-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz f4lcon #211647 üzenetére
Hát kedves sors/fórumtárs, nem egyszerű...
Mint kiderült, most a SUV sem játszik (régebben az is porondon volt).
De úgy indultunk, hogy nem Ford-ot veszünk, mert minek abból kettő. Most első befutó egy Ford Focus 1.6 Ti-VCT...
Engem persze a Civic 1.8 sport jobban lázba hozna, de hát piros... A SUV-os időszakban a piros is szóva jött.[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
molnarpeter
nagyúr
válasz cappa72 #211651 üzenetére
Mk2-ben 100/101 lovas egyszerűbb. Ha mk3, első évjáratokban villany szervo valami gyári (beázás?) nyűg miatt tönkremegy, drága. (Gyengébb talán 86-106 lovas kapott hidraulikusat, motortérben tartály elárulja, az sem világbajnok, de mégiscsak többen foglalkoznak felújítással, egyszerű olajcsere, stb).
-
nagyúr
válasz molnarpeter #211652 üzenetére
Igen, említetted, hogy a 101 lovas jóval egyszerűbb.
Csak az még jellemzően régi kasznival van, illetve ha mégis lenne olyan kombó, ami 101 és újabb MK, akkor az "456345km"-re van tőlünk. Vagy ha nem első évesek (2012-13), akkor nem férünk bele a keretbe. Vagy olyan a szervizkönyv, hogy 40k km-es olajcserét tartalmaz.
Időknk mint Csörge-tóban a víz...Ha mk3, első évjáratokban villany szervo valami gyári (beázás?) nyűg miatt tönkremegy, drága.
Ugh...[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
hobizoli
nagyúr
válasz f4lcon #211644 üzenetére
a 2.0TS-t 600k-ert vettem LPG-vel
mondjuk az 2005-s, meg 182k km van benne, meg eppen vezerlecseres is volt, szivargott a vizpumpanal, de a kereskedo abszolut korrekten ezt meg is mondta, hogy ez ezert ennyi
en meg amugy sem mentem volna vele sehova, amig az nincs meg, ugyhogy....a vezerlesmodosito cseret szokott igenyelni 120-150k km korul es relativ draga...vmi 80-100k-ra emlexem
sokan azert is szoktak inkabb "Eco" 105 loerost venni az 1,6-sbol, mert abban az nincs es a +15loero az csak "fent" jon ki
szoval ha nem igazan hasznalod 4500rpm felett, akkor igazabol mind1olajbol csak a 10W-60, akarki akarmit is mond
a valtoolaj is cseres, nem orokeletufutomuve sem veszes, bar sokan paraznak tole
elol egy lengokarral van tobb, mint egy normal McPherson futomuves autoban, mert elol ezekben van egy felso is
nem toronycsapagy van, hanem toronyszilent, mert a lengescsillapito nem fordul el a kerekkel egyutt kanyarodaskor, hanem fixen allnekem ultetve is van az 1.9 16v JTD, de elol lengokarokbol 1-1 volt cserelve 5 ev alatt ketoldalt meg a kormanyosszekotok parban
de ugyanazt nem kellett kicserelni ujra, amit egyszer mar kicsereltek amiota nalam van
mindezt 50k km alatt es fokent Bp-n hasznalva, es nyilvan akkor sem vatta uj volt benne amikor vettem
hatul 2-2 kereszt es 1-1 hosszanti lengokar van, nekem ezekbol eddig 1 volt cserelvea benzines 5 sebesseges valtokarnak letezik egy olyan tipushibaja, hogy oldalra nagyot lotyog, mert egy muanyag vezetobigyo eltorik a kulisszanal
ehhez van egy 3-4k-s javitokeszlet, kicsereled, es 10-15 evet ujra elmegy
masik hibaja az szokott lenni, hogy elhuzod magad fele a valtokart egy ugy marad, nem megy vissza a 3-4 fokozatok sikjaba kozepre
ekkor a valto tetejen az akksitalca alatt kell a vezetoperselyt kitakaritani es bezsirozni, mert giga retkes
ezekre vannak YT-n kis par perces how to...videokami futomuben elo szokott meg fordulni "tipushiba", azt a hatso lengescsillapiton a rugotanyer korberohad es leszakad
ilyenkor egybol meg kell allni, mert szetvagja a gumit, a manokerekkel tovabb lehet menni
mondjuk nem akkor, ha hatul 3-n ulnek benne, meg tokig van rakva a csomi...
ehhez azert kell egy par ev, szoval nem egyik pill-rol a masikra tortenik meg
ha tipusismeretes szerelo idonkent atnezi, az megelozheti ezt egy cserevel
ezek jellemzoen azoknal 15-20 eves autoknal jon elo, 200-300k km utan, amikben meg a gyari lengescsillapito van akkoris es/vagy osztrak szarmazasu voltnekem nem gyari futomuves a JTD, hanem "Gewinde", ugyhogy abban ez nem tud elojonni
a 2.0TS-be meg ugyis majd vmikor tavasszal a Novitec szettosztrak eredet amugy sok mas autonal is nyugos tema tud lenni az utak sozasa miatt
termosztat volt cserelve a dizelen meg a turbocsovek, elso-hatso fektarcsak + betetek, de az kopocucc
a benzineshez letezik a legtomegmero-pillangoszelep kozotti cso alakhelyes tobbretegu szilikonbol, ami ki szokott repedni idovel, es ott falsot sziv a motor
(ez a 165lojjos GT/156 2.0JTS-knel is letezo tema, csak ott mas cso, de ahhoz is van)ablakemelo kapcsoloban eltorik a gomb tengelye, amin az elforog ahogy elorebillentve nyomod
ezt ki lehet cserelni benne kulon, Ebay-n van ez is
bontosok 15-20k-ert adnak egy egesz kapcsolot
Ebayrol meg 3k-ert vettem 3 gombot es 5-10perc kicserelnia kormanyrol vezerelheto radio gombjai is megkopnak hasznalattol, de azt is fruttibol ki lehet cserelni ujakra
nagyjabol ennyi...
nekem igazabol semmi extra gondom nem volt az autoval, nem kellett motort felujitani meg semmi
dizelt amugy sem kell porgetni, hogy menjen, mindennapokban azzal jaroka 2.0TS nekem igazabol csak olyan projektauto
ahhoz van mar 330mm Brembo fek is a GTA-rol, csak nincs felteve ra, de majd a Novitec-l egyutt belepattintodik
most a 6-s valto ugrik bele, csak ott is megy a matek, hogy melyik egytomegu 235mm-s huzokuplungos lendkerek kene hozza (de valszeg megvan a megoldas... )[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
TBone
tag
Sziasztok!
dilemmában vagyok, Mazda 6 GH-kat nézegetek (kombi, kéne a hely), eldöntetlen még a dízel-benzin témakör.
használat mindenféle (a távokat “csak oda” értem, vissza ugye még ennyi)
- BP-re bejárni agglomerációból (nem munkába napi szinten, arra ott a vonat) ha épp kell valami, kb 25km
- bevásárlás: legközelebbi bevásárlóközpont szintén 10-15 km
- szülőlátogatás, 45-50km
-hétvégi random kirándulás országon belül, illetve évi min. egyszer 800-1000kmes túra külföldre
-tehát a klasszik beindítom és elmegyek a kisboltba 2km-re típusú használat elenyésző lenneAgglomerációból indulok, tehát bárhova megyek a fentiek közül bárhova indulok, minimum 10-15km-t megyek az M1-en.
Erre nem lenne már érdemes dízelt venni? Jelenlegi üzemanyagárak mellett, kb 2-2,5 liter fogyasztáskülönbséget feltételezve kb évi 120 ezret spórolna a dízel.
szerelő ismerős szerint hosszú távon nagyjából ugyanott lehetsz, mert amit megspórolsz dízellel, annyival többet ráköltesz szervízre.
Ha így van, a menetdinamika miatt inkább hajlanék a dízelre, kérdés, hogy a fent írt használatot mennyire tolerálná. Én azt gondolom, többnyire azért már fel tudna melegedni kellően ilyen használat mellett.
Mit gondoltok?(esetleg hasonló kategóriában szívesen látok tippeket, kb max 2,5m Ft-os sáv)
köszi!
-
tboldi
nagyúr
válasz TBone #211657 üzenetére
Szerintem nem akarsz Mazda dízelt.
Apumnak 2 munkatársa is van, az egyiknek pont ilyen 6-ja, másiknak meg 5 van, kis túlzással nincs olyan hónap, amikor az egyik vagy a másik ne lenne szervizben. Olajpumpa, üzemanyagrendszer, turbó... Sőt az 5-ösben kettőstömegű 2 éven belül 3x volt cserélve - mondjuk az elsőnél valszeg hibás volt az alkatrész, alig párszáz km-t bírt csak, a második meg ~40k után döglött meg, ezt már inkább user errornak tekinteném.
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #211660 üzenetére
Úgy rémlik, hogy 2009-es mindkettő. De egyikőjük sem akarja eladni, mert már annyit költöttek rájuk.
És az a vicces, hogy mindig fikázzák a WagonR-t, holott apum az egyetlen, akinél 10+ év alatt nem fordult elő soha, hogy a Suzuki lerobbanása miatt nem tudott volna munkába menni.
Csak a Lanciával, amikor kibukott a testkábel hibája, de ott volt még a Jazz, amivel el tudott menni. A WagonR-nek kutyabaja volt akkor is, éppen aznap vittem én műszakira.[ Szerkesztve ]
-
TBone
tag
válasz molnarpeter #211658 üzenetére
Eddig szinte csak benzinben gondolkoztam, aztán kezdtem agyalni, hogy lehet mégis dízel kéne. 2.5 focusokat nézegettem még kombiba, abból is van 2.0 benya, esetleg mondeo. Volvo ?50/V70 esetleg, ami szóba kerülhetne. Mindenképp hatos váltót akarok benzinesbe is, a hideg kiráz attól, hogy a pályán 130nál 4000el üvöltsön a motor, nem beszélve a fogyasztásról. Turbós benzint, ha lehet ne.
igazából onnan indultam mikor nekivágtam, hogy csak vigyen el A-ból B-be. De aztán úgy vagyok vele, ha költök (első saját autó lenne), akkor legyen valami nagyobb, nem 1-2 évre akarok választani feltétlen, 3 éven belül a gyerek téma is benne van. Így jutottam el a fiat bravotól a kombikig
bár lehet nem a legjobb választás a mostani árakon vásárolni, de most kell, ez van.[ Szerkesztve ]
-
-
nesa
veterán
válasz TBone #211662 üzenetére
V50- V70 nagyon nem egy kategória nekem volt/van mind kettő, ha cuccolni akarsz V70 de még ugye pont közte ott van a V60 is, csak szolok hogy egy váltó 6 os nem feltétlen hosszabb mint egy 5 ös, V50 2.0D (HDI RHR) a hosszú 6-os 180 nál forog 3000 et , és ki tudja milyen piacra készült szintén 6-os 2.0D (HDI RHR) 160 nál forog 3000 et.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz TBone #211662 üzenetére
Mondeo-t mondtam volna, de ha azt mondod, 1 gyerek, akkor inkább azt a Focus vonalat nézném meg közelebbről (meg ugye V50 is egy kutya), fogyasztásban nem mindegy, főleg több éves távlatban, tetőbox meg mindig van boltban... Esetleg ott van még az Octavia/Golf, Megane is van jóféle ennyiért.
-
válasz Vismajor01 #211611 üzenetére
Valami plug-in?
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
válasz tboldi #211655 üzenetére
Én meg azért veszek sokszor ugyanolyat, mert már ismerem
Most tipokat nézegetek, az már régen volt és mellé egy mitotEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Az autó keskenyebb és rövidebb, egy métetkategóriával kisebb, egy normál alsóközepes nagyobb, mint egy fabia/seat ibiza kombi
Niro:
Hosszúság: 4 355 mm
Szélesség: 1 805 mm
Magasság: 1 545 mm
Tengelytáv: 2 700 mm
Csomagtartó: 427 ℓ
Seat ibiza st:
Hosszúság 4 227 mm
Szélesség 1 693 mm
Magasság 1 445 mm
Tengelytáv 2 469 mm
Csomagtér térfogata 430 l
még a 3 ajtós i30- nál is kisebb és i30 kisebb, mint a niro
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Vismajor01
addikt
válasz kisza25 #211669 üzenetére
De mi lenne?
Pluginnal megint az a bajom, hogy most két felhasználásra tartsak fel egy db autót?
Mert 4.5-5m körül szántam volna Leaf-re, annyiért milyen phevet kapok? Ráadásul ha nem tisztán elektromos és ez is eltud menni messzire, akkor nehéz megindokolni egy második autót mellé.. Pedig kelleni fog, most h be kell járjak dolgozni akkor feleségem itthon marad kocsi nélkül egész napra legalább heti 2x.
Akkor milyen lehetőségeim vanak 5m környékén?
Outlander PHEV nem lenne rossz, de nagyon degradálódik az akkumulátor, jó ha 35 kmt elmegyek vele. Nekem legalább 50km kellene, hogy teljesen kiváltsam az üzemanyagot.
V60 jó lenne, de az kicsi mindenféle tekintetben.
Prius nem megy eleget árammal és 1 autónak kicsi
Ampera 1 autónak kicsi
Golf GTE kicsi és drága, Passat GTE túl drága. Ami ezeken kivül van az mind túl drága.
Lehet kéne vennem egyet a trióból igy pékségbe járásra meg munkába járásra, azok 3 guriga körül megvannak de sztem elég sz*rok. Egy államilag támogatott spring lenne az igazi
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
TrollBalint
addikt
válasz dong86 #210947 üzenetére
Átolvastam újra, többször amit írtál, de az jön le, hogy a száraz váltókat jobbnak tartod, mint az olajost. (Meghibásodás, illetve javítás szempontjából) Viszont nekem úgy rémlik, hogy itt a topikban a száraztól intettek óva (persze most nem találom...)
Mert kinéztünk még egy Octavia-t, de az automata váltós, 1.8-as, de most picit elbizonytalanodtam. Viszont van rá 1 év garancia (bár talán az minden, kereskedésből vásárolra kell lennie)
Amit korábban kinéztünk Octavia-t azt végül is dobtuk, mert a karosszéria javítva volt, a tető is, bringával a tetején próbáltak meg beállni a garázsba. Ennyit mondott a kereskedő, aztán több helyről azt hallottam, hogy jobb az ilyet hagyni, mert ha nem jól csinálták meg a tetőt, akkor beázik. Az meg nem hiányzikhttps://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #211675 üzenetére
Pont azt irja o is, hogy a nem 4x4-esben levo szaraz dsg-tol ovakodj.
#nincsbennetarcsi
-
TrollBalint
addikt
-
TrollBalint
addikt
Nah, bejött amire gondoltam. MInél jobban beleásom magam ebbe az autó témába, annál jobban összezavarodok... egy másik forrásból azt hallottam, hogy a Skoda, amit kinéztem már olajos váltós. Honnan tudhatom meg ezt - laikusként - viszonylag egyszerűen és biztosan? Gondolom egy próbát megérhet felhívni a kereskedést, de nem tudom a telefon másik végén ülő mennyire ért hozzá, vagy csak rávág valamit, amit hallani akarok?
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #211678 üzenetére
250 Nm felett csak olajos dsg van 2 kerek meghajtas eseten. 4x4-nel alatta is lehet.
#nincsbennetarcsi
-
dong86
csendes tag
válasz TrollBalint #211678 üzenetére
tebb be a linkjét majd megszakértjük.
Qru hogy teljes legyen a káosz az 1.8 tsi 4x4 dsg már 280nm tehát elvileg nem sérül a 250nm+ az olajos matek. -
Paxker315
addikt
válasz dong86 #211680 üzenetére
egyébként érdekes kérdéskör: Lachiptől hallottam, hogy jó váltóprogrammal ~350newtonméterig lehet optimalizálni a száraz DQ-200-as DSG-ket is. Ez azért érdekes, mert családban 2 autó is van ilyen váltóval (1.5 tsi és 1.0 tsi), s igazából az 1.5tsi tud többet is, mint 250newtonméter ha lejárnak a gyári garik, szvsz "Kinyafogom" a tulajoktól (anyuapu) hogy ennyivel hagy járulhassak má hozzá
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
footy
addikt
válasz Paxker315 #211681 üzenetére
Mit jelent a jo valtoprogram? Birja a melygarazst?
-
footy
addikt
válasz Paxker315 #211683 üzenetére
Az olajfurdo azert sokat szamit a hutesben.
Bar en tobbek kozott ezert vettem mindket autot wandleres automataval....
(hasznaltan nem tudod hogy az elozo tulaj mennyit dugozott vele. A kuplungok is dragak meg a kisebb DSGhez is es a mechtronika egyseg sem olcso)[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
BigBlackDog
veterán
-
TrollBalint
addikt
válasz dong86 #211680 üzenetére
ez lenne az: Skoda Octavia
Jól sejtem, hogy ebből a szempontból mindegy, hogy Octavia vagy Superb? Ugyanazok a motortípusok vannak benne?https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
Qru
MODERÁTOR
-
dong86
csendes tag
válasz TrollBalint #211689 üzenetére
Szerintem ez száraz dsg-s. Szép ára van, nekünk 2016 decemberi ugyanilyen színű kombink van, 1.8 tsi kézi váltó bixenon, navi, gyári üléshuzat, kő elleni fólia az elején, nem hinném hogy 6-nál drágábban el tudnánk adni.
-
diegho
nagyúr
Én hajtottam 1.8Tsi 4x4 6-os olajost és 1.4Tsi 7-es szárazt is felváltva, mindegyik 120-150k km között járt. A 7-es nekem jobban tetszett, jobban eltalálta mit akarok és rugalmasabb is volt vele az autó. Probléma nem volt egyikkel sem váltó szinten, csak egyebek.
-
TrollBalint
addikt
válasz dong86 #211691 üzenetére
akkor tutira hanyagolom, az a biztos
diegho:szerintem a dízelesek ára most picti visszaesett, én úgy vettem észre. A VW amúgy tényleg szép, de valamiért tartok a dízeltől. VW-eket amúgy mennyire drága karbantartani? Mert esetleg valami benzines, viszonylag keveset futott VW-t lehet bevennék a keresésbe
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
tibbike01
őstag
Az új Oktávoknak tényleg idegesítően rossz az inforendszere? Hallani, hogy lefagy, lassú, hibaüzenetek dobál. Ezen kívül mit lehet még elmondani róluk? Van valakinek tapasztalata velük? Az 1.5TSI manualhoz is van kettőstömegű?
[ Szerkesztve ]
-
dong86
csendes tag
válasz tibbike01 #211697 üzenetére
Nagyjából 2-3 honapja volt nálam egy akkor teljesen új 70 km volt benne, annak nagyon gyors volt a fedélzeti rendszere nem fagyott nem dobott hibákat. Manuális 1.5 eTSI volt 150 lovas nem volt mild hibrid rendszere. Amikor lekapcsolta a hengereket akkor remegett az rohadtul idegesített. Ennek a változatnak olyan váltója volt hogy benzines létére hatodikban 130 nal ilyen 2000 körül forgott így megesett velem az a csúfság hogy nem tudtam autópályán gyorsítani vele hatodikban. Előtte közvetlen egy Ford focus 1.5 ecoboost volt nálam ahhoz képest kényelmesebb volt viszont a focust sokkal jobb volt vezetni és szebb hangja is volt.
-
nagyúr
Nyeh... vagy hol is kezdjem.
Remélem utolsó körös utazgatás lesz a holnap.
Az oké, hogy elengedtük a Mégane 1.6-ot. Mert alig van, és az is messze.
Civic a környéken vagy vagy kettő. Egyiknek a motorja kicsit csörgős az én fülemnek.
De hogy ma meghallgattam egy Giulietta-t, és annak is csörgő hangja volt... az már több a soknál... persze lehet, hogy ilyen a normális hangja.És miért van az, hogy a kereskedésben álló autók hűtőfolyaék-szintje az a minimum alatt van 2 ujjal? Mindegyik, amit eddig néztünk, ilyen volt. Ez normális? Nóóóórmális?
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi belépő szinten
- Elektromos autók - motorok
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Formula-1
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Videós, mozgóképes topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen