-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
dave0825
őstag
Üdv mindenkinek!
El szeretném adni a '07-es Z750-em, mert nagyobb túrákra tervezek menni 2 személlyel, így valami túraenduro után nézegetek. Elsőnek Versys 1000-t néztem, de az első lámpája nem tetszik, olyat meg nem szeretnék, amit 1-2 év múlva eladok, mert nem tudom megszokni. Tetsszen is, megbízható is legyen...
Utána néztem 2015-ös DL 1000 V-Strom-ot, de annak is furcsa a lámpája, plusz 2,7M Ft-om jelenleg nincs.
2M Ft körül gondoltam max, ebbe a kategóriába pedig csak a 650-es V-Strom fér bele, 2013-4-es évjáratban.Szóval erről kérdeznék, hogy teljesítményre kinek, mi a véleménye, főleg, aki használta hosszabb ideig, vagy jelenleg is használja. Én úgy hallottam egyik ismerőstől, hogy az a ~70LE 2 személlyel, megpakolva kicsit kevéske, de másik ismerős szerint szintén 2 személlyel, több csomaggal, Olaszországi túrát 140-50-nel vígan vitte (kb. 70 és 100kg voltak a személyek).
A mostani Z750-hez nekem kevésnek tűnik így ismeretlenbe a 106-hoz képest a 70LE, de persze más kategória, más henger-elrendezés...
A Z750 előtt egy 125-ös kis RS-em volt, km-be sokat mentem, és erre lehet mondani, hogy 3. motor lesz (nagy kategóriában 2.), elég lesz nekem bőven, de nem úgy akarok motort, hogy jövőre, vagy utána lecseréljem, mert kevésnek érzem.
Túrázni akarok, világot látni, nem versenyezni, de ha munkatársammal megyek túrára 2-2 személlyel, nem lenne jó, ha a 2005-ös KLV 1000-éhez nem tudnám tartani a ritmust.Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
zgospel
őstag
válasz dave0825 #104751 üzenetére
Kb semennyi közöm nincs a túraenduro kategóriához de a leírtak alapján egy Tiger? Sorhármas, 95 ló.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Geresics
addikt
válasz dave0825 #104751 üzenetére
Ugyan halvány lila dunsztom sincs a Z750-ről, de ha csak a számokat nézzük, a 650-es mindenképp visszalépés lesz. 100LE után nehezen hiszem, hogy a 70LE bármilyen okos megoldással tudna pótolni ekkora hátrányt.
Túrázni persze lehet ettől még jobb, és kényelmesebb!
Viszont én erősen elgondolkodnék, hogy 2MFt egy 5-7 éves, bizonytalan előéletű és futású használtért jó döntés-e, amikor 2,6MFt az új (ha jól emlékszem). 🤔*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
#31733248
törölt tag
válasz vendingo #104746 üzenetére
(#104746) vendingo
"190+ vagyok. 2 éve vettem egy africa twint ami baromi kényelmes."
Az biztos. Kérdés, hogy a hasonló motorokat mire használja az ember. A városban rohangáláshoz szerintem túl méretesek, de ez nyilván ízlésfüggő. Az egyik barátom GS-sel jár nap mint nap, a másik V-Strommal, ők nem panaszkodnak. Igaz, nem is úgy mennek előre a dugóban, mint én.
(#104747) vlevi
Azért a kiválasztott váltóprogramon is sok múlik...
(#104749) geresics
Nekem is bejött a DCT, a dugóban araszolgatásnál különösen jól jön.
-
vendingo
veterán
válasz #31733248 #104758 üzenetére
Szerintem jó városban is. Padka, bucka, fekvőrendőr, aknafedél nem probléma. Átlátok a kocsik fölött, kormány bőven elmegy a tükrök felett. Országúton ha dugó, útlezárás van, akkor mezőn, szántásban kikerülöm.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Ferdzsoo
addikt
válasz dave0825 #104751 üzenetére
2m-ért már egy kompromisszumos vfr1200-es is belefér...
Ez gyenge biztosan nem lesz... én imádok vele túrázni is...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
-Mosquito-
őstag
válasz dave0825 #104751 üzenetére
Hosszú lesz. Aki cukiba járós mocit keres gördítse tovább.
Nálunk van/volt a csapatban egy 2015-ős 650-es DL XT. Most adta el a ( tulaj 190/130), 2M-ért,valami 23eKm volt benne. Ha jött velünk akkor mögém vagy aki vezette a túrát másodiknak lett betéve. Vara 1000,GTR 1400,ZZR 1400 CB 1300 a stabil csapat. Egyedül jött mindig,hátsó doboz és néha egy üléstáska. Nos kanyarokban még csak csak de autóúton/pályán ahol előzni is kell,ott bizony néha lemaradt. A harmadik motoros megcsinálta azt az előzést,amit ő nem mert. Végre óra szerint 185Km/h ami inkább a 175-178Km/h lehet.Jó kis motor de utassal dobozokkal felpakolva kompromisszumot kell kötni,hogy nem egy gepárd. Ebből inkább az 1000-est venném.
HAhu kidobott Dl 1000,Bmw 800 Gs,1200 Gs,Rt,,Varadero 1000 injektoros, Cbf 1000,Triumph melltartók. [link]
Dl1000 Olcsón fenntartható igénytelen igásló. A régieken nix ABS. Amint nézem az újabb ~2,7M
Bmw 800Gs Mondhatni csak márkaszervizbe érdemes vinni,ami nem olcsó. Nagy hibái nincsenek.
Bmw 1200Gs Jó fék,futómű. Őt is érdemes márkaszervizbe vinni vagy egy minimum EKO tudású emberhez. Itt egy szöghajtás fejújításra érdemes félretenni ~150eFt-ot. 3db nagy doboz.
1200Rt. Hasonló mint a többi Bmw. Itt ABS hiba lehet a 2007 előtti gépeknél,kb 300-400eFt a javítás.
Varadero Hasonló mint a DL1000 de nagyobb nehezebb,3db nagy doboz .
Cbf 1000 A többi után kicsit görnyedt/sportosabb üléshelyzet. Szerviz történetét nem ismerem de nem olvastam/hallatom,hogy sok állna az út szélén.
Melltartók Triumph 800-as. Ismerősnek volt. ~1év környékén ~50eKm-nél valamilyen fogaskerék eltört. Most valami 100eKm-nél le van rakva motor problémával. Törik a váz. Én kihagynám ezt a márkát.
Mindegyik motornál különösen a Bmw-nél fontos az előélet. Hol,ki szervizelte. Vannak típus fórumok érdemes olvasgatni.
Én a te helyedben az összeget ~2.2M emelném és egy jól felszerelt 1200Gs,Varadero,Dl 1000 közül választanék.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
vlevi
nagyúr
válasz -Mosquito- #104761 üzenetére
Jó, persze, hogy lemarad egy 650-es, 65 lovas motor a ZZR1400 mogott
Nem egy kategória a kettő. A DL650 annakidején azért volt hatalmas durranás, mert előtte csak a Pegaso, és más egyhengeresek, valamint Transalp volt 6-700cm3 körül. Azokat viszont magasan veri, teljesítményben, pakolhatóságban, utazási kényelemben.
Tizenvalahány éve is már annak, hogy az Alpok királya lett (2x) a motorrevüben. Azóta sokat nőttek a köbcentik, meg a lóerők.A régi DL-1000-re viszont azt szokták mondani, hogy a motorblokkja nem a kifinomultságáról híres. Az a blokk valamikor a TL1000 sportmotorban volt, azt farigcsálták, hangolgatták évekig, de sosem lett belőle az az alacsony fordulaton finoman járó erőforrás.
Az újabb 1000-es viszont nagyon ott van a szeren. Egyedül az árcédulájával van baj. Habár, ez igaz sajnos mindegyik motorral -
-Mosquito-
őstag
válasz vlevi #104762 üzenetére
Ezeket én is tudom,6 éve a kalapba volt akkor a Dl 1000. De nix ABS,fogyasztás,motorja sem jár valami szépen. Szóval ki is maradt. Az újabb már mindenben jobb.
Haver vett egy új 1250 Gs-t,már nem lesz előzéssel problémája.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
A Zéé
addikt
Sziasztok!
Erőteljesen gondolkozok motoros jogosítványon, és motoron, és ebben kérném a segítségetek. Nem teljesen tiszta még a kép előttem, ezért is kissé csapongó leszek, de még sok minden befolyásolhatja a dolgokat.
Magamról: 186 cm és ~110 kg vagyok, szóval nem kis termet. Annó megcsináltam az AM jogsit, és otthon Zalaegerszegen öcsémnek van egy Piaggio NRG robogója, amivel néha-néha szoktam csavarogni egy kicsit a környéken, szóval nem teljesen ismeretlen a motoron ücsörgés. A váltós motor más téma, azt nem sokat vezettem, akkor is csak különböző Simsonokat...Az egyik út, és ami a racionálisabbnak tűnik, az az A1 jogsi a B kategóriás átképzéssel, és ez esetben valami 125-ös maximum 500-550k környékén. Ami leginkább tetszik az a Yamaha XT 125X, bár ettől tartok, hogy olyan lennék rajta, mint majom a köszörűkövön. Illetve ami még szimpinek tűnik az a Keeway RKV. Aztán valamikor később kategóriaváltással felmenni valamikor talán a korlátlan A jogsira.
Alapvetően onnan indult most újra el bennem az egész, mert megint le kellene adnom a kocsit szervizbe, de olyan helyre járok dolgozni, ahol ez idő alatt a BKV nem opció, így megint marad a 3 embertől 4 szívesség kérés, hogy eljusson oda, ahova sajnos egyre többet kell vinni (13 éves 300k+ km). Emellett néha jó lenne kujtorogni vele erre-arra, nem messze, csak maximum ilyen 100-150km távokra.A másik az pedig egyből az A korlátlan, és valami tényleg nagymotor. Leginkább az első generációs Kawa Er-6N lenne a célpont ebben az esetben, de ebben már nem vagyok biztos, hogy szabad lenne.
A jogsi árakat nagyjából látom, amit nem tudok, hogy most Budapesten mennyi idő alatt lehet vizsga időpontokhoz jutni?
Egy 125-ös motor mennyire alkalmas egy emberrel elhagyni a várostáblát?
A Keeway-hez mennyire lehet alkatrészekhez jutni? Mennyire üzembiztos, megbízható konstrukció? Lehet ésszerű keretek közt emelni a teljesítményét a kategória nyújtotta keretekig? Árban nyilván ez lenne messze a legolcsóbb verzió, de nem biztos, hogy a legjobb is lenne, de a Kawa már nagyon a pénzügyi határaimat feszegetné, mivel ugye jogsi+motor+a ruházat már majdnem karcolná az 1,5 milliót a végén.Köszi szépen a segítséget előre is
Just a simple Lineman...
-
V.Stryker
nagyúr
válasz A Zéé #104764 üzenetére
Én biztos, hogy a korlátlant csinálnám, ez nem is vitás.
Kb akkora vagy, mint én, csak 10%-al súlyosabb. Őszintén szólva én egy V-Strom 650-et vennék a helyedbe. Az a magasságodhoz is passzolna, nem lenne kénylemtlen. Az ER-6n kicsit majom a küszürűn lenne. Én olyanon vizsgáztam. Jó kis motor az első generációsok váztöréseit leszámítva. Mondjuk én kifejezetten utálom a sor2-t. Nem tudom miért... olyan traktoros.
A fokozatosság elve szép dolog, csak sokba kerül. Másrészt én pl. 0-ról ültem egy 750ccm 100LE-re...kb mint te, 50ccm-s tapasztalatom volt. Semmi gond nem volt igazából. Ha fejben rendben vagy, megvan az alázat, akkor nem lehet sok gond. Ha valaki hülye, az 125-el is meghal. Pl. én legnagyobbat 50-es robesszal estem.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz A Zéé #104764 üzenetére
Én 49 éves fejjel csináltam az A1/B125 jogsit (most vagyok 55), és a következő évben megjártam egy kis 20 éves, 125-ös csopperrel Székelyföldet. Következő évben újra - szóval messzire el lehet menni ezekkel is, ha hibátlan állapotban vannak. A forgalmas főútvonalakon necces, mert a legtöbb kamion többel képes menni, mint ezek a kis izék ellenszélben, vagy egy enyhébb emelkedőn. Ezért váltottam 2 és fél év után korlátlanra, és vettem egy szintén nem fiatal Suzuki GS500-at.
Szerk: a képen bal oldalon látható, 125-ös Honda Varadero a te méretedhez is elfogadható lenn - a 125-ösök közül talán ez a legkomolyabb gép. (Azzal a barátom jött, az enyém a csopper)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
vlevi
nagyúr
válasz #31733248 #104758 üzenetére
"Azért a kiválasztott váltóprogramon is sok múlik..."
Ezt én is aláírom. Sokat kellene menni vele, hogy esetleg összeszokjak vele, erre 10-20km nem elég. Viszont én inkább benzinre költeném a DCT felárát. De nem fenyeget az a veszély, hogy azon variáljak, hogy DCT, vagy sima AT-t (vagy NC750-t) vegyek. Más okok miatt egyik se jöne ben olyan nagyon. -
A Zéé
addikt
válasz Bogyó bá' #104766 üzenetére
A forgalmas főútvonalakon necces, mert a legtöbb kamion többel képes menni, mint ezek a kis izék ellenszélben, vagy egy enyhébb emelkedőn.
Na igen, ez a parám nekem is. 17 évesen simán leverettem Zeg-ről Hévízre az 50-es, kicsit bütykölt Suzuki Katanámmal, de ma már nem mernék neki indulni épp emiatt.
Mindketten írtátok a túraendurókat, de azok nem tetszenek, ha meg tényleg belefogok a motorozásba, akkor tudom, hogy buta indok, de csak olyan típust vennék, ami tetszik. Bár egy ilyen GS500-at nem löknék el magamtól
Barátnőm agyát már húzom egy ideje, hogy ő menjen el végre B-sre, én megyek vele A-ra, de teljes felháborodás csak a reakció rá mindig Leginkább az idő az, ami visszatartana amúgy attól. Végigülni a ~30 óra kresz-t, meg utána letolni szintén annyi motorozást akkor, amikor már így is napi 11-12 óra az, amit a munkával/utazással töltök... Sose érnék a végére pláne ha tényleg heteket-hónapokat kell vizsgaidőpontra várni.Just a simple Lineman...
-
zgospel
őstag
válasz A Zéé #104764 üzenetére
Szerintem is a korlátlant csináld. Bár árban több mint a B125 de mi van akkor ha mondjuk találsz egy 250-es, 400-as, stb jó állapotú bármit ami tetszik és le kell mondani róla mert csak korlátozott jogsid van?
Viszont akármelyiket is kezded, kezdj neki minél hamarabb, mert főleg az elméleti vizsgákra simán lehet hogy 1 - 1,5 hónap mire kapni időpontot. A gyakorlati időpont általában hamarabb megvan, ott inkább az oktató zsúfoltsága a kérdés. Ha most elkezded akkor is simán lehet július mire meglesz.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz A Zéé #104768 üzenetére
A GS500 is kényelmetlen nekem hosszú (napi 300-500km-es) túrákon, még az én konszolidáltabb, 90kg / 177 cm méreteimmel is. Egyszerűen kicsi, szorongok rajta egyedül is. A te méreteidhez valami "nagyobb" kellene, azok pedig kizárólag a túraendurók.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Micsurin
nagyúr
válasz odipapa #104771 üzenetére
e-learning
Az biztos... olyan szájbarágós az a szar ha nem kattolsz mindent végig tovább se enged...
De leírták benne szépen... az smkp gázkarja nem áll vissza magától alapállásba, vissza kell tolni....
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
vendingo
veterán
válasz A Zéé #104768 üzenetére
Szeva itt is. Én is túraendurot javasolnék. Én rengeteget szívtam az apró vasammal, igaz nem csak a szomszéd városig jártam vele. Tavasszal járok zeg, kanizsa felé a nagy vasammal, ha gondolod tudsz tenni egy üléspróbát, hátha megtetszik. Kényelmesnek kényelmes lesz, azt garantálom.
Ha messze lesz nekem a tavaszi peca, akkor mocival szeretnék menni, ott is meglesheted közelről az africa twinem.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
#31733248
törölt tag
válasz vendingo #104759 üzenetére
(#104759) vendingo
"Szerintem jó városban is. Padka, bucka, fekvőrendőr, aknafedél nem probléma."
Abban biztos vagyok. A kocsik közti bujkálásra gondolok főként. De a barátaim példájából tudom, hogy ehhez is hozzá lehet szokni és simán el lehet boldogulni.
(#104764) A Zéé
Volt már 125-ösöm, azzal városon kívül folyamatosan nyélgázon megy az ember, nem jó érzés. Városon belül ott van az élhetőség határa, elővárosból bejárni még csak-csak, de túrára, forgalmasabb országúton haladva már nem mennék ilyennel.
-
Agostino
addikt
sziasztok
hasonló cipőben járok én is, mint fentebb a kolléga: pár napja gondolkodtam el rajta, hogy le kellene tennem a motoros jogsit. csak úgy, nincsen semmi okom rá : )) korlátlannak látom csak értelmét, viszont én igazából a suli részen akadtam el. van tuti tipp? sajnos kb csak a google review-k alapján tudok tájékozódni.
nekem egy türelmes és felkészült oktató sarkalatos pont lenne, mert még csak robogón sem ültem sosem, nincs mit titkolnom. bringával járom budapestet, szóval a forgalomtól nem félek, autót tíz éve vezetek, de a motorok eddig kimaradtak, viszont a vezérhangya már elindult. spurisulit láttam említve még nyáron, sos-t nézegettem...
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
Micsurin
nagyúr
válasz Agostino #104776 üzenetére
Spuri - A1, A2 kétszer is voltam náluk ezek után: Ludman úr jó arc, de se nem türelmes se nem empatikus nulláról semmiképp sem ajánlom...
Motort csak az említett öreg a suli tulaj oktat.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
etnies
senior tag
válasz -Mosquito- #104761 üzenetére
Mint egy 2015-s DL650XT jelenlegi tulajdonosa mondom, hogy igaz amit írsz, nem kanyarvadász motor, de nem elegáns az összehasonlítás azokkal a motorokkal.
A DL hintaló, puha rugózás és gyenge elsőfék, soha nem a szerpentinek királya. Ezért mondtam Jimnek annak idején, hogy az új ezrest vegye. A régi 650 viszont igazi túragép, múltkor is letekertem rajta 3500 km-t 6 nap alatt és meg se kottyant. Idén kb 4500 lesz a túra hazafelé, még lemegyünk Horvátországba is. A DL650 ezt nyújtja, aránylag olcsón. Elvileg 2016-tól fék is van rajta, még nem próbáltam."önmagam hite vagyok magamban"
-
HoaryFox
őstag
válasz V.Stryker #104765 üzenetére
"Mondjuk én kifejezetten utálom a sor2-t. Nem tudom miért... olyan traktoros. "
Pedig én pont ezt szeretem az ER-5-ösömben. Olyan, mintha a szíve dobogna. Inkább ez, mint az uncsi sor4 duruzsolása
[ Szerkesztve ]
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
emre
veterán
válasz Geresics #104774 üzenetére
Pécsen tudsz jó szerelőt? Számlaképesség nem feltétel, de az igényes munka már az.
Kaposváron nem vinném sehova és elképzelhető hogy gondjaim lesznek a szabadonfutóval.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Geresics
addikt
sajna elég sz@r a helyzet errefelé
Az RMC-t mindenképp kerülni kell (Siklósi úton vannak), ott nagy a baj!
A Red Baronba be sem teszem többé a lábam egy eladó miatt, a szervizüket viszont nem ismerem. Saját elmondásuk szerint Yamaha szervizek. Nincs velük tapasztalatom, de ha Yamahám volna, a Komlói út tetején van egy öreg, aki még lelkiismeretesen csinálta a dolgokat, viszont azt sem tudom él-e még. 2 éve egy kollégám a BMW K100-asát (TV lámpás) oda vitte, és az öreg amit nem tudott, annak utánajárt - klasszikus régi becsületes szaki!
Az Enduro Motorosboltban az öreg még jó szervizes, róla csak jókat hallottam, de 2 hete láttam egy facebook postot, hogy szerelőt keresnek. Ha nincs már ott az öreg valamiért, akkor nem tudom, hogy szabad-e őket ajánlani.
Ezen kívül van még egy 2 éve nyílt szerviz a Légszeszgyár utca végén, de róla nem halottam se jót, se rosszat...
Ha bárki kimaradt volna kérdezz rá nyugoftan, még nem ittam meg a kávém!...basszus, kéne csinálni egy videót a pécsi szervizekről!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
#74459392
törölt tag
válasz Agostino #104776 üzenetére
Én is hasonlóan indultam ősszel, csak bicó, semmi motor/robogó.
Július végén beiratkoztam, november elején volt a forgalmi vizsga.
Én is az online oktatást ajánlom, egy az egyben azok a kérdések, képek, szituációk vannak a vizsgán is, mint a gyakorló/oktató anyagban. Ráadásul elég hamar letolhatod, én mondjuk becsületesen végigolvastam mindent, így 3 nap volt (15 éve van B). Aztán több, mint egy hónapra rá kaptam vizsga időpontot.Nekem sem a rutinon, sem a forgalomban nem adták le a kötelező óraszámot, ami egy részről tök jó, mert elég hamar sikerült így megcsinálni a jogsit, másfelöl jó nagy lehúzás és veszélyes is. Kb. 2 órát vezettem forgalomban a vizsga előtt. Így engednek az utakra motorosokat.
Ja és fizetni is "kellett." Ez mondjuk nagyon bosszantott, mert tudtam, hogy meg tudom csinálni támogatás nélkül is. Rutinra nem fizettem, pedig már az oktató stresszelt, hogy ha nem sikerül, akkor idén ebből már nem lesz jogsi, jöhetek tavasszal. Mondtam neki, hogy nem is tudtam, hogy itt is úgy megy, mint az autósoknál... És sikerült, fizetés nélkül is. Voltak, akik megfordulni nem tudtak lábletétel nélkül, de átmentek, mert fizettek.
Forgalmi vizsga előtt ugyanez: ha nem sikerül idén nem lesz jogsi duma. Forrtam magamban, hogy még az órákat sem adják le, és még plusz zseton is kell... de itt már fizettem, mert valóban nem akartam tavasszal ezzel szórakozni. Előttünk levő két srác nem fizetett, bukta mindkettő. Mi ketten fizettünk (15k), és 15 perc motorozás volt.Szóval mindenki rettegjen, hamarosan az utakon leszek én is (remélhetőleg pár héten belül már jó idő lesz)
Ha kell ez a gyorsított tempó, szívesen elmondom melyik suli volt (Bp).[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Geresics #104784 üzenetére
A dolog a következőképpen zajlott: több, más kereskedőnél megnézett, igencsak lefosott állapotúnak talált Honda CB500, GS500 stb. után felhívtam őket a Hahu-n megjelent hirdetésük alapján (az akkori egyik legdrágább, karcmentes GS volt, nullkilométeres láncszettel, nullkilométeres, szőrös gumikkal, végig vezetett (!!) szervizkönyvvel, és jeleztem, hogy másnap reggel (egy kánikulai augusztusi szombaton) elmennék megnézni / kipróbálni, és ha tetszik, akkor lefoglalózni a motort.
A motor már ki volt tolva az üzlet elé, de csak a csajszi volt bent, a tulajra majd két órát kellett várni, mert éppen valami dolga volt másutt. Próbakör, alkudozás, lefoglalózás viszont csak vele történhet. A motort egy óra alatt tökéletesen átnéztem, így a nagy várakozásban a csajszival dumcsiztunk.
Dögletes kánikula volt éppen, a csaj valami lenge lipityánkába volt öltözve. Szóval öcsém: az az alak, azok a cickók! Több figyelmet szenteltem neki(k) mint az éppen megvenni készült motorra.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
#74459392
törölt tag
válasz #74459392 #104788 üzenetére
Azt kifelejtettem, hogy A2-t csináltam, mert úgy gondoltam, hogy elsőre úgysem fogok 48 lóerőnél nagyobb teljesítményű motort venni, anyagi okok miatt sem.
Egyelőre egy 250-essel indulok a motoros világba, aztán majd kiderül bejön-e vagy sem, és hogy mennyire szippant magába ez a világ. Mondjuk engem amúgy sem a száguldozás vonz, hanem inkább a cirkálás
Egy ilyet szeretnék majd egyszer: Yamaha XV 950 R (azt hiszem ebből is van A2-re hangolt változat)
Ha 2 éven belül meggondolom magam, és anyagilag is megengedhetek egy 48Le nagyobb motort, akkor csak kiegészítő órákat kell tenni + vizsga. Nagyjából úgy jön ki, hogy plusz 10-20 ezer forint ahhoz képest, mint ha elsőre korlátlant csináltam volna.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz etnies #104791 üzenetére
Alkudtam így is éppen eleget: a rossz hátsó féktárcsa és a gyengélkedő, még gyári Yuasa akku árát hosszas vita után elengedték - 549k helyett 500-ért lett enyém a gép. Mivel a korlátlan jogsi még nem volt a kezemben (épp csak a rutinvizsgán voltam túl - vezettem éppen a forgalomban) - így 4 nappal később, már a nevemre írt forgalmival együtt hozták haza motorszállító furgonnal (+20k-ért). A motor azóta is hibátlan, nem volt rossz vétel - 3 év fél év alatt csak a kopó-fogyókat kellett cserélnem, illetve 2 elsőkerék csapágyat.
Egyébként az a röhej, hogy a motor már 3 hónapja bent volt náluk (beszámították egy vadiúj DL650-es V-Strom-ba) és én voltam a legelső, aki egyáltalán elment megnézni. Ne tudd meg, hogy előtte milyen szar motorokat láttam - alig olcsóbban. Ezekre vagyonokat kellett volna költeni a jó állapothoz, erre meg csak a hátsó féktárcsát betétekkel és az akkut. Pont 50k-ba fájtak együtt
Gyári alkatrészeket azóta is tőlük rendelek neten, egy gyári Suzuki kuplungbowden egy fillérrel sem kerül többe náluk, mint mindenféle webshopokból a noname utángyártott szarok..
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
csoki46
aktív tag
válasz #74459392 #104788 üzenetére
Most kezdem én is a jogsit, igaz nekem azért van tapasztalatom bőven. SMK-val 10 éve járok napi szinten, de nagyobb motorokat is elég sokat használtam (tudom jogsi nélkül nagy felelőtlenség, senki ne csináljon ilyet!). Online KRESZ tanfolyamot néztem ki, meló mellett egyszerűbb és remélem gyorsabb is. Amitől tartok, hogy nagyon elhúzzák a tanfolyamot (KRESZ vizsga,tanpálya, forgalomban való vezetés), lehetőség szerint szeretném 3 hónap alatt befejezni, hogy május végére meglegyen a papír.
Funfact: Pont abban az évben emelték meg az életkori korlátot 24-re amikor én betöltöttem a 21-et (előtte ennyi volt az alsó határ). Februári születésű vagyok, megvolt már a pénz az egészre, decemberben futkostam autósiskolába, hogy el akarom kezdeni, hogy tavasszal befejezhessem. Azt a választ kaptam mindenhol, hogy aki nem fejezi be jan. 1-ig és nincs 24 éves az nem tudj folytatni jövőre. Így került parkoló pályára a jogsi szerzés az utóbbi 6 évben.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csoki46 #104794 üzenetére
Én - 4 éve - május közepén iratkoztam be a korlátlanra (mivel kifutottam a 2 évből, így az A1 után ismét kellett KRESZ-ből vizsgáznom szerk: cserébe mindössze 10 órát kellett vezetnem), és augusztus 24-én voltam forgalmi vizsgán, szeptember 10-én lett a kezemben a jogosítvány. (Vidéki kisváros, kevés az oktató - heti egy órát vezethettem csak - és Kecskemétről hetente egyszer jár át a vizsgabiztos, ő vizsgáztat mindenkit a segédmotortól a pótkocsis teherautóig. Egy hónappal előre kell gyakorlati vizsga időpontot kérni)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Graphics
Jómunkásember
válasz Bogyó bá' #104789 üzenetére
Próbáltam keresni róla képet, de Facebookon is csak a kezeiről találtam az alapján nehéz a cickókat kikövetkeztetni
@Bogyó bá': Hát igen, Kalocsára ritkásan mennek a kecsói biztosok. Én kecskeméten oktatok ,de motorosokat nem vállaltam be, mert a B kategória szalad most nagyon, de van motoros oktatás is ,csak azt egy kecsói oktatóval.
Anno faterral csináltuk, CG125 és CBF500-assal, nem egyszerű a motorosoktatás.
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Graphics
Jómunkásember
válasz csoki46 #104797 üzenetére
Nincs érezhető hatása, max annyi ,hogy most a vizsgára várakozás ideje lerövidült. Lehet jobb lett a szervezés része, mi ennyit érzünk oktatóként ebből.
Kecskeméten persze, hogy pörgősebb, hisz a megye központja, itt van az összes vizsgabiztos, és innen mennek Halasra, Kalocsára, Kecelre, és műszaki és rutinvizsgákra.
Baja az különálló ebből a szempontból.
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
MCs88
aktív tag
válasz Bogyó bá' #104795 üzenetére
Én tavaly áprilisban íratkoztam be korlátlan A-ra (0 motoros előélettel, de 10+ éves B-vel). Az online kresz lement 3 nap alatt, viszont a vizsgára alapból 1 hónapot kellett várni (vidéki nagyváros). Meló mellett így lett aug. 30. a forgalmi vizsga, szóval érdemes minél hamarabb elkezdeni szerintem ha még a nyáron be akarja valaki fejezni.
Egyébként üdv mindenkinek a topicban, lassan 1 éve vagyok itt read-only-ban, szóval ideje volt már beköszönni
Október óta egy új Yamaha MT-07-el próbálok motorozni, csak lenne már jobb idő -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Graphics #104796 üzenetére
A cickóit nem kikövetkeztetni, hanem LÁTNI kell! Lehetőleg egy forró nyári napon.
(#104796) Graphics : Véletlenül nem a KIskun Autósiskolánál vagy? Én Hajas Gabinál csináltam anno az A1-et is, meg később az A-t is. Nagyon jó fej, nagyon rendes fickó, addig "rugdos", amíg rendesen, hibátlanul meg tudok csinálni minden feladatot.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest