Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Samus #8253 üzenetére

    Ahhoz h 70-es legyen, egy 70ccm-es hengerre lesz szükséged. Utcai használatra mindenképpen vashengert javasolnék.

    ..tuningolás előtt feltétlen szükséges felmérni a motor állapotát, egy elől hátul dobfékes, vázcsavarodott Jog-ot, nem biztos h érdemes felhúzni"...

    Ami mindenképpen kell egy 70-es vashengerhez, egy 17,5-19-es karburátor. Főtengelycsapágyakat is érdemes kicserélni, illetve előbb utóbb magát a főtengelyt is. ..aztán a variót, kuplungot, estébét.. :)

    Sokan gondolják azt h, a tuniinghoz elég 1-2 alkatérsz cseréje, sajnos nem így van. Már egy hengerrel is lavinát indítasz el. Előbb utóbb minden beadja a kulcsot- nem fogják bírni a megnövekedett teljesítményt.

    Nincs értelme nagyobb karbit tenni 50-es hengerre, nagyon elenyésző lesz a különbség. Illetve többet is fog enni, bár az égés tökéletesebb lesz. (gyári 12-es karbi vs. 17,5 esetén)

    Direkt szűrőket én elítélem.

    Nagyon sokan azzal kezdik (rontják el :D ) a tuningot. Egy ilyen - főleg rácsos- szűrő jóval több levegőt - s azzal együtt port enged át- mint a gyári. Gyakorlatilag a szűrőképessége 0.
    ..ha azt szeretnéd, h vmit azért szűrjön is, spray-vbel kell fújkálin. -Ez megint csak + költség és + munka.
    S a fogyasztásod is nőni fog a semmiért.

    ..illetve egyszer kapjon el egy nagyobb eső...meg fog állni a motor. :)

    Sportlégszűrőket nagyon szélsőséges- extrém- tuninghoz kell (lehet) használni. Ami már igényel akkora levegőmennyiséget, amit egy gyári szűrő már nem képes átengedni. -De ez szigorúan extrém kategória. (high end hengerek, gyorsulási robogók)

    Egy alternatíva viszont lehet ;annó amit építettem Jog-ot, úgy oldottam meg ezt a problémát, h egy jókora gégecsővel felvezettem a sisaktartóba a légszűrőt, s ott húztam rá a szivacsot, sok előnnyel járt; nem kellett fújkálni, nem ázott be, mellesleg alapból nem kintről szívta a levegőt-védettebb /pormentes/ környezetből szívta.

    Végáttételből hosszabb, illetve rövidebb van.

    A hosszabbal rosszabb gyorsulást érsz el, de nagyobb végsebességet (nyilván megfelelő teljesítményű motor mellett! )

    Mindegyiknek van előnye hátránya, de összességében a vízhűtés nyerőbb.
    Azonos hőmérsékleten tartja mindig a rendszert, nincsenek durva hőingadozások, ez által a tartósság is nő. Illetve már alapból jobb teljesítményű egy vizes robogó, mint egy levegős.

    mod. ehh, kicsit hosszú lett, bocsi.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

Új hozzászólás Aktív témák