-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz _adaml21_ #184300 üzenetére
TSI-t hosszabb távra én nem vennék magamnak az biztos, DSG változatot főleg nem. Nálunk a flottában a legkevesebb gond a Toyota HSD rendszerével van, de a Kia se egy betegeskedő típus, igaz, a turbós benzines példányok még fiatalok. Mazda sem problémás, bár abból csak néhány fut nálunk.
HSD hybrideknek iszonyat magas ára van a használt piacon a konkurenciához képest, 200k feletti futással sincs velük különösebb probléma. 2010 körüli példányokból, ami nem tekert extaxi kb. 3 millió körül találsz 250k körüli futással. A Mazda 3 meg fele annyiba kerül, kb. fele annyi futással.
Az elején segít a legtöbbet a villanymotor a hajtásláncban, plusz nincsenek fokozatok, váltani sem kell, így városban kellemesen használható.
Azt, hogy mit vegyél, hát jó kérdés, én a második gyerkőc születése után vettem egy twingo RSt és nem bánom a mai napig, de nem ez volt a reális döntés a prius után.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Tin
veterán
válasz rbalint88 #184293 üzenetére
Akkor megis van. Regebben volt a Lukoilnak is, alig volt dragabb mint a 95, par honapig tankoltam, de osszevissza elallitodott tole az elogyujtas, es nem volt szep a hangja a kocsinak. Az tuti valami teljesen adalekmentes valami volt. Az Auchan ettol meg persze lehet jo...
(#184297) tboldi: Kossuth u, de csak atutazoban szoktam ott tankolni.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Gaben92 #184295 üzenetére
Azt azért tegyük hozzá, hogy ez is szájhagyomány útján terjed, hivatalosan sosem adta ki az Auchan, hogy honnan származik az üzemanyag. Anno (~1 éve?) volt egy hír, hogy új megállapodást írtak alá egy Cseh vagy Szlovák beszállítóval, de azt a hírt sem kommentálták. Még az is lehet, hogy egyszer így volt. Egyébként meg elérhető az Auchan kutak hivatalos mérési jegyzőkönyve, ezt független laboratórium végzi, rendszeresen hónapról hónapra, az labor által választott időpontban. Érdemes azokat nézegetni inkább a legendák helyett.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Qru
MODERÁTOR
válasz _adaml21_ #184300 üzenetére
Ha az újraértékesítés és a hosszútávú használat fontos akkor a Golfot kilőném. A sok cégest olcsón kiszórják ami letöri majd az árakat. Az emberek többsége meg árérzékeny idehaza.
A Mazda jó de ha tényleg sokat autópályázol akkor ejteném a 122 lovas verziót. Elég harmatos... És akkor még a rohadási faktorról nem is beszéltünk.
Kia a 7 év gari miatt jó vétel és a benzines autók használatát eléggé soká fogják limitálni, amúgy sem az Euro6-al kezdik.
A Toyota tartós ott a hsd rendszer ami nagyon megbízható és biztos, hogy sokáig használható lesz. Emiatt jó lesz az értéktatása is, így később is jól eladható lesz.
Szóval én a Kia és Toyota közül választanék. Érdemes lenne 1-2 árajánlatot bekérned mind a két márkától.#nincsbennetarcsi
-
vzsryl
nagyúr
válasz _adaml21_ #184300 üzenetére
Biztos, hogy Corolla-t vennék.
Jól fogyaszt, főleg városban, olcsón fenntartható, jó minőségű a beltere, megbízható, könnyen eladható lesz mindig és ugye a legújabb széria igen csinosra sikeredett.
Tulajdonképpen magáncélra ezzel szopatod magad legkevésbé.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Tin
veterán
válasz _adaml21_ #184300 üzenetére
Ha nem a penz szamit, akkor Toyota, de szerintem az 1.8-as hibrid nem megy olyan jol. A 2.0 amit probaltal, az egeszen jo, de az meg nem fogyaszt annyira jol palyan. Cserebe viszont minden korulmenyek kozott jol megy.
De barhogy szamolsz, a matek nem fog kijonni, mert a hibridre akkora felarat fizetsz, ami csak 100e km utan kezd majd megterulni. Ha tenyleg hosszu tavra veszed a kocsit, akkor szerintem is Toyota hibrid, de ha csak par evre, akkor lenyegeben mindegy, milyen benzinest veszel.
-
válasz _adaml21_ #184300 üzenetére
Én a kia-t venném, egyrészt jól néz ki nagyon, praktikus, kényelmes, 7 év garis, ha 15ekm az éves futásod ki is tudod használni a garit, az a legolcsóbb és jó az értéktartása is. Nekem jók a szerviz tapasztalataim is. Volt garis ügyem, 5,5éves autónál is garanciában cseréltek benne dolgokat.
És olcsó volt a szerviz.
aero: a benzinestől fél, hogy mi lesz vele hosszú távon egy hibridhez képest, akkor szerinted venne dieselt?[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
-
-
válasz aero. #184315 üzenetére
De nem is akar dieselt:
"Viszont azóta elég rendesen bejött az autóknál a kibocsátás para, az tiszta sor, hogy dízelt nem vennék, de lassan már az is kétséges, hogy sima benzinest érdemes-e"[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
Tin
veterán
válasz kisza25 #184316 üzenetére
En inkabb hosszu tavon (5 ev feletti) megtartasra nem vennek most uj autot. Egyebkent ha valaki sokat utazik, jo a dizel, a benzinesnek szerintem meg sokaig van letjogosultsaga, az elektromos csak varosba igazan jo, a hibrid meg jo koztes allapot, de akkora a felara, ami csak sok futas es/vagy 5+ evre tervezes eseten terul meg.
-
b4zsi-
őstag
Én azt számoltam, hogy a jelenlegi autónk kb 36-37 000 Ft/hó-ra jön ki, ha mindent visszaosztok (vételár,szervizek,gumi,biztosítás stb.)az 5,5 évre mióta nálunk van. Ahhoz, hogy egy új autónál ez a szám jöjjön ki kb 10-12 évig kellene használnod és akkor még nem számolsz bele semmi szervizt csak a magas kezdeti vételárat. Legjobb persze az, ha egyszer megveszed az autót újonnan és 4-5 évente visszatolod az amortizációt és veszed megint az újat.
-
Tin
veterán
válasz b4zsi- #184319 üzenetére
Csodak nincsenek, durvan megdragult az autozas a szigoru EURO normak miatt, mert baromi bonyolultak lettek az autok, es extrem magas a fenntartasi koltseguk.
- benzines, dizel: kettos tomegu lendkerek, DPF, kokszosodas, turbo mondjuk 5 eves viszonylatban
- hibrid: magas felar indulaskor
- elektromos: baromi draga az akkupakkMost uj autot venni szivas. De ha az ember azt nezi, hogy "ez van", es a hasznalati szokasainak megfelelot vasarol, akkor egyszeruen csak kalkulalni kell a raforditasokat, vagy nem megtartani az autot addig, amire elojonnek a problemak.
-
Tin
veterán
Tudod mi a gond a hibriddel. Lehet, hogy az EU belatja, hogy komoly versenyhatranyba kerul a kibocsatasi korlatozasok miatt, es inkabb az alternativ (kozossegi) kozlekedes fele tereli az iranyt, es mondjuk eltolja az EURO7 szabvanyt, vagy valahogyan gyengiti az EURO6 miatti bunteteseket.
Es lam, maris ujra erteke lesz a benzinnek, es nem lesz valos alternativa a hibrid (ami pont ezert is terjedt el baromi lassan). Vagy azt mondja, hogy felemeli az uzemanyag arat durvan, es maris ertekes lesz az alacsony fogyasztasu modern benzines, extrem ertekes a hibrid, es ertektelenedik el a regi benzinzabalo kocsi.
Vagy azt mondja, hogy 5 evente egyszer fizeti a DPF szurod cserejet.Persze ezek csak otletek, de barmi lehet. Pont azert, mert az EURO6 meg nem faj igazan, jovore fog.
-
_adaml21_
őstag
válasz aero. #184317 üzenetére
Alapvetően én is kevés km-es bemutató/szalon autót vennék szívesen, amire még jó sok gari van - viszont én nem ugyanabból a pénzből felsőbb kategóriában nézelődnék, hanem inkább ugyanazt a kategóriát úsznám meg olcsóbban. Egyszerűen nincs szükségem egy Passat méretű autóra.
Viszont az a helyzet, hogy az általam nézett kategóriában nem nagyon van értelmezhető készlet szalon/bemutató autókból, mert a modellek is elég újak, meg túl népszerűek ahhoz, hogy lehessen válogatni. A másik lehetőség, hogy egy tesztautó fél évesen 7,5m, ami újonnan 8, akkor már inkább kifizetem azt a kisebb felárat...Szóval akkor Mazda 3-ról lebeszéltek? Érzékeimre az hat leginkább. Utána a Corolla, abból a keretbe inkább az 1.8 HSD férne be, az meg esetleg félő, hogy kevés, főleg pályán. A Kia ceed/proceed mindenképp jó vételnek tűnik, ott egyedül az újraértékesítési érték a kérdéses, illetve az 1.4 TGDI fogyasztása az aggályos.
-
Tin
veterán
Nekem elegge labon lovesnek tunik, hogy pont a sajat - kibocsatas tekinteteben lemaradt - autoiparukat bunteti, es oont azt akarjak versenyhatranyba hozni, ami a penzt termeli.
Felre ne erts, tamogatom a szigorubb kibocsatasi normakat, de az USA megengedobb, Azsia telibeszarja, a "belpiac" pedig szenved ettol minden teren. Raadasul tulbonyolitott, dragan fenntarthato autokat gyartanak, mindent a normaknak alarendelve, amitol - kozeptavon - csak meg tobb szemetet termelunk.
Varni kellett volna meg 2-3 evet, amire az elektromos piac felfut annyira, hogy versenykepes lehessen, es akkor eroltetni ezt az alacsony hatart, akar sokkal jelentosebb buntetesek, es/vagy masabb szabalyozas mellett (akar pl. hogy varosba csak tisztan elektromos uzemben hajthatsz be). -
Pedig jelenleg folyamatosan drágulnak az új autók, alig lehet valamit kapni, így az 1-2 éves autók annyiba kerülnek, mint új korukban. Kisebb az értékvesztés, mint korábban volt.
Amit egy éve nézegettem minden +200-500eFt azóta[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Tin
veterán
válasz kisza25 #184328 üzenetére
Tudom, ezert is mondtam, hogy most hosszu tavra nem terveznek. A tendencia nagyjabol latszik nehany even belul, igy az uj autok ertekmegtartasa is nagyobb a korabbinal. Magyarul siman lehet uj autoban ulni 2-3 evig, es akkor ujra szondazni a piacot es a tendenciakat, es cserelni. ha azt nezed, mennyibe kerul a havi vagy eves fenntartasod mindennel egyutt (javitas, szerviz, ertekvesztes), akkor lenyegeben mindegy is, mennyibe kerul (persze ha van ra penzed vagy jo hitel), egyedul az szamit, hogymilyen koltseged van vele.
-
Tin
veterán
A hibridnek pont az az ertelme, hogy kivalthato lenne vele a turbo, es persze - pont varosban - jelentoseg csokkentheto vele a fogyasztas. Meg jobb, ha mindez PHEV alapon mukodik, mert ugy vegkepp kornyezetbarat.
Egy baj van ezzel a kombinacioval: nem igazan eros. A Toyota szuper hibridje persze eleg at atlagembernek, de azert a nemet autok kenyelmenek egy resze pont az, hogy nem igazan alulmotorizaltak. A 2.0 Toyota hibrid megoldasa mar eleg eros egy also-kozepkategorias kasztnihoz, de egy A8-ba olyat nem tehetsz. Akkor viszont meg tovabb kell novelni a belso egesu motort, es maris eljutottunk a 2.5 literes szivo motorral es nagy akkupakkal megtamogatott autokig. Nincs baj vele, varosban jol is fog fogyasztani, de 2.5 literrel a kornyezetert?
Vagy rarakhatjuk a kis TSI-re is az elektromotort, de az meg mitol egyszerubb, ha ugyanugy ott a csiga? Csak meg bonyolultabb az egesz, es ha beszarik (mert be fog), meg tobbe kerul.
-
WinZol
aktív tag
Üdv!
Néhány hete láttam egy összehasonlító táblázatot az
egyes elektromos / plug-in hybrid autók által ténylegesen (nem katalógus érték) megtehető távolságról,
valamint a plug-in esetében a tisztán belsőégésű motoros fogyasztásról.Most nem találom.
Nincs valakinek linkje?
Elég érdekes adatok voltak benn.Köszi.
-
Pont ezért nem vennék én jelenleg új autót saját részre. Inkább vadásznék egy pár éveset amiben még esetleg se kettős-tömegű, se dpf, se turbo...
Bár az tény, hogy ezeket meg (pont emiatt) elég drágán mérik.Jó az új autó meg az 5-7 év gari, de hosszútávon az is elfogy egyszer és utána zsebbenyúlós lehet a történet nagyon.
-
-
Tény.
Viszont aki olyan típusból akar válogatni amiből jelenleg már nem kapható szívó benzines akkor csak a régebbiekből tud szemezgetni.
Mi inkább bevállaltunk egy 2 éveset nemrég a jelenleg kapható új ár kb. feléért és még nincs benne se dpf, se tudbó se kettős-tömegű.Újak közül én mondjuk szívó Corollát vennék. Vagy Mazdát de az drágább.
-
Qru
MODERÁTOR
Az a baj, hogy csiga nélkül nincs menés. Ott vannak a Lexusok (pl IS300h) papíron jók de valóságban elég harmatosan mennek. Persze itthonra elég de kint nagyon más világ van.
Városban tömegközlekedni kellene de itthon erre nincs alternatíva. Az agglomerációból 1,5-2 óra alatt buszozol be ami egyszerűen nem versenyképes. Persze, hogy mindenki autóba ül inkább. Város szélen ingyenes P+R és rendes kötött pályás (metró/hév/villamos) közlekedés a belvárosba (Deák) és egy jó nagy behajtási tarifa. Olaszok megcsinálták és remekül működik.
#nincsbennetarcsi
-
footy
addikt
Nekem az az erzesem hogy az EUs kepviseloket mar kilora megvettek a kinai lobbistak, mert epeszu ember nem ilyen/nem ezeket a lepeseket teszi a klimaproblema megoldasara.
Eroltetik az elektromos autozast, ami csak varosban lenne alternativaja a fosszilisnak mert gyer a hatotav, viszont ha ezen tullepunk, akkor is draga es az energiamerlege sokkal szarabb mint belsoegesunek.
Az osszeeskuves elmelemben pedig azert a kinaiak a "gonoszok" mert mastol nem lehet akkut venni.
A fentieket meg le is lehet szarni, azonban az EU iparanak jelentos reszet teszi ki az autogyartas(es a hozza kapcsolodo termelesi folyamatok) igy mindannyian be fogjuk cumizni a dolgot.[ Szerkesztve ]
-
Nekem az első évem 57eFt-ba került, ebben benne van kettő olajcsere, kettő olajszűrő és egy légszűrő, egy pollenszűrő, éves átvizsgálás, idén ingyenes lesz a szerviz olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, gyertyák (easy care-al vettem)
Csak tankolnom kell és 40+20 eFt a casco+kötelező, ennél olcsóbban nem igazán lehet autót üzemeltetni.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
vzsryl
nagyúr
A Corolla hibrid mellett nem csak a városi fogyasztás szól, sőt... Alapból kevesebb szervizre van szüksége, és még ha ehhez hozzátesszük azt is, hogy mennyire megbízható, akkor elég jól kijön a matek. Hab a tortán az értékállóság, amit szintén nem hagynék ki.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
ngaba
aktív tag
Külföldi autó előéletét hol lehet lekérdezni? Az sem baj, ha fizetős. Seat, és elvileg Spanyolországban lett forgalomba helyezve, de szerintem Németországban is járt.
-
Volt itt téma a prémium üzemanyagokról, ma alaposan meglepődtem. A Shellnél, az OMV-nél ill. gondolom a MOL-nál is a 95-ös prémium üzemanyag is E10-es.
Magyarul vedd meg a 100-ast paraszt a 10-20ft-al drágább prémium üzemanyag is E10es szóval jó 50Ft/liter felárad ha E5-öt akarsz.Végül találtam egy diszkont kutat ahol ~20Ft felárral volt 100as E5-ös benzin...
-
batai15
félisten
válasz BaLee #184348 üzenetére
Nem etanol van benne ,hanem ETBE -etil terciel butil éter.
Elvileg stabilab másabb vegyület .
Másik nekem is megszületett a döntés , ő lett belőle .
Valóban igazatok van ha az ember normálisan akarja a vétel után a szervizt ,plusz 250 minimum. (Vezérlés , normális gépi váltó olaj csere,olaj csere,meg egy két apróság még)
Nagyon szépen vált a váltó , motor hangja nagyon szép járásu, csendes jól megy.
Szabó Zoltán nézte át ecseren .
Elvileg volt benne váltó olaj frissítve,de Zoltán azt táncsolta hogy teljesen csak géppel lehet le cserélni , ha ezt most meg teszem a 6os aisin nagyon sokáig hibátlan lesz . (Igaz nen olcsó 80k )Gép nélkül kb a fele benne marad.
Gyönyörűen vált ahogy a nagy könyvbe meg van irva.
2.0 hdi ,elvileg valós 143ezer km .
A kínálat tetejéről választottam, többször meg néztük, szerelővel is.
Egyenlőre úgy néz ki jót választottunk.[ Szerkesztve ]
-
Ukeve
tag
Sziasztok!
A tanácsotokat szeretném kérni. Napi 130 km-es ingázás miatt lenne szükségem a címben említett áron autóra. Ami eddig szóba jött, az a Bravo és a Focus, mindkettőből a második generáció. 90%-ban országúton vagy pályán használnám. Az eddigi információk alapján szimpatikusabbak a Bravok, ilyen futásteljesítmény mellett az 1.9 Mjet és az 1.6 Mjet motorral szerelt változatok, de nem feltétlenül vetem el a benzinest sem, a várhatóan alacsonyabb szervizköltségek miatt. Esetleg lenne más autó, amit tudnátok javasolni erre a felhasználásra?
Előre is köszi a segítséget!
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- BestBuy topik
- Házimozi belépő szinten
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Androidos tablet topic
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Netfone
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest