-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesztor87
senior tag
Sziasztok!
A Suzuki Swift II (2005+) mennyire megbízható, és tartós kocsi? Rozsdára mennyire hajlamos?
-
nagyúr
válasz Vesztor87 #102953 üzenetére
Jó autók, némi kompromisszummal. Korábbi példányok rozsdáltak a csomagtartóban a fenéklemeznél, állítólag ezt javították visszahíváson, erre érdemes ránézni Egyes 8 év körüli példányok már rohadnak alul is, úgyhogy ott is meg kell nézni. Facelift elött az 1.3-as verzió váltója hulladék, szétmegy a nyelestengely csapágy, 70 ezer a felújítás. MySwift klubban van olyan tag akinek 35.000 km-enként tönkrement a váltó (igen, 120k-nál a 3. váltó volt a kocsiban), másnál 150k-nál sincs baja. Csomagtartó gyakorlatilag nincs és méretéhez képest sokat eszik, 8-at simán legurít. Alkatrész olcsó, bontott cuccok hegyekben.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz tboy93 #102954 üzenetére
Nekem 6,5-et evett a fl-es swift2.
De en is hallottam mar 8-at kajalo peldanyokrol, de inkabb a szeria elejerol, allitolag modositottak a motorvezerlo szoftveren.FrankMonzano: 1.8 vagy 2.0 mk3 mondeo, ennyiert meg faceliftes is akad, de a legjobb a fl2 lenne, az kicsit dragabb.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz mycso #102934 üzenetére
az egy hengerrel tobb, amugy ugyanaz
nem varialnak ezek sokat
a 156 20v-ben az mar 175-180lo meg ~380-400Nmez 1.9 16v 150lovas motor amugy a Fiatokba nem nagyon kerult
es Alfa az mindenben eggyel jobb cucc vanDoubleWishbone futomuve/McPherson
valtozogeos a csigaja/fixgeos
6-s a valtoja/5-s
kerheto a Q2 torsen sperr is (1.9 150lovasba tuti volt 147 Q2-nel)/nem kerheto
OBD-n at irhato/fix chip van, kiszedve lehet csak buziznia sima 1.9JTD 115lovasnal van olyan diffi is, hogy 5-s a valto, de a Alfaban a nyomatekcsucs 40Nm-l feljebb van irva, de csucsban ugyanannyi Nm-t tud (meg ezzel loerot), mint a parhuzamosan vele gyartott 182-s Bravo-kban ugyanez a motor
de amugy eleg egyforma amotor ezeken kivul
Marea-ra siman jo a fixgeos IHI turbo helyett, a 156 20v valtozogeos T25VNT-je, meg a 166 20vMultijet 2256V-je is, 1:1 felmegy gyari kollketorra meg downpipe-ra az is, a 2256V az csucsban tudna fujni kb 220-230lovat is
(Sonky kitiporna belole 260-270-t is talan, megfeleloen nagy kapacitasu csucsokkal megtamogatva)ez ilyen termekpozicionalas miatt van igy, mint ahogy a VW-knl is az Odi a mindenben a legeslegesebb
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Kornel
veterán
válasz Mágus2 #102965 üzenetére
Ahogy tesztelgetem, ez 7 litert eszik mindenhol. Most only bp, es 7 kereken, palya is 7 130 korul, orszagut 6.
Viszont eddig vegig ment az auto klima, most tudtam meg, hogy hogy kell letiltani, hogy kapcsolgassa a klimakompresszortUgye ez a tddi, alapbol 5-ös valto van benne, palyan ezert is több, mint a tdci, meg ugye regebbi fejlesztes is. Illetve a kombi dizel onsulya par kg hijan 1600 kg.
[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
válasz tboy93 #102961 üzenetére
Másik fontos kérdés, fenntartás tekintetében melyikkel jár jobban. az ember? Az opelekkel kapcsolatban valamiért az a kép alakult ki bennem hogy nem túl strapabíró szerkezetek. Meg g Astra esetén csak 1,4-et szabad venni, a 2003 utániak tán nem eszik az olajat és láncosak. Fókából meg 2002 utáni 1.6. Vezetés tekintetében a g Astra / Focus/ Swift2 hogy áll egymáshoz képest? Egy 1,8 tddi fókát vezettem, futómű és kormányzás tekintetében nagyon Bejött. Másk kettőben csak utasként ültem nagyon rég. Ja, még annyi, hogy a lengyel gyártás mennyire gáz az Astra esetében?
Köszönöm -
válasz hobizoli #102964 üzenetére
Köszi az eligazítást.
A 159-ekért eddig is oda voltam, de most, hogy ültem/vezettem is egyet, hát eléggé elgyengültem...
Jah igen az előzőben a futóművet nem is említettem, na az is odaver. Bár aki nem szereti a sportos - kissé kemény futóművet, annak nem való, de nekem nagyon bejött.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
FrankMonzano
őstag
Sziasztok! 700-800 körül milyen városi autó ajánlott? Ne egy 50 lovas 1.2-es legyen, de azért ne egye ki az ember gatyáját. Ibizia, 4-es golf, fiesta vagy esetleg valami más?
[ Szerkesztve ]
-
sasa134
addikt
-
TaaT
veterán
válasz FrankMonzano #102973 üzenetére
ibiza és fiesta mellé a golf helyett a polo dukálna méret ügyileg.
Give them hell Ukraine!
-
hobizoli
nagyúr
-
szőröscica
addikt
válasz FrankMonzano #102973 üzenetére
Városban fontos, hogy jól kiláss, átláss a forgalom felett és felkészülj az esetleges veszélyes szituációkra. A rossz utak miatt strapabíró futóműre is szükséged lesz, ugyanis szinte terepen kell közlekedni néhol. És ha ekkora gatyád van, akkor abból ki sem fog enni!
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Nem ertem varosba miert kell kicsi auto.
Most 70%-ban varosban megyek, napi 2 x 20 km meloba, mitol lenne jobb egy kicsi autoban?
Jo esellyel a nagyobb kenyelmesebb, biztonsagosabb, stb.
Es hogy tovabb folytassam, jobb futomu, nagyobb kerek, stb.[ Szerkesztve ]
-
ReSeTer
senior tag
Mikortól fejlődtek nagyot törésileg az autók? 99 vagy 2000? Olvastam valahol, hogy itt volt egy nagy lépés.
-
nagyúr
válasz FrankMonzano #102973 üzenetére
Ha kis auto kell akkor yaris, swift2. Ha kicsit nagyobb is okes akkor focus, corolla, g astra
-
Typhoon47
őstag
válasz Kornel #102978 üzenetére
Ezt én se értettem sohasem, én is mondeozok akármerre a városban. Egy kis autó max 1Lityóval enne kevesebbet, viszont jóval nagyobb kompromisszum minden téren. Vezetni meg szerintem meg kell tanulni, azért ezek az autók nem akkorák, hogy ne lehessen betenni őket egy szabvány parkolóba (persze PDC alap).
"Education is important but big biceps are importanter"
-
hobizoli
nagyúr
válasz Typhoon47 #102983 üzenetére
nem is a szabvany 90fokos parkolohelyekkel van a baj, hanem amikor nincs kijelolve a helye es a haladassal parhuzamosan kell allni
ott csak annyi hely van, amit hagytakes ott maris nem mind1, hogy egy Yaris, Punto Swift stb meretu vasat mar beraksz vhova, vagy mesz meg egy haztombot, amire talalsz vegre egy Mondeo meret kompatibilis masik helyet
azert en is eszreveszem, hogy az Ignis-l vagy a Punto-val mennyire konnyebb parkolohelyet talalni a kombi mariskahoz kepest
több drón kell ;P
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Kornel #102980 üzenetére
Mindenkinek magának kell kiszámolnia, maga tudja mennyit megy hol...
Én jórészt megyeszékhely városban Yarisból kijövök ~5 liter környékén, még mindig kicsi/közepes 1.4es tetű lassú IX20nál 7lből, egy nagynak számító benzines sorrentoval meg nem tudom 12L alá vinni.
az mondjuk évi átlag 15.000kmel számolva ez sztem nem sok nem kevés jelenlegi rekord alacsony árakat figyelembe véve. 330*5*150=247500Ft vs 346500 vs 599400
Azaz ezt a rekord alacsony üzemanyagot alapul véve évi +100.000Ft marad a zsebben egy kicsit nagyobb és 352.000Ft tényleg nagy kocsit figyelembe véve.
Erre rájön a szervízdifi, súlyadó, kötelező, nagyobb gumi, amortizáció, hitel vagy elmaradt kamat...
Vége az, hogy egy 6évesen vett Yaris min 7-8évig megtartva épp kihozható évi 500kból, egy 6évesen vett IX20 700kból, egy 6évesen vett sorrent 1m+ból.
És itt jön a személyes kérdés. Ha van havi 200+nettod. Ez azért MOon elég jó fizunak számít. Megér +1hó munkát minden évben az IX20. Vagy megér minden évben +3hó munkát a Sorrentó?
Nagyobb boldogságot ad e egy IX20/sorrento, mindha elmész nyáron/télen 1-3hét full exclusive akárhova vagy befizeted/elmész gyerekekkel síelni vagy...Nem lehet beleszólni. Mindenkinek ki kell számolni és eldöntenie neki mi éri meg.
Számoláshoz segítséget adhat egy kiszamolos excel abba kb minden benne van. Ajánlom.
[link][ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
topikot olvasva még aki városra is vesz kocsit annak is nagykocsi avensis, sorrento... val kéne járni mert parkolni uolyan könnyű anyagilag meg alig megterhelöbb.
Már rég ki kellett volna halnia ennek az max 4méter hosszúságú kiskocsi kategóriának...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
TaaT
veterán
válasz FrankMonzano #102984 üzenetére
A szürke utasér nekem speciel nem tetszik, jobban szeretem a feketét. [link]
Amúgy a képeken nem látok semmi problémát.
Extrákból a klíma, villany tükör/ablak szentháromság benne van ami manapság a min elvárható.
Meg kell nézni, ki kell próbálni, olyankor jönnek elő a problémák, ha vannak.
A motor is hozza a minimumot, megyeget, taposni nem érdemes.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
őstag
válasz Typhoon47 #102983 üzenetére
Ahány ember annyi nézőpont. Az enyém a tiedtől különbözik. Életemben kb 300 ezer kilométert vezettem (ezzel szerintem full átlag lehet tudásom kb ugyanannyira a vasárnapi mazsolától mint a jó hivatásos vezetőtől). Mióta vezetek gyakorlatilag pesten lakom.
Utóbbi 2 hónapban mióta megvan az iq legalább 4-szer parkoltam olyan helyre vele ahova a mondeo csak komoly és permanens összenyomkodás után fér be (és az i30 is...). És az i30 az esetek harmadában szintén szerintem olyan helyen áll ahova mondeo nem iagzán fér el (de ha nagyon profi vagy, ez lehet hogy megoldanád 10-10 cm elől-hátul).
Szóval pesten szerintem számít parkolásnál az autó hossza ha frekventált helyre mész (belváros, metró közeli hely stb.). És yaris és mondeo különbség azért legalább 1 méter lehet.
-
nesa
veterán
válasz Dare2Live #102988 üzenetére
Egyetertek mindenki jarjon nagy autoval, gyulolom az osszes parkolot ami kispokra meg trabantra + marutira van felfestve, csak az a bajom hogy egy 1,8-1,9+ meter szeles kocsival nekem az egyteru ilyen baromi szar a parkolas pecsen, en nemvagyok varosi giliszta aki szeret es tud is 20cm ajtonyitason kuszni/maszni, en szeretem kicsapni a kocsi ajtot hogy kenyelmes legyen, plane ha gyerekulesbe kell pakolni ki/ be a gyerekeket, mondjuk nekem hatul tolo ajto van igy meg csak csak megoldhato, de egy sharan nagyon problemas lehet.
Tapasztalatom az hogy az aruhazi csaladi parkolok kivetelevel mind problemas, a legszarabb az Arkad parkolo ami kb labhajtos gyerek moszkvicsnak jo , egyteruvel mar be se megyek mivel nemfer be, azert meg nem setalok + szaz metereket a teton hogy a 27.ZS szektorba legyen hely ahova befer, mert ott mar csak feketek parkolnak dodge yukonal, F szerias fordal ...ilyenekkel meg nem vegyulok... ok se nezik jo szemmel hogy zavarom a bizniszt esetleg pont elfoglalom orsos csak norisz helyet.
-
őstag
+1. Autók növekednek parkolók meg méretben állandóak, sőt ahol drága a terület ott még a régi szabványból is a minimális méret a menő... Most hogy már beletanultam ezért is szeretem jobban a járdával párhuzamos parkolást. Ha találsz helyett akkor ki tudsz szállni és nem nyitják rá a kocsidra az ajtót... Bár a legbénábbak ott is megtalálják a módját hogy kárt okozanak (neked jönnek, egyszer egy pali tolatot belém 1 kilométer per órával parkolás cimén...).
-
válasz Tom1939 #102993 üzenetére
Elég a kis hely is, majd eljön az idő, hogy nálunk is ez lesz az elfogadott: [link] [link] [link]
Jártam nyáron Párizsban, valóban így parkolnak, tehát ezek nem csak netes kamu képek.
Minden autó körbe van törve a régi széthullott kliótól kezdve a vatta új 7-es bmw-ig. Nyilván csak karcok, horpadások, horzsolások --> na ezek mind a parkolás miatt.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
deicide
veterán
Na ezt nekem ne is mondd, a 3 ajtós még gyötrelmesebb. Mostanában inkább állok bevásárlóközpontban is inkább távolabb (na jó, azért is, mert féltem, hogy meghúzzák), de ki tudjam tárni az ajtót, ne gumiember módjára kelljen kifolynom a kocsiból.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
deicide
veterán
válasz szőröscica #102996 üzenetére
Nyilván, nem zavar a séta, hajnalonta 10 kilométereket gyaloglok edzés gyanánt, de ha van közel is hely, beállok. F Astra-val ez nem gond, ott már leszarom, ha meghúzzák, meg az ajtó is jóval kisebb.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
VegyesTamás
senior tag
válasz szőröscica #102977 üzenetére
Őőő magyar utakra ezt az (amcsi) autót? Volt egy ilyen előző helyen a műhelybe ahol voltam, basszus már azzal vicceltünk, hogy vegyen bérletet. Ezeknek mindig van valami baja, és a hibák 60% a MO. miatt van. Ezeket a vajsima tükör utakra tervezték amikor napi 100 km-t ingázol az államokban, na ott kényelmes, itthon olyan mint egy talicska, a hátsó futómű szilentjei olyan lágyak, hogy azt érzi az ember, hogy gáz van a kocsival, billeg tekeredik...alkatrész sem a legegyszerűbb hozzá. Nem mellesleg megbukott a moose teszten is...
[ Szerkesztve ]
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
őstag
-
válasz Tom1939 #102999 üzenetére
Élőben úgy nézett ki a ki és beállás is, hogy lökdöste az előtte és mögötte álló autót. Persze finoman, tehát itt nem kell nagy ütközésekre gondolni, na de pont elég, ha párszor így állsz ki-be, aztán egyszer megindul a lakk a lökőn...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- E-roller topik
- Politika
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Projektor topic
- Yettel topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Suzuki topik
- A Fractal Design fával díszített toronyházának testvére született
- További aktív témák...