-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geresics
addikt
válasz etnies #104099 üzenetére
Ez a Te álláspontod, másé meg az, hogy igenis lehet akár 35eFt-ért is venni motort, és saját kezűleg mozgásképessé hozni! Vagy venni 200eFt-ért valamit, ami ad akkora élményfaktort, hogy vigyorog a tulaj addig, amíg 4 év alatt félretesz havi 20eFt-ot, és vesz valami jobbat!
Anno (2002-ben) 40eFt-ért vettem az MZ-m, és ment. Használtam, rálocsoltam 2 év alatt több, mint 130eFt-ot, és végül 35eFt-ért adtam el. Megérte? NANÁ!!! Amikor ment, fülig ért a szám, pedig elég nagy fejem van!Jah, sok év kihagyás után úgy vettem meg a Pegasot, hogy havi 20eFt-ot félreraktam 4 évig!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
runner 125
nagyúr
válasz Pocee #104081 üzenetére
200k-s keretnél értelmetlen azt megkérdezni h mire kell.. tök mind1, h falura, vagy városba, az mindenkinél alap elvárás, h működjön stabilan. Falun és városban is.
200k-ért nagyon nagyon kicsi az esélye, h ezt tudja, ezt próbáltuk kikommunikálni.
És azt se feledd h te kb. ebbe nőttél fel, gépek, traktorok, autók, magad szereltél mindent. Ilyen kvalitásai sokaknak nincsenek.
Az meg, h "legalább megtanul rajta szerelni", 2019-ben már egyszerűen nem érv, ezelőtt 25 évvel az volt, de most már nem. A 2 ütemű, egyszerűen szerelhető gépek nagyjából már mind kihaltak, vagy pár éven belül ki fognak.Esküszöm nem vágom melyikre gondolsz. Nálad a DR-Z rohadt jellegtelen, és semmire nem jó, vagy a VFR?
Az a baj, h ezt a helyzetet most abszolút nem látod jól, meg a végén ez az "okfejtés" is elég gyér. Senki zsebébe nem turkáltam, ellenben most veled és továbbra sem mások anyagi helyzetét kiemelve írok erről a vételárról, hanem teljesen általánosítva a 200.000ft-os piac kockázatáról.
Tehát, a véleményem pontosan attól földhözragattabb, h próbálom megóvni a végtelen szopástól, az ablakon kidobott pénztől, próbálok racionális, következetes információt adni.
geresics
2002-ben vetted, leírod h mennyit vitt el 2 év alatt, tanulóként ez számára nehezebb helyzet. Azóta más a pénz értéke és a használtpaic is durván átrendeződött.. Noh meg eltelt 17 év. Az eleve hiánygazdaság szülte MZ, újonnan is szar volt.. ennyi idő és tulaj után, 80%-ban utángyártott alkatrészekkel.. tuti szopóág.
LaciCRM
Ez mikor volt? Melyik évben?
Ne feledjétek, h az utóbbi 3-4 évben brutális mértékben emelkedtek a használtmotor árak.. és csak az igazán aljaréteg maradt olcsó most is.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
#81556480
törölt tag
válasz runner 125 #104103 üzenetére
10 éve pont
szóval igazad lehet, én nemrég kezdtem újra motort keresni, és vagy nincs ami kéne, vagy aránytalanul drága.
-
Geresics
addikt
válasz runner 125 #104103 üzenetére
2002-ben még én is diák voltam ám!
Igaz, suli mellett hülyére dolgoztam magam egy fuvarozónál, tehát valóban másAmúgy amekkora fos volt már akkor is az után-gyártott alkatrész, most sem lehet rosszabb a helyzet. Az MZ már akkor is öreg volt. Én anno szopóágra is kerültem vele, hiába locsoltam rá a pénzt. De az élmény - már amikor ment - mindenért kárpótolt!
Azzal a motorral mentem először terepre is! (Saját videó, nem túl izgalmas (sőt!), kattintás csak saját felelősségre!)*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
etnies
senior tag
válasz #81556480 #104107 üzenetére
Gyorsan ránéztem a hahúra, 200.000 körül az MZ-k kezdődnek, nem a motorok. Addig csak roncsok meg robogók vannak.
Én ezzel be is fejeztem ezt a témát, mindenki azt vesz, amit akar. Adtam jó tanácsot, ha akarja megfogadja, ha nem, nem.
Az első motoromra nem volt meg a pénzem, vettem fel hitelt és inkább azt fizettem, mint a szerelőt.
Cserébe volt egy motorom, amin 4 évig csak olajat kellett cserélni, meg gumit és láncot.
Nem tanultam meg szerelni, de nem is akarok. Én motorozni szeretek, nem olajos kézzel álldogálni a motor mellett.[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #104109 üzenetére
Nem lesz megfelelő mert MINDEN pénzedet rá fogod költeni anélkül hogy motoroznál vele
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Chris0321
addikt
válasz Geresics #104101 üzenetére
Úgyan ez votl velem is mikor 2001-ben kitaláltam, hogy veszek egy Lada 2101-est. Az ismerőseim azzal traktáltak, hogy rá fogom költeni az összes pénzem és télen elindulni sem fogok tudni, ott halok meg majd mikor keresztbeállok egy kamion előtt. Egyik sem jött be pedig akkor 40-45.000 ft-ot kerestem egy hónapban és még a kocsit is hitelre vettem. Persze kellett rajta ezt azt javítatni de olcsón meg tudtam oldani mert az alkatrész sem volt drága. Egyeseknek csak a nyugati csak a fiatal jármű számít a keleti az biztos vacak és a szerelőnél fog állni állandóan.
-
#81556480
törölt tag
-
Chris0321
addikt
válasz #81556480 #104112 üzenetére
Sajnos igen. Jelenleg egy 2107-es Ladám van (nemsokára cserélem mert egyrészt 11 éve megvan másrészt hiányzik nyáron a légkondi) és ünnepek előtt észrevettem, hogy buborékol a kiegyenlítő tartályba. Az autószerelő sógorom (csak nyugati autót szerel a keletihez nem nagyon ért) is hengerfej síkolásról és kb. 100.000-es javítási költségről beszélt. Elvittem egy szomszéd településen élő idős szerelőhöz aki úgymond egész életében keleti autókat szerelt és mivel nem tudtam előre mi a gond és nem vettem meg a hengerfej tömítést így hétfőn vittem, szerdán hoztam az autót. 13.000 ft-ért megcsinálta. Nyugati autó hasonló problémánál szerintem az kerül ennyibe ha visszaköszönnek neked a műhelyben. Az biztos, hogy tudnod kell milyen alkatrészből milyen márkát érdemes megvenni és mit nagy ívben elkerülni de nem megoldhatatlan probléma egy régi keleti jármű használata. Ezért is tanácsoltam, hogy beszéljen olyanokkal is akik ténylegesen használnak is ilyen motorokat jelenleg is. Az MZ club nem egy túrát is csinál évente itt az országba, ha annyira megbízhatatlan járművek lennének mint ahogy állítják legfeljebb tréleren vinnék körbe őket néha.
-
Pocee
senior tag
válasz runner 125 #104103 üzenetére
Én látom az igazad,az a baj Te nem látod az enyémet,vagy nem akarod
Az én álláspontom,hogy nem kell megóvni az egyént a szopástól,mert pont attól fog fejlődni,tanulni és ez marhára igaz az élet más területén is,nézd meg,mennyivel máshogy értékelnek emberek dolgokat,ha az ölükbe hullik vagy ha a szarból kell úgymond várat építeni,elég szétnézni egy városban,hogy néz ki a mai generáció aki máár minden szopástól meg lett óva...
Ha kell földutazással számolni mert csak hobbi motornak kell az ybr cbr meg ezek az alapmotorok azonnal kiestek,az endurok ebben az árban már üzemképtelenek.
Én azt mondom szopjon sokat és érezze jól magát ha csak ennyi pénze van,mert még GYEREK,majd ha annyi idős lesz mint Te vagy én akkorra majd vesz komoly motort amire már tud vigyázni meg tudja tisztelni is.
Babetta után még egy kettétört roller is nagyobb élményt nyújt.
A VFRel nincs bajom az egy gőzmozdony,viszont a DRZvel viszont pont úgy vagyok,mint Te az MZs sztorival,hogy értetlenül állok előtteMr.Brightside
-
Mentolka
senior tag
válasz Pocee #104114 üzenetére
Megpróbálok hozzátenni a témához.
Millió évvel ezelőtt, még 20- évesen vezetgettem Skoda120L-t, és nagyszerű emlékeim fűződtek a típushoz. Két éve ilyenolyan okokból kénytelen voltam venni valami autót, mert épp kellett de nem volt. Namondom, a Skodálatos még belefér a keretbe, lecsaptam egy SzázHúszasra - szerintem túl nagyot üthettem, megbántam.
Esküszöm, hogy az emlékek szebbek voltak, mint a valóság - soha többet olyan gépet! -
etnies
senior tag
válasz Pocee #104114 üzenetére
Én csak azt nem értem, hogy miért kéne szopni akárkinek akármivel.
Mindenki azt hiszi, hogy csak az ő élete volt tele szopással, bezzeg az új generáció..Ne aggódj, ők is szopnak csak máshogy, mint te.
Te úgy szoptál a kocsiddal, hogy állandóan szerelgetted, ő meg úgy, hogy nem talál olyan szerelőt, aki megtalálja, hogy miért szar az alapjárat. Más világ, más gondok.
Nem fogod jobban élvezni a motorozást csak azért, mert villáskulcs volt jeled oviban."önmagam hite vagyok magamban"
-
Geresics
addikt
válasz Mentolka #104115 üzenetére
Félreértés ne essék, én sem vennék soha többé MZ-t, mert hatalmas cumi, de annó teljesen jó volt ahhoz, hogy ma úgy álljak a motorozáshoz, ahogy... Azóta máshogy szopatom magam!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
etnies
senior tag
válasz Horvi #104119 üzenetére
Látom, mégpedig azzal az indokkal, hogy én is szoptam, szopjál te is Parádé.
Ebből az lesz, hogy rá lesz melegítve valami fos, amire ugyanúgy elkölti a pénzét, nem fog megállni 400.000 alatt, cserébe szar lesz és feléért eladja, amikor feladja. Hány ilyet láttam már....Inkább vegyen egy öltáncot valahol, abban is több lesz az élmény, mint ebben a 200.000 Forintban.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Geresics
addikt
válasz etnies #104120 üzenetére
Nem.
Nem azt írjuk, hogy szopjon ő is, mert mi is szoptunk, hanem azt, hogy kis pénzből is el lehet érni a célokat! Pláne, amikor fiatal az ember! Hát anno hol érdekelt minket, hogy mi az a minőségi motoros ruha? Örültünk, ha motorozhattunk, a többi nem volt fontos...
Idővel az embernek mások a lehetőségei, és másképp áll a dolgokhoz, de fiatalon kb. egy Jawa Mustangon is jól éreztük (volna) magunkat!A Te álláspontod is tök rendben van, és tök jó, hogy leírod. A baj nem azzal van, amit írsz, hanem megint azzal, ahogy írod. El kell fogadni, hogy nem csak egy álláspont van!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #104120 üzenetére
NEM csak szar van ennyiért, melyen ár alatt vettem lesajnált koreait majd 4 év és 26k km után is csak 2 tömítéssel volt probléma... Ill 1 tömítés 1 szimering.
Ha erre telik vegye meg később melo mellet majd cserél, addig is élvezi.
Gyűjthettem volna rögtön egy 600-as gixxerre akár minek. Ha alacsony most a büdzsé később a fenntartás fogja kiölni az örömet azért a VTR-ed és az MZ közt árakban ha a kopó dolgokat tekintem van egy szakadék.
Én is ezért vettem olcsóbb kisebbet kezdéshez.Btw gumi, szelep kérdés
90 fokos szelepnek felnire van értelme? Könnyebb hozzáférést leszámítva.
Mivel megjöttek a gumik (nem most nem sz#ptam be a méretet mint nyár elején a PR5-őkkel. )
Kíváncsi leszek Contit nem tudott már beszerezni az R17 RoadSmart II lett végül.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
etnies
senior tag
válasz Geresics #104121 üzenetére
Persze, hogy van több álláspont, csak nem mindegyik helyes.
Olyan helyzetbe akarjátok belenavigálni a srácot, amit ti soha többet nem akartok átélni újra. Szerintetek ez fair?
Micsurin, szűrj rá a hahun, mit adnak 200.000-ért és linkelj be egyet.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Chris0321
addikt
válasz etnies #104116 üzenetére
Lehet szerelőt találni plusz az internetnek hála ha valamiben elakad az ember gyorsabban kap segítséget. Ott az MZ CLub oldala, ott a sok Facebook csoport vannak hozzáértő emberek ez saját tapasztalat egy Trophy-nál is tudtak segíteni pedig az öregebb mint az ETZ. Plusz mint írta ismer szerelőt akihez hordta a Babettát is. Plusz én ha minden jól megy fogom felújítatni a Trophy-t tehát nem más f***ával verem a csalánt.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Geresics #104121 üzenetére
Na ez meg legtipikusabb helyben toporgó magyar mentalitás.., érd be a szarral, örülj annak ami van, fiatal vagy, faxé kell neked "drága motor", élményt az is ad, majd ha idősebb leszel lesz jobb, megbízhatóbb. És mindezt úgy, h ti már egyszer megéltétek és szar volt.
He?
Nagyapám pontosan ilyen volt, mert ő is ebben nőtt fel. De az idők változnak, az igények is. Attól h egy Babetta-val hülyült, miért kell egyszerre azt feltételezni, h falusi kölök, jó lesz neki az MZ is.. és nincs igénye? Miért kell helyeselni egy olyan felvetést, aminél a szívás kockázata 95%, hisz saját tapasztalatod is az volt? Ha bizonytalan magában és a testvére által információhoz akar jutni, akkor miért azt az egyértelműen nagy eséllyel szopásokkal teli utat próbáljátok meg neki javasolni, ami állításotok szerint is "szarvót de szerettétek"?!
(Szerettétek a frászt, csak fejben nem bírtatok nagyobbat álmodni..)A mai világban a leges legkönnyebb munkát találni, még diákként is. 1,5 hónapot kellene várnia júniusig. Június hónapban ha tisztességes munkát talál, diákként nettó 200k-t lazán meg lehet keresni. Amivel meg is duplázta a rendelkezésre álló keretét. Miért nem erre ösztökélitek, miért kell ez XX. századi (direkt nem használok politikai kifejezést..) demagóg duma?
Nem sok milliós összegekről beszélünk, amiért akár éveket kell dolgozni... Miért, a 200.000ft-tal szemben a 350-370.000ft nem kis pénz? Dehogynem. Rendben van, h majdnem a duplája, de ez manapság motor árakat és az átlagkereseteket tekintve kis pénznek számít. Viszont megbízhatóságban, stabilitásban a 1,5X-es pénzért minden bizonnyal kap egy olyan motort, ami stabilan működik és nem kell rálocsolni millió anyazás mellett ugyanazt az összeget, mint amennyivel drágább a 200k-s MZ-nél. Hisz ugyanúgy el fogja vinni az is, ezt a pénzt.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz runner 125 #104126 üzenetére
"...aminél a szívás kockázata 95% …" - jelenleg inkább 100%. Én nem lesz pénze a srácnak javítani...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Geresics
addikt
válasz runner 125 #104126 üzenetére
Ha valaki azt mondja, hogy 200eFt a kerete, akkor javasolni lehet neki, hogy ha tud, akkor vegyen inkább 400eFt-ért, de azt nem fogom neki mondani, hogy 200eFt-ért inkább menjen öltáncért, azzal jobban jár. Ennyi a kerete, és kész. Többen javasolták neki, hogy többért jobbat kaphat, de ha egyszer ennyi a keret, akkor ennyi. Pont. Motorozni ennyi pénzért is lehet, és a jelenlegi Babettához képest még előrelépés is lesz. Szerintem.
Ha nekem 200eFt volna a keretem arra, hogy motort vegyek, és mindenképp motorozni akarnék, én is valami szart vennék, mert motorozni akarok. Ennyiből is lehet.
Arról nem beszélve, hogy ha most letesz a dologról, és gyűjt hozzá még pénzt, és szeptemberben ír, hogy 400eFt-ért akar motort venni, akkor megint jönnek majd az emberek, hogy 400eFt-ot inkább költsön öltáncra, mert annyiért csak romhalmazt kap, és inkább gyűjtsön még hozzá 200-at...
Ha most akar motorozni ennyiből, akkor ez van. Ha türelmes, és tud gyűjteni, akkor tegye azt. Én 4 évig gyűjtöttem, és nem bántam meg...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Geresics #104128 üzenetére
"... Én 4 évig gyűjtöttem, és nem bántam meg..." - Erről van szó, ez a legjobb tanács, mi is erre próbáljuk rávezetni. Egy 30-40 éves, "szokásos" állapotú MZ vásárlása helyett. Mert akkor nagyon nagy valószínűséggel sem pénze, sem üzemképes motorja nem lesz.
szerk: esetleg egy életre meg is utálja a motorozást.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Ferdzsoo
addikt
Jókat röhögök itt az öltáncon stb. azért 400k-ért egy öltánc már nem lehet gyenge.
Szerintem ez teljesen személyiségtípus és nevelés függő. Én pl. sosem veszek szart, soha semmiből ennyi. Ha nincs rá pénzem inkább nem veszek és gyűjtök, hogy tudjak egy normális, de inkább a feletti dolgot venni. Ha megvan az akarat és a türelem, meglesz az odavezető út is. Ha meg adj uram isten de rögtön típus vagy akkor megveszed amit éppen tudsz lehet az akárszar/akárjó. De az ilyen emberek úgyis pont belekakilnak hogy mennyire b@sznak rá mert nem olyan az életvitelük és a mentalitásuk.
Ez az én véleményem.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
#81556480
törölt tag
válasz Horvi #104125 üzenetére
Szerintem nem nagyon van ez szétcsapva. Ez amúgy pont a másik amit néztem, de neki nem lehet privát üzenetet írni, feleslegesen meg nem akarom hívogatni .
Engem egyébként az se hoz lázba ha motorgenerálozni kell ( nyilván ne kelljen) mert hosszú távra tervezek, és akkor lenne egy fasza motorom, amiről tudom mennyit futott a bele. Na meg ami szétmehet az a hajtókar vagy dugó, akkor meg kapna big bore kittet, oszt jónapot. Most bőkezű vagyok magammal, mert meguntam a motormentes éveket
-
IMIIKE1998
őstag
válasz runner 125 #104126 üzenetére
Jó is lenne, ha mindet zsebre tudná rakni, de ez nem mindenhol így megy. Azért mondtam, hogy 200, mert körülbelül ennyi marad majd tisztán motorra. 3-4 év múlva, ha minden jól megy, egy 250-es váltja majd. Na meg kicsit aránytalanul drága a 125cc. 4-500k-ért már szép 250-eseket lehet kapni(ha jól tudom). Most akkor 400k rengeteg egy 125-ösre. Amúgy 2 éve aktívan babettázik, de ezt a motort is itthon és szerelőnél raktuk össze, mivel nagyszülőktől került hozzánk. Ezek után hozzá van szokva, hogy 1-2 havonta van valami a motorral, rendszeresen bütykölni kell, de ennyi pénzért ez van. De nem hiszem, hogy túl okos ötlet lenne átugrálni a kategóriákon úgy, hogy egy babetta adja az eddigi tapasztalatai nagy részét(igaz, városban, ami sok mindenre megtanít, mikor 35-40-nel köszörülsz.) Másik gond ugye a garázs, mivel nem túl nagy, kb. az MZ férne be rendesen, az utcán meg csak nem tárolhatja.
[ Szerkesztve ]
-
Horvi
őstag
válasz #81556480 #104131 üzenetére
Mondjuk nekem nem probléma, hogy nem lehet privit írni mert pont megyek hétvégén nyíregyre szóval max rácsörgök és ha megvan megnézem helyben.
Hát inkább azért ne kelljen generálozni de ha még is kell az sem tragédia. Utána meg tényleg ha megcsinálod/csináltatod tisztességesen akkor tudod, hogy mire számíthatsz.
A bőkezűség magaddal szemben jó dolog Én is az lennék csak óvatosabban kell csinálnom a dolgot mert ez már második motor lenne
Hello darkness, my old friend...
-
Madwe
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #104133 üzenetére
Nem szabad a cc-ket ilyen téren árban összehasonlítani. Legalábbis euban semmiképp, hiszen pont az a1, a2 stb korlátok miatt jogosak - hiába van ugyanannyiért vagy olcsóbban 250es, ha neked csak 125ösre van jogsid, nem tudsz vele számolni...
-
runner 125
nagyúr
válasz Pocee #104114 üzenetére
Na az uccsó kommentem a témában.
Értem amit írsz, de szerintem rosszul látod, etnies eírta, szopnak mással, meg amúgy is, miért kell szopnia? Miért magadból indulsz ki? Miért gondolod h ő be akarja olajozni a kezét? Vagy miért van állításod szerint szoros összefüggésben a 2 ütemű motor szerelése az élet más területeivel? Mit tom én, ügyesen legozik, épít madáretetőt, szegel padot, széket. Ez nem járul hozzá, csak az MZ szerelés?
Komolyan, még ha azt mondanám, h veterán, vagy hobby célzattal akarja és van rá energia, pénz, csinálja.
De egy irtózatosan gagyi, utángyártott alkatrészekből felújított motor nagy eséllyel akkor sem lesz jó, ha mindent vadi újra cserélsz a motor árát még egyszer elköltve. Mert pontatlanok, szar minőságűek mind száltól szálig. Nah ettől próbáljuk megmenteni.Sőt, annyit hozzátennék, h még az sem biztos, h a 350-400k-s motort nem kell szerelni és nem fog azon is tapasztaltani. Csak az esély.. és azt legalább minimális kockázattal tudja _használni_. Nem kell meggondolni, h a falutáblát el merje-e hagyni..
Random kerestem rá, tessék, 315k, XBR-125. Nem állítom, h itt nem lehet probléma, de az életbe nem fogtok meggyőzni, h egy 11 éves, bizonyítottan szétrughatatlan YBR 315.000ft-ért , vagy egy 200.000ft-os, 31 éves MZ a jobb vétel.
A faxé kell neked drága motor kisfiam részére meg geresicsnél reflektáltam...
Baszki, itt párotoknál a karácsonyi mákos bejgli durván beütött agyban.
Most frankón el kell pont nekd magyarázni a DR-Z-t?
1,5 éven át pörögtem a témán, a story állását szerintem rendeszeresen írtam itt is. A magyarországi új és használtpiacot teljes terjedelmében átnyálaztam, töviről hegyire, utánaukolvastam itthon, külföldön..Nincs másik dual sport, endurozásra alkalmas, relatív könnyű, magas felépítésű, önindítós, rendszámozható, NEM üzemórás, minimum 40LE-s motor a piacon! Sem új, sem használt. Vagy milyen jelleget kellett volna keresem az én pályakezdő soft enduros igényeim mellett?
WR450, TE510 is pontosan úgy üzemórás, mint az új CRF450L.. 690 enduro meg nagy, alacsony, nehéz, 625-ök szintúgy, 660-on nincs öndindító, EXC 450, 525, 550 mind üzemórás, Freeride meg egy bmx..
geresics linkelte legutóbb everide videóját, melyben az FE350-et, rátapadva szaros S-es DR-Z követ.. Ez is egy olyan bizonyít, ami méltán prezentálja, h bizonyos körülmények között sokkal komolyabb, üremórás vasak mellett is megállja a helyét.
Sőt, már majdnem az volt, h leadtam a rendelést a Reálmotornál az új CRF450L-re. De vannak elveim, és bármenynire elégedett Honda felhasználó vagyok, nem fogom szembe köpni magam és hülyének nézetni.
Nem kell egy 25 LE-s, ugyanúgy versenyenduro szintű karbantartást igénylő (1000-es olajcsere pl.) motor, amit 20-30k km-enként kompletten nagygenerálozni kell.
Amellett pedig igen, nehezen akartam megemészteni, h az 1.2-es ár fölött kell kiadnom egy olyan motorra, amivel úgyis esek kelek, összebszom. És itt nem 100.000ft-os differnciákról beszélünk. Tehát az új sem lett volna anyagi értéket tekintve a legracionálisabb döntés, de már úgy voltam h ha egyszerűen nincs a piacon a más, akkor az lesz és majd meg lesz okosítva valahogy az ereje... Aztán lett a piacon és abszolút nem bántam meg. Pedig bütykölni ezt is kell, de mellette őszinte, stabil, tartós, amit mutat, azt nyújtja is.
Úgyhogy végképp nem értem, ezen mit kellett magyaráznom."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #104133 üzenetére
Akkor dolgozik érte + 1 hetet.
Ez már eldöntött kérdés volt részetekről, h MZ lesz. Vártátok az önigazolást, de nem mindenkitől ért be.
Sok szerencsét hozzá!"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Pocee
senior tag
válasz etnies #104123 üzenetére
Nyilván az általad javasolt kérjen kölcsön/vegyen fel hitelt a legbölcsebb döntés...
Mint mondtam ha ki tudná zárni a szopófaktort kezdje azzal,már kétszer leírtam,de Ti jó magyar mentalitás szerint ez skippelitek és abba álltok bele,hogy én szopatni akarom szerencsétlent.
Egy motoros találkozón nyugodtan suttyózzátok le a simsonos mz-s bandát,hogy miért nem tudnak ők nagyobbat álmodni...
Nem gondolnám,hogy kevesebb lennék mert simsonoztam és nem egyből dt125re ültem.Tegyük fel vesz 4-500ért valami japánt,és összeszakad? Így járt? Az is ugyanolyan eséllyel széteshet ha véletlen beleválaszt,annyi hogy kevesebb eséllyel lehet faragni.
Kb első motor lesz fiatalon ,nem gondolnám,hogy tizenévesen bárki higgadtan mérlegel,hanem azonnal kell bármi az élmény miatt,nem fog megnézni 6 motort hanem beleszeret az elsőbe és vagy szerencsés lesz vagy megszívja.
Gaboman is beszopta,pedig nem az első motorját vette...Mr.Brightside
-
IMIIKE1998
őstag
válasz runner 125 #104137 üzenetére
Köszi, majd kiderül. Én nem döntöttem semmit, csak ő vágyik már rá nagyon és elég önfejű tud lenni.
Hátha szerencséje lesz. -
Pocee
senior tag
válasz runner 125 #104136 üzenetére
Teljesen igazad van,a linkelt motor ennyi pénzért sokkal jobb vétel,egy mztől,viszont én az általa vázolt lehetőségekhez írtam véleményt,nem mondtam meg mit csináljon,200ról volt szó,nem 315ről,de ha tud spórolni tegye meg az a legészerűbb.
Téged sem tudtalak volna meggyőzni hogy ne DRzt vegyél mert gyorsan unalmas lesz,mert Neked az kellett eldöntötted rendesen utánajártál és soha nem is olvastad tőlem hogy ne vegyél ezért vagy azért,komolyan jó volt olvasni,hogy lelkesen nyomod.
Azért hoztam fel most mert szerintem!!! egy semilyen motor és soha nem vennék magamnak,akkor inkább üzemórás és a pornó legyen pornó,de ez az én véleményem,strapás,világbólkimegy motor a drz de nekem nagyon kevés és ha van pénz akkor üóra,de ha Neked elég én elfogadom.Mr.Brightside
-
Chris0321
addikt
válasz Geresics #104128 üzenetére
Teljesen egyetértek veled. Velem ezt tavaly játszották el a prohardver fórumokon mikor elkezdtem érdeklődni, hogy milyen alkatrészekből lenne érdemes összerakni egy új számítógépet mert a régi már 11 éves volt csak ők sokkal finomabban csinálták. Így lett 200-250.000 helyett mire észbe kaptam kb. 400. Mind azzal kezdte, hogy nem rossz az amit kinéztem de..... Igaz jó a gép és azóta is meg vagyok vele elégedve de nem mindenki teheti meg, hogy az eredeti keret majd kétszeresét költse el hírtelen.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Chris0321 #104141 üzenetére
Annyiban kicsit sántít a példád, hogy az eredetileg kinézett 250 ezer forintos géped is vadiúj, hibátlan és garanciális lett volna, csak kisebb teljesítményű. Most meg a srác "összes pénzéért" egy taposóaknát akarunk/-nak megvetetni vele...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
ath
senior tag
Aprilia rx50-et adtunk el 120ert 2 eve. Az a motor jo volt, 70et 90 kiloval is tudta, szervizeleses szopas se volt vele. Kis pezbol is lehet jot, csak az igenyek is legyenek alacsonyak.
[link] pl ez nagyon gyorsan ranezve nem rossz, babetta utan szerintem foleg. De ezt az mz vonalat szerintem is el kell engedni. -
nyogo83
senior tag
Szerintem helyen kezelve a dolgot ki lehet fogni 200k korul vagy alatt regebbi 125-ost. Nem lesz a legmodernebb, nem lesz muszakilag 100%, de ha aprosagokat nem fel megcsinalni (nem motorgeneralra gondolok) akkor meg lehet oldani.
Vettem 3 eve 130k-ert egy 125-os 2T Cagiva Roadstert. Ulesen volt szakadas, fekbetetet csereltem, karbit pucoltam es rendberaktam, legszurohazat csereltem meg kesobb gumit. 1,5 evig napi szinten jartam vele meloba minden gond nelkul. Eladtam, azota is minden komolyabb gond nelkul egy 19 eves srac gyuri nap mint nap, ez az elso motorja.
Faternak szinten 3 eve videken vettunk 160k-ert egy Honda CG 125-ost. Kormanycsapagyat csereltunk, telokat kellett rendberakni, ulest ujrahuzni. Azota napi szinten jar vele meloba, gond nelkul.
Nem annyira partolom az MZ/Simson-t mert szerintem ki lehet fogni normalisabb motort is ennyi penzert, ha olcson szeretne elso motort azonnal. Jelenleg elegge keves motor van meghirdetve a tavaszi mennyiseghez kepest, de siman kilehet fogni egy normalisat ennyi penzbol is.
Benne volt a pakliban, hogy valami olyan gebasz lesz a motorral, ami a duplajaba kerul? Benne, de nem zavart. Alkatresznek meghirdetem es igy jartam, csak magamat okolhattam volna.
Mindannyian masok vagyunk, van akit nem zavar ha valamiben benne van az oltari nagy szivas(vagy anyagi korlatai vannak), van aki pedig meg a gondolatat is keruli, hogy bevallaljon egy ilyet.
ath: "ez ezt az mz vonalat szerintem is el kell engedni.", Nagyjabol ezt akartam kihozni belole roviden
[ Szerkesztve ]
-
Madwe
nagyúr
Pont most jelent meg egy releváns cikk ha nem ragaszkodik az ember a váltóhoz és elg az 50cc... szóval annyira mégsem releváns, na
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Annyira feldúltam magam, h ez eszembe sem jutott.
A legjobb ötlet, komolyan!
Vesz ilyen AM6 Minarelli blokkos 50-est, már ez is megváltás lesz a Babetta után. Könnyű szerelni, megbízhatóbb, mint az MZ, jó az ára, van hozzá minden alkatrész, kb. ugyanennyibe eladható utána is. Aztán ha lesz cash, ezután már jöhet a 250-400 is lazán, sőt.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
#81556480
törölt tag
-
Chris0321
addikt
válasz Bogyó bá' #104142 üzenetére
Taposóakna lehet egy nyugati motor is még akkor is ha nem a kínálat legaljáról választ az ember. Plusz a nyugati motor sem új és garanciás lenne akárcsak az MZ. Kollegám szerint sem 100 %, hogy egy keleti motorral biztos, hogy szívni fog az új tulaj ha rendesen karban volt tartva ő pedig jobban ért hozzá mint én, neki elég régóta van egy TS 125-öse és ő is szereli. Sőt az én motoromat is ő fogja feltámasztani a egy két dolgot kivéve (festés, fékek rendbetétele), jelenleg a donor van nála.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Chris0321 #104148 üzenetére
Jó, akkor kicsit bővebben kifejtem amit már írtam: anno (49 éves fejjel) mikor az A1 jogsira rászántam magam, én is egy szép ETZ-t akartam venni (talán gyerekkori nosztalgia miatt is - nekem eddig kimaradt a nagymotor az életemből). Volt rá pár hónapom (ugyanígy tél volt...) és végig olvastam a Totalbike (Index) fórum MZ topikját elejétől végéig (jóval több, mint 100 ezer bejegyzés). na akkor jöttem rá, hogy ott mindenki szív, szopik, átkozódik a hasznavehetetlen utángyártott alkatrészek miatt, illetve gányol is ezerrel. 250-es ETZ leforgó (főtengelykúpon megcsúszó) kuplungját eladás előtt oda savazzák, vagy éppen hegesztőpálcával oda heftelik, hogy menjen, mikor jön érte az új gazdája. Rengeteg ilyen volt, nem most találom ki.
Az anno sok száz fős topikban talán 4-5-10 ember volt aki tényleg értett a géphez, soha nem gányolt, sőt OT-vizsgára készítgették / vitték a vasaikat. Azok a gépek - ha véletlenül eladásra kerültek (leginkább sohase) már akkor is 4-500 ezer forintért mentek. A többiek meg gányoltak, hogy másnap egyáltalán elinduljon a gépük. többségük a városhatárnál messzebb már nem is mert elindulni, ha motorral akart hazaérni.
Én gépészmérnök vagyok, nem szégyellem ha piszkos lesz a kezem, de időben rájöttem hogy én motorozni akarok, nem szerelni. Így lett a kis 125-ös Honda csopper, ami egyébként rossz választás volt, cserébe soha egyetlen egyszer sem rohadt le az úton, pedig 2 nagy erdélyi körutat is megjártunk együtt.
(Hogy miért volt rossz döntés? Ez egy belpiacos japán gép, Magyarországon akkor egyetlen példányban, alkatrész csak rendelésre, hónapok alatt lett volna - horribilis árakon. Két és fél év használat után azért adtam el roncs áron, mert elfogyott belőle a kompresszió: dugattyút és gyűrűket kellett volna benne cserélni, tömítéskészletet meg az egyik kipufogó szelepet. Ez anyagáron 100k HUF-lett volna, 1,5-2 hónapos beszerzési idővel)
Mivel úgyis nagyobb motorra vágytam - csak túráztam, itthon sose motoroztam a városban, forgalmas országúton meg állandó életveszélyben éreztem magam a motoromnál gyorsabban menni képes kamionoktól - eszembe sem jutott hogy felújítsam, hanem letettem a korlátlan jogsit és 500-as motorra ültem át.
Az ótvar kis 125 -ös csopper megszerettette velem a motorozást, szívatni ugyan szívatott (karburátor gondjaim voltak - nem volt alapjáratom), de bármikor bárhová el mertem vele indulni, és nagyjából biztos lehettem benne, hogy motorral is jövök haza. Ez egy átlagos 125-ös ETZ-vel nem ment volna....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest