccsendőr #136488 üzenetére
Már, hogy alacsony képességű lennék? Azért párszázezer Kilómétert eltúrázgattam már. A mostani motorom kerekét belelógattam az Északi tengerbe, a Földközibe (többször), meg az Atlanti óceánba.
-
Somatom
veterán
válasz
Topiccsendőr #136485 üzenetére
Azt csak azért írtam, mert tudtam, hogy harapni fogsz rá.
-
Somatom
veterán
válasz
Topiccsendőr #136479 üzenetére
Sajnos, nálunk ez nem így van. Nem azért olcsó, mert már nem lehet vele annyit menni, hanem azért, mert az elhanyagoltsága miatt bármikor megadhatja magát. User elviszi a szerelőhöz, az meg azt mondja, hogy nem éri meg, add el, amíg még működik. Ha végig megkapta volna, ami kellett volna neki, akkor most nem lenne ilyen állapotban.
Moleman:
Egy sportmotor nem végtelen kilóméterre van tervezve. Honda Pan-European, Motorrad újság, 100 ezer Km -es teszt. Kopás: nem mérhető.
Ha normálisan van kezelve, akkor egy Harley -nak sem kottyan meg 100 ezer Km. Aki hosszú futásteljesítményt szeretne, az vegyen rendes motort! -
Somatom
veterán
válasz
Topiccsendőr #136475 üzenetére
A kötelező szervíz nem csak olaj, olajszűrő, légszűrő cseréből áll. X Kilóméterenként elő van írva a kardán, a futómű, a telók vizsgálata is. Vezérműláncot sem akkor kell cserélni, amikor zörög, mert az automata feszítő már végálláson sem tudja megfeszíteni. Olyankor a vezérműtengelyekről, szelepekről is kiderül ez-az. De, ha ezeket a szervízeket elhanyagolják, akkor csőstől fog jönni a baj.
-
Somatom
veterán
válasz
Harcipocok84 #136469 üzenetére
Pedig, a kötelező szervízek miatt kell a legjobban aggódnod. Mármint azok miatt, amik eddig elmaradtak, vagy nem lettek rendesen megcsinálva. Sztem a japánok szervízelése drága. Ilyen korúban és futásteljesítménnyel én HD -t vennék (persze, amúgy is
). A HD egyszerű, mint a faék és egy nagy Lego. Pl. a 883 -as és az 1200 -as Spory lökete megegyezik. Veszel egy "fordító kitet" és a dugó, hüvely cserével együtt növeltél 300ccm -et. A legzsebbenyúlósabb tétel a szíjkerekek és a szíj cseréje, mert a 1200 -asnak azzal nyújtották az áttételezését. Viszont egy szíj az 80 ezer Km és egyszerűbb, mint egy kardánfelújítás.
-
Somatom
veterán
válasz
Harcipocok84 #136465 üzenetére
De, csak 800 -as. Azt meg ösztökélni kell a menésre. Ráadásul vizes, ami további bonyolulat + hibaforrás. A nagytesó levegő/olaj hűtéses és alapjáraton el lehet vele túrázni. Annál elképzelhető a 150 ezer különösebb belenyúlás nélkül.
-
Somatom
veterán
válasz
bacus #136453 üzenetére
HD -nál sok éve van ez a kulcs nélküli indítás. Vmi baráti klubházparty. Cimborám odaadta a barátnőjének a kulcsot megőrzésre. Éjszaka együtt hazaindulás. Hogy a lány ne fázzon, beült az egyik autóba. A srác teljesen megfeledkezett a kulcsról. Nem is volt gond addig, amíg a hazafelé vezető úton az autó el nem távolodott a motoros csapattól.
Más. Ma voltam egy német Louis -ban. Szereztem tanktáskát és felpróbáltam a Roof Carbont. Szerencsére nem volt a méretemben. Ugyanis később rátaláltam a Scorpion Exo-Tech Carbon -ra. Tecccik. Van vkinek tapasztalata vele?
-
Somatom
veterán
válasz
Harcipocok84 #136449 üzenetére
Nem követem a piacot. Egy 883 -as HD Sportster nem jön ki ennyiből?
-
Somatom
veterán
válasz
dellfanboy #136421 üzenetére
Vannak ilyenek. Pl. Pannoniaval a világ körül. Maximális respect nekik!
Egyszer egy ismerős taxis telefonált, hogy talált egy németet a városban, elhozhatná-e a klubházba. Egy fiatal srác volt, aki céges kiküldetésben volt Indiában. Ott vett egy dízel Enfieldet és úgy döntött, hogy hazamotorozik vele. Szerencsére csak a lábtartója szakadt le, meg a csomagtartónál repedt el a váz. Megheggesztettük, vendégül láttuk, aztán gurult tovább. -
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
Én nem bíbelődtem ilyesmivel. Anno megvettem a docking setet, ami négy adapter a gyorscsatlakozós csomagtartóhoz. Feldobom a táskát az ülésre, a mezei gumipók kampóját beakasztom a docking set műanyagjába és lehúzom a táskát ÍGY.
-
Somatom
veterán
Sztem ezek a kialakításúak legjobbak. Nekem ennek a régebbi, Louis logós verziója van. Cirka 15 éves és hibátlan. Volt a zippzáras, de annak hamar szétszakadt a zippzárja. Aztán van az olcsó, henger végén záródó, de azzal meg az a bibi, hogy ha valami az aljáról kell, akkor mindent ki kell pakolni a szűk nyíláson.
-
Somatom
veterán
válasz
Harcipocok84 #136352 üzenetére
Fura. A VZ800 Marauder -t az összes oldal láncosnak hozza.
-
Somatom
veterán
válasz
Topiccsendőr #136341 üzenetére
A Ducati iránt én is.
-
Somatom
veterán
válasz
Topiccsendőr #136339 üzenetére
Az előzmények után nem tudom, hogy nálad mi a chopper. Nagy átmérőjű (pl. 21"), vékony első kerék, 16" körüli, szintén vékony hátsó, döntött, hosszú első villa. Kb. ezek a chopper stílusjegyei. Gyári motorban mondjuk az 1400 -as Intruder egy klasszikus chopper. Vagy, HD Dyna Wide Glide.
-
Somatom
veterán
válasz
Topiccsendőr #136335 üzenetére
De, ennek semmilyen motor formához sincs köze. Chopperhez meg végképp semmi. Fura, mert az olaszoknak, ha más nem is, legalább a design szokott sikerülni.
-
Somatom
veterán
válasz
Topiccsendőr #136330 üzenetére
Hát ez a Diavel tényleg egy igazi minek.
-
Somatom
veterán
válasz
Harcipocok84 #136324 üzenetére
Link.
Sztem bolhafing mindegyik. Túrákon néha voltak velünk ilyenekkel. Nem chopperes a menés. Egyáltalán nem tol, mint egy mozdony. Ahhoz köbcenti kell. -
Somatom
veterán
válasz
Topiccsendőr #136320 üzenetére
Talán valami hegynek fölfelén próbálkoznék. Nyél, satu, nyél, satu.
-
Somatom
veterán
válasz
Topiccsendőr #136285 üzenetére
Ilyen a profi sport. Profi boxmeccsek előtt is üzengetnek egymásnak a boxolók. Ez meg itt kis pénz, kis üzengetés.
-
Somatom
veterán
válasz
bajnokpityu #136251 üzenetére
Akkor engem sem. De, a bázismotor területe és árukészlete nagyságrendekkel kisebb a bécsi Louis -énál. Sisakot pedig nem veszünk próba nélkül.
-
Somatom
veterán
válasz
bajnokpityu #136247 üzenetére
Az engem nem vígasztal, hogy a különbözetet befizetik. Ha én kint vásárolok, akkor 7% -kal beljebb vagyok csak az áfán.
-
Somatom
veterán
Kérdés1:
Van vkinek tapasztalata Roof Boxxer Carbon sisakkal? Esetleg az Airoh Rev 19 -en kívül, más hátranyílósról tud vki?Kérdés2:
Van vkinek motorosbolt tippje mágneses tanktáska beszerzéshez? Eddig ezeknél néztem körül: Shox, Karasna, RMC, Fokt. Az utóbbinál találtam egy ígéretes darabot, de persze nincs nekik raktáron.Kérdés3:
Eléggé kifogytam a motoros felszerelésekből és arra gondoltam, hogy jövő hét elején Budapestről kocsival kiugranék a bécsi Louis -ba (esetleg Polo, Auner, vagy bármi más a környéken). Társulna vki? Van egy nagyon régi, Louis -os kedvezménykártyám. Sajnos, eléggé megkopott, nem nagyon olvasható. De, a nevem benne van a rendszerükben. Ha sikerül elfogadtatnom velük (eddig még mindíg sikerült), akkor tudnánk kedvezményesen vásárolni. -
Somatom
veterán
válasz
norbert1998 #136204 üzenetére
Neked nem akkus a matracpumpád?
-
Somatom
veterán
válasz
vlevi #136115 üzenetére
Pontosan ezzel kezdtem én is. A tréningen előre tudod, hogy milyen körülmények között, mi fog következni. Minden másra meg ott a
MastercardABS. Persze, ettől még nagyon hasznos a tréning. Én is el akarok menni ősszel kipróbálni magam. Sztem valahova a kezdő szint fölé tippelném magam, hogy ne legyen uncsi. Gondolom, van vmi előzetes szintfelmérő. -
Somatom
veterán
válasz
fattyu #136112 üzenetére
Nem érted. Nem a talp a lényeg, hanem az, hogy az összes ilyen tesztben az ABS előnyeit demonstrálják azzal, hogy talajtól függetlenül, "ész nélkül" satut húznak. Persze, hogy a blokkoló első kerék elviszi az elejét. Mi lenne, ha megállni próbálna és nem direkt elesni?
-
Somatom
veterán
válasz
fattyu #136110 üzenetére
Rákerestem. Többnyire az jött ki, hogy az ABS -es motoros ráharap a fékre, oszt megáll. Itt láttam olyat, hogy az ABS nélküli még csúszó kerékkel is hamarabb állt meg, de azon nem kerék, hanem csúszótalp volt a kitámasztón, ami szintén fékez. Az nem derült ki, hogy mi lett volna, ha nem blokkolja be szándékosan az első kereket.
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
válasz
yodamastah #136083 üzenetére
Na, ezt aláírom. Motorral nagyon rossz esőmenő vagyok. Inkább totál visszaveszem a tempót.
-
Somatom
veterán
válasz
vlevi #136043 üzenetére
Bocs a csúszásért, meló volt.
A videón sztem csak ABS -es motorok voltak. Az ABS nélküli fékezés buktatóit már tapasztaltam a bőrömön (szó szerint). Ahogy Te is írod, a vészhelyzetek legnagyobb nehézsége a meglepetés. Ez kimarad, ha előre tudom, hogy a bólyánál "vészhelyzet" van.
-
Somatom
veterán
válasz
FeZ... #136003 üzenetére
Amit linkeltem, abban világosan ott van. A busz kivételével mindegyikre 46850Ft az éves díj. Nevetséges árképzés. Az utánfutót egyáltalán nem értem, hogy azt tulképp mire értik. Annak külön rendszáma, forgalmija van. De, a hétszemélyes személyautómmal a D1 kategória díjáért húzhatok egy 2 tonnás, autószállító trélert, míg egy D2 kategóriájú kisbusz plusz 46850Ft -ért húzhat egy 500Kg össztömegű utánfutót. Vajon melyik jelent nagyobb útterhelést?
-
Somatom
veterán
válasz
dellfanboy #136001 üzenetére
B -vel 9, de az autós matrica nem igazodik ehhez. Ha jól tudom, akkor csak 7 személyesig szgk. matrica.
Szerk.: Jól emlékeztem. Hét személy fölött az szgk. is D2 kategória. -
Somatom
veterán
válasz
norbert1998 #135915 üzenetére
Akkó rossz a technika. Sor 4 -et 2 -ben, max. 3 -ban símán be lehet tolni. A CBX -et be tudtam úgy tolni, hogy nem szálltam le a motorról. Sor 4 -nél főtengelyen 90 fokonként van egy gyújtóütem. Sor 6 -nál ez csak 60 fok. A V2 betolása sokkal gázabb. Főleg akkor, ha egyáltalán nem forgat az önindító. Japánoknál divat az egyik hengeren a dekompresszor, de ahhoz is önindítózni kell, mert arra nyit. HD -n nincs dekompresszor (mármint gyárilag). Síkon, egyedül nem is lehet betolni önindítózás nélkül. Ahhoz másik motorról tolva/húzva 60 -ig fel kell gyorsítani és nagy ráhuppanással, harmadikban talán nem blokkol a kerék, hanem megforgatja a főtengelyt.
-
Somatom
veterán
válasz
Topiccsendőr #135906 üzenetére
Szerintem nem, de ebbe értelmetlen lenne belemennünk. Írta, hogy látott 6 Voltot is, tehát egyértelmű, hogy túl nagy terhelést kap az akku. A kérdés az, hogy a hiba elektromos (zárlat), vagy mechanikus (szorulás).
-
Somatom
veterán
válasz
V.Stryker #135899 üzenetére
Az az akkufesz biztosan nem jó. Átérzem a problémádat, én is így jártam. Eleinte nehezen indult, aztán már a lámpa fényén is láttam, hogy baj van. Generátor kakukk. Beépítettem egy voltmérőt, hogy ha legközelebb ilyen történne, akkor azonnal lássam, hogy baj van a töltéssel.
-
Somatom
veterán
válasz
Micsurin #135847 üzenetére
Ha arra jársz, a Minimundus -t ne hagyd ki!
-
Somatom
veterán
válasz
Geresics #135807 üzenetére
Baj ezzel sem volt (legalábbis aszfalton). Toltam magam előtt a szelet, mint a metró.
Tisztára kamion feeling volt.
Viszont elhagyva az aszfaltot már nem volt fincsi. Persze, csak nagyon óvatosan mertem húzni a gázt. Maximális respect annak, aki ki tud motorozni egy ilyen GS -t. Voltam már jópár túrán, de eddig még nem hiányoztak az enduro tulajdonságok. Persze, lehet direkt olyan túrát tervezni, de a tapasztalataim alapján nagyon kíváncsi lennék arra, hogy a topiklakók hogyan boldogulnak olyan körülmények között ezekkel a tankokkal, megpakolva.
-
Somatom
veterán
válasz
tboy93 #135796 üzenetére
Sztem első motornál nem a súly számít, hanem az ár. Addig nem tudod meg a határokat, amíg át nem léped. Azokat olyan motorral kell megismerni, amit nem féltesz és olyan helyen, ahol a legkisebb a komoly sérülés kockázata. Pl. egy 125 -ös enduro, vagy hasalós (érdeklődési iránytól függően) és irány a pálya! Utána már tök mindegy, hogy mire ülsz, ésszel húzva a gázt, bármilyen motorral meg fogsz tudni bírkózni. Én az ETZ -ről ültem át egy ezres hathengeresre. Egy-két hét volt megszokni. Viszont, előtte szinte az összes szoci motoron becsukott szemmel tudtam volna lábtartót cserélni, annyit szakítotam le.
-
Somatom
veterán
válasz
bacus #135584 üzenetére
A kötelezőkön kívül eddig minden motoromat én szervízeltem, de most nincsenek meg hozzá a megfelelő körülményeim, úgyhogy szégyenszemre bejelentettem a HD -t egy szervízbe. Kicsit aggódom. Pl. vmi "gagyi" akkumárkát mondtak, úgyhogy inkább megvettem a gyárit. Az olajat is megvettem, de még nem tudom, hogyan fogom udvariasan elérni, hogy előttem nyissák ki és töltsék be a motoromba.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Mini PC
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Androidos fejegységek
- TCL LCD és LED TV-k
- SörcsaPH!
- Egy vagyont költ humanoid robotokra az egyik kínai EV-gyártó
- Alienware notebook topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest