-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
neduddki
nagyúr
-
McKane
senior tag
na, végül egy suzuki swift mellett tettem le a voksot.
swift 1.0-s, '94-es, 200-ért átírással eggyütt,bő fél év műszakival még. (autószerelőt vittem magammal,rábólintott,ennyiért megéri.. )
valami tanács a swifttel kapcsolatban ? -
Vesztor87
senior tag
200k-ért nem igen van más nyugati autó A 90-es évek elején készült kisautók elvileg hasonlóan gyenge kasztnival rendelkeznek sajna
Ami fura, hogy a Skoda a 90-es évek végén nem tett abs-t és klímát a Feliciába, legalábbis nem sokban van. Pedig azok a kocsik tetszenek.
[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
Hát igen, mondjuk úgy vagyok vele én is, hogy nagyon szeretnék autót, de azért 200k-ért nem vennék, akkor marad a tömegközlekedés, ha lesz lehetőségem venni egy jobb kocsit akkor lesz csak. Nincs bajom a Swifttel, de abból is csak akkor vennék ha normálisan felszerelt (ABS, klíma, 2 lufi) lesz majd, de az meg 4-5 kiló.
-
válasz Vesztor87 #9406 üzenetére
Bocsánat de most nagyon paraszt leszek! Akit ez zavar, kérem ne olvassa el!
Minden autóban van ABS (közismertebb nevén: A'z*stenB@sszaSzájba), és az előtted hirtelen fékező kocsi esetén lép működésbe. Elve a következő: telitalppal nyomod a féket, és közben az idegtől remeg a lábad.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
k.
őstag
válasz Vesztor87 #9412 üzenetére
Nekünk volt, anyukám 2000-ben kapta.
Úgy kezdődött, hogy a motor rángatott. Aztán a központi zár hol kinyitotta magát, hol bezárta, volt hogy este szólt a szomszéd, hogy az ajtókat nem csuktuk be-mármint be volt csukva, csak a központi kinyitotta a zárat. A rádió gyárilag szar volt, alig volt vétel, stb.
Még volt pár-pl apróbb rozsdafoltok a 2 éves kocsin amiben volt kb 15k km...- meg ilyenek, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy anyukám egyszerre kapott 1-1 autót a kolléganőjével, annak meg hibátlan volt.[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
Hát minden autóval be lehet faragni. Olvastam olyat, hogy a vadi új Polo gyárilag volt rossz, az ajtó zsanér vt rossz nem tudom, de minden becsukáskor leverte a festéket, meg ilyenek. Egyik tanáromnak az Ibizája vt olyan (vadi újan vette), hogy berobbant a szélvédője egy sima kocsi mosásnál. Az autó volt vagy 1 éves de akkor már a 3. szélvédő vt benne....
-
lsc
nagyúr
válasz Manitou #9417 üzenetére
Ezért írtam amit, a példádból és a másikból kiindulva ha nekem van egy 6 éves prémium gumim ami 10 %-al rosszabb az még mindig 15%-al jobb mint egy gyenge új. De hát mindenki azt mondja, tehát ezt kell szajkózni. A 7 fokot is szinte mindenki szajkózza, pedig amíg nincs hó addig hidegben is jobb a nyári, csak ugye ott annyiban más a helyzet hogy a "meteurológusok" sem mindig tudják milyen idő lesz másnap.
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
Ha 10 %-al rosszabb a 6 éves prémium gumim az még mindig 15 %-al jobb mint egy új de nem valami jó. Ilyen hülye ez a matek, de hát ez van.
Mod Alvin_ti4200: Asszony van ? Ha igen cserélj neki ruhatárat, máris megoldódott a gondod, marad a mostani .
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
Alvin_ti4200
félisten
Úgy szeretném, ha a döntésem racionális és nem érzelmi alapon történne...előbbi esetén ugyanis megtartanám a mostani autót Van valami recept arra, hogy az ember ne vágyjon egy verdára, ha már elérhető közelségbe került? (sem nem olcsóbb fenntartani, se nem nagyobb, se nem sokkal fiatalabb, se nem fogyaszt kevesebbet, viszont jóval drágább)
Szerk: nem presztízs autó és nem is sport autó, tehát se felvágni, se villogni nem lehet vele.
[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
válasz Alvin_ti4200 #9422 üzenetére
Van, add nekem a felesleges pénzt, amiből megvennéd
Nekem még mindig elkezd csorogni a nyálam, ha meglátok egy szép E38-at,tehát nincs rá orvosság.
<tRucKdriFteR>
-
lsc
nagyúr
Cáfolj, arra várok.
Mod Alvin_ti4200: Akkor gyorsan be kell szerezni egyet. Egyébként Sárát is fel lehet öltöztetni /sportülés, bőrcuccok, egy kis metál /alufelni/, máris megoldott a dolog. Ha megvagy elégedve vel ne cserélj, esetleg Toyotára .
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
8th
addikt
Gipsz Jakab felrakat egy garnitúra idei gyártású gumit az autójára. Most új korában úgy tapad ahogy kell. Ugyanaz a gumi amit most felrakatott 2019ben már nem tapad annyira mint ma. 7-8év alatt elöregszik elkeményedik egy gumi és minden tulajdonsága leromlik a gördülési ellenállást kivéve. Mert az a gyengébb tapadás miatt csökkenni fog. Ennyi és pont.
A gumigyártók azt szajkózzák, hogy XY év után cseréld le mert az már veszélyes lehet. Ebbe persze vastagon benne van az üzleti érdek is DE ettől függetlenül rosszabb tulajdonságokkal rendelkezik egy 7-8 éves öreg gumi mint egy új. Jöhetsz nekem matekkal, meg a jó gumi rossz gumi elméleteddel, sőt a másik szavait is kiforgathatod ez a lényegen semmit sem változtat.[ Szerkesztve ]
-
lsc
nagyúr
Akkor ezt kell írni, de eddig csak addig jutottál hogy újat.
Gipsz Jakab felrakat egy garnitúra idei gyártású gumit az autójára. Most új korában úgy tapad ahogy kell. Mondjuk ez viszont úgy hülyeség ahogy van, új és új között is rengeteg a különbség, tehát az ahogy kell az egy elég tág fogalom.
Viszont az még mindig áll hogy ha a 6 éves gumim romlik 10 %-ot az még mindig jobb mint egy újan 25 %-al rosszabb, vagy nem ?[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
Úgy látom tényleg jézus kell, ez már magadtól nem fog összejönni. Akkor a saját példám, a conti nyárijaim 5 évesek, mondjuk vesztettek 10 %-ot, veszek most helyettük új semperit /sava, barum, nokian, stb, helyettesítsd/ gumikat amik egy összehasonlító tesztben 25 %-al gyengébbek akkor melyik a jobb ?
Ha így sem érted akkor nem is akarod, akkor marad a javasolt felsőbb megoldás.Mod m3tr0: Segíts, hátha összejön.
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
m3tr0
senior tag
Te tényleg nem akarod megérteni,hogy miről beszél a másik...
Ő általánosságban beszélt.
Akkor nézd úgy,hogy a te 6 éves gumi és ugyanaz a gumi újban között mekkora a különbség...[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
lsc
nagyúr
Sehol nem vitattam hogy a gumi öregszik, csak a "vegyél újat" dolgot tartom hülyeségnek, amiatt amit leírtam. Ha valaki mindig a tesztgyőztes gumit veszi akkor rendben van, de akkor eljutunk oda is hogy minden évben újat, hiszen minden évben egyre rosszabb lesz.
Az élet kegyetlen .
-
Rick4
félisten
Én annak örülök, hogy Te vegyész vagy akkor nyilván tudsz az autóipari gumikról is nyilatkozni, legyen az szövetszállal bélelt gumicső, vagy acélszállal bélelt autógumi, és mindannyian rácsodálkozhatunk a tényekre.
Mesélj, miért keményedik meg egy prémium téli autógumi, ami bár 7 éve még prémium is volt, tesztgyőztes is volt, még ha be sem akarjuk ismerni, hogy ma már a közepesnél is rosszabb eredményt produkálna újként is? Nem tudják megcsinálni úgy, hogy bírja 15 évig? Hova lesz belőle a szilika?
Mesélhetsz még a gumiban megbúvó fémdarabok rozsdásodásáról is, mert ugye itt erről is szó van, mégis, hogy jut be a víz a zárt gumi anyagába? Pl Mondeo- Sharan- Galaxy vízlehúzó gumi. Hogy reped szét a fékcső, vízcső a párás, hűvös helyen úgy, hogy nem erre a helyre tervezték? Végezetül milyen autóipari használatú gumiféléket teszteltél mondjuk 7-8 éven keresztül, a felhasználási körülményeivel szöges ellenétben álló körülmények között, és ez a teszt milyen eredménnyel zárult?Köszi a választ, érdekel, mi az igazság, most végre kiderül. Ja, még egy: Hanyadikon laksz?
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
a_tesz
Korrektor
nem tudják úgy megcsinálni, mert a természetes kaucsuk alapú gumikeverékek közös tulajdonsága, hogy az idővel sajnos elöregszik. ez egyaránt igaz bármilyen autóipari tömlőre, légrugóra, gumiabroncsra és bármilyen egyéb gumitermékre. a napfény (elsősorban az uv-sugárzás), az ózon, a só mind erre az öregedési folyamatra gyúr rá sajnos.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Nos akkor (mivel ugye eddig is problémát okozott neked egyes hozzászólások megértése) még egyszer:
Ez volt egy kijelentésed: [link] és kaptál rá egy észrevételt: [link].
Kiemelem a lényeget, hogy értsd:
Rick4: "...Egyébként meg tökmindegy neki, egy garázsban parkoló autó gumialkatrészei pont ugyanúgy megrepedeznek évek alatt, mint amit használnak, és beletesznek 100 ezret."mycso: ..de a második részét az irományodnak te sem gondolhatod komolyan.
Nagyon fontosak a körülmények is, hogy hogyan és milyen viszonyok között van használva/tárolva.
Meg ugye lehet ám ápolgatni is...Ezt egyszerűbben, érthetőbben nem tudom leírni, sajnálom...
A mostani kisregényed első felét már te magad is megválaszoltad: IGEN a gumi öregszik (itt kiemelném ismét, hogy a körülmények nagyon fontosak, amik ugye szerinted nem...)
/most abba, hogy mi és miért történik felesleges belemenni, mert nem ide tartozik és keresgélhetsz hozzá szakirományt - kaucsuk kettős kötése felbomlik, majd a levegő oxigénjével reakcióba lép és irreverzibilis (visszafordíthatatlan) folyamat következtében isntabillá kezd válni --> töredezik, repedezik először molekuláris szinten, majd látható módon, stb., stb... /A második részére ez kikövetkezhető az imént leírtakból: töredezés, repedezés --> majd esetleg porózus szerkezet, hát így juthat el a nedvesség és a levegő a gumiban lévő fém összetevőkig. /természetesen itt is millió dolog lehet befolyásoló tényező/
Itt persze azért látok egy kis ellentmondást is, mert ugye ezt írtad:
Egyébként meg tökmindegy neki, egy garázsban parkoló autó gumialkatrészei pont ugyanúgy megrepedeznek évek alatt, mint amit használnak, és beletesznek 100 ezret.Utána meg azzal próbálsz érvelni, hogy pl. "pince-körülmények" között gyorsulhat az öregedési folyamat. Pont erről beszélek neked, hogy nagyon is fontosak a körülmények, idézet magamtól:
"Nagyon fontosak a körülmények is, hogy hogyan és milyen viszonyok között van használva/tárolva.
Meg ugye lehet ám ápolgatni is..."Mondhatni, már az elején megfelelő és érthető választ kaptál, de már megszokhattuk (ahogy mások is észrevették), hogy te mindig mindenkinél mindent jobban (szeretnél) tudni.
Nos, a végére képzeld nem teszteltem 7-8 évig autógumikat (vegyészmérnök; műanyagipari technológusnak tanultam és környezetvédelmi-vízgazdálkodási technikusi végzettségem van, nagyon sok kémiával), és a fősulin voltak olyan bácsik, akik így kint álltak a terem elejében és mondták az okosságot (általában valamilyen tudomány professzorai voltak), na innen vannak emlékeim a gumikról is. Bár régen volt már, azért néhány dologra emlékszem.
Hát ennyi röviden...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
AMD Power
titán
Mekkora cikk... kár ,hogy a Renault Megane I kimaradt belőle.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
neduddki
nagyúr
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Rick4
félisten
Várjál, leírom, akkor ez hogy is volt pontosan:
Leírtam valamit, majd melléírtam, hogy több éves tapasztalatra alapszik az állításom, a gumi még most is megnézhető, megfoghatő, több gumival egyszerre összehasonlítva állapítottam meg azt, mait le is írtam, és a gumik most is megvannak.
Mivel megcáfolni érdemben nem tudtad, és azóta sem tudod, legalább jössz egy gagyi beszólással, erre visszakérdezek. Erre jön egy válasz, hogy neked vegyipari végzettséged van, amire nekem lábcsókolgatva le kellene borulni, és a saját tapasztalatomra épülő hozzászólásomat meg kellene cáfolnom. De nem teszem, mivel ettől még nem látok az állításaid közül semmit se bizonyítva, és visszakérdezek, mégis, szakmailag is támaszd már alá valamivel. Konkrét, a vegyipari végzettséget, vagy bármiféle hozzáértést tükröző szakmai válasz megint nincsen, de legalább jössz az értelmezési képességek feszegetésével.
Az meg a darwin díjas meglátás, hogy szerintem nem fontosak a körülmények, miközben leírtam, egy autó gumialkatrészét hova tervezték, és az általam felvázolt esetben hol volt tárolva, ennek ellenére valamit látok a felületén, a szerkezetében. Én nem beszéltem pincéről, olvass vissza, aztán írd le, hogy ja, hát, hülyeséget olvastál. Az meg, hogy esetleg egy ablaktalan, fűtött vagy fűtetlen zárt garázsból Te hogy asszociálsz pincére, én nem tudom, de az eddigi érvelésed enged következteteni a gondlatmenetedre. De be is rakhatod, ha az én hozzászólásomnál megtalálod.Na akkor végre kiderült, hogy ezekhez végülis közöd nincsen, szóval tök felesleges volt is hősködni a vegyipari végzettséggel, van egy frankó papírod, legyél rá büszke. Mellette meg nem látod 7-8 év után ugyanazt a gumit autón használva, és hűvös, párás, fényvédett garázsban (ez az amit Te pincének képzelsz) tárolva. Az össz infód az, hogy valakik, valahol mondtak erről valamit, de nyilván nekik sincsen konkrét tapasztalatuk, szóval lehet hog yők is olvasták valahol, vagy hallottak róla valakiről.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Mit kellene elismernem? Van itt 2000-es gumi is, van 2006-os is, meg 2011-es is. Én leírtam, mit tapasztalok. Más írja, hogy neki vegyipari végzettsége van. Innentől nekem azt kellene mondani, hogy akkor mégis neked van igazad, és én nem látom jól a 20-25 guminál azt amit 8-7 éve figyelek? Te most viccelsz. Azért mert valaki ideír egy hülyeséget, én még nem fogom másképp tapasztani. Az hol érv, hogy valaki 3-4 évig könyveket olvasott a témában? Sehol. Inkább egy szánalmas próbálkozás. Persze egy komoly érvelés után, mikor visszakérdeznek, hogy miért tudja ilyen jól, le lehet írni hogy azért ért hozzá, mert vegyipari végzettsége van, de rögtön ezzel kezdeni űbergagyi. Mondom, meg kell győzni, hogy én rosszul látom azt amit. De szobatudósoknak, könyvből tanulva, ennyi ésszel nem fog menni.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
-
AMD Power
titán
Tolvajtempó: autóbontás tíz perc alatt
Így dolgoznak az autótolvajokEz a kemény....
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
válasz AMD Power #9446 üzenetére
Meg ha még van felettük egy felszereltebb műhely is, akkor még többet haladnak (esetleg még plusz 1-2 ember). Bár még a motor/műszerfal/futómű volt ami megmaradt, meg esetleg szélvédők.
De ebből kiindulva, egy max. félóra alatt 0-ra szétkapják.Annó fateroméknak a samarájukat ellopták, az nem lett szétbontva, ellenben másnap már Lengyelországban volt. Aztán szerencsére vagy nem, de meglett és visszakerült.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
MPowerPH
félisten
A gumis témához, mert engem is sokat foglalkoztatott ez, és mélyen utána jártam többször is.
A téli abroncsaim most futották a 6. szezonjukat. Persze teljesen újonnan vettem őket, Continental -ok, mert a gyártó sem mind1 ám. Barátnőmék ugyan ekkor vettek zsír új khöm...Matador téli garnitúrát. Km-re kb. egy most bennük a futás, télen én sem, és ők sem használják az autójukat olyan gyakran. Így fordulhatott elő, hogy a mintamélység 6,5mm környékén volt.(addig másfél nyári szettel végeztem) Ugye ez még tökéletes lenne egy következő szezonra, de kor szerint elöregedtek a gumik.
Apósjelöltem nem foglalkozott soha sem a megfelelő tárolással, sárosan lerakta őket a szuterinba, majd amikor eljött az idő, újra feltette őket. Én minden tél végén lemostam a gumikat, kiszárítottam, lekentem glicerinnel, majd gumiápoló spray-el lekezeltem. Tárolást úgy oldottam meg, hogy próbáltam minél jobban elzárni a levegőtől. Gumikat zacskóba, levegőt kiszippant, majd rés leforraszt, sötét helyre berak. Nem tökéletes, de jobb mint a semmi. Jah, és én zárt, 10 fokos garázsban tartom az autót, talán ez is egy tényező. Bár nyáron ez jobban számít.
Most a tél elején bizony apósomnak nem akarták felrakni a gumit, mivel teljesen szét voltak repedezve. Az oldalfal, a futófelület, egyszóval katasztrofálisan nézett ki. Nekem rá kellett kérdeznem, hogy gáz e, hogy ez a 6. szezonjuk. Ez után nézték csak meg a DOT -ot, mert addig eszükbe nem jutott. Egyszerűen jó állapotban vannak még, nem mutatkozik az öregedés legkisebb jele sem. A következő télen kezdik a 7. szezonjukat, és ugyan úgy felfogom tenni az autóra. Nem érzékelek változást a teljesítményében, jól tapad, és csöndes.
Szóval az, hogy meddig használhatsz egy gumit, az szerintem több tényező függvénye is. Ápolás, tárolás, használat, márka.Múlt nyáron hasonló helyzetbe kerültem. Előre akartam venni nyári gumit, és kaptam egy ajánlatot. Raktárban bent ragadt majd elfelejtett készleten maradt 2db Conti az általam keresett méretben. 3,5 évesek voltak, de zsír új állapotban. Öregedésnek nincs nyoma, szép tiszta futófelület. 32k-ért megkaptam a kettőt, ekkor boltban 37k/db áron tudtam volna megrendelni őket. Kérdés, meddig tudom majd használni őket.... Ugyan úgy ápolom, ugyan úgy tárolom mint ahogy leírtam. Ugye a nyári gumit 6. szezonig lehet használni. Kötve hiszem, hogy ezt nekem 2 év múlva ki kellene dobnom, mert elöregszenek.
Csöndben jegyzem meg, az olaszoknál a nyári gumi kb. 3 évet bír, utána széttöredezik, kukázható. Eleszi a napfény és a forróság. Kivétel ha garázsban tartod az autód, akkor nyerhetsz 2 évet.
Tehát ezt így nem lehet leegyszerűsíteni, nagyon sok a plusz tényező. ha valaki odafigyel ezekre, akkor nyerhet pár évet pluszban.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me