-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz bajnokpityu #9448 üzenetére
Azért nem kell lenézni a másikat, azért mert más véleménye van . Nem próbálok félrevezetni senkit, de azért én az original állapotú motorkat szeretem, és egyikre sem költöttem rá még .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Topiccsendőr #9450 üzenetére
Ha félreértelmezed a dolgokat, az nem azért ne hibáztass. (Mindegyikbe cserlnek csapágyat, de nem csak azt, attól függ szükség van-e rá.)
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
bajnokpityu
félisten
válasz Tothgera30 #9451 üzenetére
ne haragudj,de pont te nézel le engem,és Persut.na ilyen dolgok miatt hiányolom ma a katonaságot.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
akos3
addikt
gyerekek! Muszáj ezt?
-
birdhouse
csendes tag
válasz bajnokpityu #9439 üzenetére
jó lehet van olyan ditech aminek semmi baja, de több tulajt is tudok akinek csak a gondja van vele. igen egy részről igaz hogy nem értenek hozzá a márkaszervízen sem, de másrészt viszont véleményem szerint nem olyan megbízhatóak. nézd bajnokpityu én nem akarok veszekedni, elhiszem hogy tapasztalt ember vagy,aki ért a motorokhoz de egyszerűen én is csak azt írom le amit tudok, hallok.
..Samsung GT-S5620 Monte... <- eladva (f¤srakás) // vodafone 225,246,345, sonyericsson k800
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tothgera30 #9452 üzenetére
Igazából én összeraktam egy ETZ blokkot nulláról. asszem tudom miről beszélek. Olvasgattam ezt-azt. Nekem mondhatsz ellent, végülis biztos te is könyékig benne voltál valamilyen ETZ blokkba, különben nem szólnál hozzá a témához. Meg ugye Simsonokban is cserélgettél ilyen-olyan csapágyakat.
De ha le van írva egy szakmai cikkben, hogy rossz minőségűek a gyári csapágyak, amit ha kicserélsz egy jobb minőségűre, akkor szétszerelés után gyári álapotot felülmúlja, minek kell kötni az ebet a karóhoz?[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bajnokpityu
félisten
válasz birdhouse #9455 üzenetére
én nem vok tapasztalt általánosságban.én csak annyit mondtam,h a környék ditechjeivel nem volt komolyabb baj,mint a többivel.motorikusan pedig nagyon jók.ennyit mondtam.nem,hogy az összes tökéletes.
én is csak azt irom le,amit látok,hallokeladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Tothgera30
Ármester
válasz bajnokpityu #9453 üzenetére
Ez nem igaz ! Elnézést ha megbántottalak volna de nem ez volt a célom, az én véleményem csak az hogy a gyárban dolgozó szerelők, mérnökök korrektül összerakják a gépeket és az felújítás után már csak rosszabb lesz, részemről a műszaki téma lezárva, nem menjünk bele a részletekbe .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Dízeles
aktív tag
válasz Tothgera30 #9458 üzenetére
A Simson-okat és MZ-ket otthon is lehet javítani szerelni.Nekem volt N-es ,B ,50,70,80cm3,három ,felező 4,hosszú 4.-es .A lényeg ha hajtottuk és persze hajtottuk szerelni kell ,de sosem hagyott cserben .Hiszen bárhol meglehetett javítani egy csavarhúzóval és fogóval valamint 10-13-as kulcsokkal.
ETZ -böl 250 tirisztoros de régi karbis .Később ebből 300-as trabidugos gép lett.Ha jól emlékszem a dugattyú csapszegét is vagy a főtengely hajtokarát kellett átalakítani.
Instabil volt, lehet de kit érdekelt .Cserben ez sem hagyott soha .Persze szerszám és lánc mindig volt az embernél.
Nagyjavításra ,blokk szerelésre ott volt az egész tél.Azok a verdák vasból voltak műanyagot csak nyomokban tartalmaztak![ Szerkesztve ]
Ha a szüleidnek nincs gyereke, nagy valószínűséggel neked sem lesz.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tothgera30 #9458 üzenetére
Persze hogy le van zárva, ez a legkönyebb. Egy normális érvwed nincs. Én normális érveket hozok fel, objektívnek nevezhető forrásokból, nem csak azt mondom, hogy de nem nem nem agyatlanul. te meg a saját véleményedet, ami meg nem is létezik, mert nem értesz hozzá. Életeben szét nem húztál egy blokkot, azt hiszed, hogy holmiféle überképzett mérnökök raktak össze egy már abban az időben elavultnak számító résvezérelt blokkot Keletnémetországban. Ez nem baj. Csak ne mondanád agyatlanul a hülyeséget. Abban az időben barátom nem volt lóvé meg igény se normális alkatrészekre. Olyan színűek voltak a motorok, amilyen festék volt éppen a raktárban. Ez egy szocimotor. Tudod, vasfüggöny, hiánycikk volt minden az égvilágon. Nem japán technology.
A másik. Ha széthúzol egy blokkot ugyanúgy össze tudod rakni. Ez is egy sztereotípia, hogy roszabb lesz. Agyatlanság. Szerinted egy versenyblokkot hányszor húznak szét egy évben? És mégis szénnéhegyezett - jobban mint egy utcai - nem fehér ruhában, szájmaszkban, szikével és hermetikusan elzárt laborban szerelik, mégis valahogy megoldják hogy ugyanolyan ereje legyen. Habisztizel, homálykodsz, és még kötöd az ebet a karóhoz. És tudod mit? Addig a téma lezárva, amíg nem hozol fel te is valami értelmes érvet, egy szakmai cikket egy objektív szakmai referenciát, nem pedig hitbuzgóságból, meg tudatlanságból tamáskodva húzni le a topic színvonalát.
idézném az Üvegtigris klasszik párbeszédet:
-Csoki ne beszélj spanyolul!
-Miért?
-Mert nem tudsz.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Topiccsendőr #9460 üzenetére
Tehát most az egésznek a lényege az volt hogy leírd hogy én nem tudok motort szerelni! Ez egyértelmű, mert nem vagyok motorszerelő. Természetesen ha gond van, szerelőhöz viszem a gépet, de eddig gyújtás beállításon kívül szerencsére semmi gond nem volt! Nem szeretném szétszedni a motort, és pláne nem tuningolni. De amit most te leírtál (időt és energiát rászánva), sajnos én nem erről beszélek. A versenyblokkos részre visszatérve, szerinted a versenyblokknak mi köze van a gyárihoz? Hát semmi, jó hogy milliószor szétszedik-összerakják és ha elromlik, vagy "kikönyököl" a főtengely a blokkból ,akkor ott van egy gyors "műtős team" akik pár perc alatt kicserélik az egész blokkot, de ezt a gyári nem bírja, tehát nem kellene erőltetni ezt a "gyári motort felújítom", mert legtöbbször nem rakják össze olyan jól mint a gyárban. Természetesen én személy szerint nem a Keletnémet, Magyar, Román, Csehszlovák, "meg még hányféle", motorról beszéltem, hanem egy akár "mostani", például felhozva egy 2009-es Yamaha R1-ről...
Tehát én a mellett érveltem, hogy jobb kevés km-el motort venni, mint egy felújított motort. Természetesen itt figyelembe kell venni hogy hol, és ki újította, javította a gépet, de erre még kitérek. Meg ha olyan jók lennének a felújított motorok, akkor szerinted miért vesznek új motorokat, mert mindenki járhatna "itt-ott" összetákolt 20-30 éves Simsonok-kal-Mz-kel és a szerelők is megélnének a javításokból (Ugye a gyári veterán motorok értéke növekszik, hiába írtad hogy már akkor is elavult konstrukció volt, hát mert alig tslálsz gyárit, mert itthon mindenki "tákol-gányol", én nem tudsz 30 olyan motort mutatni, ami felújított, olcsón adja, nem piaci ár felett, és jobban össze van rakva mint egy gyári, ja, vagy hogy miért olyan drágák a gyári veterán gépek?). Mert (mai helyzetben) Magyarországon nem mindenki profi szerelőhöz viszi motort, csináltatni, és próbálja megúszni olcsóbban a javítást, szerelést. Így a szerelő is csak összelöki a vasat, és az még elmegy egy keveset valahogy. A tulaj (természetesen mikor már érzi hogy nincs erő a motorban, vagy valami nincs rendjén), akkor eladja a gépet. Akkor most nézz szét, a használt piacon, és próbáld igazolni a felújított, vs. gyári motor párharcot (természetesen Tábori mester és hozzá hasonlók kivételek, de ilyet "profik" kevesen vannak az országban), és megcsináltatják a legolcsóbban dolgozó szerelővel. Én azt szoktam leírni amit tapasztalok, látok, tehát amilyen felújított motorokat én eddig láttam/látok, azokat már nem nevezném motornak (kivétel a mesterek által készített gépek).
A végszó pedig az lenne hogy igen, vannak jobbak mint a gyáriak, de azok sokkal magasabb áron, vagy sok-sok pénztőke beleölésével, de a a Magyar motorpiacon te nem találsz normálisáron normális felújított motort, és ezért kerülnek a gyáriak annyiba, amennyibe.
Tehát másodszor és utoljára írom, nem akarok többet erről veled, se mással vitatkozni, és nem én rontom a topic színvonalát."A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Gergello
addikt
wall of text ftw!
-
bajnokpityu
félisten
válasz Tothgera30 #9461 üzenetére
sztem tök fölösleges volt irnod.ugyanazt mondod most is.hogy uj jó,használt rossz.mi meg azt,hogy ez nem feltétlen igaz.
az meg,h miért nem járunk 30éve folyamatosan szerelt simsonokkal?mert annyival jobb konstrukciók a mai-pl mina-blokkok,annyival erősebbek,hogy nem összehasonlithatóak simoval.öregekkel sokat beszélgettem (én csak 30vok),egyáltalán nem voltak megbizhatóak a régi szoci gépek.minden reggel élmény nekik beinditani a CBFet,fábiát,hogy tudják,nyakukat rá,tuti beindul.nulla szervizeléssel.
meg,figy,minek fejlesztenek a mérnökök,ha egyszer,30éve az NSZKban ótvar gyártási pontossággal jobb gépeket csináltak?ezt ugye visszaszivod?
és hogy a rákba ne találnánk jól sikerült felujitást...
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Tothgera30
Ármester
válasz bajnokpityu #9465 üzenetére
Hát, már megint félreértelmezed . Nem, nem azt írtam . Természetesen erősebbek, meg jobbak, hát kérem, 20-30 év van közöttük . Találsz jó felújítást, de most mond őszintén, egy újat, vagy legalábbis bontatlant vennél, vagy egy felújítottat ? Mivel mindig fejlesztenek, ezért vannak jobb motorok mint az NSZK-ban !
Még hányszor írjam le hogy nem szeretnék erről vitatkozni (fejbelövős smiley)?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
bajnokpityu
félisten
válasz Tothgera30 #9466 üzenetére
1x már tettél fel nekem kérdést,válaszoltam rá,hát most is válaszolok.
ugyan akkor kapásból lehülyéztél,de hát mindenkinek jut 2.3.4.5.6. esély. lesz 128. is.én bizony egy frissen felujitottat inkább vennék,mint majdnem gyárinak kinéző kevés kilóméteres(visszapörgetett) kopottat. ugyanis ha hozzáértő ujitotta fel,akkor annak a blokknak simán szebb a járása,csendesebb,mint egy gyárinak.és ahol kevesebb a + hangforrást,az általában azért jobb.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
_Voyage_
aktív tag
Sziasztok!
Tegnap vettem egy robogót, abszolút laikusként, egyáltalán nem értek hozzá. Semennyire.
Szóval lehet, hogy lesz egy-két hülye kérdésem.
A motor egy 2002-es Piaggio NRG MC2, vízhűtéses, elöl-hátul tárcsás, 70ccm-es.
1.)Első kérdésem, hogy a bal oldali "fék"kar, az mire való? Jobb oldali egyértelműen a fék, a bal oldali nem tudom mi. Mert ugye automata váltós.
2.)Az első műanyag lemezt hogyan lehet levenni? Mert picit rosszul lett rápattintva, és kilóg alóla egy műanyag cuccli.
3.)Elvileg most lett felújítva a motor, és bejáratós. Ez alatt mit kell érteni?
4.)Mennyivel mehetek vele?
5.)Fogyasztása kb mennyi lesz?
6.)Olajat, benzint hogyan kell beletölteni?
7.)Akksit hol és mennyiért találok hozzá?
Egyelőre ennyi lett volna, aki tud segíteni, megköszönöm neki!- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
NINJA_V
tag
válasz _Voyage_ #9468 üzenetére
Heh ???hátha mentél és behúztad akkor tudod hogy az is fék ....
Valszeg csavarozni és pattintani.
Ne menj vele tartósan nyélgázon (de attól függ mi lett felújítva)
válasz az előzőben
3-4liter (ha gyári)
ülés alatt...
akksi kb 4 ezer bármelyik motorosbolt...Two Strokes and Four Jokes
-
_Voyage_
aktív tag
válasz NINJA_V #9469 üzenetére
Még nem mentem vele, mert nem tudtam, hogy ez a bejáratás mit jelent. Autóknál tudom, de az más.
Olyan puhán mozog a kar, nem tudtam, hogy az is lehet fék...
De sehol nem találok az elején csavarhelyeket...
Szinte teljes motorblokk fel lett újítva.
Fogyasztás hogy lehet olyan sok?
7 lityit eszik a 100 lovas, 1 tonnás astrám, ez 100kg sincs, és 10ló körüli...
Azt vágom, hogy ülés alatt, de nekem kell keverni, vagy ilyesmi?- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
Gergello
addikt
válasz _Voyage_ #9468 üzenetére
A baloldali kar a hátsófék, a jobb oldali az első. Olajat és benzint a sisaktartót felnyitva tudod betölteni. A kisebb kupak az olaj nyílása (ez mindig legyen tele, belenézve lásd az olajat), a nagyobb kupak a benzin. Az akkumulátor a sisaktartó bal oldalán van egy fedél alatt (balról van ez a fedél, jobbról az olaj betöltő, ha nincs rajta a fedél akkor csak az akksi vagy a helye látszik). Akksit akkumulátorosnál, robogós boltban tudsz venni. Tudják, hogy milyen kell bele. Amíg bejáratás alatt van, addig ne kínozd a motort, ne menj nagy gázzal, ezt legalább 500 km-ig tartsd be. Fogyasztás 4 litertől felfelé.
Amúgy mc2-t már nem gyártottak 2002-ben, jó az 97-esnek is.Első idom levétel.
A térd idom az ahová a slusszkulcsot teszed. Onnan kicsavarod az össze csavart. Az kb 7.
Aztán szembeállsz az elejével és pont az első kerék mögött is van 2 nagyobb csavar.
Ha ez megvan akkor utána húzni kell, de ez elég nehéz, mert még patentok is fogják.Amúgy mit mondtak, mi van benne amitől 10 ló? Kép?
[ Szerkesztve ]
-
NINJA_V
tag
válasz Tothgera30 #9466 üzenetére
Figy te most egy etzről beszél, nem akarom én itt lealacsonyítani, de ez akkor sem egy 1965ös évjáratú bonneville...Nah az veterán....
Elhiheted nekem hogy egy veterán motor újra menetkésszé tétele nem abból áll hogy lemosom meg kitekerem a gyertyát, elfújkálom és már rúgok is rá....Blokk szét-össze, és az egyéb részek szétszedése az utolsó rohadt csavarig. Tudod mit kap egy szimering 20-30-50 éve alatt, vagy egy gumialkatrész vagy kenőanyag???? összerohad az egész motor...
A másik akkor mit csinálsz ha szétmegy valami a motorodon?? felkötöd magad?
Kurva jó hogy 6 ezer km van benne, de mit ér ha nem is használod, én egy 50es robogóba raktam 5 hónap alatt 4 ezer km-t....
Jah és a gyárakban betanított dolgozók rakják össze a motorokat akiknek az a feladatuk hogy fejenként berakjanak 4-5 alkatrészt meg meghúzzanak 10 csavart. Nem kell ezt túl misztifikálni.(a fórum arra való hogy vitatkozzunk)
Two Strokes and Four Jokes
-
_Voyage_
aktív tag
válasz Gergello #9471 üzenetére
Akkor lehet, hogy mc3, de az tuti, hogy 2002-es.
Köszi, ezt már legalább tudom.
Fogyasztás meg nagyon elszomorít.
Akitől vettem, azt mondta, nem figyelte, szerinte 2l körül van max.
Direkt azért vettem, hogy pestre ezzel járjak, ne kocsival, és így negyedannyit fogyaszt. De hát több, mint a felét fogyasztja.
Egyébként kíváncsiságból, egész szép állapotban, 1-2 karccal, hátsó dobozzal mennyit érhet a motor?Köszi, levenni holnap le fogom, mert idegesít, hogy ferdén áll.
Passz, nem figyeltem nagyon a részletekre, elvileg fel lett fúrva, valami spéci gyertya, meg dugattyú, meg még valami.
Képem sajnos nincs róla.[ Szerkesztve ]
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
_Voyage_
aktív tag
válasz Gergello #9474 üzenetére
Hmmm, akkor megnyugodtam...
Vaterán csapkodtam le, 90-ért utolsó pillanatban elhoztam...
1ft-ról indult.
Egyébként sebességben mit tudhat? Gyorsulás-kényelem szempontjából milyen?
Utoljára robogók közül egy honda dio-t vezettem, a legkisebb-leggagyibb verziót, vagy 6-7 éve, 12 évesen...- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
Tothgera30
Ármester
válasz bajnokpityu #9467 üzenetére
Én sohasem hülyéztelek le ! Akkor állapodjunk meg annyiban hogy neked is van saját véleményed, meg nekem is, és ezt tartsuk tiszteletben !
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz NINJA_V #9472 üzenetére
Az igaz, nevezzük inkább. hmm... "youngster-nek" (ez tetszik mindenkinek), de ha ezt a motort is elrakod, mondjuk 20-30 évre (amit lehet meg is teszek, ha nem lesz rá korrekt vevő), és elrakom, akkor maximum csak pár olcsó alkatrészt kell cserélni rajta. Hogy szétmenne valami motoromon, hát annak az esélye szinte lehetetlen, mert eddig (mióta megvettem az öregúrtól) kb. 170km-t raktam bele. Elég sok gond van a veterán motorok felújításával, alkatrészbeszerzésével, és hasonló "apróságokkal", ebben otthon vagyok (nem úgy mint a blokk apró darabokra szedésében), és az ismerősöm újított fel egy 125-ös Csepelt, na az nagyon jó lett, bár 3 évig dolgozott vele, mire teljesen gyári állapotba nem hozta. De azért a gyárakban még mindig jobban összerakják, mint néhány "motorszerelőnek" mondott valaki, és nem 1-2 "szerelőtől jött, és át van nézetve" tipusu motort láttam, ami azért eléggé leharcolt volt még úgy is, és a külsejéhez hasonlóan is ment.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tothgera30 #9461 üzenetére
Nos akkor válaszolok. Kénytelen vagyok így oviba átmenni mert komolyan, mintha egy fejlövött zombival kellene beszélgetnem
- nem nem arra ment ki a játék, hogy égesselek, hót egyértelmű, hogy nem értesz hozzá.
- versenyblokk köze a gyárihoz: dugattyú megy fel-le a hengerben, mindezt nem robotok, hanem emberek rakják össze, bontják szét milliószor. Egy utcai motorral megcsinálod ezt, ugyanúgy minden okés lesz vele. Nem lesz rosszabb. A versenymotor sokkal érzékenyebb a szétszedés-összerakásra mivel tele van olyan alkatrészekkel amik nem bírják annyira a feszültséget, pl magnézium alkatrészek. Ezzel azt akartam szemléltetni, hogy sokkal nagyobb dolog szerelni a versenyblokkot, mégis megoldják.
- kérlek mondj, mutass egy példát, hogy normális szakemberek egy felújított motort nem tudnak úgy összerakni, mint a gyárban dolgozó ugyanolyan szakemberek. Nem gányolásról vagyon szó. Ez az elméleted azt hiszem megint elvérzett. Főleg, hogy a Táborit felhozod. Ő eg ymásik dimenzióban él, és senki más nem tud úgy összerakni blokkot? vagy megint a saját elméletedet sikerült megcáfolni? Akárcsak a veterán példád, ahol a blokkot szétszedik apró darabokra és ugyanúgy felújítják az emberek.
- deigen te keletnémet ETZ motorról beszéltél, hiszen azon pattant ki a vitánk. Elismerem egy szélsőséges példa volt, mivel az gyárilag hanyag motor.
- kevés km nem garancia semmire az égvilágon, de tudod mit? Ez most legyen a te meneted, nem érdekel...
- Járkálnak is 20-30éves ETZ-kkel, Simsonokkal, TS 125-ökkel. Sőt 20 éves robogókkal is. Elég sok pöfög az utakon.
- a konstrukció maga elavult volt, gányolás nélkül. A japánok már rég a membránvezérlésnél tartottak. Hogy jön ide a gányolás? Ki se jött a gyárból a vas és elvault volt, ennyi. Ezzel arra reagáltam, hogy te azt írtad, hogy mérnökök rakják össze az ETZ ket precízen. Hát korántsem azok rakták, és nem is precízen
- árba miért megyünk bele? ha szétbontasz egy blokkot és jól összerakod szakszerűen nem lesz rosszabb. Innen idult a vita. Ha ráköltött egy valag pénzt a felújításra, alkatrészekre, csapágyakra, akkor miért adná ugyanolyan olcsón, mint a régi nem felújított motort, ami jóval előbb tönkremegy, mint a felújított. De ezt tényleg el kell mondanom neked, és nem logikus? És bizony egy jól összerakott felújított motor többet megy el, mint egy használt régi.
- "Magyarországon nem mindenki profi szerelőhöz viszi motort, csináltatni, és próbálja megúszni olcsóbban a javítást, szerelést." - VALÓ IGAZ! Barátom a közös pontunk megvan!!! Mindjárt sírva fakadok. Keblemre!
- "Akkor most nézz szét, a használt piacon, és próbáld igazolni a felújított, vs. gyári motor párharcot" Én igazoljak? mit? nézd meg az árát egy felújított gépnek, meg egy használt gépnek.
- "Én azt szoktam leírni amit tapasztalok, látok, tehát amilyen felújított motorokat én eddig láttam/látok, azokat már nem nevezném motornak" - ha szarul van összerakva az a szerelő hibája, ami nem azt jelenti hogy nem lehet összerakni megbontás után a motort normálisan.
Én meg huszonharmadszor írom le mindezt. de remélem hogy mostmár utoljára.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Topiccsendőr #9478 üzenetére
Utoljára, igen, értelek, elismerem hogy tévedtem, és nem vagyok zombi, csak élőhalott, de komolyan .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Topiccsendőr
addikt
-
Tothgera30
Ármester
válasz Topiccsendőr #9480 üzenetére
Felvázoltad a lényeget, és már értem . Utólag már... mindegy .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
NINJA_V
tag
válasz Tothgera30 #9477 üzenetére
170 km????nem nagy karrier, két óra alatt beletolom az etz-be.
Egy etz-t elrakni??? Én ha 20-30 éve múlva esetleg veterán motort akarok, akkor tutti nem egy etz-t fogok venni hanem egy triumph-ot vagy bmw-t vagy motoguzzi-t.
Az hogy 3 évig rakta az max azt jelenti hogy nem volt sok pénze rá....Two Strokes and Four Jokes
-
Tothgera30
Ármester
válasz NINJA_V #9482 üzenetére
Nem hajkurászom de szívesen elraknám, jobban vonzanak a keletnémet motorok, mint a legtöbb más drága veterán motor. A km hajkurászásról jut eszembe, hogy volt régen egy Honda robogóm, de annak kilétét igazándiból nem tudtam, csak annyit hogy 6000km-rel került hozzám, két hét múlva szép "rézszínűre égettem" a kipufogókönyököt, és 1600km-t raktam bele, mellesleg lehámlott a hangtompítóról a fekete festék! Ezután ez a motor még túlélt egy Citroen Xsara Picasso-t és egy "hülye szerelőnél" való felújítást, aki elvileg felújította (külsőleg előtte rendbe hoztam), de ő belsőleg hozzá nem nyúlt az tuti biztos, mert ott fék nem volt mikor meg akartam állni...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
akos3
addikt
válasz _Voyage_ #9468 üzenetére
szia!
Bejáratós annyit jelent h kb 1000km-ig 45km/h-nál nem szabad gyorsabban menni, mert örökre tönkreteszed vele a motort!
Az igaz, h fel lett fúrva, mert 70ccm nincs gyárilag, ezt jól mondták. Viszont a 2Lityó kicsit kevés, kb most ilyen tempóban amig bejáratós 3-3,5l körül lehet, később kb egy literrel több. De ezt majd kiszámolod.. Vezetési technikától függ.. Elég jól ugrik, a vége sztem olyan 90 lehet...De egyelőre ne próbáld még ki!
Többit elmondták már...
Ja és még egy: ha nem éreztél semmit a bal oldali fékkar meghúzásakor az gáz. cseréld ki a fékpofát benne,mert nem jó csak elsővel menni! De nem kell sokat várni a hátsó féktől, nem olyan erős mint az első, ugyh csere előtt azért még nézd meg... -
birdhouse
csendes tag
persu minden tiszteletem a kitartásodért, türelmedért
..Samsung GT-S5620 Monte... <- eladva (f¤srakás) // vodafone 225,246,345, sonyericsson k800
-
_Voyage_
aktív tag
Szia!
Köszi a bővebb beszámolót.
Az első 1000km érdekes lesz, ugyanis minden napos gödöllő-budapest távra lett véve, kettő között meg 45-el menni....
4.5liter meg brutál sok....
Persze, hogy nem éreztem semmit, ha nem is mentem még vele...
Várom a jobb időt, meg hogy az utak felszáradjanak. Meg kéne tanulni motorozni...- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
akos3
addikt
válasz _Voyage_ #9486 üzenetére
kitartás, később meg fogja hálálni!
hát figy a gyári 50esek mennek el kb 3 literből ez valamivel többel megy el mert 70es...
Robogózni meg nem egy nagy ördöngőség, majd belejössz! Csak sokat nézz hátra meg a tükrökbe! nah persze előre sem árt(#9487) NINJA_V : ezt te mire alapozod? mert nekem spec benne van a kezelési útmutatómban amit adtak hozzá a szalonban még, h ennyivel szabad menni, amíg még bejáratós a kicsike Nem muszáj megfogadni, csak ne csodálkozzunk később...
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz NINJA_V #9489 üzenetére
függetlenül attól,hogy alapban birom Persut, és Ninját,nagyon ráfért már némi rendtevés ebben a topicban.minden fórumon vannak,akik fennen hirdetik a belterjes haveri körükből származó hülyeséget,de ennyire durva butaságokat ekkora töménységben nem láttam.
nem mondom,én is minden nap mondok hülyeséget,de én inkább megköszönöm ha kijavitanak,nem erőltetem a véleményemet.
hát én a friss dugómat járattam vagy 20-30km-t,azt is főleg 7ezres fordulaton(6500körül fog a kuplungom).nehogymár feltartsam a forgalmat 45el. oké,h vigyáz az ember az uj cuccra,de én vagyok a motorért,vagy a motor van értem?
egyébként bejáratáshoz lenne egy kérdésem: amikor lehetett benne vagy 10km,akkor éreztem,h gyengül.hasonlóan,mint mikor az ETZ túlhevül.ez nem lehetett attól,hogy az alapból sűrű keverékre még rádobtam némi olajat?sztem lehetett vagy 1:20as keverék.
a dugót nem kértem passzentosra,pont,h hamarabb vége legyen a bejáratásnak.egyébként közeljövőben szét lesz kapva (ugye Tomi? ),kiváncsi vagyok,mennyre volt túl kemény a bejáratás.voyage: 70es hengerrel 2 liter? alattam az 50es henger eszik 4.8at.világos őzbarna gyertyával.eleinte eljártam 3 fölött kicsivel,de az túlzottan elvette az örömöt.
ha 5ből megáll a sport70,akkor az jó,mert ritkán kell tankolnom a 7literes tankot.[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Dízeles
aktív tag
válasz Topiccsendőr #9478 üzenetére
...- a konstrukció maga elavult volt, gányolás nélkül. ...
Még hogy nem volt fejlődés a keleti blokbanHa a szüleidnek nincs gyereke, nagy valószínűséggel neked sem lesz.
-
Dízeles
aktív tag
Ha a szüleidnek nincs gyereke, nagy valószínűséggel neked sem lesz.
-
bajnokpityu
félisten
válasz Topiccsendőr #9494 üzenetére
iszonyat,hogy túlóráznak a futóművek
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Dízeles
aktív tag
válasz bajnokpityu #9495 üzenetére
Ha egyszer lesz nagyobb motorom (400+) el túrázom erre a versenyre .
Ha a szüleidnek nincs gyereke, nagy valószínűséggel neked sem lesz.
-
akos3
addikt
válasz bajnokpityu #9491 üzenetére
Hello!
Sztem azért a 20-30km az elég kevés. Az újonnan vett sr50nek is min 500km után veszik ki a fojtást, szal addig bejáratós. Jó lehet, h az 1000 tényleg sok, most így belegondolva de az 500 az sztem a minimum. ezt sztem meg lehet tenni annak érdekében, h később ne legyen gond a mocival és akkor valóban a motor lesz értünk!_Voyage_ ha van időd,és jó az idő motorozgass csak úgy céltalanul a kisutcákban (szal ahol nem tartod fel a forgalmat ), így hamarabb belemegy! Egyik ismerősöm is ezt csináta és 1 hét alatt meg volt neki..az azért nem olyan vészes
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bajnokpityu #9495 üzenetére
és a gumi hogy melózik... Nagyszerűen megfigyelhető a lassított felvételen, mennyire el tud torzulni, illetve kanyarban hogy be tud remegni a futóművel. Egy csomó ideig a kis rezgéseket nem is csillapítja. Nagyon nagy felvétel. Sokat lehet belőle tanulni.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Dízeles
aktív tag
Egy ilyennel már megindulnék a Man szigetre.
ott katt a Hear Sound $ 419 az auspuf[ Szerkesztve ]
Ha a szüleidnek nincs gyereke, nagy valószínűséggel neked sem lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Okos Otthon / Smart Home
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Androidos fejegységek
- Linux - haladóknak
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- War Thunder - MMO Combat Game
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...