-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alvin_ti4200
félisten
Az új típusú (2007-( Fiat 500-asról (főleg a motorjairól, a beltér strapabíróságáról) van valakinek tapasztalata? Fogyasztási értékek is érdekelnének. Számomra hihetetlen, hogy az autó tényleg csak 540 kg, pedig még ültem is benne, nem tudom, mennyire lehet így szélérzékeny...az 1.2-es sima szívó nyolcszelepes a maga 69 lóerejével gondolom elég is lehet fővárosba és országútra vagy tévednék? Az 1.4-es 101 pacis már eléggé gyilkos gépnek tűnik (az áttételeket egyiknél se ismerem), bár lehet, hogy normál használat mellett nem nagy a fogyasztásbeli különbség, de átírás, biztosítás, adók mind-mind drágábbak rá, így annyira nem érdekelne ez a moci.
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz dízelracer #278 üzenetére
Szervizelni biztos, hogy nagyon jó áron lehet, de állítólag nem fogyaszt kiemelkedően és mivel a TwinAir csak tavaly jelent meg, így még nagyon drága használtan A hangja mondjuk nem tudom, mennyire idegesítő.
-
Alvin_ti4200
félisten
Nem cserélem le, csak nézelődöm, mint minden magával nem bíró hímnemű állampolgár Kicsit unom már a Citromot, de csak úgy nem verném magam költségekbe, mert a budapesti 7 literes fogyasztást és a szerviztől való távolmaradást nem tudná 100%-ig garantálni egy másik használt autó. Nemrég múlt két éves nálam (és egyben túl van a kilencedik születésnapján is), príma állapotban van, egyszerűen csak szeretnék egy újabb autót előbb-utóbb A 406 coupénál eldőlt, hogy nem tudnék még egy "öreg" autóval együtt élni, a mostanit megszoktam, mert minden nap látom, de a szemem már csak a fiatalosabb stílust kívánja (vagy az elegánsabbat, de ahhoz még túl fiatal vagyok szerencsére, hogy hamar megöregítsem magam ).
-
Alvin_ti4200
félisten
Lehet, hogy túl nagy kérésem vagy kérdésem van, de a Mazda 3 (2003-2008) tulajokhoz fordulnék, főleg a szedánosokhoz és főleg a Budapesten vagy ahhoz közel élőkhöz Szóval már másfél éve szemezek a típussal (406C végleg kuka, értelmetlen csere lenne), viszont eddig csak az anyós ülésen tudtam ücsörögni egyetlen egyszer körülbelül 10 perc erejéig jó pár évvel ezelőtt. Azt szeretném igazán tudni/kipróbálni, hogy ergonómiailag mennyire felelne meg számomra ez a típus (kormány és ülés beállítása, pedálok, váltó, ilyesmi). Nem feltétlenül szeretnék menni az autóval, hiszen nem várhatom el egy "idegentől", hogy ilyesmibe belemenjen, de sok mindent le tudnék szűrni egy "álló próbából" Részleteket privátban gondoltam megbeszélni, mert ugye alapvetően nem a fórum témájához tartozik
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz Winner_hun #3918 üzenetére
Engem annyira meg fognak becsülni a K&H-nál (még nem tudom, megkaptam-e az ajánlatot otthonra, de kiszámoltam online), hogy majdnem 2 ronggyal többet fizethetnék jövőre B02-ben, mint idén B01-ben, éves díjfizetéssel...a probléma az, hogy ennél az ajánlatnál az Allianz (ha bankkártyás fizetést választok, ami nem derítettem ki pontosan, hogy mit takar) 8 ezerrel adott kedvezőbbet eddig (és meglepő módon mindenki más már drágább). Ergo, ha fejreállok se fogok tudni 32 ezer alá menni éves szinten egy jövőre 10 éves, tök átlagos (de lassan az alatti) teljesítményű autóval dél-budapesti, 27 éves lakosként - és akkor erre majd még persze jön az új adó, amit majd átneveznek valamire gondolom, hogy ne legyen adó a neve, mert azt nem vezetünk ugye be meg nem is emelünk
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz nyogo83 #3923 üzenetére
Bizony, ráadásul még Budapesten se mindegy, hol laksz, nekem például a XXI. kerülettel a legrosszabb a szorzóm, bár ez érdekes módon nem minden biztosítónál érdekes (a legtöbb csak Budapestig megy, nem bontja kerületekre). Inkább nem gondolok bele, hogy két évvel ezelőtt több, mint 80 ezer volt éves szinten a biztosításom ugyanerre az autóra Ha azt nézem, akkor most fantasztikusan jó a helyzet
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz Napfénysüti #4368 üzenetére
Ha összejön, akkor egy előző generációs Mazda 3 szedán. Ha nem, akkor marad a mostani pajtás jó sokáig
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz Vesztor87 #5739 üzenetére
Említve lettem, itt is vagyok
Típushibák, amire rá kell kérdezni (illetve, ha nincs egyértelmű válasz, bele kell kalkulálni az árba):
- vezetőoldali elektromos ablakemelő gyári bovdenje összegyűrődhet, cseréje 20-25 ezer forint
- gyújtótrafó a második generációnál részt vett egy nem hivatalos visszahíváson, ezt a márkaszervizben garanciaidő alatt kicserélték. Hibajelenség, ha mégsem: nem jár minden henger, erőtlen az autó, fedélzetin az Antipolution Fault hibaüzenet olvasható. Leállítás/újraindítás jellemzően megoldja (átmenetileg) a problémát. Cseréje 35-40 ezer forint.
- digitális klímával rendelkező példányokat jobb kerülni, probléma velük kapcsolatban akkor léphet fel, ha úgy indítod be a motort, hogy a ventilátor nem OFF állásban van. Valami biztosítékkal és túlfesszel kapcsolatos a hiba, nekem manuális klímám van, így nem tudom, mennyibe kerül ezt javítani.
- hátsó futómű/híd elég gyenge, 80-120 ezer km között elfárad és elkezd beterpeszteni. Javítása általában felújított híddal történik, munkadíjjal 80-100 ezer forinttal érdemes számolni. Nagyjából újabb ~100 ezer km-ig elég az új híd, aztán megint csere, sajnos a magyar utak ennyit engednek, ez talán a leginkább közismert "hibája" a típusnak.Szerelőt tudok Budapesten, ha kell.
Egyéb kérdés?
Szerk: ha megteheted, inkább a kevésbé jól kinéző második generációs (vagy inkább ráncfelvarrott) Xsara-t vedd 2000 után, egy jó állapotban lévőért viszont 7-800 ezret simán elkérnek. Dízelt érdemes kerülni, a nyolcszelepes 1.4-es motor a világból kimegy, de a tizenhat szelepes 1.6-os se rossz (fogyasztásuk között gyakorlatilag elhanyagolható a különbség). Nekem 1.4-es van, így csak arról tudok nyilatkozni.
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz zoo8800 #5765 üzenetére
Ez meglehet. Nyilván én se akarom védeni a Xsara-t, mert nem flottát üzemeltetek belőle, csak egyetlen darabom van és az se a lista aljáról lett shoppingolva anno Plusz, ami talán a legfontosabb, hogy a karbantartási időszakokat betartom és ha valami nem okés, akkor nem várok vele addig, amíg meg nem áll alattam az autó
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz Manitou #5770 üzenetére
A Xsara és a C5 annak a korszaknak a két legellentmondásosabb tagja a Citroen palettáján belül. Az előbbi sokkal megbízhatóbb, mint az utóbbi (a C5-nél talán csak az előző generációs C4 volt rosszabb). Amúgy 25 ezer km-t mentem már vele szűk két és fél év alatt, most van benne 123 ezer felfelé kerekítve.
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz killer1203 #5787 üzenetére
Nem tűnik annak, főleg, ha egy jó időre letudja vele az ember a dolgokat (látom ,minden típushibát megkaptál te is). Mennyibe kerültek a dolgok? A trafót, a bowdent és a hátsó hidat tudom
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz killer1203 #5791 üzenetére
Legalább tudom a kb. beszerzési anyagárakat, köszi Mondjuk engem a szíj része egy ideig nem érint, de a kipufogót és a kuplungot nem árt tudni
-
Alvin_ti4200
félisten
Szerintetek várható a nagy motorral rendelkező közepesen öreg (8-10 éves) autók áresése januártól kezdődően? Főleg, ha mondjuk francia
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz Laraxior #5996 üzenetére
Én inkább a másik végét nézem Az autó egyébként tényleg nagy, mikor melléálltam a Xsara-val, akkor csodálkoztam csak igazán, hogy ez most itt WTF?
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz Laraxior #6000 üzenetére
Tudom, milyen hangja van Nekem pont az tetszik benne mondjuk, hogy normál közlekedés mellett meglepően halk, plusz a két három hengeres blokk csak 4000-es fordulatszám körül nyit egybe, ezért tud elfogadhatóan fogyasztani városban is (10 liter körül). Nem száguldozásra kell, drága a csekk és a benzin Különben is ez Gran Turismo, nem sportkocsi
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz hobizoli #6008 üzenetére
Tudom, hogy egy ideje fent van (nagyjából két és fél hónapja), akkor is és most is ez a legdrágább ajánlat (továbbra sem értem, hogyha valaki el akar adni egy autót, miért nem képes legalább a fotókészítés idejére lemosni...). Alkatrész nem gáz, a karosszéria elemek viszont valóban neccesek lehetnek. A fogyasztási adatokat a linket fórumról ollóztam össze, régóta olvasgatom. A kilátást sajna meg kell erősítenem, egy rövid ideig próbáltam, hát nem egyszerű még tolatóradarral se, pláne, hogy kb. egyikben sincs olyan. A budapesti használatot úgy értem, hogy agglomerációból (XXI. ker. széle) a város másik felébe (Duna Plaza környéke) való járkálás meg persze vonzáskörzetben össze-vissza. Vidékre ritkán megyek, külföldön még sosem jártam autóval.
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz dízelracer #6016 üzenetére
Nem kicsi az fix, de gondold el, hogy én a 187 centimmel már a Xsara-ból se úgy pattanok ki, mint egy műkörmös lotyó Mellesleg igyekszem a zsúfolt parkolókban is a legkevésbé zsúfolt helyre állni, nem számít, milyen messze van a célponttól (és nem a ki-beszállás, hanem az autó épsége miatt)
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz hobizoli #6021 üzenetére
Az a probléma, hogy (bár nagyon szép a Safrane), nekem pont a 406C külseje tetszik igazán (a belseje olyan XX. század végi tipikus francia) A 3.0 V6 tök felesleges nekem bele (felhasználási jellegét tekintve), de igazából a 2 literes mocival se fogyaszt látványosan kevesebbet (max a járulékos költségek alacsonyabbak (biztosítás, adók)), plusz nem is nagyon van eladó jellemzően (ha igen, akkor még az első évjáratokból).
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz Mr.Grincs #7632 üzenetére
Mire ezt felújítod, gyakorlatilag ott vagy, mintha megvennéd az első egyben lévőt (2.3M). A lufik nagyon drágák és jó eséllyel a motortérben is akad némi meló. Itthon nem egy elterjedt típus, így karosszériához alkatrész se biztos, hogy olcsó. Lehet, hogy felújítás után "csak" 1.5M-et költöttél rá, de azért ezt nem kicsit törték meg, mintha nyerges vontatónak csúszott volna, mert a lökös nincs annyira szarrá törve, mint a motorháztető, így az ütés jóval magasabbról kellett, hogy érkezzen. Érdekes projektjeid vannak, a C5-ös nem túl szívmelengető sztori után egy ilyenbe belevágni... De a többiek úgyis lebeszélnek majd róla, attól tartok.
-
Alvin_ti4200
félisten
Tudtok ajánlani Pesten egy olyan kézi mosót, ahol jó munkát végeznek, nem karcolják szét a verdát és aránylag megfizethető is?
-
Alvin_ti4200
félisten
Jó minőségű, nem agyonpancsolt ablakmosó folyadékot honnan és milyet? Tudom, hogy buta kérdés, de mennyi fagyállót kell hozzácsapni (milyen arányban) ilyenkor?
-
Alvin_ti4200
félisten
Úgy szeretném, ha a döntésem racionális és nem érzelmi alapon történne...előbbi esetén ugyanis megtartanám a mostani autót Van valami recept arra, hogy az ember ne vágyjon egy verdára, ha már elérhető közelségbe került? (sem nem olcsóbb fenntartani, se nem nagyobb, se nem sokkal fiatalabb, se nem fogyaszt kevesebbet, viszont jóval drágább)
Szerk: nem presztízs autó és nem is sport autó, tehát se felvágni, se villogni nem lehet vele.
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
Ha lennék olyan idióta, hogy autót cserélnék (nem hagy nyugodni a Mazda 3 szedán...), akkor szívesen Rád bíznám Sárát Az egyetlen visszatartó erő perpillanat az eladásától, hogy egyszerűen nem fizetnék meg azt, hogy kvázi hibátlan (lehet, ez a szerencsém és így maradok a seggemen ) Amúgy ha ilyesmi autót nézel (Xsara II 1.4 75 LE-ről van szó, sok kocsiba tették ezt a motort), akkor budapesti fogyasztásra 6,9-8,2-t számolj (tavasz-tél), országúton vicces értékek (4,5-5,1) is elérhetők, ha nem vadulgatsz.
-
Alvin_ti4200
félisten
Jelentem, lassan 3 éve lesz nálam Citromsárga és 32 ezer km után (96 -> 128 ezer km) is bátran kijelenthetem, hogy abszolút megbízható Ja és ennek 98%-a Budapest only, hogy kicsit ártson is a futóműnek, meg mindennek. Alkatrész tök elfogadható áron van, úgyhogy sajnos racionális észérvek miatt elképzelhető, hogy a következő 1-2 évet is nálam fogja tölteni.
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz Motion_Blur #12740 üzenetére
Egyáltalán nem hirdetem, mert nem eladó
-
Alvin_ti4200
félisten
Picasso-t nem vezettem, meg az magas építésű autó, legalábbis a belseje más. Engem nem zavarnak az olcsó anyagok benne, mert nagyon jó állapotban van a beltér, szinte új, én pedig vigyázok rá Ergonómiailag persze van rajta kifogásolni való, az én hosszú lábamhoz a kormányt nem lehet elég közel húzni, illetve a gerinctámasz feljebb van, mint kéne, így inkább "kitekeri" az ember...
-
Alvin_ti4200
félisten
Ha az állapotlap szerint a bal első sárvédő első harmadán 580 mikron, a jobb hátsó ajtó utolsó harmadán pedig 790(!) mikron a festék vastagsága, akkor az mit jelent? A maradék 30 ponton, ahol mérték az autót, minden rendben (40-60 mikron). Gitteltek volna és egy kis részt újrafényeznek? Nagy felbontású képeken se látok színváltozást, érdekes. Alvázszám és rendszám van, szervizkönyv nincs, ami második tulajnál meglepő egy bő 6,5 éves autónál.
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz Kornel #15240 üzenetére
Neeem, teljesen szép normális autó, csak kivételesen tartozik hozzá állapotlap, amit feltüntetnek a telephely oldalán. Ha jól tévedek, akkor ezt az autót már magánszemély is árulta (km óra állásból és a vidéki városból kiindulva gondolom, mert már fent volt hahun nemrég), csak lepasszolták egy helyi kereskedőnek.
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz zoo8800 #15244 üzenetére
Én is így tudom...
Csak, hogy ne látatlanban beszélgessünk Egy Mazda 3-ról van szó.
Persze, mivel egymás mellett van a 9-es és a 0, lehet, hogy elírták és 79 lesz az, csak az 594 is riasztó, nem, hogy ez
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz Alvin_ti4200 #15246 üzenetére
Nem hiszem, hogy van összefüggés, de miután belinkeltem, másnap este már nem volt fent az oldalon...IJ esete.